Szobi nagyon élvezi
legutóbb Nürburgringen versenyzett
2008-07-20
interjú • OXXO Racing
h i r d e t é s
Összes oldal:
763470679
Napi oldal:
81529
Jelenleg:
896
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Szobi Balázs a vártnál is jobban szerepel a kamionos EB sorozatban. Legutóbb a Nürburgringen volt verseny, ahonnan ugyan nem sok ponttal, de annál több tapasztalattal érkezett haza a magyar versenyző.

Hogyan készültetek erre a hétvégére? Köztudott hogy a nürburgringi versenynek nagy hagyománya van és hatalmas az érdeklődés ezen a versenyen.
A csapat már múlt hét kedden elkezdte a németországi versenyre való felkészülést, ugyanis a hétvégi két versenynapot egy vezetéstechnikai teszt és egy sajtónap előzte meg.
A vezetéstechnikai tesztnapon megprobáltunk olyan beállítást belőni  a kamionon,  amely a nürburgring-i pályára alkalmas.

Mi történik a sajtónapon?
A sajtónap csütörtökön volt, ahol annak rendje és módja szerint a sajtó képviselőit kellett vinni a Nürburgring-en. Ez három órás és nagyon hasznos feladat volt, hiszen a sajtónapnak nem (csak) az a célja, hogy a sajtósokat kiszolgálják, hanem, hogy a versenyzők kihasználják ezt az időt tanulásra, feltérképezzék a pályát, ismerkedjenek az ívekkel, hogy megtanulják, hogyan kell közlekedni, körözni a pályán, hogy kitapasztalják annak nyomvonalait.

A legnagyobb hagyománnyal bíró versenynek tényleg fergeteges a hangulata?
Hihetetlen volt kétszázezer ember előtt versenyezni, sosem éltem még át hasonlót. Az emberek imádják ezt a versenyt és azt a felhajtást ami ezzel jár. Össze van kötve egy fesztivállal zenei sátrak bulik  nagyon jó a hangulat. Nagyon nagyon jó lenne ha Magyarországon is történne hasonló, biztos vagyok benne hogy hatalmas érdelkődés kísérné. A 80-as években már volt hazai pályán kamionverseny.
Remélem egyszer részem lehet benne.

A vezetéstechnikai tesztnapot hasznosnak értékelted?
Nagyon hasznos volt, nagyon sok mindent kell még tanulnom.A célunk a tesztnappal az volt hogy egy tapasztalt pilótával együtt tesztelünk aki segít a kamiont beállítani és tanácsokkal is ellát.Ő volt Jochen Hahn -jelenleg 4. a bajnokságban.Megvizsgálta a kamiont és azt mondta hogy nagyon jó  szerkezetű minden rendben van vele. Mindketten mentünk köröket a kamionnal és csak minimális különbség volt köztünk.Egyik gondom a gyorsulás volt erre kaptam jó pár tippet hogy a különböző pályán hogy tudok jobban gyorsulni. Továbbá alkalmam  volt gyakorolni a ballábas fékezést is, mert ez új dolog. Ez a módszer más autóknál jól működik ám a versenykamionnál a vegyes fékezés új dolog - egyszer jobb lábbal kell fékezni, egyszer bal lábbal - nagyon vegyes a dolog és nagyon fel kell nőni ehhez a feladathoz .Légfék sokkal érzékenyebb mint a rendes fék.Tanácsokat kaptam még azzal kapcsolatban is hogy hogyan kell kihasználni a szélsebességet valamint a futómű és stabilizátor beállításokhoz kaptunk útmutatást.

Mi történt a versenyen?
Hol esett, hol sütött, hol csak simán borús volt az ég . Nagyon érdekes és erőt próbáló volt a pálya, mert előfordult, hogy a pálya egyik részén több milliméter csapadék állt a burkolaton, ám volt olyan rész is ami majdnem kopp száraz volt. A pályán belül is nagyon kellett vigyázni, hiszen a különböző szárazságú burkolaton másképp kellett alkalmazni a féket.A Nürburgring-i pályának van egy érdekessége, hogy a célegyenes végén a jobbos kanyar picit lejt , és ha az eső esik, akkor a féktávolság nem 150-nél van, hanem 250-nél de még ennek tudatában sem sikerültek rendesen a befordulások.
Így történt meg az, hogy az egyik kanyarban befordultam és ennek a forgásnak köszönhetően pozíciót vesztettem, így a szombati kvalifikációs futamot a 15. helyen zártam
A délelőtti kvalifikációs futamot az esti 13 körös cup race követte, hogy az első jobbos kanyarban egy orosz versenyző nekem ütközött, aminek következtében defektet kaptam és így a hátralevő 12 kört defektes gumikkal kellett megtennem. Sikerült megtartania pozíciómat és így defekttel is a 15. helyen zártam a szombati cup race-t .
Szombaton EB pontszerzés nem volt, de igazából a cél az volt, hogy a T.R.I.P.A Challenge 2008-ra pontot szerezzek, és a második helyet megtartsam Ez megtörtént, és nagyon boldog vagyok.
Vasárnap is a 15.helyet sikerült megszereznem.

Mikor lesz a következő futam és hogyan készültök rá?
Legközelebb 5 hét múlva lesz futam csehországban de nem pihenéssel fogjuk tölteni az időt, A szünet alatt a fiúk a szentendrei telephelyen a kamiont és az azt szállító szerelvényt veszik kezelésbe és fejlesztik, hiszen rengeteg tennivaló akad.

Várunk minden érdelkődőt aki szeretne kilátogatni a versenyre, lehetősége lesz rá, további információt a www.oxxoracing.hu honlapon találhatnak.

Belsőfelvétel az Albacete-i versenyről

Ez a hír most jelenik meg 5004. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k