Szentiványi Szabi felolvas
Kőváry mellett...
2008-04-03
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
765698695
Napi oldal:
7643
Jelenleg:
996
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Szentiványi Szabolcs a rali sok lépcsőjén állt és ült már. Most egy hosszabb kihagyás után leginkább ülni fog, és a jobb oldalon. Erről mesélt.

- Hogy is indult?
- Sportbíróként kezdtem, még nagyon ifjonc koromban, a múlt évezredben…:) Aztán 1992-ben egy Salgó Rallye-n megláttam Janika Celicá-ját, ahogy egyesbe tette és elindult a négy kerék előre… Akkor döntöttük el, hogy versenyezni fogunk. Egy volt osztálytársam, katonatársam, jó barátom, Katona Péter volt, akivel csináltunk egy N-es Trabit, ahol navigálással kezdtem. 1993-ban kezdtük, majd Péter kiszállt, és átvettem a versenyautót.
Akkor ismerkedtem Kovács Adriennel, aki navigátorom és a párom lett, majd vele versenyeztünk, de már vezettem, egészen 2002-ig, amikor a Wald4tel-en indultunk. De közben voltak navigátori kiruccanásaim is. A H csoportban, Trabival mentünk, innen az ismeretség kedvenc médiasztárunkkal, Kőváry Barnával. Ott alakult ki egy nagyon jó csapat a kettőnk brigádjából, ez azóta is megvan. Nagyon jó barátok is vagyunk. Amikor Barna beülhetett egy Vauxhall Astrába, egy igazi A-s autóban, akkor a Salgó Rallye-n én ültem mellette, és nekem kellett vezényelni neki, visszafogni kicsit. És ez a pikantériája most a dolognak: hogy neki navigáltam utoljára az életben…

- Még mielőtt belemegyünk, hogy most megint neki fogsz, ne ugorjuk át a tényt, hogy versenyzői összekötőnek is kiruccantál…
- Azon a Wald4tel-en abbahagytam a versenyzést, pénzügyi és egyéb dolgok miatt, nem mellesleg, hogy megszületett Blanka lányunk. A régi szervizcsapat is indult rali-túrában, Gál Öcsi és Czene Maci, először nekik voltam szervizes, csapatvezető, hús-sütögető, mindenes. Ilyen szinten maradtam a ralinál, de az első osztály elmaradt. Versenyt nézni nagyon nem szeretek.
Teltek az évek, amikor tavaly év elején jött egy felkérés az RSB részéről, hogy megüresedett Büki Ernő helye, az ORB összekötői helye, és oda engem szívesen látnának. Szerintem a múlt év rendesen lezajlott. Idén az RSB újra felkért, mondván az egyetértés meg volt köztük ehhez. Nagyon jólesett, mert tulajdonképpen ezt magamnak harcoltam ki, de nagyon-nagyon sok segítséget kaptam ehhez.

- Ez lesz, vagy lenne a második éved?
- Most nagyon úgy tűnik, hogy lenne… Már tavaly megkeresett Barna, hogy úgy néz ki, összeáll neki egy autó, és navigátor kellene neki. És olyat szeretne, akit régóta ismer, féken tudja tartani őt, meg ilyenek. Akkor abban maradtunk, hogy mivel a Ricsivel már megállapodott, hogy a tavalyi évet ő fogja végignavigálni, és idén újratárgyaljuk a dolgot. Idén tehát felkeresett újra, hogy Ricsivel elváltak, és új navigátor kell neki. Volt még egy hölgy jelölt az idei évre, de a régi kapcsolatunk és a versenyzői múltunk miatt döntött így a csapat, hogy én leszek az új, és nem mellesleg nagyon örülnek, hogy olyan ül majd az autóban, aki tudja is, hogy mit csinál.

- Azért vállaltad el, mert a lelked mélyén azért mégiscsak navigátor vagy?
- Nem azért hagytam abba, mert elegem lett, hanem a család és a pénz miatt. De versenyző vagyok. És nem is abbahagytam, csak megszakítottam… :)
A mai napig azt mondom, hogy ha összejönnének a dolgok, beülnék, és mennék. Ezt a rali összekötős dolgot is csak azért vállaltam el, hogy ott legyek, beszélgethessek, ne távolodjak el.

- Jó régen ültetek egy versenyautóban Barnussal. Össze kell megint szoknotok?
- Tulajdonképpen nagyon sokat rágódtam a dolgon, mert autóban is vagy 6 éve ültem utoljára, navigálni pedig már vagy tizenéve. De átbeszéltük, és tudjuk, mire számítsunk. Az autó is új lesz, neki azt is szokni kell… Igen, össze kell szoknunk. Mindenki, mindenkihez. :)

- Hogy álltok az egri készülődéssel?
- Jól. Takács Attiláék komolyan készítik az autót, igaz, hogy úgy néz ki, csak futópercre leszünk kész vele. De meglesz, bár a nagy teszt elmarad. Nem is baj, mert a lényeg, hogy egy rendesen felépített, nyugodtan összerakott autóval tudunk rajthoz állni.

- Van olyan mérce, aminek meg akarsz felelni idén?
- Igen. Ne hibázzak.

Ez a hír most jelenik meg 5615. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k