Sebesség Fesztivál 2024 Rallycross Országos Bajnokság II. futama a Kárai Trans kupáért
Széllel szemben...
tükör az MNASZ elé...
2009-09-24
interjú • RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
684324929
Napi oldal:
87718
Jelenleg:
837
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Licenszes versenyzők, MNASZ tagok, tisztségviselők nyilatkozataiból ollóztunk, kommentár nélkül:

2009.09.24.
Cselényi Balázs - duen.hu
"Nem foglalkozik senki egy megfelelő jövőkép kialakításával, hanem mindenki Önös érdekeit helyezi előtérbe…És hát a fegyelmik elindítása és a büntetések mértéke is érdekes.
Egy versenyző, vagy szakosztályvezető ellen Internetes megnyilvánulásuk miatt indul eljárás, ám ha ugyanezt egy RSB vagy egy Média Bizottság tag teszi, azt teljesen normálisnak vesszük. Igen az is lehetne, de akkor le kellene ülni és egymás szemébe is elmondani a problémákat…Van rendező akit, megbüntetünk, mert nem enged be pár "piros telefonon" jelentkező vendéget, és van rendező aki a kauciót sem fizeti be szokás alapján, van olyan akinek pedig a tisztségviselők kijelölésekor nem kell betartani az Intéző Bizottság határozatait és az MNASZ szabályait."

2009.09.23.
Herczig Norbert - duen.hu
"Ez nonszensz dolog, hogy komoly emberek felelősségtudattal nem tudnak egy megfelelő döntést hozni, hanem arra várunk, hogy kiadunk egy hírt és megnézzük, hogy ki mit lép rá, melyik csapat hogy reagál és majd aszerint, majd az intézőbizottság meghozza ezt végleges döntésbe. Ezt egyszerűen nem tudom elfogadni!"

2009.09.23
Turán Frigyes - duen.hu
"Azt gondolom, hogy, ha a WRC-k a mezőny végén fognak menni, annak nincs értelme, a támogatóknak sem tudnánk úgy megfelelni. Hogy tudunk-e Super 2000-sel menni, az egy jó kérdés! Ugyanaz a nagyságrend, mint a WRC, vagy talán egy kicsit még drágább is. Ha lesz rá lehetőség, akkor megpróbálunk menni külföldön minél több versenyt akár az IRC-ben, akár más bajnokságban." "Ez hátráltat minket a tárgyalásokban is. Egy évre előre kéne látnunk, az lenne a jó, ha adott év márciusában már tudnánk, hogy a következő szezonba milyen szabályok között versenyezhetünk. Milyen versenyek lesznek, hány murva, hány aszfalt. Nehéz szituáció ez, Magyarországon nagyságrendileg 30-40 versenyző és csapat alól húzzák ki a talajt, ha valóban kitiltják a WRC és A8-as autókat, hiszen akiknek saját tulajdonú autói vannak, azok elég nehéz helyzetbe kerülnek. Ők most csak áron alul tudják eladni az autóikat, és az a rengeteg pénz, amit beleinvesztáltak, annak nagy része veszteségként fog jelentkezni."

2009.09.23.
Spitzmüller Csaba - itiner.hu
"Felháborítónak tartom, hogy a versenyzők iszonyatos pénzt és energiát fektetnek a versenyzésbe, a másik oldalon meg nincsenek szabályok. Azokat nem egyértelműen alkalmazzák, és nem mindenkire egyformán. De ebbe ne is menjünk bele, hiszen mindenki tudja, hogy miről beszélek."

