SzabóG 24 órája
Dubai élménybeszámoló
2007-01-18
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
797636863
Napi oldal:
249816
Jelenleg:
866
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

24 órás verseny Dubaiban.
És a nevezők között több magyar között ott volt Szabó Gergő neve is, aki egy osztrák csapatban, berepülő pilótaként indult ezen a viadalon.
Hazaért, kipihente magát és telefonon nyilatkozott:


Gergő! Hogy tetszett?
A verseny nagyon jó volt, iszonyatosan élveztem.
Más 24 órás versenyen indulni, mint egy 20-25körös gyorsasági futamon.
Mentem már Porsche kupában, most azért annál jóval gyengébb autóval indultunk.

Hogy lett ez kitalálva? Szóltak, hogy gyere?
Neem, azért ilyenek csak a mesében vannak.
Volt kapcsolatunk, ismertük a csapatot és mondták, hogy van lehetőség beülni, viszonylag kevés pénzből. Sikerült rámozdítanunk a UPC-t és volt még lehetőségünk kisebb szponzorokat vinni az autóra, a ruhára, ebből alakult.
Igazából, amikor ezt kitaláltuk, nem is tudtam, hogy indul több magyar csapat is, csak amikor már biztossá vált és a nevezési listát böngésztem, akkor derült ki, hogy leszünk többen is, ami jó dolog volt. Ők is csodálkoztak, hogy mit keresek én itt…

Hányan voltatok az autóra és milyen volt a Volkswagen?
Négyen ültünk benne. Egy Golf V TDi volt az autó, ami 220 lóerős és iszonyú nyomatékos. Én különben is kifejezetten szeretem a dízel autókat, kis WRCknek tartom őket. Könnyű volt vezetni az autót, a pálya is könnyű volt, 4-5-6. fokozatban lehetett végigkocsizni, még a legnagyobb visszafordítókban sem kellett hármasba kapcsolni.
5.6 kilométer egy kör és a 24 óra alatt mi több, mint 400 kört mentünk, majdnem 3000 kilométert.

A szabályok szerint 2 óránként váltani kellett, de nagyon ritka volt az a csapat, aki kint is maradt két órát, hiszen a nagyobb autóknak sokkal sűrűbben kellett tankolni, gumit cserélni. Mi, a viszonylag gyengébb kis kocsinkkal kint köröztünk, míg a többiek a boxban szerelgettek. Talán ennek is köszönhető, hogy ennyire elöl voltunk, hogy nagyon kevés volt a boxkiállásunk.

Azért volt durvulás is rendesen…
Célegyenes végén, féktáv után elkezdek befordulni és hátulról úgy belém szálltak, azt se tudtam ki volt az… 150 métert mentem keresztben, összeszedtem nagy nehezen, de meg sem előzött aztán, valószínű ott maradt, vagy nem tudom mi lett vele… Ott akkor átvillant a fejemben, hogy most ezt bukta az egész csapat… Kijöttem, kicsit kalapálgatták és tudtam továbbmenni…

Mennyit kocsiztál?
3x két órát. Kemény volt…

Volt valami előzetes rákészülés? Vagy csak odaálltál a karácsonyi beiglievés után?
Rákészültünk! Kint volt előtte négy nap piálás :)
Kimentünk aklimatizálódni és megtaláltuk a legjobb helyeket…
Azért kemény volt. Az alvást ott közbe felejtsd el. Ugyan a konténerbe hoztak kempingágyakat, hogy majd azon pihenünk, de mikor nem te vezetsz, akkor is dolgozik benned az adrenalin, kíváncsi vagy, hogy mennek a társaid, hogy állunk a versenyben, ott izgulsz.

Mi volt a legnehezebb?
Az volt a furcsa, hogy itt nem volt olyan, hogy először elindul az A csoport, majd rá az N csoport… Itt elrajtolt mindenki, 80 autó körözött folyamatosan a pályán, olyan előzések és balesetek voltak és küzdelem, ami nagyon komoly volt. Jön mögötted valaki és dunsztod nincs, hogy az egy Porsche 300-al, vagy épp az, akivel küzdesz. Jön két lámpa és azt kell kitalálnod. Nagy odafigyelés volt. Mindig megtalálod az embered a pályán, akivel lehet hősködni, nagyon élveztem. Azt hittem, majd unalmas kis körözés lesz, de jó kis játék volt, nagyon tetszett!

Mi lett az eredmény?
Abszolútban 16. és 11 dízel csapat közül pedig az elsők.
A csapatban négyen voltunk, a három másik arc már évek óta kocsizik együtt. Én voltam a második leggyorsabb és a legügyesebb is csak 2 tizedet tudott adni a legjobb körében az én legjobb időmnek. Viszonylag jó időket mentem. Tetszett nekik és az is, hogy ha gondmentesen tudtam menni, akkor végig egy másodpercen belüli időket mentem folyamatosan. Volt amikor ennél gyorsabban, mert úgy adta ki a torlódás, volt mikor olyan dolgokat kellett kimozogni, amit a mai napig sem értem…

Lesz folytatás?
Igen!
Meghívtak Japánba, Tokióba a következő ilyen versenyre, júliusban.
Szerintem elmegyek, úgysem voltam még ott.

Szabó Gergő és a RALLY?
Nem tudom, hogy fogunk e itthon versenyezni…
Továbbra is azon dolgozunk, hogy az IRC bajnokságba tudjunk menni.
Az N csoportos Evo IX-es kész van, minden segítséget szívesen látunk…
Az autó itthon bérbeadósdit fog játszani, még nincs konkrétum, de érdeklődő már van rá.
A Focusra is van mozgolódás, itthonról és külföldről is. Talán a legérdekesebb, hogy Bruno Thiryék is bejelentkeztek rá, szeretnék kibérelni. Szerintem egy hónapon belül kiderül, mi lesz a WRC sorsa… Szólok, ha konkrétumot tudok…

 

Ez a hír most jelenik meg 7958. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
27 28 29 30 310102
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
24 25 26 27282930
2025.11.07-09.

részletes infóink

2025.11.06-09.

részletes infóink

2025.11.07-11.

részletes infóink

2025.12.06.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k