Szamos Miklós a közgyűlésről
a közgyűlésről
2008-01-15
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
783831036
Napi oldal:
152530
Jelenleg:
1112
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Szamos Miklóst, az MNASZ Elnökét kérdeztem a szombati közgyűlésről és a kialakult helyzetről:

Miklós! Értékeld, kérlek a közgyűlést!
Csak azt tudom megismételni, amit a közgyűlés végén is mondtam:
Egyértelmű, hogy az autósport társadalom két pártra szakadt. Ezt a közgyűlésen jelenlévők, véleményeikben jól érezhetően kifejezték. Ezen a szomorú tényen pillanatnyilag sem a jelenlegi vezetés, sem a másik oldal által elképzelt új vezetés változtatni nem tud, vagy nem tudott volna, ha ők kerülnek ebbe a pozícióba.

Jogilag a szövetség vezetése legitim formában továbbra is a 2007. januárjában megválasztott elnökség, hiszen a választási ciklusát folytatja.
A közgyűlésen megjelent küldöttek ugyanis nem fogadták el az elnökség felajánlott lemondását, hozzá kell tegyem, hogy mi magunk is meglepődtünk ezen, hiszen oly mértékű volt az ellenzék előzetes szervezkedése, a képviseleti meghatalmazások birtoklása, hogy rögtön az első érdemi szavazásból kiderült, ők vannak többen. Ennek ellenére, a felajánlott lemondásunkat, az ezzel kapcsolatos titkos szavazás során, mégsem fogadták el.
Ezek után, természetesen kötelességünknek érezzük, hogy folytassuk a munkát, elvégezzük a feladatainkat, beindítsuk a bajnokságokat.

Elég kilátástalannak látom a helyzetet, egy társadalmi szervezetet vezetni, a sport érdekeiért dolgozni nem egyszerű úgy, hogy a tagság látható és érzékelhető módon 50-50 százalékban megoszlik. A döntések legitimitásához egyértelmű támogatottság kell. Aki a másik oldalon áll, annak az érdeke, hogy a jelenlegi vezetés által képviselt, akár szakmai, akár elvi döntéseket megtámadja, negatív fényben kommunikálja és innentől kezdve ez az egész autósportra ártalmassá válik. Ugyanez igaz lehet akkor is, ha Ők kerültek volna a vezetésbe.

Én csak a magam nevében nyilatkozhatok, de ez elmúlt év során végzett közös munkánk alapján fel merem vállalni, hogy a jelenlegi elnökség valamennyi tagja így gondolja: ha fordult volna a kocka, pontosabban, ha elfogadják a lemondásunkat, és az ellenzék egyenként visszahívja az elnökség tagjait, akkor ezt tudomásul vettük volna, fejet hajtunk a többség akarata előtt, és nem akadályoztuk volna az autósport további működését. Ugyanakkor, a mögöttünk álló tagság véleményéért, felhalmozódott indulataikból fakadó lépéseikért, felelősséget vállalni nem tudtunk.
A helyzet tehát nem egyszerű. Különösen, ha gátlástalan eszközöket alkalmaz az ellentábor - vagy annak néhány képviselője, olyat például, amit Ferjáncz Attila a közgyűlés után a honlapodon, a sajtóanyagok között közzé tett.

Nem is kívánok rá reagálni. Igaztalan, félrevezető, sportszerűtlen megnyilvánulásnak tartom. A 163 jelenlévő által személyesen érzékelt események ily mértékű elferdítése, ilyen ellentétes értelmezése a közgyűlésen megjelent valamennyi küldöttel szemben, nemcsak megalázó, de sértő is egyben.

Azt gondolom mind a két oldalon vannak nagyon erős személyiségek, akik az autósportért nagyon sokat tettek már eddig is és nagyon sokat tudnának a továbbiakban is tenni.
Nincs arra mód, hogy tegyünk valamit azért, hogy ne legyen két tábor, és akik tenni akarnak az autósportért, azok leüljenek, és közösen tegyenek érte?
Az én kötelességem egyértelműen az, hogy ezt a megosztott helyzetet, amibe az autósport került, megpróbáljam kezelni, javítani. Minden olyan lehetőséget, ami méltó a sportunkhoz, megfelel a szabályainknak és tiszta, becsületes tenni akarást feltételez, meg kell próbálni.
Az egyéni érdekek és a közösségi érdekek összeegyeztetése mellett, meg kell kísérelni ezeket az embereket közelebb hozni egymáshoz.

Még nem történt kezdeményezés a tárgyalásra és nem volt megkeresés a másik oldal részéről - és ezt is el kell, hogy mondjam -a mi részünkről sem. Gondolom még frissek az élmények, mindenki próbálja értékelni az eseményeket. Biztos, hogy elindult a tagság értelmes részének azon munkája, hogy megpróbáljanak ilyet mielőbb összehozni.

Frissen elolvasva Ferjáncz Attila értelmezését a közgyűlésen történtekről, úgy gondolom, ha valaki hivatalos és nyilvános első reakcióként, mindenféle kapcsolatkeresés megkezdése előtt így nyilatkozik, attól sajnos, nem várhatok semmi jót.
Mi a magunk részéről, ennek ellenére meg próbáljuk, mert ez a kötelességünk, de a várható eredmény vonatkozásában nem vagyok optimista.

Mikorra várható az új közgyűlés?
Ezt már többen megkérdezték ma tőlem, de nem tudok erre Neked sem válaszolni.
Sajnos bizonyos jogértelmezési kérdéseket tisztázni kell és ez ügyben szakemberek véleményét is ki kell kérnünk.
Az biztos, hogy az érvényes alapszabály szerint kell működnünk és ez egyértelműen az elnökség hatáskörébe utalja a közgyűlés összehívását.

De nincsenek veszélyben a bajnokságok, a versenynaptárak?
Nyugtass meg minket, kérlek!
A mai nap folyamán bizonyos intézkedéseket és lépéseket tettünk meg azért, hogy minden működjön tovább, ne sérüljenek a rendezvények, maga a sport.
Jelen helyzetben azt tudom ígérni, hogy rövid időn belül meg fog jelenni az MNASZ versenynaptára. Munkálkodnak a szakembereink a sportszabályokon és azok is, a megszokott időkön megjelennek.
A bajnokságok szakmai feltételrendszerét biztosítani kívánjuk, és ezért mindent megteszünk.


 

Ez a hír most jelenik meg 5476. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
010203 04050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
222324 25 262728
293001 02 030405

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k