LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Szabó Krisztián rallycrossban folytatja
Az első EB futamon harmadik helyen végzett
2014-09-30
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
770161118
Napi oldal:
108509
Jelenleg:
1251
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

thumb_szabo_krisztian_rallycrossban_folytatja_1Szabó Krisztián a tavalyi Buggy1600 Európa-bajnoki címe után az idei év végén bemutatkozott a rallycrossban is. Tette ezt az EB naptárban szereplő utolsó futamon, az olaszországi Franciacorta pályáján.
csillogó éremmel tért haza...

Az autocross idényed nem úgy alakult...
Legfőképp technikai gondok hátráltattak, de ez benne van...
Nyirád után már nem nagyon volt értelme elmenni az utolsó futamra és így azt ki is hagytuk, próbáltuk az erőinket erre az olasz versenyre összpontosítani...
 
Cserébe kárpótoltad azokat, akik tudják nagyon tehetséges srác vagy...
Elmentél egy rallycross EB futamra (ami a nagykategóriában egyben VB futam is volt) és életed első rallycross versenyén a döntőbe verekedted Magad és a harmadik helyen fejezted be a Super1600 kategóriában a versenyt. Ez több, mint mesés! Gratulálok!

Igazából ennek a szereplésnek pont semmi köze nem volt az autocrosshoz, ahol már többször is EB bajnok voltál, hiszen egy kétkerekes autóval, egy majdnem 100%-ban aszfaltos futamon kezdted ezt a sportágat...
Közelebb volt a pályaversenyzéshez, mint az autocrosshoz, az biztos.
18-an indultunk a kategóriában, rajtam kívül még két magyar indulóval, akik az szezonban már több hasonló futamon is részt vettek.
 
Nekem régóta álmom, hogy kipróbáljam magam ebben a szakágban. Természetesen ahogy az autocross-ban, itt is szeretném megtartani a fokozatosságot és nem SuperCarsban kezdeni, hanem a Super1600-ban. 
Kárai Tomi nagybátja, Kárai Józsi által ismerjük ezt a csapatot és tudtuk, hogy az autóik nagyon jó karban vannak tartva, hiszen mindkét pilótájuk az élen végzett a bajnokságban. Úgy szerettem volna elmenni a versenyre, hogy minden feltétel adott legyen és csak rajtam múljon az eredmény. 

szabo_krisztian_rallycrossban_folytatja_2
Az autónak valóban semmi köze nincs ahhoz, amivel már évek óta versenyzek. Igaz, ez is egyhatos, de ez egy tonnás, csak elöl hajt...
 
A teszt után milyen érzéseid voltak?
Egyszer már mentem Kakucson egy hasonló autóval, de azt annyira nem éveztem. Ebbe az autóba beültem és minden a helyén volt, minden a kezemre állt. Nagyon könnyű volt kezelni elsőre. És nem mellesleg ott állt mögöttem egy profi csapat.
Nyilván nem tudtam, hogy a mezőnyben mennyire számít ez jó autónak, hiszen nem volt semmilyen összehasonlítási alapom, de hittem nekik, ők azt mondták, hogy az autó abszolút versenyképes.

szabo_krisztian_rallycrossban_folytatja_5
 
Milyen volt maga a verseny?
Voltam már korábban ezen a pályán, de csak nézőként. Nagyjából ismertem. tetszett már korábban is az atmoszférája.
Most, amikor pénteken megérkeztünk és már ott voltak a VB-s csapatok a nagy sátraikkal, komoly buszaikkal... Világbajnoki volt a hangulat! Nagyon tetszett az első pillanattól kezdve.
Mindenben ott volt a profizmus. A gépátvételen minden porcikáját átnézték az autónak.
Sajnos a szabadedzésen pont a VB miatt csak egyszer tudtunk menni, prioritást éveztek a SuperCarsosok, akik negyvenen indultak!
Sorban álltunk, de nem kerültem újra sorba...

szabo_krisztian_rallycrossban_folytatja_3
 
Belecsöppentem a mélyvízbe: négy kört tudtam menni és utána már élesben ment minden!
 
Azt elmondhatom: a rallycross sokkal komfortosabb, mint az autocross! :)
Én tisztán szállok ki, ha esetleg az autó nem is maradt tiszta :)
Mondjuk most nem volt sár, sütött a nap, minden jó volt.

szabo_krisztian_rallycrossban_folytatja_4
 
Ami még nagyon tetszett benne: nem lehet azzal játszani, hogy ha első vagyok a csoportomban, akkor lassíthatok... az utolsó pillanatig nyomni kell a gázt. A rendszer olyan, hogy a tényleg gyors pilóták tudnak csak elől végezni.
 
A döntő?
Az első meglepetés az elődöntőben ért. Ott már nagyon komoly, rutinos pilótákkal kerültem össze, a negyedik helyről rajtoltam. Egyből az első köröm kimentem a Jokerre. Aztán az a srác, aki végig vezette a mezőnyt csak az utolsó körben ment ki és amikor láttam, hogy mögém jön csak be, akkor egy kicsit megdobbant a szívem... Akkor jöttem rá, hogy úgy tudok bejutni a döntőbe, hogy az első sorból rajtolhatok majd... Ekkor azért végigfutott rajtam minden... A futamot azért sikerült megnyernem :)

szabo_krisztian_rallycrossban_folytatja_6

Aztán a döntőben egy picit hibáztunk. Bár ha a verseny előtt valaki azt mondja, hogy a harmadik helyre állhatok majd fel a dobogóra, akkor biztos ott azonnal aláírtam volna mindent... :) Szóval nem rádióztunk... Azt találtuk, hogy az első versenyen talán kicsit zavaró lesz majd, jobban tudok a pályára koncentrálni, ha nem kell a rádiót is figyelnem... Talán mi voltunk az egyetlen, akik nem használtak kommunikációt a box és a versenyző között.

A döntőben előre megbeszéltük a taktikát. Az volt a terv, ha be tudok állni a második helyre, akkor menjek végig az első mögött, próbáljunk meglépni a többiektől és a végén menjek csak ki a Jokerre. Az első srác sajnos nem tudott megfelelő időket autózni, mert megsérült az autója, így mind a ketten lassabbak voltunk a már korábban Jokerezőknél. Amikor kimentünk és visszajöttünk, akkor a harmadik-negyedik helyre tudtunk csak visszaérni. Végül az ő autója az utolsó kanyar előtt lelassult és sikerült megelőznöm és a dobogó harmadik fokára bejönnöm.

szabo_krisztian_rallycrossban_folytatja_7
 
Gratulálok!
Remélem lesz még ennek folytatása!
Én is nagyon remélem...
Jövőre hét versenyt rendeznek az EB-n a Super1600-ban. A promóternek nagyon tetszett a produkcióm, ők is látják, hogy kell az utánpótlás, kell a frissítés és tudják, hogy ez az a kategória, ahol tudnak az új nevek becsatlakozni. Próbálják csökkenteni a költségeket, próbálnak több médiát intézni.
Szóval szeretnénk ebbe az irányba elindulni... 
 
Most hétvégén autocross és rallycross OB futamot, sőt futamokat rendeznek Nyirádon... 
Ott találkozunk?
Igen, sajnos csak nézőként, de feltétlenül ott leszünk és remélem minél többen kilátogatnak a versenyre!
 
Ez a hír most jelenik meg 2892. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k