Szobi nagyon élvezi
legutóbb Nürburgringen versenyzett
2008-07-20
interjú • OXXO Racing
h i r d e t é s
Összes oldal:
808028072
Napi oldal:
402197
Jelenleg:
962
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

Szobi Balázs a vártnál is jobban szerepel a kamionos EB sorozatban. Legutóbb a Nürburgringen volt verseny, ahonnan ugyan nem sok ponttal, de annál több tapasztalattal érkezett haza a magyar versenyző.

Hogyan készültetek erre a hétvégére? Köztudott hogy a nürburgringi versenynek nagy hagyománya van és hatalmas az érdeklődés ezen a versenyen.
A csapat már múlt hét kedden elkezdte a németországi versenyre való felkészülést, ugyanis a hétvégi két versenynapot egy vezetéstechnikai teszt és egy sajtónap előzte meg.
A vezetéstechnikai tesztnapon megprobáltunk olyan beállítást belőni  a kamionon,  amely a nürburgring-i pályára alkalmas.

Mi történik a sajtónapon?
A sajtónap csütörtökön volt, ahol annak rendje és módja szerint a sajtó képviselőit kellett vinni a Nürburgring-en. Ez három órás és nagyon hasznos feladat volt, hiszen a sajtónapnak nem (csak) az a célja, hogy a sajtósokat kiszolgálják, hanem, hogy a versenyzők kihasználják ezt az időt tanulásra, feltérképezzék a pályát, ismerkedjenek az ívekkel, hogy megtanulják, hogyan kell közlekedni, körözni a pályán, hogy kitapasztalják annak nyomvonalait.

A legnagyobb hagyománnyal bíró versenynek tényleg fergeteges a hangulata?
Hihetetlen volt kétszázezer ember előtt versenyezni, sosem éltem még át hasonlót. Az emberek imádják ezt a versenyt és azt a felhajtást ami ezzel jár. Össze van kötve egy fesztivállal zenei sátrak bulik  nagyon jó a hangulat. Nagyon nagyon jó lenne ha Magyarországon is történne hasonló, biztos vagyok benne hogy hatalmas érdelkődés kísérné. A 80-as években már volt hazai pályán kamionverseny.
Remélem egyszer részem lehet benne.

A vezetéstechnikai tesztnapot hasznosnak értékelted?
Nagyon hasznos volt, nagyon sok mindent kell még tanulnom.A célunk a tesztnappal az volt hogy egy tapasztalt pilótával együtt tesztelünk aki segít a kamiont beállítani és tanácsokkal is ellát.Ő volt Jochen Hahn -jelenleg 4. a bajnokságban.Megvizsgálta a kamiont és azt mondta hogy nagyon jó  szerkezetű minden rendben van vele. Mindketten mentünk köröket a kamionnal és csak minimális különbség volt köztünk.Egyik gondom a gyorsulás volt erre kaptam jó pár tippet hogy a különböző pályán hogy tudok jobban gyorsulni. Továbbá alkalmam  volt gyakorolni a ballábas fékezést is, mert ez új dolog. Ez a módszer más autóknál jól működik ám a versenykamionnál a vegyes fékezés új dolog - egyszer jobb lábbal kell fékezni, egyszer bal lábbal - nagyon vegyes a dolog és nagyon fel kell nőni ehhez a feladathoz .Légfék sokkal érzékenyebb mint a rendes fék.Tanácsokat kaptam még azzal kapcsolatban is hogy hogyan kell kihasználni a szélsebességet valamint a futómű és stabilizátor beállításokhoz kaptunk útmutatást.

Mi történt a versenyen?
Hol esett, hol sütött, hol csak simán borús volt az ég . Nagyon érdekes és erőt próbáló volt a pálya, mert előfordult, hogy a pálya egyik részén több milliméter csapadék állt a burkolaton, ám volt olyan rész is ami majdnem kopp száraz volt. A pályán belül is nagyon kellett vigyázni, hiszen a különböző szárazságú burkolaton másképp kellett alkalmazni a féket.A Nürburgring-i pályának van egy érdekessége, hogy a célegyenes végén a jobbos kanyar picit lejt , és ha az eső esik, akkor a féktávolság nem 150-nél van, hanem 250-nél de még ennek tudatában sem sikerültek rendesen a befordulások.
Így történt meg az, hogy az egyik kanyarban befordultam és ennek a forgásnak köszönhetően pozíciót vesztettem, így a szombati kvalifikációs futamot a 15. helyen zártam
A délelőtti kvalifikációs futamot az esti 13 körös cup race követte, hogy az első jobbos kanyarban egy orosz versenyző nekem ütközött, aminek következtében defektet kaptam és így a hátralevő 12 kört defektes gumikkal kellett megtennem. Sikerült megtartania pozíciómat és így defekttel is a 15. helyen zártam a szombati cup race-t .
Szombaton EB pontszerzés nem volt, de igazából a cél az volt, hogy a T.R.I.P.A Challenge 2008-ra pontot szerezzek, és a második helyet megtartsam Ez megtörtént, és nagyon boldog vagyok.
Vasárnap is a 15.helyet sikerült megszereznem.

Mikor lesz a következő futam és hogyan készültök rá?
Legközelebb 5 hét múlva lesz futam csehországban de nem pihenéssel fogjuk tölteni az időt, A szünet alatt a fiúk a szentendrei telephelyen a kamiont és az azt szállító szerelvényt veszik kezelésbe és fejlesztik, hiszen rengeteg tennivaló akad.

Várunk minden érdelkődőt aki szeretne kilátogatni a versenyre, lehetősége lesz rá, további információt a www.oxxoracing.hu honlapon találhatnak.

Belsőfelvétel az Albacete-i versenyről

Ez a hír most jelenik meg 5049. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
05 06 07 08 09 1011
12 13 14 15 16 17 18
2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2026.01.02-04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k