Szabó Krisztián rallycrossban folytatja
Az első EB futamon harmadik helyen végzett
2014-09-30
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
788821954
Napi oldal:
6726
Jelenleg:
1322
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

thumb_szabo_krisztian_rallycrossban_folytatja_1Szabó Krisztián a tavalyi Buggy1600 Európa-bajnoki címe után az idei év végén bemutatkozott a rallycrossban is. Tette ezt az EB naptárban szereplő utolsó futamon, az olaszországi Franciacorta pályáján.
csillogó éremmel tért haza...

Az autocross idényed nem úgy alakult...
Legfőképp technikai gondok hátráltattak, de ez benne van...
Nyirád után már nem nagyon volt értelme elmenni az utolsó futamra és így azt ki is hagytuk, próbáltuk az erőinket erre az olasz versenyre összpontosítani...
 
Cserébe kárpótoltad azokat, akik tudják nagyon tehetséges srác vagy...
Elmentél egy rallycross EB futamra (ami a nagykategóriában egyben VB futam is volt) és életed első rallycross versenyén a döntőbe verekedted Magad és a harmadik helyen fejezted be a Super1600 kategóriában a versenyt. Ez több, mint mesés! Gratulálok!

Igazából ennek a szereplésnek pont semmi köze nem volt az autocrosshoz, ahol már többször is EB bajnok voltál, hiszen egy kétkerekes autóval, egy majdnem 100%-ban aszfaltos futamon kezdted ezt a sportágat...
Közelebb volt a pályaversenyzéshez, mint az autocrosshoz, az biztos.
18-an indultunk a kategóriában, rajtam kívül még két magyar indulóval, akik az szezonban már több hasonló futamon is részt vettek.
 
Nekem régóta álmom, hogy kipróbáljam magam ebben a szakágban. Természetesen ahogy az autocross-ban, itt is szeretném megtartani a fokozatosságot és nem SuperCarsban kezdeni, hanem a Super1600-ban. 
Kárai Tomi nagybátja, Kárai Józsi által ismerjük ezt a csapatot és tudtuk, hogy az autóik nagyon jó karban vannak tartva, hiszen mindkét pilótájuk az élen végzett a bajnokságban. Úgy szerettem volna elmenni a versenyre, hogy minden feltétel adott legyen és csak rajtam múljon az eredmény. 

szabo_krisztian_rallycrossban_folytatja_2
Az autónak valóban semmi köze nincs ahhoz, amivel már évek óta versenyzek. Igaz, ez is egyhatos, de ez egy tonnás, csak elöl hajt...
 
A teszt után milyen érzéseid voltak?
Egyszer már mentem Kakucson egy hasonló autóval, de azt annyira nem éveztem. Ebbe az autóba beültem és minden a helyén volt, minden a kezemre állt. Nagyon könnyű volt kezelni elsőre. És nem mellesleg ott állt mögöttem egy profi csapat.
Nyilván nem tudtam, hogy a mezőnyben mennyire számít ez jó autónak, hiszen nem volt semmilyen összehasonlítási alapom, de hittem nekik, ők azt mondták, hogy az autó abszolút versenyképes.

szabo_krisztian_rallycrossban_folytatja_5
 
Milyen volt maga a verseny?
Voltam már korábban ezen a pályán, de csak nézőként. Nagyjából ismertem. tetszett már korábban is az atmoszférája.
Most, amikor pénteken megérkeztünk és már ott voltak a VB-s csapatok a nagy sátraikkal, komoly buszaikkal... Világbajnoki volt a hangulat! Nagyon tetszett az első pillanattól kezdve.
Mindenben ott volt a profizmus. A gépátvételen minden porcikáját átnézték az autónak.
Sajnos a szabadedzésen pont a VB miatt csak egyszer tudtunk menni, prioritást éveztek a SuperCarsosok, akik negyvenen indultak!
Sorban álltunk, de nem kerültem újra sorba...

szabo_krisztian_rallycrossban_folytatja_3
 
Belecsöppentem a mélyvízbe: négy kört tudtam menni és utána már élesben ment minden!
 
Azt elmondhatom: a rallycross sokkal komfortosabb, mint az autocross! :)
Én tisztán szállok ki, ha esetleg az autó nem is maradt tiszta :)
Mondjuk most nem volt sár, sütött a nap, minden jó volt.

szabo_krisztian_rallycrossban_folytatja_4
 
Ami még nagyon tetszett benne: nem lehet azzal játszani, hogy ha első vagyok a csoportomban, akkor lassíthatok... az utolsó pillanatig nyomni kell a gázt. A rendszer olyan, hogy a tényleg gyors pilóták tudnak csak elől végezni.
 
A döntő?
Az első meglepetés az elődöntőben ért. Ott már nagyon komoly, rutinos pilótákkal kerültem össze, a negyedik helyről rajtoltam. Egyből az első köröm kimentem a Jokerre. Aztán az a srác, aki végig vezette a mezőnyt csak az utolsó körben ment ki és amikor láttam, hogy mögém jön csak be, akkor egy kicsit megdobbant a szívem... Akkor jöttem rá, hogy úgy tudok bejutni a döntőbe, hogy az első sorból rajtolhatok majd... Ekkor azért végigfutott rajtam minden... A futamot azért sikerült megnyernem :)

szabo_krisztian_rallycrossban_folytatja_6

Aztán a döntőben egy picit hibáztunk. Bár ha a verseny előtt valaki azt mondja, hogy a harmadik helyre állhatok majd fel a dobogóra, akkor biztos ott azonnal aláírtam volna mindent... :) Szóval nem rádióztunk... Azt találtuk, hogy az első versenyen talán kicsit zavaró lesz majd, jobban tudok a pályára koncentrálni, ha nem kell a rádiót is figyelnem... Talán mi voltunk az egyetlen, akik nem használtak kommunikációt a box és a versenyző között.

A döntőben előre megbeszéltük a taktikát. Az volt a terv, ha be tudok állni a második helyre, akkor menjek végig az első mögött, próbáljunk meglépni a többiektől és a végén menjek csak ki a Jokerre. Az első srác sajnos nem tudott megfelelő időket autózni, mert megsérült az autója, így mind a ketten lassabbak voltunk a már korábban Jokerezőknél. Amikor kimentünk és visszajöttünk, akkor a harmadik-negyedik helyre tudtunk csak visszaérni. Végül az ő autója az utolsó kanyar előtt lelassult és sikerült megelőznöm és a dobogó harmadik fokára bejönnöm.

szabo_krisztian_rallycrossban_folytatja_7
 
Gratulálok!
Remélem lesz még ennek folytatása!
Én is nagyon remélem...
Jövőre hét versenyt rendeznek az EB-n a Super1600-ban. A promóternek nagyon tetszett a produkcióm, ők is látják, hogy kell az utánpótlás, kell a frissítés és tudják, hogy ez az a kategória, ahol tudnak az új nevek becsatlakozni. Próbálják csökkenteni a költségeket, próbálnak több médiát intézni.
Szóval szeretnénk ebbe az irányba elindulni... 
 
Most hétvégén autocross és rallycross OB futamot, sőt futamokat rendeznek Nyirádon... 
Ott találkozunk?
Igen, sajnos csak nézőként, de feltétlenül ott leszünk és remélem minél többen kilátogatnak a versenyre!
 
Ez a hír most jelenik meg 2924. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
22 23 24 25262728
29 30 01 02030405
060708 09 101112
131415 16171819
20 21 22 2324 2526

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k