SzabóG megnyerte a sprintet
Eurostroj Rally
2006-05-14
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
765543342
Napi oldal:
146579
Jelenleg:
1104
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

A szokásos cseh rallysprint bajnokság második futama - a tisnovi Eurostoj Rally - után beszéltem Szabó Gergővel, aki Köhler Zolival az oldalán a Ford Focus WRC-vel megnyerte a versenyt…

Tavaly már indultunk ezen a versenyen a Kálmival, tetszett már akkor is ez a Brno melletti versenyecske. 3 WRC indult. Mivel későn neveztünk, megkaptuk a 13-as rajtszámot, amitől kicsit izgultunk emiatt, de most már ez lesz a szerencseszámunk…

Kik mentek a WRCkkel?
Az egyik a Treny volt és a másik Octavia-val pedig az a Flidr Leos indult, akivel már tavaly is jót meccseltünk, amikor egy A8-as Mitsubishivel indult.
Most ugyanúgy nagy matekban voltunk már az elejétől.
Az első gyorson adott 1-et, a másodikon mi adtunk neki 2-őt. A harmadikon kicsit szarakodott a fék, spejzoltunk 10-et.

A következő körre jól felszívtuk magunkat, baj is lett belőle, beforogtunk kétszer is egymás után a negyedik gyorson. Oda lett egy perc. A következőn adtunk neki 2 másodpercet, a hatodikon pedig feldőlt. Pedig már akkor előttünk volt sokkal a hibánk miatt, de aztán Ő még nagyobbat hibázott… Szegény Treny pedig küszködött az autójával.

Ahogy néztem az időket, az utolsó körben sokkal rosszabbakat mentetek az előzőekhez képest… Eső?
Igen. Lógott már az eső lába a szervizparkban is. Mindenki slick-el ment, mi elvittünk magunkkal két vizes gumit, tarcsiba. Az etapon siettünk, maradt még 10 percünk és elkezdett szakadni az eső. Gyorsan kicseréltük a két első kereket az esőgumira, volt aki nem cserélt és ott nagyon megvertük őket.

A másik két gyors is ilyen volt. Hol esett, hol száraz volt. A hegyek között ez hamar megy, átmentünk az elsőn, az öt kilométerre lévő másodikhoz érve por száraz volt, de azért fent hagytam az esőket…
Életemben először jól választottam gumit…

Egy repülőtéren volt a szerviz, lehetett nézni a versenyt a srácoknak is, jópofa volt.
Technikás, megszokott cseh pályák. Szeretem ezeket a versenyeket. Semmi okoskodás, hogy egy hétig szenvedsz egy versennyel. Kijöttünk, minden gyorson lehetett menni négyet, 20 kilométeren belül volt a három gyors. Lement a tréning és a gépátvétel egy nap alatt, másnap verseny és kész.

A Semerád nagyon jókat ment egy Evo IX-essel, neki az utolsó gyorson megállt a turbója. A forgás után reménytelennek tűnt a dolog, de szerencsénk is volt.

Volt 10 másodperc büntetésetek…
Késtünk egy percet, volt egy kis generátor problémánk. Nem volt olyan hosszú csavar amilyen kellett hozzá, emiatt kicsit megcsúsztunk. Ugyan beértünk a saját időnkre, de már írták másnak a menetlevelét, mire Zoli oda tudta adni, már a későbbi időt írták be.
De szerencsére a végére már ennek sem volt jelentősége.

Mennyire szerették, hogy elhoztátok az első helyet?
Nagyon korrektek voltak. Drukkoltak nekünk, az összekötőnk pedig kifejezetten mondta, hogy nekünk nyernünk kell…
Még soha nem nyertem külföldön abszolútot, nagyon örülök. Kemény ez a bajnokság, ugyan sokan N csoportban mennek, egyre kevesebb a WRC, de jó pilótáik vannak. Volt historic, osztrák challenge. Ők nem sok vizet zavartak, de a helyiek, akik mennek a nagy bajnokságukban is, ők azért képben vannak.
Kaptunk, kupát, koszorút, pénzdíjat. Komoly volt.

Más.
Láttad a napképét, amikor épp behúzod a magassági kormányt és átugorjátok a lassítót?
Persze! Jól sikerült kép!
Az az ominózus vizes lassító, ahol sokan berumliztak. Hosszú féktávval érkeztünk, az első két sor mellett elmentünk, elhúztam jobbra a kormányt, de megúszott az eleje. Szépen egyenesbe szedtem, hogy ne dőljünk fel és szerencsénk volt, kilőttük a felső gumit, a kartervédő élével és az autón egy karcolás nem esett…
Húztam egy másodikat a levegőben és úgy éreztem, mintha motorral ugratnék.

Duna Rallye?
Megyünk az N-es kocsival.
Furcsa volt átülni, hiszen talán már egy éve mentem a Focussal utoljára. Igaz, a Mikuláson indultunk, de az azért nem volt ilyen komoly. Más a gólya és más a pacsirta.
Azért most úgy éreztem az N-es után, hogy nagyon megy a paripa :)
Furcsa ide-oda ülni, de megyünk az N-es Mitsuval…

Még egyszer gratulálok és köszönöm, hogy hívtál!

Ez a hír most jelenik meg 6493. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k