Szamos Miklós a közgyűlésről
a közgyűlésről
2008-01-15
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
797807591
Napi oldal:
94402
Jelenleg:
1125
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

Szamos Miklóst, az MNASZ Elnökét kérdeztem a szombati közgyűlésről és a kialakult helyzetről:

Miklós! Értékeld, kérlek a közgyűlést!
Csak azt tudom megismételni, amit a közgyűlés végén is mondtam:
Egyértelmű, hogy az autósport társadalom két pártra szakadt. Ezt a közgyűlésen jelenlévők, véleményeikben jól érezhetően kifejezték. Ezen a szomorú tényen pillanatnyilag sem a jelenlegi vezetés, sem a másik oldal által elképzelt új vezetés változtatni nem tud, vagy nem tudott volna, ha ők kerülnek ebbe a pozícióba.

Jogilag a szövetség vezetése legitim formában továbbra is a 2007. januárjában megválasztott elnökség, hiszen a választási ciklusát folytatja.
A közgyűlésen megjelent küldöttek ugyanis nem fogadták el az elnökség felajánlott lemondását, hozzá kell tegyem, hogy mi magunk is meglepődtünk ezen, hiszen oly mértékű volt az ellenzék előzetes szervezkedése, a képviseleti meghatalmazások birtoklása, hogy rögtön az első érdemi szavazásból kiderült, ők vannak többen. Ennek ellenére, a felajánlott lemondásunkat, az ezzel kapcsolatos titkos szavazás során, mégsem fogadták el.
Ezek után, természetesen kötelességünknek érezzük, hogy folytassuk a munkát, elvégezzük a feladatainkat, beindítsuk a bajnokságokat.

Elég kilátástalannak látom a helyzetet, egy társadalmi szervezetet vezetni, a sport érdekeiért dolgozni nem egyszerű úgy, hogy a tagság látható és érzékelhető módon 50-50 százalékban megoszlik. A döntések legitimitásához egyértelmű támogatottság kell. Aki a másik oldalon áll, annak az érdeke, hogy a jelenlegi vezetés által képviselt, akár szakmai, akár elvi döntéseket megtámadja, negatív fényben kommunikálja és innentől kezdve ez az egész autósportra ártalmassá válik. Ugyanez igaz lehet akkor is, ha Ők kerültek volna a vezetésbe.

Én csak a magam nevében nyilatkozhatok, de ez elmúlt év során végzett közös munkánk alapján fel merem vállalni, hogy a jelenlegi elnökség valamennyi tagja így gondolja: ha fordult volna a kocka, pontosabban, ha elfogadják a lemondásunkat, és az ellenzék egyenként visszahívja az elnökség tagjait, akkor ezt tudomásul vettük volna, fejet hajtunk a többség akarata előtt, és nem akadályoztuk volna az autósport további működését. Ugyanakkor, a mögöttünk álló tagság véleményéért, felhalmozódott indulataikból fakadó lépéseikért, felelősséget vállalni nem tudtunk.
A helyzet tehát nem egyszerű. Különösen, ha gátlástalan eszközöket alkalmaz az ellentábor - vagy annak néhány képviselője, olyat például, amit Ferjáncz Attila a közgyűlés után a honlapodon, a sajtóanyagok között közzé tett.

Nem is kívánok rá reagálni. Igaztalan, félrevezető, sportszerűtlen megnyilvánulásnak tartom. A 163 jelenlévő által személyesen érzékelt események ily mértékű elferdítése, ilyen ellentétes értelmezése a közgyűlésen megjelent valamennyi küldöttel szemben, nemcsak megalázó, de sértő is egyben.

Azt gondolom mind a két oldalon vannak nagyon erős személyiségek, akik az autósportért nagyon sokat tettek már eddig is és nagyon sokat tudnának a továbbiakban is tenni.
Nincs arra mód, hogy tegyünk valamit azért, hogy ne legyen két tábor, és akik tenni akarnak az autósportért, azok leüljenek, és közösen tegyenek érte?
Az én kötelességem egyértelműen az, hogy ezt a megosztott helyzetet, amibe az autósport került, megpróbáljam kezelni, javítani. Minden olyan lehetőséget, ami méltó a sportunkhoz, megfelel a szabályainknak és tiszta, becsületes tenni akarást feltételez, meg kell próbálni.
Az egyéni érdekek és a közösségi érdekek összeegyeztetése mellett, meg kell kísérelni ezeket az embereket közelebb hozni egymáshoz.

Még nem történt kezdeményezés a tárgyalásra és nem volt megkeresés a másik oldal részéről - és ezt is el kell, hogy mondjam -a mi részünkről sem. Gondolom még frissek az élmények, mindenki próbálja értékelni az eseményeket. Biztos, hogy elindult a tagság értelmes részének azon munkája, hogy megpróbáljanak ilyet mielőbb összehozni.

Frissen elolvasva Ferjáncz Attila értelmezését a közgyűlésen történtekről, úgy gondolom, ha valaki hivatalos és nyilvános első reakcióként, mindenféle kapcsolatkeresés megkezdése előtt így nyilatkozik, attól sajnos, nem várhatok semmi jót.
Mi a magunk részéről, ennek ellenére meg próbáljuk, mert ez a kötelességünk, de a várható eredmény vonatkozásában nem vagyok optimista.

Mikorra várható az új közgyűlés?
Ezt már többen megkérdezték ma tőlem, de nem tudok erre Neked sem válaszolni.
Sajnos bizonyos jogértelmezési kérdéseket tisztázni kell és ez ügyben szakemberek véleményét is ki kell kérnünk.
Az biztos, hogy az érvényes alapszabály szerint kell működnünk és ez egyértelműen az elnökség hatáskörébe utalja a közgyűlés összehívását.

De nincsenek veszélyben a bajnokságok, a versenynaptárak?
Nyugtass meg minket, kérlek!
A mai nap folyamán bizonyos intézkedéseket és lépéseket tettünk meg azért, hogy minden működjön tovább, ne sérüljenek a rendezvények, maga a sport.
Jelen helyzetben azt tudom ígérni, hogy rövid időn belül meg fog jelenni az MNASZ versenynaptára. Munkálkodnak a szakembereink a sportszabályokon és azok is, a megszokott időkön megjelennek.
A bajnokságok szakmai feltételrendszerét biztosítani kívánjuk, és ezért mindent megteszünk.


 

Ez a hír most jelenik meg 5482. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
242526 27282930
01 02 03 04 05 0607
2025.11.07-09.

részletes infóink

2025.11.06-09.

részletes infóink

2025.11.07-11.

részletes infóink

2025.12.06.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k