Szárnyak kibontva!
A Honvéd Dream Team az első megmérettetés után
2009-05-04
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
783971391
Napi oldal:
129316
Jelenleg:
2082
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

A Honvéd Dream Team, a Gepárdok csapata túl van az első megmérettetésen: a Tereprali OB első futamán. Az utóbbi hónapokban csak erre készültek, tanultak, és eldőlt, kinek mi lesz a szerepe a csapatban. A Dream Team pilótája, Bálint Zoli mesélt az élményeikről.

- Kinek, mi lett az úgymond posztja a csapatban?
- Hatan vagyunk, hatan tanultunk. A navigátor Honfi Barnabás lett, a négy szerelő Gazdag Ákos, Szenáki László, Borisz György és Halmai Gábor, és a pilóta én lettem. Volt egy három hónapos felkészítő folyamat, ahol vezetéstechnikát, navigációt tanultunk, és volt úgynevezett műhelytevékenység is - a vizsganapon dőlt el, a teljesítettek alapján, hogy, ki mit fog csinálni, ki miben a legjobb.

- Te hogy érzed:
mindenki megtalálta a helyét a csapatban?
- Azt gondolom, hogy igen, és a hétvégén mindenki tökéletesen teljesített. De azt is érzem, hogy mindannyunkban benne van, hogy a saját területén továbbfejlődjön a továbbiakban.

- Milyen volt először versenyre menni, és elrajtolni?
- Nagyon vártuk már. A célunk a vasárnapi célba érkezés volt - ez szerintem elég jól sikerült. Voltak bíztató eredményeink, de a legfontosabb az volt, hogy végigérjünk, így szerezve minél több tapasztalatot.

- Hogy sikerültek a szakaszok?
- A végén a hetedik helyen értünk célba, illetve voltak szakaszeredményeink, amik nem voltak rosszak: abszolút hatodik időt is sikerült jönnünk.

- Azok, akik a felkészülésetekben segítettek, mennyire elégedettek az eredménnyel?
- A felkészülés alatt nagyon sok segítséget kaptunk a vezetéstechnikában Benyó Miklóstól, és a szakmai felkészülésünkben, valamint az autó versenyképessé tételében pedig Keresztesi Pétertől - köszönet nekik érte! Rajtuk kívül természetesen Palik Lászlónak is köszönhetjük ezt az eredményt. Szerintem nagyon jó úton haladunk, hogy még jobb eredményt érhessünk el a év során - de egészen biztos, hogy nem lesz könnyű a feladatunk, mert nagyon erős a mezőny.

- A tréning, az a három hónapos felkészülés arra kellett, hogy a szerepek eldőljenek. De vége is van a tanulásnak, vagy a versenyek között azért még tanultok továbbra is?
- Ez folyamatos. A felkészülés a versenyek között is zajlik valamilyen szinten - ezért is bízunk benne, hogy később még sikeresebb versenyeink lehetnek.

- A következő verseny előtt ülsz még autóban?
- Ezt most még nem tudom megmondani, de nagyon bízom benne, hogy lesz még rá lehetőségem.

- Korábban amatőr futamokon indultál Ladával. Mi az, amit a terepralihoz mondjuk újra kellett tanulnod?
- Jöttek az emlékek folyamatosan vissza - hiszen például volt egy első féltengelytörésünk a verseny során, és olyan lett az élmény, mintha Ladát vezettem volna, hátsókerék-hajtással. De azt gondolom, hogy aki jól megtanul egy régebbi technikával - adott esetben egy Ladával - annak nem okozhat problémát egy olyan jó kis technika, mint a mi Nissanunk. Ezen kívül egyébként technikai zűrünk nem volt, de kalandunk az annál inkább: megtréfált minket ez a törés, ami miatt sokszor pörögtünk...
Amit már most tapasztalok, az az, hogy nagyon fontos, hogy az ember jól lásson a pályán. Itt - szemben a ralival - nem lehet előtte bejárni a pályát, és elsőre kell jól menni. Fontos jól látni: észrevenni, kikerülni dolgokat, vagy adott esetben helyes nyomot keresni. Ez a későbbiek szempontjából is fontos tanulság: egy katonának, egy külföldi, hadműveleti területen ugyanilyen lényeges ez az előre látás, csakúgy, mint az, hogy mindkettőt a technika megóvásával kell tennünk.

- Könnyű elhinni már most, hogy lehet, vagy lesz ebből Dakar - vagy korai még erről beszélni?
- Szerintem ne tekintsünk ennyire előre, egyelőre a magyar bajnokság a legfontosabb, de ha minden így megy tovább, és jók lesznek az eredmények, akkor elképzelhető, persze.

- A ti munkátok a katonaság - hogy fogadják a csapatot a kollégák, most, hogy túl vagytok az első megmérettetésen?
- Szépen lassan azért híre megy a Dream Team-nek: egyre többen hallanak rólunk a Honvédségen belül is. Nem titkolt célunk, hogy az itt szerzett tudást és tapasztalatot átadjuk majd a Magyar Honvédségnél szolgáló katonáknak - amint a Palik Racing Team-nél töltött időszakunk letelik.


Ez a hír most jelenik meg 2715. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
010203 04050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
222324 25 262728
293001 02 030405

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k