Szobi Balázs a vártnál is jobban szerepel a kamionos EB sorozatban. Legutóbb a Nürburgringen volt verseny, ahonnan ugyan nem sok ponttal, de annál több tapasztalattal érkezett haza a magyar versenyző.
Hogyan készültetek erre a hétvégére? Köztudott hogy a nürburgringi versenynek nagy hagyománya van és hatalmas az érdeklődés ezen a versenyen. A csapat már múlt hét kedden elkezdte a németországi versenyre való felkészülést, ugyanis a hétvégi két versenynapot egy vezetéstechnikai teszt és egy sajtónap előzte meg. A vezetéstechnikai tesztnapon megprobáltunk olyan beállítást belőni a kamionon, amely a nürburgring-i pályára alkalmas.
Mi történik a sajtónapon? A sajtónap csütörtökön volt, ahol annak rendje és módja szerint a sajtó képviselőit kellett vinni a Nürburgring-en. Ez három órás és nagyon hasznos feladat volt, hiszen a sajtónapnak nem (csak) az a célja, hogy a sajtósokat kiszolgálják, hanem, hogy a versenyzők kihasználják ezt az időt tanulásra, feltérképezzék a pályát, ismerkedjenek az ívekkel, hogy megtanulják, hogyan kell közlekedni, körözni a pályán, hogy kitapasztalják annak nyomvonalait.
A legnagyobb hagyománnyal bíró versenynek tényleg fergeteges a hangulata? Hihetetlen volt kétszázezer ember előtt versenyezni, sosem éltem még át hasonlót. Az emberek imádják ezt a versenyt és azt a felhajtást ami ezzel jár. Össze van kötve egy fesztivállal zenei sátrak bulik nagyon jó a hangulat. Nagyon nagyon jó lenne ha Magyarországon is történne hasonló, biztos vagyok benne hogy hatalmas érdelkődés kísérné. A 80-as években már volt hazai pályán kamionverseny. Remélem egyszer részem lehet benne.
A vezetéstechnikai tesztnapot hasznosnak értékelted? Nagyon hasznos volt, nagyon sok mindent kell még tanulnom.A célunk a tesztnappal az volt hogy egy tapasztalt pilótával együtt tesztelünk aki segít a kamiont beállítani és tanácsokkal is ellát.Ő volt Jochen Hahn -jelenleg 4. a bajnokságban.Megvizsgálta a kamiont és azt mondta hogy nagyon jó szerkezetű minden rendben van vele. Mindketten mentünk köröket a kamionnal és csak minimális különbség volt köztünk.Egyik gondom a gyorsulás volt erre kaptam jó pár tippet hogy a különböző pályán hogy tudok jobban gyorsulni. Továbbá alkalmam volt gyakorolni a ballábas fékezést is, mert ez új dolog. Ez a módszer más autóknál jól működik ám a versenykamionnál a vegyes fékezés új dolog - egyszer jobb lábbal kell fékezni, egyszer bal lábbal - nagyon vegyes a dolog és nagyon fel kell nőni ehhez a feladathoz .Légfék sokkal érzékenyebb mint a rendes fék.Tanácsokat kaptam még azzal kapcsolatban is hogy hogyan kell kihasználni a szélsebességet valamint a futómű és stabilizátor beállításokhoz kaptunk útmutatást.
Mi történt a versenyen? Hol esett, hol sütött, hol csak simán borús volt az ég . Nagyon érdekes és erőt próbáló volt a pálya, mert előfordult, hogy a pálya egyik részén több milliméter csapadék állt a burkolaton, ám volt olyan rész is ami majdnem kopp száraz volt. A pályán belül is nagyon kellett vigyázni, hiszen a különböző szárazságú burkolaton másképp kellett alkalmazni a féket.A Nürburgring-i pályának van egy érdekessége, hogy a célegyenes végén a jobbos kanyar picit lejt , és ha az eső esik, akkor a féktávolság nem 150-nél van, hanem 250-nél de még ennek tudatában sem sikerültek rendesen a befordulások. Így történt meg az, hogy az egyik kanyarban befordultam és ennek a forgásnak köszönhetően pozíciót vesztettem, így a szombati kvalifikációs futamot a 15. helyen zártam A délelőtti kvalifikációs futamot az esti 13 körös cup race követte, hogy az első jobbos kanyarban egy orosz versenyző nekem ütközött, aminek következtében defektet kaptam és így a hátralevő 12 kört defektes gumikkal kellett megtennem. Sikerült megtartania pozíciómat és így defekttel is a 15. helyen zártam a szombati cup race-t . Szombaton EB pontszerzés nem volt, de igazából a cél az volt, hogy a T.R.I.P.A Challenge 2008-ra pontot szerezzek, és a második helyet megtartsam Ez megtörtént, és nagyon boldog vagyok. Vasárnap is a 15.helyet sikerült megszereznem.
Mikor lesz a következő futam és hogyan készültök rá? Legközelebb 5 hét múlva lesz futam csehországban de nem pihenéssel fogjuk tölteni az időt, A szünet alatt a fiúk a szentendrei telephelyen a kamiont és az azt szállító szerelvényt veszik kezelésbe és fejlesztik, hiszen rengeteg tennivaló akad.
Várunk minden érdelkődőt aki szeretne kilátogatni a versenyre, lehetősége lesz rá, további információt a www.oxxoracing.hu honlapon találhatnak.