Szól a Rádió... Rallye Rádió
Képes Tamás, a GTG Stúdió vezetője
2009-08-13
interjú • Grátz Kata - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
807503752
Napi oldal:
290390
Jelenleg:
1201
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

Az ötlet régi, a megvalósítás idei. Még gyerekcipőben jár, de folyamatos a fejlődés. Egy a lényeg, hogy a raliról, mint sportról szól, és az jó kezdet…
Képes Tamással, a GTG Stúdió vezetőjével készült interjú:

Honnan az ötlet a Rallye Rádióhoz? Téged mi köt a ralihoz?
Az ötlet pár évvel ezelőtt egy Szilveszter Rallyn fogant, bár maga az elnevezés csak jóval később, az idei szezon elején született. Az MNASZ szerződésben neveztük el a szolgáltatást Rallye Rádiónak.
Az alapgondolat tulajdonképpen a rendezvényrádió volt, vagyis nagy területen zajló események résztvevőinek szolgáltatunk élő egyenesben információt magáról az eseményről kereskedelmi FM sávban sugárzott rádióműsorral. A ralin kívül sok más területen is hatékony ez a rendszer, ennek megfelelően már vannak egyéb megkeresései is a GTG Stúdió Kft-nek.
A ralihoz való kötődésem kapcsán valószínűleg én is azokat a dolgokat tudnám felsorolni, mint valamennyi "rallyongó". A testvérem versenyzett és remélem még fog is, neki segítettem amiben tudtam. Számomra természetes volt, hogy a rendezvényrádiót legelőször a raliban mutassuk be. Azt gondolom, hogy a Rallye Rádió segít közelebb hozni egymáshoz a szurkolókat, versenyzőket, csapatokat, a rendezőket és a sportvezetőket.

Mióta foglalkozol rádiózással? Milyen műsorokat hallhattunk tőled a Rallye Rádió előtti időszakban?
Soha nem szerepeltem a média hallható, látható oldalán. A rádiózással, vagy inkább a tévézéssel egyetem alatt kezdtem foglalkozni. Szakmám szerint villamosmérnök vagyok és a távközlésben dolgoztam. A GTG Stúdió Kft-ben vannak média szakemberek és gyakorlott rádiósok, hál' Istennek rám csak a szervezés hárul.

Eger Rallye előtt a duen.hu-n megjelent interjúban felvázoltad az akkor még csak tervezés szintjén lévő rádiót, ami mindenki egyöntetű véleménye szerint egy nagyon jó ötlet. Sikerült-e megvalósítani mindent a terveitek szerint?
Emlékezetes pillanat és felemelő érzés volt, amikor először megszólaltunk. Az akkori tervek jelentős részét sikerült már megvalósítani, de Eger óta rengeteg tapasztalattal gazdagodtunk. Persze azóta én is sok dolgot másképp látok Nagyon sok támogatást, ötletet és rengeteg kritikát is kaptunk. Hálásak vagyunk ezekért, mert segítenek a fejlesztésben. Az egyik legizgalmasabb "műsorszámunk" a gyorsasági közvetítése élőben egy versenyautóból, de mindig készülünk valami újdonsággal. Amin viszont nem akarunk változtatni az a műsor élő jellege. Minden bejelentkezés és riport egyenesben megy, mert így gyors és így hiteles. 

Elméleti támogatáson kívül kaptatok-e gyakorlati segítséget az MNASZ-től vagy az RSB-től?
Az MNASZ-szel véleményem szerint jó az együttműködés.  Ferjáncz Attila elnök úr a kezdetektől fogva támogatta a Rallye Rádió ötletét. Sok tanácsot kaptunk az RSB-től is. Számunkra nagy támogatás lenne, ha segíteni tudnának megfelelő mennyiségű hirdetőt szerezni. Most, hogy már négy adáson túl vagyunk és igazoltuk ennek az újszerű médiának a létjogosultságát, talán hatékonyabb lesz az együttműködés ezen a területen is.  

