A szokásos cseh rallysprint bajnokság második futama - a tisnovi Eurostoj Rally - után beszéltem Szabó Gergővel, aki Köhler Zolival az oldalán a Ford Focus WRC-vel megnyerte a versenyt…
Tavaly már indultunk ezen a versenyen a Kálmival, tetszett már akkor is ez a Brno melletti versenyecske. 3 WRC indult. Mivel későn neveztünk, megkaptuk a 13-as rajtszámot, amitől kicsit izgultunk emiatt, de most már ez lesz a szerencseszámunk…
Kik mentek a WRCkkel?
Az egyik a Treny volt és a másik Octavia-val pedig az a Flidr Leos indult, akivel már tavaly is jót meccseltünk, amikor egy A8-as Mitsubishivel indult.
Most ugyanúgy nagy matekban voltunk már az elejétől.
Az első gyorson adott 1-et, a másodikon mi adtunk neki 2-őt. A harmadikon kicsit szarakodott a fék, spejzoltunk 10-et.
A következő körre jól felszívtuk magunkat, baj is lett belőle, beforogtunk kétszer is egymás után a negyedik gyorson. Oda lett egy perc. A következőn adtunk neki 2 másodpercet, a hatodikon pedig feldőlt. Pedig már akkor előttünk volt sokkal a hibánk miatt, de aztán Ő még nagyobbat hibázott… Szegény Treny pedig küszködött az autójával.
Ahogy néztem az időket, az utolsó körben sokkal rosszabbakat mentetek az előzőekhez képest… Eső?
Igen. Lógott már az eső lába a szervizparkban is. Mindenki slick-el ment, mi elvittünk magunkkal két vizes gumit, tarcsiba. Az etapon siettünk, maradt még 10 percünk és elkezdett szakadni az eső. Gyorsan kicseréltük a két első kereket az esőgumira, volt aki nem cserélt és ott nagyon megvertük őket.
A másik két gyors is ilyen volt. Hol esett, hol száraz volt. A hegyek között ez hamar megy, átmentünk az elsőn, az öt kilométerre lévő másodikhoz érve por száraz volt, de azért fent hagytam az esőket…
Életemben először jól választottam gumit…
Egy repülőtéren volt a szerviz, lehetett nézni a versenyt a srácoknak is, jópofa volt.
Technikás, megszokott cseh pályák. Szeretem ezeket a versenyeket. Semmi okoskodás, hogy egy hétig szenvedsz egy versennyel. Kijöttünk, minden gyorson lehetett menni négyet, 20 kilométeren belül volt a három gyors. Lement a tréning és a gépátvétel egy nap alatt, másnap verseny és kész.
A Semerád nagyon jókat ment egy Evo IX-essel, neki az utolsó gyorson megállt a turbója. A forgás után reménytelennek tűnt a dolog, de szerencsénk is volt.
Volt 10 másodperc büntetésetek…
Késtünk egy percet, volt egy kis generátor problémánk. Nem volt olyan hosszú csavar amilyen kellett hozzá, emiatt kicsit megcsúsztunk. Ugyan beértünk a saját időnkre, de már írták másnak a menetlevelét, mire Zoli oda tudta adni, már a későbbi időt írták be.
De szerencsére a végére már ennek sem volt jelentősége.
Mennyire szerették, hogy elhoztátok az első helyet?
Nagyon korrektek voltak. Drukkoltak nekünk, az összekötőnk pedig kifejezetten mondta, hogy nekünk nyernünk kell…
Még soha nem nyertem külföldön abszolútot, nagyon örülök. Kemény ez a bajnokság, ugyan sokan N csoportban mennek, egyre kevesebb a WRC, de jó pilótáik vannak. Volt historic, osztrák challenge. Ők nem sok vizet zavartak, de a helyiek, akik mennek a nagy bajnokságukban is, ők azért képben vannak.
Kaptunk, kupát, koszorút, pénzdíjat. Komoly volt.
Más.
Láttad a napképét, amikor épp behúzod a magassági kormányt és átugorjátok a lassítót?
Persze! Jól sikerült kép!
Az az ominózus vizes lassító, ahol sokan berumliztak. Hosszú féktávval érkeztünk, az első két sor mellett elmentünk, elhúztam jobbra a kormányt, de megúszott az eleje. Szépen egyenesbe szedtem, hogy ne dőljünk fel és szerencsénk volt, kilőttük a felső gumit, a kartervédő élével és az autón egy karcolás nem esett…
Húztam egy másodikat a levegőben és úgy éreztem, mintha motorral ugratnék.
Duna Rallye?
Megyünk az N-es kocsival.
Furcsa volt átülni, hiszen talán már egy éve mentem a Focussal utoljára. Igaz, a Mikuláson indultunk, de az azért nem volt ilyen komoly. Más a gólya és más a pacsirta.
Azért most úgy éreztem az N-es után, hogy nagyon megy a paripa :)
Furcsa ide-oda ülni, de megyünk az N-es Mitsuval…
Még egyszer gratulálok és köszönöm, hogy hívtál!