RALLYCROSS CEZ/OB - 2025.09.06-07. - Nyirád Racing Center
SzabóG megnyerte a sprintet
Eurostroj Rally
2006-05-14
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
783478862
Napi oldal:
137291
Jelenleg:
1046
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

A szokásos cseh rallysprint bajnokság második futama - a tisnovi Eurostoj Rally - után beszéltem Szabó Gergővel, aki Köhler Zolival az oldalán a Ford Focus WRC-vel megnyerte a versenyt…

Tavaly már indultunk ezen a versenyen a Kálmival, tetszett már akkor is ez a Brno melletti versenyecske. 3 WRC indult. Mivel későn neveztünk, megkaptuk a 13-as rajtszámot, amitől kicsit izgultunk emiatt, de most már ez lesz a szerencseszámunk…

Kik mentek a WRCkkel?
Az egyik a Treny volt és a másik Octavia-val pedig az a Flidr Leos indult, akivel már tavaly is jót meccseltünk, amikor egy A8-as Mitsubishivel indult.
Most ugyanúgy nagy matekban voltunk már az elejétől.
Az első gyorson adott 1-et, a másodikon mi adtunk neki 2-őt. A harmadikon kicsit szarakodott a fék, spejzoltunk 10-et.

A következő körre jól felszívtuk magunkat, baj is lett belőle, beforogtunk kétszer is egymás után a negyedik gyorson. Oda lett egy perc. A következőn adtunk neki 2 másodpercet, a hatodikon pedig feldőlt. Pedig már akkor előttünk volt sokkal a hibánk miatt, de aztán Ő még nagyobbat hibázott… Szegény Treny pedig küszködött az autójával.

Ahogy néztem az időket, az utolsó körben sokkal rosszabbakat mentetek az előzőekhez képest… Eső?
Igen. Lógott már az eső lába a szervizparkban is. Mindenki slick-el ment, mi elvittünk magunkkal két vizes gumit, tarcsiba. Az etapon siettünk, maradt még 10 percünk és elkezdett szakadni az eső. Gyorsan kicseréltük a két első kereket az esőgumira, volt aki nem cserélt és ott nagyon megvertük őket.

A másik két gyors is ilyen volt. Hol esett, hol száraz volt. A hegyek között ez hamar megy, átmentünk az elsőn, az öt kilométerre lévő másodikhoz érve por száraz volt, de azért fent hagytam az esőket…
Életemben először jól választottam gumit…

Egy repülőtéren volt a szerviz, lehetett nézni a versenyt a srácoknak is, jópofa volt.
Technikás, megszokott cseh pályák. Szeretem ezeket a versenyeket. Semmi okoskodás, hogy egy hétig szenvedsz egy versennyel. Kijöttünk, minden gyorson lehetett menni négyet, 20 kilométeren belül volt a három gyors. Lement a tréning és a gépátvétel egy nap alatt, másnap verseny és kész.

A Semerád nagyon jókat ment egy Evo IX-essel, neki az utolsó gyorson megállt a turbója. A forgás után reménytelennek tűnt a dolog, de szerencsénk is volt.

Volt 10 másodperc büntetésetek…
Késtünk egy percet, volt egy kis generátor problémánk. Nem volt olyan hosszú csavar amilyen kellett hozzá, emiatt kicsit megcsúsztunk. Ugyan beértünk a saját időnkre, de már írták másnak a menetlevelét, mire Zoli oda tudta adni, már a későbbi időt írták be.
De szerencsére a végére már ennek sem volt jelentősége.

Mennyire szerették, hogy elhoztátok az első helyet?
Nagyon korrektek voltak. Drukkoltak nekünk, az összekötőnk pedig kifejezetten mondta, hogy nekünk nyernünk kell…
Még soha nem nyertem külföldön abszolútot, nagyon örülök. Kemény ez a bajnokság, ugyan sokan N csoportban mennek, egyre kevesebb a WRC, de jó pilótáik vannak. Volt historic, osztrák challenge. Ők nem sok vizet zavartak, de a helyiek, akik mennek a nagy bajnokságukban is, ők azért képben vannak.
Kaptunk, kupát, koszorút, pénzdíjat. Komoly volt.

Más.
Láttad a napképét, amikor épp behúzod a magassági kormányt és átugorjátok a lassítót?
Persze! Jól sikerült kép!
Az az ominózus vizes lassító, ahol sokan berumliztak. Hosszú féktávval érkeztünk, az első két sor mellett elmentünk, elhúztam jobbra a kormányt, de megúszott az eleje. Szépen egyenesbe szedtem, hogy ne dőljünk fel és szerencsénk volt, kilőttük a felső gumit, a kartervédő élével és az autón egy karcolás nem esett…
Húztam egy másodikat a levegőben és úgy éreztem, mintha motorral ugratnék.

Duna Rallye?
Megyünk az N-es kocsival.
Furcsa volt átülni, hiszen talán már egy éve mentem a Focussal utoljára. Igaz, a Mikuláson indultunk, de az azért nem volt ilyen komoly. Más a gólya és más a pacsirta.
Azért most úgy éreztem az N-es után, hogy nagyon megy a paripa :)
Furcsa ide-oda ülni, de megyünk az N-es Mitsuval…

Még egyszer gratulálok és köszönöm, hogy hívtál!

Ez a hír most jelenik meg 6515. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
252627 28293031
010203 04050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
222324 25 262728

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k