Az MNASZ-szel kötöttetek egy szerződést, ennek ellenére Pécsett nem dolgoztatok. Mi volt az oka?
Pécsett az MR6 közvetítette a 42. Allianz Rallyt. Nekünk is meg volt minden szükséges engedélyünk és a szokásos módon készültünk az adásra, ami egyébként nagyon sok munkával jár. A szerződésünk szerint valóban meg volt a jogunk ide is. Néhány nappal a futam előtt derült ki számomra, hogy a 42. Allianz Rally rendezője az MR6-ot a Magyar Rádió körzeti stúdióját támogatja, velük dolgozik együtt már több mint tíz éve. Jelen István javasolta, hogy működjünk együtt az MR6-tal de erre sajnos nem került sor. Egy előzetes egyeztetésen az MR6 munkatársa elmondta, hogy ők is végig egyenesben közvetítik az eseményeket, időbeíróból adják a friss eredményeket, ott lesznek a szervizparkban és belső kommunikációt is kiadnak élőben. Tehát mi nem tudtunk volna semmit sem hozzátenni a műsorhoz. Pécsi hirdetőket így nem tudtunk bevonni és a költségvetésünk nem állt össze erre a futamra. Sajnos emiatt veszítettünk további hirdetőket is. Mindenképpen szeretném tisztázni ezt az ügyet, szerintem ugyanis nem szokványos egyazon rendezvény kapcsán két hasonló médiának közvetítési jogot adni. Az MR6 közvetítését magam is hallgattam…
  
Hallhatjuk-e a rádiót Nyírség Rallye-n és a befejező futamon? Amennyiben igen, a Nyírség Rallye-n melyik frekvencián lehet Titeket hallgatni?
Mi készülünk a Nyírség  Rallye-ra, remélem most nem lesz semmilyen gond. A frekvencia most már szinte biztos, hogy a 99,2 MHz lesz. A kitűnő rádiós kollégáim olyan helyet találtak az adó számára, ami ismét lehetővé teszi a szinte 100 %-os lefedettséget a rali területén, pedig ez a Hollóháza és Máriapócs közötti távolságot tekintve igen nagy bravúr.
Az utolsó futamot Te sem nevezted nevén, van még némi bizonytalanság, ami nem könnyíti az engedélyezést, de igyekszünk ott lenni akár Nyirád - Tapolca, akár Komló a helyszín.

Egy-egy versenyen hány fővel dolgoztok, és kik ők?
10-15 fő szükséges egy versenyhez. Stáblistát most nem adnék, mindig elhangzik a közvetítés során. A stúdióban a műsort profi rádiósok vezetik. A technikai háttér mára teljesen kiforrott és üzembiztos, köszönhetően a hozzáértő szakembereknek. Itt szeretném megjegyezni, hogy három napon át kell üzemeltetni saját áramforrásról mindentől távol az adóberendezést kánikulában és viharban egyaránt. Az élő bejelentkezéseket adó riporterek között vannak profik, van egy autós újságíró munkatársunk, de a lányok között van például autóversenyző is. Nehéz dolguk van, gyakran az autó mellett futva kell kérdezni. És nem győzöm hangsúlyozni végig egyenesben. Köszönet a kitartásukért és lelkesedésükért! 

Sok nézőtől hallottam, hogy a versenyzőkkel készült interjúk néha élvezhetetlenek, mert nem érthető, amit a versenyzők mondanak. Ennek valószínűleg technikai okai vannak, várható ebben valami fejlesztés? És a technikán kívül szeretnétek még valamit fejleszteni a rádión a jövőre nézve?
A riportok általában "csatazajban" készülnek: motorhang az időbeíróban, légkulcs a szervizparkban… és a GSM telefonok - ezen továbbítjuk a riportokat - az ilyen zajokat nem tudják szűrni és gyakran a beszéd nyomódik el. Szóval valóban technikai az ok. Van erre megoldásunk például zajszűrős mikrofonokat használunk illetve a stúdiótechnikán is alakítottunk. Veszprémben ennek már hallható volt az eredménye. Lesznek további technikai fejlesztések is például a netrádió megbízhatóbbá tételében. Alakítani fogunk a műsorstruktúrán is, annak érdekében, hogy még több és még pontosabb információ jöhessen a Rallye Rádióból. Tanulva a pécsi esetből, szeretném a rendezőkkel is hatékonyabbá tenni az együttműködést. Biztos vagyok benne, hogy nagyon sok területen tudnánk segíteni egymás munkáját.


Ez a hír most jelenik meg 5673. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
05 06 07 08 09 1011
12 13 14 15 16 17 18
2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2026.01.02-04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k