SzabóG a RallySHOW-ról
előzmények, körülmények, esélyek
2008-07-25
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
765699085
Napi oldal:
8033
Jelenleg:
880
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Szabó Gergő régóta szerette volna, ha itthon is van ilyen jellegű rendezvény... 

- Mikor kitaláltad vagy kitaláltátok ezt a rali-ünnepet, gondoltad volna, hogy ennyire lelkesek lesznek a srácok, akik versenyeznek majd?
- Ez az ötlet elég régóta érlelődött bennem. Tulajdonképpen ez volt az első év, amikor a Castrol, mint versenyzőt nem tudott támogatni. Az első dolog az volt, hogy beszéltem velük, mint esetleges főtámogatóval, hogy egy rendezvény érdekelné-e őket. Elmondtam, hogy mire gondoltam, és nagyon tetszett nekik is az ötlet, aztán állt mellém a Krupp Zoli, aki nagyon sokat, szinte a teljes szervezést átvállalta, én ehhez egyedül kevés lettem volna. Később csatlakozott a Becze Zoli, és így csináltuk hárman az egészet. De visszatérve a kérdésre: bíztam benne, mert hasonló rendezvény a ralisok között, hogy egyforma feltételekkel és autókkal versenyezhetnek, ilyen formában még nem volt itthon. Remélem, hogy hagyománnyá tud válni és meg tudjuk csinálni az elkövetkezendő években is. Nagyon örülök, hogy a többiek is mindenki boldogan jön és vállalja. Azt mondják, hogy egy játék lesz, de én úgy érzem, hogy egy picit presztízs is lesz maguk között. Úgyhogy én is nagyon várom már a versenyt.

- Azt nem bánod, hogy te magad nem versenyzel most?
- Gondolkodtam ezen is, mert én is szeretnék ilyenen indulni. Többször álltam rajthoz Romániában, szóval láttam több ilyen versenyt, amik nagyon hasznosak voltak a szervezői oldalról. De úgy érzem, nem lett volna etikus a többiekkel szemben, hogy én jelöltem ki a pályát, a nyomvonalat, tehát jogtalan előnyhöz jutottam volna. De nagyon szívesen indultan volna, csak így érzem korrektnek.

- Az autókat ti készítitek fel…
- Igen.

- …bevetésre készen állnak?
- Tegnap összeprogramoztuk őket, a motorteljesítményük egyformára lett beállítva, úgyhogy egyformát gyorsulnak az autók. Próbáltuk úgy kisúlyozni a kocsikat, hogy amelyik könnyebb, abban mondjuk két pótkerék lesz, lényeg, hogy minden kocsi azonos súlyú lesz. És egyforma, Dunlop gumikon fogunk gurulni, már ezt is elárulhatjuk. A differenciálművek és a futóművek beállítása is egyforma, és egyik versenyző sem piszkálhat bele.

- Milyen beállításokat alkalmaztok a kocsikon?
- Mivel murvakerekeken mennek, mert a pálya 70 százaléka murva, ezért murvabeállításokat használtunk, azokat, amiket mi egyébként is használunk. A legjobban a Veszprém Rallye adataihoz tudnám hasonlítani, hiszen leginkább erre hasonlít a pálya vonalvezetésben és minőségben egyaránt. Ez nem egy klasszikus kis prológ szlalom lesz, lesznek benne nagyon gyors részek, van például két kanyar is, ahol ötödik telin, tehát olyan 150 körüli tempót lehet menni a pályán. Egyest szinte sehol nem kell kapcsolni…

- Szenyó kérdés volna, ha megkérdezném, mit saccolsz:
ki lesz a legjobb magyar és ki a legjobb külföldi?
- :) Ez nehéz dolog, mert ilyen még nem volt. Az biztos, hogy aki ült már ilyen autóban, annak egy kicsi előnye azért van. De azt gondolom, hogy profi pilótákról beszélünk, és nem kellenek évek, versenyek, hogy egy ilyen autót megszokjanak. Akiben már többezer versenykilométer van, annak szerintem elég, ha megy két kört, és érezni fogják a fiúk az autókat.

- Tehát kikerülöd a kérdést, jól hallom…:)
- :) :) :) Nem szeretnék ilyen jóslatokba bocsátkozni. Egy azonban biztos: szerintem nagyon kicsi különbségek lesznek. Estem például én is ki ilyen versenyen: elég volt, hogy egyet félreváltottam. Úgyhogy nem tudom, tényleg nem tudom. De ezért is várom ennyire ezt a versenyt. A külföldiek közül sem tudnék mit mondani. Miettinen-nel együtt versenyzem a román bajnokságban, ő nagyon gyors. Kopecky-t és a Pech-et nem nagyon kell bemutatni, ők voltak már itt többször. Grzyb egy szuper-2000-es autóval járt itt Egerben, de mi Barum Rallye-n találkoztunk tavaly, együtt versenyeztünk, amikor még szuper-1600-ossal ment. Róla legyen elég az, hogy agyonvert minket… Ő az, aki a Castrol jóvoltából van itt, ők nagyon szerették volna, ha egy lengyel versenyző is itt van.

- Minden egyes futamra beülhetnek nézők a jobb oldalra?
- Igen. Lesznek overáljaink, és biztosítunk nekik is felszerelést természetesen, de nyilván, akinek van, az készüljön, nyugodtan hozza el. És a driftesek mellé is be lehet persze ülni, azokat a helyeket is ki fogjuk sorsolni. 

 


Ez a hír most jelenik meg 4709. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k