Széllel szemben...
tükör az MNASZ elé...
2009-09-24
interjú • RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
776704028
Napi oldal:
41875
Jelenleg:
805
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 8.futam,
a Rally Estonia után
1. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
162
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
161
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
138
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
114
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
52
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
38
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Licenszes versenyzők, MNASZ tagok, tisztségviselők nyilatkozataiból ollóztunk, kommentár nélkül:

2009.09.24.
Cselényi Balázs - duen.hu
"Nem foglalkozik senki egy megfelelő jövőkép kialakításával, hanem mindenki Önös érdekeit helyezi előtérbe…És hát a fegyelmik elindítása és a büntetések mértéke is érdekes.
Egy versenyző, vagy szakosztályvezető ellen Internetes megnyilvánulásuk miatt indul eljárás, ám ha ugyanezt egy RSB vagy egy Média Bizottság tag teszi, azt teljesen normálisnak vesszük. Igen az is lehetne, de akkor le kellene ülni és egymás szemébe is elmondani a problémákat…Van rendező akit, megbüntetünk, mert nem enged be pár "piros telefonon" jelentkező vendéget, és van rendező aki a kauciót sem fizeti be szokás alapján, van olyan akinek pedig a tisztségviselők kijelölésekor nem kell betartani az Intéző Bizottság határozatait és az MNASZ szabályait."

2009.09.23.
Herczig Norbert - duen.hu
"Ez nonszensz dolog, hogy komoly emberek felelősségtudattal nem tudnak egy megfelelő döntést hozni, hanem arra várunk, hogy kiadunk egy hírt és megnézzük, hogy ki mit lép rá, melyik csapat hogy reagál és majd aszerint, majd az intézőbizottság meghozza ezt végleges döntésbe. Ezt egyszerűen nem tudom elfogadni!"

2009.09.23
Turán Frigyes - duen.hu
"Azt gondolom, hogy, ha a WRC-k a mezőny végén fognak menni, annak nincs értelme, a támogatóknak sem tudnánk úgy megfelelni. Hogy tudunk-e Super 2000-sel menni, az egy jó kérdés! Ugyanaz a nagyságrend, mint a WRC, vagy talán egy kicsit még drágább is. Ha lesz rá lehetőség, akkor megpróbálunk menni külföldön minél több versenyt akár az IRC-ben, akár más bajnokságban." "Ez hátráltat minket a tárgyalásokban is. Egy évre előre kéne látnunk, az lenne a jó, ha adott év márciusában már tudnánk, hogy a következő szezonba milyen szabályok között versenyezhetünk. Milyen versenyek lesznek, hány murva, hány aszfalt. Nehéz szituáció ez, Magyarországon nagyságrendileg 30-40 versenyző és csapat alól húzzák ki a talajt, ha valóban kitiltják a WRC és A8-as autókat, hiszen akiknek saját tulajdonú autói vannak, azok elég nehéz helyzetbe kerülnek. Ők most csak áron alul tudják eladni az autóikat, és az a rengeteg pénz, amit beleinvesztáltak, annak nagy része veszteségként fog jelentkezni."

2009.09.23.
Spitzmüller Csaba - itiner.hu
"Felháborítónak tartom, hogy a versenyzők iszonyatos pénzt és energiát fektetnek a versenyzésbe, a másik oldalon meg nincsenek szabályok. Azokat nem egyértelműen alkalmazzák, és nem mindenkire egyformán. De ebbe ne is menjünk bele, hiszen mindenki tudja, hogy miről beszélek."

