Lóerők Északája - Tököl - 2023. június 10.
Szabó Gergő kétlaki élete
Nem csak itthon, de már kint is nagyon népszerű
2012-11-23
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
642092078
Napi oldal:
93855
Jelenleg:
801
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Autószöv Gyöngyös

GARMIN

AutoDekor

BusLine
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a harmadik futam után
1. Kasza Kristóf
565
2. Martinák Balázs
551
3.
Fónagy Kristóf
540
4. Martin Márkó
536
5. Molnár Alex
486
6. Tőke Richárd
485
7. Bíró-Ambrus Roland
470
8. Egervári Gábor
447
9. Teglovics Kornél
419
teljes táblázat
World Rally Championship 2023
az 5.futam,
a Rally Portugal után
1. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
98
2. Ott Tanak
Ford Puma Rally1
81
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
69
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
69
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
68
6. Esapekka Lappi
Toyota Yaris GR Rally1
49
7. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
36
8. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
20
9. Craig Breen
Hyundai i20 N Rally1
19
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
A 2.ffutam,
a Rally Islas Canarias után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
58
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
47
3. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
34
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
24
5. Georg Linnamäe
Hyundai i20 N Rally2
24
6. Simon Wägner
Škoda Fabia RS Rally2
21
7. Craig Breen
Hyundai i20 N Rally2
20
8. Miko Marczyk
Škoda Fabia RS Rally2
19
9. Ivan Ares
Hyundai i20 N Rally2
19
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 1.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
33
2.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
28
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
23
4. László Martin
Skoda Fabia R5
19
5.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
18
6. Német Gábor
Skoda Fabia R5
15
7. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
13
8.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
11
9. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5
9
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 1.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
2. Kazár Miklós
Mitsubishi Lancer Evo IX
29
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 Proto
24
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
21
5. Juhász Csaba
Mitsubishi Lancer Evo X
18
6.
Szilágyi Patrik
BMW
15
7. Helembai Zsolt
Lada VFTS
13
8. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
11
8. Nemes Csaba
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
12
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
9
3.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
8
4.
Trencsényi V.
Peugeot 208 Rally4
8
5. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
4
6. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
3
7. Dominik GT
Peugeot 208 Rally4
2
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
136
2. Ifj.Fogarasi Attila
Honda Civic Type-R
125
3. Fekete Gyula
Citroën C2R2 max
120
4. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
85
5. Zsebe Gábor
SKODA Felicia
70
6. Krehlik Nándor
Lada VFTS
67
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
58
8. Spindler Jenö
Peugeot 208 R2
55
9. Ruszkai Attila
Lada 2101
50,4
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Zákányi János
Lada 2105
229,6
2. Geng Bence
Honda Civic
163,6
3. Takács István
BMW E36
113,2
4. Bíró Gergő
Opel Astra
85
5. Géczi László
Lada 2107
74
6. Tejcsi
Lada VFTS
63
7. Jóna Gábor
Lada 2107
59
8. Fábián Lóránt
Renault Megane RS
52,6
9. Békési Richárd
BMW 320
51,2
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Szabo_Gergo_ketlaki_elete_1

Ki ne emlékezne még arra, Szabó Gergő milyen mutatványokkal gyűjtötte idehaza a szurkolókat?! Az utóbbi években viszont új helyszínt talált magának, és most már teljes erővel a román bajnokságra koncentrál, ott gyűjtögetve az újabb szurkolókat. Megnyugtatott, végleg nem távozik Magyarországról, de egyre több minden köti Erdélyhez.

szabo_gergo_ketlaki_elete_1

Hogyan zártátok a 2012-es évet a román bajnokságban, és milyen volt?
Végül a negyedik helyen végeztünk, de elég nehéz évet tudhatunk magunk mögött. Voltunk fenn is, lenn is, és történtek velünk olyan dolgok is, melyek már régóta nem, például estünk egy jó nagyot! Az év elején váltottunk mi is egy Evo X-esre, és bár tavaly év végén már mentünk ezzel, az idei évben elég sok problémánk volt még vele, akadtak problémák az új típussal!

Az első versenyen rögtön ki kellett állnunk, ugyanis a második nap reggelén a parc fermében nem indult be az autónk… A dolgok jobb része az volt, hogy ki tudtam próbálni egy S2000-es Skodát is az idei évben, Puskádi Janiék autójával tudtunk menni két versenyt. A szebeni IRC futamon a saját hülyeségemnek köszönhetően álltunk ki, kaptunk egy defektet és azt hittem, ki tudunk vele menni 10 km-t, de borzalmasan rossz minőségű, sziklás gyorson versenyeztünk, ahol gyakorlatilag megsemmisült az autó hátsó futóműve. Újra nulláztunk, majd Aradon célba értünk, és ha együtt értékelnénk a két ország bajnokságát, akkor nyertünk volna (miután Kazárt kizárták), de mi a magyar bajnokságba nem neveztünk, nekünk a románon volt a hangsúly.
Az év végi negyedik hellyel nem vagyok annyira elégedett, de próbálunk úgy felkészülni a következő szezonra, hogy üzembiztosan működjünk mi is és az autók is, és szeretnénk jövőre a dobogón végezni, ez a minimum!

