Szamos Miklós a közgyűlésről
a közgyűlésről
2008-01-15
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
765645214
Napi oldal:
94105
Jelenleg:
922
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Szamos Miklóst, az MNASZ Elnökét kérdeztem a szombati közgyűlésről és a kialakult helyzetről:

Miklós! Értékeld, kérlek a közgyűlést!
Csak azt tudom megismételni, amit a közgyűlés végén is mondtam:
Egyértelmű, hogy az autósport társadalom két pártra szakadt. Ezt a közgyűlésen jelenlévők, véleményeikben jól érezhetően kifejezték. Ezen a szomorú tényen pillanatnyilag sem a jelenlegi vezetés, sem a másik oldal által elképzelt új vezetés változtatni nem tud, vagy nem tudott volna, ha ők kerülnek ebbe a pozícióba.

Jogilag a szövetség vezetése legitim formában továbbra is a 2007. januárjában megválasztott elnökség, hiszen a választási ciklusát folytatja.
A közgyűlésen megjelent küldöttek ugyanis nem fogadták el az elnökség felajánlott lemondását, hozzá kell tegyem, hogy mi magunk is meglepődtünk ezen, hiszen oly mértékű volt az ellenzék előzetes szervezkedése, a képviseleti meghatalmazások birtoklása, hogy rögtön az első érdemi szavazásból kiderült, ők vannak többen. Ennek ellenére, a felajánlott lemondásunkat, az ezzel kapcsolatos titkos szavazás során, mégsem fogadták el.
Ezek után, természetesen kötelességünknek érezzük, hogy folytassuk a munkát, elvégezzük a feladatainkat, beindítsuk a bajnokságokat.

Elég kilátástalannak látom a helyzetet, egy társadalmi szervezetet vezetni, a sport érdekeiért dolgozni nem egyszerű úgy, hogy a tagság látható és érzékelhető módon 50-50 százalékban megoszlik. A döntések legitimitásához egyértelmű támogatottság kell. Aki a másik oldalon áll, annak az érdeke, hogy a jelenlegi vezetés által képviselt, akár szakmai, akár elvi döntéseket megtámadja, negatív fényben kommunikálja és innentől kezdve ez az egész autósportra ártalmassá válik. Ugyanez igaz lehet akkor is, ha Ők kerültek volna a vezetésbe.

Én csak a magam nevében nyilatkozhatok, de ez elmúlt év során végzett közös munkánk alapján fel merem vállalni, hogy a jelenlegi elnökség valamennyi tagja így gondolja: ha fordult volna a kocka, pontosabban, ha elfogadják a lemondásunkat, és az ellenzék egyenként visszahívja az elnökség tagjait, akkor ezt tudomásul vettük volna, fejet hajtunk a többség akarata előtt, és nem akadályoztuk volna az autósport további működését. Ugyanakkor, a mögöttünk álló tagság véleményéért, felhalmozódott indulataikból fakadó lépéseikért, felelősséget vállalni nem tudtunk.
A helyzet tehát nem egyszerű. Különösen, ha gátlástalan eszközöket alkalmaz az ellentábor - vagy annak néhány képviselője, olyat például, amit Ferjáncz Attila a közgyűlés után a honlapodon, a sajtóanyagok között közzé tett.

Nem is kívánok rá reagálni. Igaztalan, félrevezető, sportszerűtlen megnyilvánulásnak tartom. A 163 jelenlévő által személyesen érzékelt események ily mértékű elferdítése, ilyen ellentétes értelmezése a közgyűlésen megjelent valamennyi küldöttel szemben, nemcsak megalázó, de sértő is egyben.

Azt gondolom mind a két oldalon vannak nagyon erős személyiségek, akik az autósportért nagyon sokat tettek már eddig is és nagyon sokat tudnának a továbbiakban is tenni.
Nincs arra mód, hogy tegyünk valamit azért, hogy ne legyen két tábor, és akik tenni akarnak az autósportért, azok leüljenek, és közösen tegyenek érte?
Az én kötelességem egyértelműen az, hogy ezt a megosztott helyzetet, amibe az autósport került, megpróbáljam kezelni, javítani. Minden olyan lehetőséget, ami méltó a sportunkhoz, megfelel a szabályainknak és tiszta, becsületes tenni akarást feltételez, meg kell próbálni.
Az egyéni érdekek és a közösségi érdekek összeegyeztetése mellett, meg kell kísérelni ezeket az embereket közelebb hozni egymáshoz.

Még nem történt kezdeményezés a tárgyalásra és nem volt megkeresés a másik oldal részéről - és ezt is el kell, hogy mondjam -a mi részünkről sem. Gondolom még frissek az élmények, mindenki próbálja értékelni az eseményeket. Biztos, hogy elindult a tagság értelmes részének azon munkája, hogy megpróbáljanak ilyet mielőbb összehozni.

Frissen elolvasva Ferjáncz Attila értelmezését a közgyűlésen történtekről, úgy gondolom, ha valaki hivatalos és nyilvános első reakcióként, mindenféle kapcsolatkeresés megkezdése előtt így nyilatkozik, attól sajnos, nem várhatok semmi jót.
Mi a magunk részéről, ennek ellenére meg próbáljuk, mert ez a kötelességünk, de a várható eredmény vonatkozásában nem vagyok optimista.

Mikorra várható az új közgyűlés?
Ezt már többen megkérdezték ma tőlem, de nem tudok erre Neked sem válaszolni.
Sajnos bizonyos jogértelmezési kérdéseket tisztázni kell és ez ügyben szakemberek véleményét is ki kell kérnünk.
Az biztos, hogy az érvényes alapszabály szerint kell működnünk és ez egyértelműen az elnökség hatáskörébe utalja a közgyűlés összehívását.

De nincsenek veszélyben a bajnokságok, a versenynaptárak?
Nyugtass meg minket, kérlek!
A mai nap folyamán bizonyos intézkedéseket és lépéseket tettünk meg azért, hogy minden működjön tovább, ne sérüljenek a rendezvények, maga a sport.
Jelen helyzetben azt tudom ígérni, hogy rövid időn belül meg fog jelenni az MNASZ versenynaptára. Munkálkodnak a szakembereink a sportszabályokon és azok is, a megszokott időkön megjelennek.
A bajnokságok szakmai feltételrendszerét biztosítani kívánjuk, és ezért mindent megteszünk.


 

Ez a hír most jelenik meg 5468. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k