Szól a Rádió... Rallye Rádió
Képes Tamás, a GTG Stúdió vezetője
2009-08-13
interjú • Grátz Kata - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
783997957
Napi oldal:
155882
Jelenleg:
1374
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Az ötlet régi, a megvalósítás idei. Még gyerekcipőben jár, de folyamatos a fejlődés. Egy a lényeg, hogy a raliról, mint sportról szól, és az jó kezdet…
Képes Tamással, a GTG Stúdió vezetőjével készült interjú:

Honnan az ötlet a Rallye Rádióhoz? Téged mi köt a ralihoz?
Az ötlet pár évvel ezelőtt egy Szilveszter Rallyn fogant, bár maga az elnevezés csak jóval később, az idei szezon elején született. Az MNASZ szerződésben neveztük el a szolgáltatást Rallye Rádiónak.
Az alapgondolat tulajdonképpen a rendezvényrádió volt, vagyis nagy területen zajló események résztvevőinek szolgáltatunk élő egyenesben információt magáról az eseményről kereskedelmi FM sávban sugárzott rádióműsorral. A ralin kívül sok más területen is hatékony ez a rendszer, ennek megfelelően már vannak egyéb megkeresései is a GTG Stúdió Kft-nek.
A ralihoz való kötődésem kapcsán valószínűleg én is azokat a dolgokat tudnám felsorolni, mint valamennyi "rallyongó". A testvérem versenyzett és remélem még fog is, neki segítettem amiben tudtam. Számomra természetes volt, hogy a rendezvényrádiót legelőször a raliban mutassuk be. Azt gondolom, hogy a Rallye Rádió segít közelebb hozni egymáshoz a szurkolókat, versenyzőket, csapatokat, a rendezőket és a sportvezetőket.

Mióta foglalkozol rádiózással? Milyen műsorokat hallhattunk tőled a Rallye Rádió előtti időszakban?
Soha nem szerepeltem a média hallható, látható oldalán. A rádiózással, vagy inkább a tévézéssel egyetem alatt kezdtem foglalkozni. Szakmám szerint villamosmérnök vagyok és a távközlésben dolgoztam. A GTG Stúdió Kft-ben vannak média szakemberek és gyakorlott rádiósok, hál' Istennek rám csak a szervezés hárul.

Eger Rallye előtt a duen.hu-n megjelent interjúban felvázoltad az akkor még csak tervezés szintjén lévő rádiót, ami mindenki egyöntetű véleménye szerint egy nagyon jó ötlet. Sikerült-e megvalósítani mindent a terveitek szerint?
Emlékezetes pillanat és felemelő érzés volt, amikor először megszólaltunk. Az akkori tervek jelentős részét sikerült már megvalósítani, de Eger óta rengeteg tapasztalattal gazdagodtunk. Persze azóta én is sok dolgot másképp látok Nagyon sok támogatást, ötletet és rengeteg kritikát is kaptunk. Hálásak vagyunk ezekért, mert segítenek a fejlesztésben. Az egyik legizgalmasabb "műsorszámunk" a gyorsasági közvetítése élőben egy versenyautóból, de mindig készülünk valami újdonsággal. Amin viszont nem akarunk változtatni az a műsor élő jellege. Minden bejelentkezés és riport egyenesben megy, mert így gyors és így hiteles. 

Elméleti támogatáson kívül kaptatok-e gyakorlati segítséget az MNASZ-től vagy az RSB-től?
Az MNASZ-szel véleményem szerint jó az együttműködés.  Ferjáncz Attila elnök úr a kezdetektől fogva támogatta a Rallye Rádió ötletét. Sok tanácsot kaptunk az RSB-től is. Számunkra nagy támogatás lenne, ha segíteni tudnának megfelelő mennyiségű hirdetőt szerezni. Most, hogy már négy adáson túl vagyunk és igazoltuk ennek az újszerű médiának a létjogosultságát, talán hatékonyabb lesz az együttműködés ezen a területen is.  

