SzabóG a RallySHOW-ról
előzmények, körülmények, esélyek
2008-07-25
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
783890539
Napi oldal:
48464
Jelenleg:
1392
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Szabó Gergő régóta szerette volna, ha itthon is van ilyen jellegű rendezvény... 

- Mikor kitaláltad vagy kitaláltátok ezt a rali-ünnepet, gondoltad volna, hogy ennyire lelkesek lesznek a srácok, akik versenyeznek majd?
- Ez az ötlet elég régóta érlelődött bennem. Tulajdonképpen ez volt az első év, amikor a Castrol, mint versenyzőt nem tudott támogatni. Az első dolog az volt, hogy beszéltem velük, mint esetleges főtámogatóval, hogy egy rendezvény érdekelné-e őket. Elmondtam, hogy mire gondoltam, és nagyon tetszett nekik is az ötlet, aztán állt mellém a Krupp Zoli, aki nagyon sokat, szinte a teljes szervezést átvállalta, én ehhez egyedül kevés lettem volna. Később csatlakozott a Becze Zoli, és így csináltuk hárman az egészet. De visszatérve a kérdésre: bíztam benne, mert hasonló rendezvény a ralisok között, hogy egyforma feltételekkel és autókkal versenyezhetnek, ilyen formában még nem volt itthon. Remélem, hogy hagyománnyá tud válni és meg tudjuk csinálni az elkövetkezendő években is. Nagyon örülök, hogy a többiek is mindenki boldogan jön és vállalja. Azt mondják, hogy egy játék lesz, de én úgy érzem, hogy egy picit presztízs is lesz maguk között. Úgyhogy én is nagyon várom már a versenyt.

- Azt nem bánod, hogy te magad nem versenyzel most?
- Gondolkodtam ezen is, mert én is szeretnék ilyenen indulni. Többször álltam rajthoz Romániában, szóval láttam több ilyen versenyt, amik nagyon hasznosak voltak a szervezői oldalról. De úgy érzem, nem lett volna etikus a többiekkel szemben, hogy én jelöltem ki a pályát, a nyomvonalat, tehát jogtalan előnyhöz jutottam volna. De nagyon szívesen indultan volna, csak így érzem korrektnek.

- Az autókat ti készítitek fel…
- Igen.

- …bevetésre készen állnak?
- Tegnap összeprogramoztuk őket, a motorteljesítményük egyformára lett beállítva, úgyhogy egyformát gyorsulnak az autók. Próbáltuk úgy kisúlyozni a kocsikat, hogy amelyik könnyebb, abban mondjuk két pótkerék lesz, lényeg, hogy minden kocsi azonos súlyú lesz. És egyforma, Dunlop gumikon fogunk gurulni, már ezt is elárulhatjuk. A differenciálművek és a futóművek beállítása is egyforma, és egyik versenyző sem piszkálhat bele.

- Milyen beállításokat alkalmaztok a kocsikon?
- Mivel murvakerekeken mennek, mert a pálya 70 százaléka murva, ezért murvabeállításokat használtunk, azokat, amiket mi egyébként is használunk. A legjobban a Veszprém Rallye adataihoz tudnám hasonlítani, hiszen leginkább erre hasonlít a pálya vonalvezetésben és minőségben egyaránt. Ez nem egy klasszikus kis prológ szlalom lesz, lesznek benne nagyon gyors részek, van például két kanyar is, ahol ötödik telin, tehát olyan 150 körüli tempót lehet menni a pályán. Egyest szinte sehol nem kell kapcsolni…

- Szenyó kérdés volna, ha megkérdezném, mit saccolsz:
ki lesz a legjobb magyar és ki a legjobb külföldi?
- :) Ez nehéz dolog, mert ilyen még nem volt. Az biztos, hogy aki ült már ilyen autóban, annak egy kicsi előnye azért van. De azt gondolom, hogy profi pilótákról beszélünk, és nem kellenek évek, versenyek, hogy egy ilyen autót megszokjanak. Akiben már többezer versenykilométer van, annak szerintem elég, ha megy két kört, és érezni fogják a fiúk az autókat.

- Tehát kikerülöd a kérdést, jól hallom…:)
- :) :) :) Nem szeretnék ilyen jóslatokba bocsátkozni. Egy azonban biztos: szerintem nagyon kicsi különbségek lesznek. Estem például én is ki ilyen versenyen: elég volt, hogy egyet félreváltottam. Úgyhogy nem tudom, tényleg nem tudom. De ezért is várom ennyire ezt a versenyt. A külföldiek közül sem tudnék mit mondani. Miettinen-nel együtt versenyzem a román bajnokságban, ő nagyon gyors. Kopecky-t és a Pech-et nem nagyon kell bemutatni, ők voltak már itt többször. Grzyb egy szuper-2000-es autóval járt itt Egerben, de mi Barum Rallye-n találkoztunk tavaly, együtt versenyeztünk, amikor még szuper-1600-ossal ment. Róla legyen elég az, hogy agyonvert minket… Ő az, aki a Castrol jóvoltából van itt, ők nagyon szerették volna, ha egy lengyel versenyző is itt van.

- Minden egyes futamra beülhetnek nézők a jobb oldalra?
- Igen. Lesznek overáljaink, és biztosítunk nekik is felszerelést természetesen, de nyilván, akinek van, az készüljön, nyugodtan hozza el. És a driftesek mellé is be lehet persze ülni, azokat a helyeket is ki fogjuk sorsolni. 

 


Ez a hír most jelenik meg 4722. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
010203 04050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
222324 25 262728
293001 02 030405

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k