2009.09.22
Büki Ernő - raliblog
"Etikait kérek mindenki ellen! Legyen ott a büfés, a portás, a kéményseprő, na meg a Nattán is! …Csak páran gondoljuk úgy, hogy körbe vagyunk véve rossz bohócokkal, vagy másoknak is feltűnik? Itt nem csak röhögni lehet ám! Lehet még tapsolni, hurrázni, egyetérteni, de, ha mindez utasításra történik, akkor enyhén szólva is kínos. "

2009.09.22.
Tábori József - rallyfanatic.hu
"Itt kell megemlítenem a Felügyelő Testület munkásságát is. Úgy mondanám, hogy nem túl versenyzőbarát testület. Rugalmatlanok, szabály barbárok. Vagy kizárnak vagy nem tesznek semmit. Nincs középút. A különböző bizottságok döntései pedig óvodás szintűek. Valaki nagyon találóan írta valamelyik fórumon: ...el is tiltottam, meg nem is ..., mint a mesében. Ezeknek a bizottságoknak a létét is megkérdőjelezem, nem a döntéseiket. Egy agyrém. Pártállami játékszabályok szerint játszunk milliárdos eszközöket felvonultató gazdasági társaságokkal. Némelyeknél megállt az idő…És most úgy látszik a kapitány és a másodtisztek nincsenek a helyzet magaslatán."

2009.09.20.
Korda Erik - rallyheart.hu
Az forrásban szereplő oldal szerkesztője nem járult hozzá az interjúrészlet ezen oldalon való megjelenítéséhez...

2009.09.17
Benik Balázs - rallyheart.hu
Az forrásban szereplő oldal szerkesztője nem járult hozzá az interjúrészlet ezen oldalon való megjelenítéséhez...

2009.09.17.
Matics Misi - itiner.hu
"Nagyon gondolkozom rajta, hogy jövőre ne is Magyarországon menjünk. Itt csak elveszik a pénzt, és nem kapunk érte olyan versenyeket, amit a magyar bajnokság megérdemelne."

2009.09.15
Tagai Tamás - rallyheart.hu
Az forrásban szereplő oldal szerkesztője nem járult hozzá az interjúrészlet ezen oldalon való megjelenítéséhez...

2009.09.14.
Budai Béla - rallyheart.hu
Az forrásban szereplő oldal szerkesztője nem járult hozzá az interjúrészlet ezen oldalon való megjelenítéséhez...

2009.09.09.

Dr. Tóth István - rallyracing
"A Szövetség Elnökének magatartását a szövetség tagjaira veszélyesnek találom, jogi értelemben több esetben törvénysértőnek… Nem vagyok báb és nem vagyok vak, nem vagyok hajlandó fél információk alapján a tagság ellen szavazni, és nem vagyok hajlandó táptalajt adni az Elnökségünket - sok esetben jogosan és egyre nagyobb számban- támadó megnyilvánulásoknak. Mindazonáltal szégyentelinek találom tevékenységünk eredményeképpen a versenyzői létszám csökkenését, az egyenlő elbírálás hiányát, és azt, hogy gazdag szövetségünk vagyona az indokolatlan kifizetések és a kellő Elnöki erély hiányában az enyészet útjára lép."

2009.08.13.
Nattán György - duen.hu
"Szeretnék gratulálni ehhez a jól átgondolt 2010-es bajnoki rendszerhez!
Nagy szerencse, hogy volt pár ember még a Szövetségben, aki az utolsó pillanatban ki tudta rugdosni belőletek, bár így is pofátlanul késő van ekkora változásokhoz. Persze aki nyitott szemmel jár, az nem lepődik meg ezeken, de így leírva még szarabbul néz ki, akármennyire várható volt… Nincs WRC. Persze ez nem igaz, hiszen ott mehet mindenki a mezőny végén akinek épp van felesleges pénze erre. Biztos jó sokan lesznek. Nézők meg kevesen. Aki azt hiszi, hogy ettől élvezhetőbb, izgalmasabb versenyek lesznek, vagy hogy így több pénz jut a nem-WRC-vel versenyzőknek, az konkrétan elmebeteg… Talán ha egy-két tisztségviselő nem tolná ki talicskán a versenyzők pénzét a Szövetségből, akkor maradhatna pénz a teljes nyílt bajnokság bejelentésére. Persze ahhoz saját pénze ellen kéne döntenie 1-2 embernek az RSB-ben, meg az IB-ben: megértem, hogy ez nem megy. Talán le kellene őket cserélni, nem?!…Mi újság a beharangozott óriási média megjelenésekkel, a médiafelelőssel, az MNASZ szóvivővel? …Túl sok időnket raboltátok már el, lassan kereshetnétek valami más játékot, amivel kevesebbet ártotok!"

