SUMMER FESTIVAL - 2025.07.12-13. - RabĂłcsiRing
KÁRAI TRANS World RX of Hungary - 2025.07.19-20. - Nyiråd Racing Center
Száguldás, Forma, szerelem
Szász László
2008-09-26
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
773883600
Napi oldal:
54232
Jelenleg:
815
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Ha egy földi halandó, mint én, kíváncsi, hogy mi van Szász Lászlóval, a formaautó és hegyi-menővel, többszörös bajnokunkkal, aki ma már leginkább csak külföldön versenyez, és körülnéz a neten, a saját honlapján is csak 2006-ig talál információkat… Na, de ennek vége! Telefonvégre kaptuk, hogy mi a helyzet vele manapság.

- Miért döntött anno a külföldi versenyek mellett?
- Régóta megyek már külföldön, 1996 óta. Azért megyek inkább ott, mint itthon, mert bajnokságot váltottunk, ahol van az autónknak kategóriája. A magyar bajnokságban volt, de megszűnt.

- Miért lehet Önről, az eredményeiről ilyen keveset hallani?
- Ez jó kérdés… Nem tudom megmondani rá a választ, de az biztos, hogy ez csak Magyarországon van így Külföldön van eredményem, sajtóm… Ha leadom a nevezésemet egy helyre, legalább háromszor hívnak fel különböző médiák előtte és kétszer utána. Svájctól Németországig így van. Hogy itthon mi az oka, azt nem tudom megmondani - biztos bennünk van a hiba. Mert az eredményeink és a tevékenységünk megvan.

- Nem, azt nem hiszem, hogy ott van a hiba, de nézzük globálisabban a kérdést: a tapasztalata szerint mennyire népszerű, mennyire volna igény itthon formaautókra, hegyi-, és pályaversenyeken?
- Úgy vettem észre, hogy hegyi versenyekre a pályaautók miatt jöttek ki az emberek, a gyors autók miatt. Mert azért az 500 lóerős forma-, és nagytúra autók a legerősebbek, leglátványosabbak. A rendezők külföldön például úgy állnak hozzánk, hogy tisztában vannak vele, hogy miattunk is jönnek - ezért az anyagi és erkölcsi elismerés ott nagyobb.

- Mivel erre nem tudjuk a megoldást, és igazából csak találgathatunk, beszéljünk vidámabb dolgokról. Meséljen a sikerekről!
- Abból nagyon sok van, hál'Istennek. Ami verseny külföldhöz fűz, az szinte mind siker - amit befejezünk, már sikerként könyveljük el. De szerencsére sokat jó helyen is tudunk befejezni. Két éve kicsit hátrébb csúsztam a ranglétrán, de idénre sikerült visszakapaszkodni az élmezőnybe, ami nagyon jóleső dolog számomra.

- Hány futam volt idén az Európa-bajnokságban?
- Tizenöt, és azt hiszem, idén befejeztük a versenyzést, a harmadik helyen.

- Milyen volt az idei év?
Mi kellett a visszacsúszás után, hogy meglegyen a harmadik hely?
- Átalakítottam a csapatot idénre, mert korábban nem igazán úgy működött, ahogy kellett volna. És minden verseny jó volt, ha egyet ki kéne választanom, bajban lennék... Nyilván, ahol jó eredményünk is volt, arra szívesebben emlékszem, ilyen például a cseh verseny, ahol négyszer tudtam már nyerni, de mindegyiket élveztem. Talán a két olasz futam volt, amit annyira nem - valahogy Olaszországban sosincs szerencsém... Ezeket leszámítva a többségén dobogós voltam.

- Kicsit meséljen az autójáról!
Kápráztassuk el az olvasókat: hány lóerős, hogy gyorsul...?
- Ez egy nagyon-nagyon jó, Forma-3000-es autó, ami Japánban a nemzeti bajnokságban ment. A motorja egy nagyon régi, megbízható motorom, amivel nagyon sok győzelmet tudhattam magaménak. Most Olaszországban egy 76 éves úriember csinálja a motoromat, és nagyon meg vagyok elégedve azzal, amit alkot. Ez egy nagyon gyors autó, és éppen ezért nagyon oda kell figyelnie az embernek, hogy egyáltalán megmaradjon benne ezeken a hegyi versenyeken. Kint ugyanis nem a kibetonozott hegyi pálya a jellemző - ha ott hibázik valaki, akkor nagyon súlyos árat fizet érte.
Egyébként 500 lóerős, a szabályoknak megfelelően, 560 kiló, de csak súlyozással, mert alapvetően könnyebb volna. Ha jól sikerült elkapni a rajtot vele, akkor két másodperc alatt van százon, és optimális esetben másfél másodperc alatt lassul kétszázról százra. Tehát itt komoly, két és fél G-s gravitációs erők vannak lassulásnál, kanyarodásnál, és mindezt persze egy hegyi versenyen kell elképzelni... Ahhoz, hogy ezt uralni lehessen 230 km/h-nál is, nagyon hinni kell a kocsi képességeiben, és a csapat munkájában.

- Miért pont a formaautózás volt, ami megfogta?
- Gokarttal kezdtem versenyezni 14 évesen, és onnan ez volt a következő lépcsőfok. A Forma-1 varázsa mindig elkapott, de mikor saját erőből kipróbálhattam egy Forma-3000-es autót, onnan nem volt visszaút, akkor eldöntöttem, hogy nekem ilyen autóval kell versenyeznem, mert olyan élményt nyújt, amit másban még nem éreztem.

- Ha idén úgy néz ki, vége az évének, mikor ül legközelebb versenyautóba?
- Remélem, hogy minél előbb...:)
Teszteket tervezünk még október-novemberben is, mert vannak még technikai dolgok, amiket meg kell oldanunk. Ki kell próbálni az itthon gyártott alkatrészeket, amiket mi gyártattunk le, valamint beállításokat fogunk próbálgatni - már muszáj készülnünk a jövő évre.

Ez a hír most jelenik meg 3274. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31010203
-

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k