szabo_gergo_ketlaki_elete_2

A jövőt tekintve pedig továbbra is ezt az irányt tartjuk, már a 2013-as évet tervezgetjük, a Jack Daniel’s Rallye Team számít ránk, továbbra is tudunk együtt versenyezni, jól is érzem magam itt, lassacskán kész lesz kinn a ház is, egyre több minden köt Erdélyhez, Romániához…

szabo_gergo_ketlaki_elete_3

Jobb a román bajnokság?
Azt látom kinn, hogy nincs az a mélyrepülés, ahol most a magyar bajnokság tart. Elég konstans Romániában a helyzet, mert négy évvel ezelőtt, amikor kimentem oda versenyezni, akkor is nagyságrendileg 60 induló volt az első osztályban, és most is ennyi a létszám. A gazdasági válság talán nem érződik úgy, mint itthon, és egyéb más okai is vannak persze, hogy ennyire megfogyatkozott Magyarországon a versenyzők száma. Erősödik kinn a bajnokság, új autókkal jönnek, új pilóták kerülnek elő, de eddig is ott volt 5 ember, aki tud bajnokságot nyerni, idén ráadásul kaptunk egy elég kemény ellenfelet Delacour személyében, aki azért nyeregette sorra a versenyeket…ráadásul 50 évesen! :-) De legalább tudom, hogy van még nekem is időm, lehet ezt a sportot űzni még egy pár évig! Szeretném továbbra is a román bajnokságot erőltetni, mellette pedig úgy néz ki, hogy el tudunk menni a jövőben négy Európa Bajnoki futamra (ex-IRC-re) is.

szabo_gergo_ketlaki_elete_4

Milyen autóval tervezitek a jövőt?
Kipróbáltuk a Skodát is, de a Mitsubishik itt állnak a garázsban, maradunk ezek mellett, hiszen egy bérautóval nem tudnánk elmenni mondjuk négy ERC futamra, esetleg a költségvetésünkből arra futná, hogy a román bajnokságot végig tudjuk csinálni. Jelenleg bérlők sincsenek a kocsikra, de ha esetleg sikerülni kiadni, akkor gondolkoznánk egy R5-ös autóban... egy Peugeot-t ki fogok próbálni Korzikán, ahová meghívást kaptam egy tesztre. Csak a kíváncsiság hajt, úgy gondolom, nekünk marad a Micu!

Említetted a beszélgetésünk elején, hogy lassan elkészül kinn a ház. Ugye nem hagyod el végleg az országunkat?

Nem-nem, erről szó sincs, csak üzleti elfoglaltságok miatt kell egyre többet kinn lennem, ez pedig nem egy családi ház egyébként, hanem egy ún. rendezvényközpont, ahová különféle programokat szeretnénk szervezni cégeknek, partnereknek, társaságoknak, mint például off-road, motoros, quados, hószános túrákat. Nyilván ez azt jelenti, hogy még többet kell kinn legyek, de a család itt van Magyarországon, nem szeretném őket az iskolából kivenni, tudnak ők is kijönni, repülővel akár 2 óra alatt... és én is bármikor haza tudok jönni. Marad ez a kétlaki élet!

szabo_gergo_ketlaki_elete_5

Mivel töltöd a téli szünetet?
Még nem üzemel idén télen a ház, de elég rövid lesz így is a szünet, hiszen február 2-án már versenyzünk. Most még egy Mikulás Rallye-t tervezünk, ahol a navigátorom fog vezetni és én leszek a jobb oldalon a kocsikísérő, de ez csak egy buli! Majd 2 hónapom lesz decemberben, januárban, hogy a kocsikat rendbe tegyük, felkészítsük a szezonra, aztán kezdődik! Ami még be van tervezve, február közepén rendezünk egy Winter Show-t Hargitafürdőn, ami egy úgynevezett síparadicsom, 1300 méter magasan. Itt fogunk egy pályát építeni, ahol szombaton profi versenyzők mérettethetik meg magukat, vasárnap pedig az amatőröké lesz a terep, ahol akár utcai autóval is kocsikázhatnak. Szeretnénk meghívni magyar versenyzőket is, és a román bajnokságból is a versenytársakat. Szerintem jönni fog Delacour is, és akkor beleültetem az egyik Mitsubishimbe, és ő lesz az egyik meghívott sztárvendég. Remélem Magyarországról  is eljönnek páran, akinek van kedve egy kis téli kocsikázáshoz, kiránduláshoz... Lehet síelni,  hószánozni, autózni... mindegy, csak fogyjon a benzin!

Ez a hír most jelenik meg 6168. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
22 23 2425262728
29 30 31 01020304
0506 07 08 091011
1213 14 15 161718
19 20 21 22232425

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2023
European Rally Championship 2023
Országos Rally Bajnokság 2023
Országos Rally Sprint Bajnokság 2023
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k