2009.09.22
Büki Ernő - raliblog
"Etikait kérek mindenki ellen! Legyen ott a büfés, a portás, a kéményseprő, na meg a Nattán is! …Csak páran gondoljuk úgy, hogy körbe vagyunk véve rossz bohócokkal, vagy másoknak is feltűnik? Itt nem csak röhögni lehet ám! Lehet még tapsolni, hurrázni, egyetérteni, de, ha mindez utasításra történik, akkor enyhén szólva is kínos. "

2009.09.22.
Tábori József - rallyfanatic.hu
"Itt kell megemlítenem a Felügyelő Testület munkásságát is. Úgy mondanám, hogy nem túl versenyzőbarát testület. Rugalmatlanok, szabály barbárok. Vagy kizárnak vagy nem tesznek semmit. Nincs középút. A különböző bizottságok döntései pedig óvodás szintűek. Valaki nagyon találóan írta valamelyik fórumon: ...el is tiltottam, meg nem is ..., mint a mesében. Ezeknek a bizottságoknak a létét is megkérdőjelezem, nem a döntéseiket. Egy agyrém. Pártállami játékszabályok szerint játszunk milliárdos eszközöket felvonultató gazdasági társaságokkal. Némelyeknél megállt az idő…És most úgy látszik a kapitány és a másodtisztek nincsenek a helyzet magaslatán."

2009.09.20.
Korda Erik - rallyheart.hu
Az forrásban szereplő oldal szerkesztője nem járult hozzá az interjúrészlet ezen oldalon való megjelenítéséhez...

2009.09.17
Benik Balázs - rallyheart.hu
Az forrásban szereplő oldal szerkesztője nem járult hozzá az interjúrészlet ezen oldalon való megjelenítéséhez...

2009.09.17.
Matics Misi - itiner.hu
"Nagyon gondolkozom rajta, hogy jövőre ne is Magyarországon menjünk. Itt csak elveszik a pénzt, és nem kapunk érte olyan versenyeket, amit a magyar bajnokság megérdemelne."

2009.09.15
Tagai Tamás - rallyheart.hu
Az forrásban szereplő oldal szerkesztője nem járult hozzá az interjúrészlet ezen oldalon való megjelenítéséhez...

2009.09.14.
Budai Béla - rallyheart.hu
Az forrásban szereplő oldal szerkesztője nem járult hozzá az interjúrészlet ezen oldalon való megjelenítéséhez...

2009.09.09.

Dr. Tóth István - rallyracing
"A Szövetség Elnökének magatartását a szövetség tagjaira veszélyesnek találom, jogi értelemben több esetben törvénysértőnek… Nem vagyok báb és nem vagyok vak, nem vagyok hajlandó fél információk alapján a tagság ellen szavazni, és nem vagyok hajlandó táptalajt adni az Elnökségünket - sok esetben jogosan és egyre nagyobb számban- támadó megnyilvánulásoknak. Mindazonáltal szégyentelinek találom tevékenységünk eredményeképpen a versenyzői létszám csökkenését, az egyenlő elbírálás hiányát, és azt, hogy gazdag szövetségünk vagyona az indokolatlan kifizetések és a kellő Elnöki erély hiányában az enyészet útjára lép."

2009.08.13.
Nattán György - duen.hu
"Szeretnék gratulálni ehhez a jól átgondolt 2010-es bajnoki rendszerhez!
Nagy szerencse, hogy volt pár ember még a Szövetségben, aki az utolsó pillanatban ki tudta rugdosni belőletek, bár így is pofátlanul késő van ekkora változásokhoz. Persze aki nyitott szemmel jár, az nem lepődik meg ezeken, de így leírva még szarabbul néz ki, akármennyire várható volt… Nincs WRC. Persze ez nem igaz, hiszen ott mehet mindenki a mezőny végén akinek épp van felesleges pénze erre. Biztos jó sokan lesznek. Nézők meg kevesen. Aki azt hiszi, hogy ettől élvezhetőbb, izgalmasabb versenyek lesznek, vagy hogy így több pénz jut a nem-WRC-vel versenyzőknek, az konkrétan elmebeteg… Talán ha egy-két tisztségviselő nem tolná ki talicskán a versenyzők pénzét a Szövetségből, akkor maradhatna pénz a teljes nyílt bajnokság bejelentésére. Persze ahhoz saját pénze ellen kéne döntenie 1-2 embernek az RSB-ben, meg az IB-ben: megértem, hogy ez nem megy. Talán le kellene őket cserélni, nem?!…Mi újság a beharangozott óriási média megjelenésekkel, a médiafelelőssel, az MNASZ szóvivővel? …Túl sok időnket raboltátok már el, lassan kereshetnétek valami más játékot, amivel kevesebbet ártotok!"

