SUMMER FESTIVAL - 2025.07.12-13. - RabĂłcsiRing
KÁRAI TRANS World RX of Hungary - 2025.07.19-20. - Nyiråd Racing Center
Szél Attila már otthon
az egri baleset után
2008-04-10
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
774022568
Napi oldal:
73228
Jelenleg:
750
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Szél Attila megsérült az egri futamon. A szervizparkban aknába (és nem ra) lépett, és csúnyán eltört a bokája. Az otthon lábadozó Elnökségi tagok hívtam fel:

Azt hallottam kényszerpihenőn vagy… Mi történt?
Ha autóval lettem volna, akkor azt mondanám: egyszerű versenybaleset.
Szombat este az egri szervizparkban a VIP sátor környékén mentünk az autónk felé, a sötét, az eső és egy lefedetlen csatornanyílás úgy hozta, hogy sikerült belelépnem, aminek következtében szilánkos bokatörésem lett és most mindenféle drótok és csavarok tartják össze a bokámat és a sípcsontomat.
6 hétig erőteljesen ágyhoz kötött állapotban leledzek.

Nyugtass meg! Amikor meggyógyulsz, ugyanúgy fogsz tudni futni a bűnözők után, ahogy eddig is tetted?
Azt ígérték, hogy szépen meg fog gyógyulni, némi fájdalom és idő és minden rendben lesz…

Mesélj egy kicsit Szél Attiláról azoknak, akik nem ismernek.
Amit általánosságban lehet tudni Rólad, hogy az MNASZ Elnökségi tagja vagy és még azt tudják Rólad sokan, hogy civilben keménykezű rendőr…
Civilben nem vagyok civil, hanem rendőr vagyok. A Baranyai Rendőr-főkapitányságon az egyik bevetési osztályt vezetem alezredesi rangfokozattal. Világéletemben a rendőri pályafutás köthető hozzám.

Aki nem ismerne, annak mondanám: Te vagy az a nagyon kemény kezű, de következetes rendőr, aki Baranyában nem szereti, ha a versenyzők gyorsan mennek. És talán Neked köszönhető, hogy az utóbbi években ez a "sebességláz" mintha csökkent volna…
Ez így van, de azt gondolom, hogy ez nem az én szerepemen múlik kizárólag.
Én is versenyzőként kezdtem, tudom, hogy mit jelentenek a tréningek. Sajnos a másik oldalon kötelezettségeim vannak. Ha azt akarom, hogy Mecsek Rallye-k legyenek, akkor bizonyos szabályokat be kell tartani, tartatni, ugyanis a város vezetése, a rendőri vezetés és a lakosság csak ezekkel a feltételekkel járul hozzá, hogy itt évről évre pécsi verseny lehessen.
Amikor pár évvel ezelőtt a versenyzőkkel szemben kicsit keményebben léptem fel, akkor már nagyon elszaladt a ló és muszáj volt ezt tenni, de azt gondolom, hogy a versenyzők nagy része ezt megértette. Nem szabad néhány renitens miatt se Pécsen és máshol sem a versenyzőtársadalmat büntetni. Úgy érzem, hogy a versenyzők morálja nagyon sokat javult és sokkal kevesebb probléma van, mint korábban volt.

Azt szokták mondani, hogy érdemes a legnagyobb hangút magunk mellé állítani és akkor könnyebb lesz az életünk… Így kerültél az MNASZ Közelébe? :)
Lehet, hogy ebben van valami…
Jelen Pista kért fel anno, hogy segítsek a verseny megrendezésében, civilként is. Aztán amikor olyan helyre kerültem a rendőrségen belül, akkor már az én feladatom volt a verseny rendőri biztosítása és ezzel a munkával elégedett volt az akkori szakágvezető, Kokó is. Megkérdezte, hogy nem akarnám e kamatoztatni a tudásomat és a tapasztalatomat a többi versenynél is. Nagy örömmel elfogadtam a felkérést és onnantól kezdve a Rallye Bizottsággal dolgoztam, mint a versenyek biztonságáért felelős ember.

Korábban láthattunk a DACIA előfutó autókban, ahol, ha jól tudom, az volt a feladatod, hogy átnézd, minden rendben van e a pályákon a gyors elindítása előtt is.
A versenyek biztonsága és az előfutó autók feladata nagymértékben összefügg. Az már csak egy kiegészítő dolog volt, hogy a biztonsági megfigyelés mellett lehetőségem nyílott arra, hogy Kanyik Anti csapatában előfutóként szerepelhessek. Nagy élmény volt ez, hiszen minden tét nélkül autózni lezárt pályán nagyon jó dolog, persze egy pillanatra sem elfelejtve a biztonsági feladatokat. És nagyon profi emberekkel dolgozhattam, akiktől nagyon sokat lehetett tanulni. Minden tekintetben le a kalappal Kanyik Anti és csapata előtt, mint ahogy Tóth Gili előtt is! Nagyon szerettem csinálni.
Meggyőződésem, hogy hiányzik ez a mostani rendezvényekről, bár ezzel a rendezők többsége nem ért egyet.
Egy szervezet csapat, aki biztonságosan végigmegy a gyorsaságik előtt és tudja, hogy mikre kell odafigyelni az nagyon fontos része egy verseny megrendezésének.

