|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]() |
![]() Szabó Krisztián teljes szezont fut a rallycross Európa-bajnoki sorozatban a S1600 kategóriában egy Škoda Fabia versenyautóval. Krisztiánnal beszélgettem a verseny után: A kamionodban találkoztunk utoljára, aztán volt Rólad anyag, hogy teljes szezont tervezel a rallycross Európa-bajnokságban. Volt egy jól sikerült teszted, ugyanazzal a csapattal, akikkel tavaly bemutatkoztál a rallycross élmezőnyében. Elkezdődött a szezon és először a portugál Montalegrében versenyeztél.
Tempós, technikás, jó pálya ez a portugál. Szombaton szakadt az eső, aztán vasárnapra, a döntőkre már tiszta időben került sor. Akkor nagyon tetszett.
Ne szaladjunk így előre! Hogy sikerültek a kvalifikációk?
Nem sikerültek olyan jól… Az elsőben 10.lettem, a másodikban hatodik.
A harmadik katasztrófálisan sikerült. Hárman mentünk az első körben a Jokerre, egy lassú versenyző mögé keveredtünk vissza. Forogtak előttem, kétszer szinte meg kellett állnom. Kicsit össze is mentem egy versenyzővel, szerencsére nem sérült meg különösebben az autó. Beértem, de csak az összesített 15.helyen. A vasárnapi negyedik előfutamomat ugyan megnyertem, de előznöm kellett, sok időt veszítettem. Hetedik helyet értem el ezzel.
A négy időfutam alapján sorolnak be az elődöntőbe, az előfutamok legjobb 12 helyezettjét osztják szét két elődöntőre. Nyolcadik idővel jutottam be, így a második elődöntő negyedik helyéről indulhattam, amit sikerült megnyernem.
Kicsit elrontottam a rajtomat, aztán előztem kettőt. Ez azt jelentette, hogy a döntőben az első sorból rajtolhattam. Itt jól sikerült a rajtom. Fontos volt, hogy ne kerüljek kívülre az első kanyarban…
Igen! Nézegettük az előző futamokat. 80-90%-ban aki kiment az első körben és elsőként jött ki a Jokerről, az tudott futamot nyerni. Ez volt a taktikánk.
A döntőben sínautóztál. Pontosan, precízen, sallangmentesen mentél.
Sokat tanultam, sokat tanítottak. Próbáltam pontosan autózni és nagyon koncentráltam. Nem volt azért könnyű, hiszen védekeznem is kellett. Tapasztalt, gyors versenyzők voltak a döntőben.
Próbáltam védekezni, de előre is kellett sietnem, hiszen volt egy versenyző, aki még nem volt Joker körön, közel kellett mennem hozzá, hogy mögém jöjjön vissza a Jokeréről. Próbáltam ledolgozni a hátrányomat és aki mögöttem volt, az a pálya egyik részén gyorsabb volt nálam, én pedig a másik részén tudtam meglépni picit, így ez kiegyenlítette egymást.
![]() Nyertél! Gratulálok!
Hogyan fogadták a többiek, hogy jöttél és körbeautóztad őket. Azért az erős! :) Nem autóztam körbe őket, de sikerült előttük végeznem.
Tavaly már ugye egyszer találkoztam velük. A lett sráccal mentünk akkor is, a francia pedig már ismerte a nevemet, hallhatott rólam, mert mesélte, hogy vannak autocrossos ismerősei, akikkel együtt versenyeztem.
Természetesen nem számoltunk a futam előtt ezzel, hogy megnyerem, de ismersz, a döntőre már úgy álltam oda, hogy akkor most megpróbálom, és ha jól sikerül a rajt, akkor mindent kihozok belőle. Azért valljuk be, szombat este a három kvalifikáció után nem gondoltam arra, hogy megnyerhetem…
![]() Az autó hibátlanul működött egész hétvégén?
Igen, minden nagyon jó volt. A csapat, a Volland Racing tökéletesen felkészített autóval várt és a csapatfőnök sokat segít a taktikában és a telemetriát elemezzük a csapat másik versenyzőjéhez és a tavalyi adatokhoz képest. A főszerelőm litván és itt van velem Kárai Józsi és Csurja Jani, akik segítenek.
Most hogy lement és megnyerted az első futamot, mi a folytatás?
Három hét múlva, Belgiumban lesz a következő futam. Remélem kapok megint belsőkamerás felvételt tavalyról és megpróbálom megtanulni a pályát, hogy hol, milyen sebességi fokozatban kell menni. Várom már a következőt! :)
![]() Ez a hír most jelenik meg 1802. alkalommal
címkék: Szabó Krisztián, XLavina
![]() |
|
||
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
![]() ![]() 2025.05.02-03.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.04.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.03.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.04.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.09-11.
![]() részletes infóink ![]() 2025.
![]() részletes infóink ![]()
s t a t i s z t i k á k |