2009.07.16.
Hideg Krisztián - duen.hu
"Mi mindenben követjük az FIA-t, legalábbis abban, ami a hatalmasoknak megfelel, az Ő érdekeiket szolgálja. Az mellett meg simán elmennek, hogy az FIA javasolja, a versenyzőnkénti 204 Euro nevezési díjat, ami ugye 408 Euro egy párosnak és ez még háromszáz forinttal számolva sincs több, mint 120 ezer Ft. Ami tetszik és érdeke a vezetésnek, azt átveszik, amiről meg úgy gondolják, hogy ez nekik nem érdekük, azt elfelejtik. Ez abszolút elfogadhatatlan! Esetleg az MNASZ egy másik gazdasági rendszerhez tartozik, ahol egy Euro több mint négyszáz forint? Gazdasági válság ide, vagy oda, én úgy gondolom, hogy négyszáz alatt is lehet még Euro-t venni." "Legyen ez a továbbiakban azoknak a gondja, akik továbbra is rabigába szeretnék hajtani a fejüket versenyzés helyett. Az itteni viszonyok miatt teljes erőből külföldi versenyzésben gondolkodunk."

2009.07.15
Kocsis György - duen.hu
"Ismered a mondást ugye? A fejétől bűzlik a láb!? Amíg a szövetségben nem lesz rend, nem lesz szakértelem, addig ne várjuk el ezt sem a rendezőktől, sem a versenyzőktől. A saját szabályaikat nem tartják be!" " Ez a vezetés olyan, mint a fába szorult féreg?, se előre, se hátra, se jobbra, se balra, csak topognak egy helyben. A hatalmi harcok elveszik az időt, és az energiát a tényleges munkától. Ahogy látom, a szövetségben, mindenki úgy jár WC-re is, hogy viszi magával a székét, nehogy valaki beleüljön míg visszaér." "Ennek a szövetségnek van egy elnöke, akit úgy hívnak, hogy Ferjáncz Attila. Én ezen a néven nőttem fel, őt bámultam gyerekként a pályák széléről, nekem a mai napig ő a nagybetűs VERSENYZŐ. Nevét a mai napig ismerik és elismerik külföldön is. Nem értem, hogy miért adja a nevét ahhoz, amit ma Magyar Nemzeti Autósport Szövetségnek nevezünk, de nem az! Ez nem szövetség, legalábbis nem a szó klasszikus értelmében."

2009.03.28.
Bútor Róbert - rallyracing
"Ha nem történik rendcsinálás az MNASZ háza táján, és jövőre össze is állnak a terveim, amiben biztos vagyok, akkor a jelenlegi helyzet nagyon nagy visszatartó erő lehet, abban, hogy itthon versenyezzek. Ami itt van az vicces! Vicces és szégyenletes!"

2009.03.17.
Varga C. Zoltán - rallyracing
"A faluban nem jönnek már ki versenyt nézni az emberek, mert annyira unalmas - és ezt magára veheti az összes nagypénzű, rosszkezű versenyző is. És itt megkérdőjelezhetnénk azt is, hogy ki és milyen jogon kap Magyarországon licenszet… Az egészet alulról fel kéne építeni újra." "Ezeknek is oka van, mégpedig a fejétől bűzlik - szokták mondani. Azok a döntések, amiket hoznak, mind-mind arra utalnak, hogy ők az istenek, és mindenki más meg menjen, amerre akar."

Ez a hír most jelenik meg 6750. alkalommal
címkék: MNASZ, RallyRacing
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
15 16 17 18192021
22232425 26 27 28
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
2024.04.19-24.

részletes infóink

2024.04.18-21.

részletes infóink

2024.04.19-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k