Most nem előfutóként, de van szereped az MNASZ-ben.
Mi a feladatod az Elnökségben?
Az, hogy az Elnökség tagja lettem, szinte egy véletlen momentum.
Annak idején Kokóék jelöltek Elnökségi tagnak, Ugyanakkor megkeresett a másik oldal is, hogy Ők is elégedettek a munkámmal és jelölnének. Aztán a végére úgy alakult, hogy egyszer csak ott találtam magam az Elnökségben. Nagy megtiszteltetésnek tartom és úgy éreztem nem illik visszautasítani. Talán így még többet tudok tenni a rallyért.
Az Elnökségen belül én vagyok a rally referense.
Ugyanakkor most már kívülről, én látom el az összes verseny RSB biztonsági megfigyelői feladatokat. Ezt talán azért jó, mert ha ugyanaz a szem nézi meg a rendezvényeket, akkor az érték ítélete egységesebb. Másrészt pedig egy külső ember, aki nem tagja a Rallye Bizottságnak, az kevésbé befolyásolható az értékelésben.
Elnökségi tagként sokat harcolok, ami talán nem látszik így kívülről. Amit az Elnökségen keresztül lehet vinni támogatásban, anyagilag, szabályalkotásból a rallye javára, azért én komolyan szoktam küzdeni. Csak hogy mást ne említsek, a szombathelyi  pályázat vagy bizonyos díjak átvállalása az Elnökségi büdzséből az RSB-t segítve… Meg kell küzdeni mindenért, hiszen minden területnek van gazdája és mindenki szeretne a saját területén belül minél több mindent elérni. Sokszor vitázunk, de így van ez jól.

Mielőtt bárki valamit félreértene. Nem kívánnék negatívumot állítani a balesetemmel kapcsolatban a rendező felé. Igaz, hagyott magaután kívánalmakat a szervizpark, de nagyon szorgalmasan betemettek tizenvalahány ilyen aknát. Az már csak az én "ügyességem" hogy sikerült rátalálnom az egyetlen fedetlenre…
Nem kell ezért okot és felelőst keresni. Így jártam. Miskolcon már nagyon szeretnék ott lenni és a feladatomat ellátni. Biztos, hogy még gipszben, de valamelyik barátom mellett a jobb1-ben. Mindenképp ott szeretnék lenni és tartani a kapcsolatot a versenyzőkkel.

Amikor én idekerültem az MNASZ-hez, akkor még  alig ismerték a nevem, de miért is ismerték volna. Amatőr versenyeken indultam, több kevesebb sikerrel.
Rendőrként már többen ismertek és nem mindenki pozitívan…
Azóta igyekszem azon lenni, hogy többen megismerjék a nevemet. És nem öncélból, hanem azért, hogy tudják, próbálok segíteni bárkinek.
Azt gondolom, az Elnökségnek, a Rallye Bizottságnak és minden vezetőnek az a feladata, hogy a versenyzőket, a versenyzőinket kiszolgálja és segítse. Erről szól a Szövetség, erről kell szólnia a vezetésnek. Ha engem bárki meglát, bármilyen panaszát elmondhatja és mindig megpróbálok segíteni.

Azt hiszem, most egy kicsit Magaddal kell foglalkoznod és a gyógyulásoddal.
Otthon vagy már, otthon tudsz pihenni?
Szerdán hoztak haza. Hálás köszönetem Szilviéknek és a RESCUE TEAM-nek, akik hazahoztak. Az egri kórházban négy napot töltöttem, nagyon jó szintű ellátás mellett.
Miután stabillá vált az állapotom már itthon vagyok a lakásomon és itt próbálok minél hamarabb "lábra állni".

Nagyon fontosnak érzem, hogy megköszönjem azoknak, akik kerestek személyesen, telefonon a baleset után, azt a törődést, érdeklődést, amit tanúsítottak. Nem számítottam erre a nagymértékű szeretetre, nagyon jó érzés volt, hálás köszönet érte mindenkinek!

Gyógyulást és Miskolcon várni fogunk!!
Köszönöm, hogy felhívtál!

Ez a hír most jelenik meg 5558. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31010203
-

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k