Szabó Gergő, Köhler Zoltánnal a navigátorülésben elkezdi az új Intercontinental Rally Championship-ben a szereplést a törökországi FIAT Rally-n. Egy vadonatúj Mitsubishi Lancer Evo IX lesz Gergő versenyautója. A pályabejárás után sikerült telefonvégre kapni a budaörsi fenegyereket:
Mik az első benyomásaid? Milyenek a gyorsaságik?
Nagyon komoly pályákon fogunk versenyezni!
Folyamatos ritmusváltások nehezítik majd a kocsizást, de ugyanakkor azt gondolom, nagy élvezet lesz autózni. A szűkebb, erdős részek után lobogós részek jönnek, ahol percekig teligázon lehet közlekedni majd a 20 kilométernél hosszabb gyorsaságikon.
Az útminőség is teljesen változatos, van ahol 8-10 kilométert megyünk aszfaltos makadám úton és olyan szerpentinen, hogy a vidámparkban sem tudnának jobbat kitalálni, le a hegyről, fel a hegyre. És tempó, tempó, tempó!
Van olyan völgy, mintha a Grand-Canyonba mennénk, csodálatos. Jó minőségű murvás, de nagyon keskeny út és kétszáz fel, bukkan, kétszáz le. És át kell küldeni mindenhol!
Akkor élvezetben nem lesz hiány?
Jónak ígérkezik! Már a tréninget is nagyon élveztük.
Minden pályán tudtunk menni háromszor. Van több gyors is, ami hosszabb, mint húsz kilométer, összesen kilenc különböző gyorsasági vár majd ránk szombaton és vasárnap.
Nagyon profi a szervezés, olyan érzés, mintha a VB-n lennénk, de közben mégsem, hisz ott privát versenyzőként azért nagyon lehet érezni, hogy csak a második vonal vagyunk, itt pedig mindenki hasonló elbánásban részesül.
Mi a programotok?
Holnap nagyon komoly dolog vár ránk, az egész mezőnyt átviszik komppal a helyi nevezetességhez, a Kék Mecsethez és ott lesz egy kis fotózkodás, rajtdobogó, majd visszakompozunk.
Úgy volt, hogy a török Forma1-es pályán lesz egy szinkronpályás prológ, nem?
Igen, az eredeti kiírás még ezt tartalmazta, csak aztán Ecclestone bácsi szólt a rendezőknek, hogy sorry, de nem adja oda a placcot, így valami kisebb kaliberű szlalomszerű prológ lesz még holnap.
Aztán szombaton és vasárnap verseny…
Milyen a mezőny?
Komoly!
Most láttunk itt először Honda Civiceket, az egyikkel Dani Sola, a másikkal Luca Betti megy. De itt van Navarra, a holland RALLIART, a teljes Abarth különítmény. 13 evo IX-es megy majd és VIIIasokból is van egy vékával.
Azt hiszem nem fogunk unatkozni, kemény lesz.
Az autód rendben?
Most érkeztek meg a srácok az autóval, negyven órát utaztak. Most szedjük le a trélerről és még van rajta kis bőrözni való. Még van pár dolog, amit meg kell csinálni rajta, amire otthon nem volt idő. Még egy métert sem mentem vele, de holnap lesz shakedown, szeretnénk vele menni pár kört.
Nagyon komoly a szervizpark is, hatalmas sátrak alatt leszünk, tényleg olyan, mint a VB-n a nagymenőknél. Emberszámba vagyunk véve. Jónak tűnik minden, majd meglátjuk mire jutunk.
Folyamatosan küldözgetjük majd az SMS-eket, az infókat, remélem képeket is tudunk. Az elsőket már láthatjátok is...
az interjú nem jöhetett volna létre a

támogatása nélkül! Köszönjük!!