Az MNASZ-szel kötöttetek egy szerződést, ennek ellenére Pécsett nem dolgoztatok. Mi volt az oka?
Pécsett az MR6 közvetítette a 42. Allianz Rallyt. Nekünk is meg volt minden szükséges engedélyünk és a szokásos módon készültünk az adásra, ami egyébként nagyon sok munkával jár. A szerződésünk szerint valóban meg volt a jogunk ide is. Néhány nappal a futam előtt derült ki számomra, hogy a 42. Allianz Rally rendezője az MR6-ot a Magyar Rádió körzeti stúdióját támogatja, velük dolgozik együtt már több mint tíz éve. Jelen István javasolta, hogy működjünk együtt az MR6-tal de erre sajnos nem került sor. Egy előzetes egyeztetésen az MR6 munkatársa elmondta, hogy ők is végig egyenesben közvetítik az eseményeket, időbeíróból adják a friss eredményeket, ott lesznek a szervizparkban és belső kommunikációt is kiadnak élőben. Tehát mi nem tudtunk volna semmit sem hozzátenni a műsorhoz. Pécsi hirdetőket így nem tudtunk bevonni és a költségvetésünk nem állt össze erre a futamra. Sajnos emiatt veszítettünk további hirdetőket is. Mindenképpen szeretném tisztázni ezt az ügyet, szerintem ugyanis nem szokványos egyazon rendezvény kapcsán két hasonló médiának közvetítési jogot adni. Az MR6 közvetítését magam is hallgattam…
  
Hallhatjuk-e a rádiót Nyírség Rallye-n és a befejező futamon? Amennyiben igen, a Nyírség Rallye-n melyik frekvencián lehet Titeket hallgatni?
Mi készülünk a Nyírség  Rallye-ra, remélem most nem lesz semmilyen gond. A frekvencia most már szinte biztos, hogy a 99,2 MHz lesz. A kitűnő rádiós kollégáim olyan helyet találtak az adó számára, ami ismét lehetővé teszi a szinte 100 %-os lefedettséget a rali területén, pedig ez a Hollóháza és Máriapócs közötti távolságot tekintve igen nagy bravúr.
Az utolsó futamot Te sem nevezted nevén, van még némi bizonytalanság, ami nem könnyíti az engedélyezést, de igyekszünk ott lenni akár Nyirád - Tapolca, akár Komló a helyszín.

Egy-egy versenyen hány fővel dolgoztok, és kik ők?
10-15 fő szükséges egy versenyhez. Stáblistát most nem adnék, mindig elhangzik a közvetítés során. A stúdióban a műsort profi rádiósok vezetik. A technikai háttér mára teljesen kiforrott és üzembiztos, köszönhetően a hozzáértő szakembereknek. Itt szeretném megjegyezni, hogy három napon át kell üzemeltetni saját áramforrásról mindentől távol az adóberendezést kánikulában és viharban egyaránt. Az élő bejelentkezéseket adó riporterek között vannak profik, van egy autós újságíró munkatársunk, de a lányok között van például autóversenyző is. Nehéz dolguk van, gyakran az autó mellett futva kell kérdezni. És nem győzöm hangsúlyozni végig egyenesben. Köszönet a kitartásukért és lelkesedésükért! 

Sok nézőtől hallottam, hogy a versenyzőkkel készült interjúk néha élvezhetetlenek, mert nem érthető, amit a versenyzők mondanak. Ennek valószínűleg technikai okai vannak, várható ebben valami fejlesztés? És a technikán kívül szeretnétek még valamit fejleszteni a rádión a jövőre nézve?
A riportok általában "csatazajban" készülnek: motorhang az időbeíróban, légkulcs a szervizparkban… és a GSM telefonok - ezen továbbítjuk a riportokat - az ilyen zajokat nem tudják szűrni és gyakran a beszéd nyomódik el. Szóval valóban technikai az ok. Van erre megoldásunk például zajszűrős mikrofonokat használunk illetve a stúdiótechnikán is alakítottunk. Veszprémben ennek már hallható volt az eredménye. Lesznek további technikai fejlesztések is például a netrádió megbízhatóbbá tételében. Alakítani fogunk a műsorstruktúrán is, annak érdekében, hogy még több és még pontosabb információ jöhessen a Rallye Rádióból. Tanulva a pécsi esetből, szeretném a rendezőkkel is hatékonyabbá tenni az együttműködést. Biztos vagyok benne, hogy nagyon sok területen tudnánk segíteni egymás munkáját.


Ez a hír most jelenik meg 5653. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
010203 04050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
222324 25 262728
293001 02 030405

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k