2009.07.16.
Hideg Krisztián - duen.hu
"Mi mindenben követjük az FIA-t, legalábbis abban, ami a hatalmasoknak megfelel, az Ő érdekeiket szolgálja. Az mellett meg simán elmennek, hogy az FIA javasolja, a versenyzőnkénti 204 Euro nevezési díjat, ami ugye 408 Euro egy párosnak és ez még háromszáz forinttal számolva sincs több, mint 120 ezer Ft. Ami tetszik és érdeke a vezetésnek, azt átveszik, amiről meg úgy gondolják, hogy ez nekik nem érdekük, azt elfelejtik. Ez abszolút elfogadhatatlan! Esetleg az MNASZ egy másik gazdasági rendszerhez tartozik, ahol egy Euro több mint négyszáz forint? Gazdasági válság ide, vagy oda, én úgy gondolom, hogy négyszáz alatt is lehet még Euro-t venni." "Legyen ez a továbbiakban azoknak a gondja, akik továbbra is rabigába szeretnék hajtani a fejüket versenyzés helyett. Az itteni viszonyok miatt teljes erőből külföldi versenyzésben gondolkodunk."

2009.07.15
Kocsis György - duen.hu
"Ismered a mondást ugye? A fejétől bűzlik a láb!? Amíg a szövetségben nem lesz rend, nem lesz szakértelem, addig ne várjuk el ezt sem a rendezőktől, sem a versenyzőktől. A saját szabályaikat nem tartják be!" " Ez a vezetés olyan, mint a fába szorult féreg?, se előre, se hátra, se jobbra, se balra, csak topognak egy helyben. A hatalmi harcok elveszik az időt, és az energiát a tényleges munkától. Ahogy látom, a szövetségben, mindenki úgy jár WC-re is, hogy viszi magával a székét, nehogy valaki beleüljön míg visszaér." "Ennek a szövetségnek van egy elnöke, akit úgy hívnak, hogy Ferjáncz Attila. Én ezen a néven nőttem fel, őt bámultam gyerekként a pályák széléről, nekem a mai napig ő a nagybetűs VERSENYZŐ. Nevét a mai napig ismerik és elismerik külföldön is. Nem értem, hogy miért adja a nevét ahhoz, amit ma Magyar Nemzeti Autósport Szövetségnek nevezünk, de nem az! Ez nem szövetség, legalábbis nem a szó klasszikus értelmében."

2009.03.28.
Bútor Róbert - rallyracing
"Ha nem történik rendcsinálás az MNASZ háza táján, és jövőre össze is állnak a terveim, amiben biztos vagyok, akkor a jelenlegi helyzet nagyon nagy visszatartó erő lehet, abban, hogy itthon versenyezzek. Ami itt van az vicces! Vicces és szégyenletes!"

2009.03.17.
Varga C. Zoltán - rallyracing
"A faluban nem jönnek már ki versenyt nézni az emberek, mert annyira unalmas - és ezt magára veheti az összes nagypénzű, rosszkezű versenyző is. És itt megkérdőjelezhetnénk azt is, hogy ki és milyen jogon kap Magyarországon licenszet… Az egészet alulról fel kéne építeni újra." "Ezeknek is oka van, mégpedig a fejétől bűzlik - szokták mondani. Azok a döntések, amiket hoznak, mind-mind arra utalnak, hogy ők az istenek, és mindenki más meg menjen, amerre akar."

Ez a hír most jelenik meg 6840. alkalommal
címkék: MNASZ, RallyRacing
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 151617
18 19 20 21222324
2025.08.01-05.

részletes infóink

2025.07.31-08.03.

részletes infóink

2025.08.09-10.

részletes infóink

2025.08.23-24.

részletes infóink

2025.09.12-14.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k