Szombathely Rallye nélkül...
visszalépett a rendező
2007-12-11
információ • Rally & Racing
h i r d e t é s
Összes oldal:
797807596
Napi oldal:
94407
Jelenleg:
1125
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

Margó György és csapata több éve rendezi a Szombathely Rallye-t.
Néhány napja eldőlt: 2008-ban ez a verseny egész biztosan nem szerepel majd a versenynaptárban. Az okokról beszélgettünk.


Eddig is csak kérdőjellel szerepelt a versenynaptár tervezettben

- Két olyan fontos ok van, ami befolyásolta a rendezést, és ami miatt az a döntés született, hogy elmarad. Az egyik, egy mezei financiális ok. Az alapállásunk mindig az, hogy legyen a versenynek egy fő támogatója, és induljon el a szervezés. A főtámogatóval a szerződést november végéig meg szoktuk kötni, hisz ez alapvető, már ha csak a megjelenéseket, a reklámokat, és a szervezés több pontját nézzük. Erre az évre több támogató is jelentkezett, de a legtöbbel nem tudtunk megállapodni. Egy volt, aki azt mondta, őt érdekli ez a murva-verseny, és nagyon szívesen lenne a szponzor. Tulajdonképpen alapszinten meg is állapodtunk. Majd egyet kértünk, hogy november 30-ig kössük meg a szerződést. Egyrészt, mert ez adja meg a támogatás komolyságát, másrészt ez felénk is egy elvárás, hogy ne kerüljön olyan verseny bejelentésre, ami már a bejelentés pillanatában úgy látszik, hogy nem biztos a rendezés. Na most, ezzel a főtámogató-jelölttel nem tudtunk megállapodni november 30-ig. Ezért elálltunk a rendezéstől - támogatottság hiányában. Ez lenne az egyik ok.

A másik dolog a pályák és a rendezés lehetőségek kérdése volt. Ehhez azt kell tudni, hogy ezen a területen igen jó murva pályák álltak a rendelkezésre, amik az Őrségi Nemzeti Park kezelése alá esik. Ebben az évben, az engedély kiadása után egy hónappal, - egy fellebbezés révén -, a Minisztérium visszavonta az engedélyt. Ezzel nagyon nehéz helyzetbe kerültünk, hisz kisebb területen, rosszabb minőségben kellett megrendeznünk a versenyt. A verseny után elmentünk, és tárgyalni próbáltunk a Nemzeti Parkkal, de mert egy nagyon jelentős állami átszervezés van a nemzeti parkoknál, és igazából nem volt, kivel tárgyaljunk.

Most született egy döntés, hogy ennek az átszervezésnek az eredményeképpen úgy néz ki, hogy a korábban engedélyezett és utóbb visszavont esetben talán újra lehetőség nyílik a már jól ismert és elfogadott pályák használatára. De mivel a szakértők, és a magunk véleménye szerint sem fog az átszervezés véget érni 6-9 hónapon belül, ezért a pályák függősége volt a másik ok, ami miatt azt mondtuk, hogy pihentessük a rendezvényt a 2008-as évben.

- Mi volt a Minisztérium oka a visszavonásra? Csak a természetvédelem?
- Igen. A teljes eljárás három mondatban az volt, hogy a hatóság kiadta az engedélyt, majd a Nemzeti Park Igazgatósága megfellebbezte a hatóság engedélyét. Ehhez joga volt, lévén az ő területéről van szó, és a Minisztérium másodfokon helyt adott a fellebbezésnek. És a hatósági engedélyt visszavonta. Ez az egész a verseny előtt kettő hónappal indult, és tulajdonképpen a verseny előtt egy hónappal még nem is tudtuk biztosan, hogy mehetünk-e arra, amerre szeretnénk, vagy sem. Így például két tervet kellett készítenünk, egyet arra az esetre, ha meglesz, egyet arra, ha nem lesz meg az engedély. És végül a kettőből a rosszabbat tudtuk megvalósítani, mert nem kaptuk meg az engedélyt.

- Nem ismerem olyan behatóan a környéket, mint adott esetben Ön, de a közelben nincsenek hasonló adottságú pályák, utak, ahol lehetne versenyt rendezni a Nemzeti Park elkerülésével?
- Nagyon sok helyen jártunk, de igazából olyan pályák, amelyek a sportszakmai szempontoknak is megfelelnének, tehát vannak benne kanyarok, vannak benne bukkanók, és elérik egy rali pálya színvonalát, olyanok nincsenek. Erdőgazdasági utak vannak, ahol a legnagyobb kihívást egy 3 kilométer egyenes után egy derékszögű kanyar jelenti. Ezek alkalmatlanok a színvonalas versenyhelyszínnek.

- Az egyesületük az ország más területén nem gondolkodott még verseny rendezésében?
- De igen. Az az igazság, hogy több felé is nézelődtünk, de azt azért tudni kell, hogy egy ilyen rendezvénynek a szervezése, főleg, ha első versenyről van szó, az körülbelül kettő és fél - három évet is igénybe vehet. A kapcsolatok kiépítése, a kórházak, önkormányzatok, rendőrség, útkezelővel való kapcsolattartás nem egy olyan egyszerű feladat, amit olyan nagyon gyorsan le lehet rendezni. Nekünk talán szerencse lesz az, ha a korábbi szabályzat visszaállna majd talán, amivel a rendezők jobb kondíciók közé kerülnének, értem az alatt azt, hogy egy verseny ne csak murvapályán bonyolódjon, hanem lehessen egy murva-nap és egy aszfalt nap. Ugyanis nagyon nehéz 130-140 kilométer murvagyorsaságit azon út-, és tulajdonviszonyokon keresztül, amelyek ma Magyarországon vannak.

- És mi van, a versenyzők nem fogják ezt túlságosan kedvelni, hogy egyik nap murvára, másnap aszfaltra kell majd építeni az autót és kétféle autó beállítással kell majd készüljenek?
- A versenyzők kívánságára van ez most, hogy egyféle beállítással versenyezzenek egy hétvégén. De szerintem, ha a versenyzők kívánságai dominálnának, előbb-utóbb nem lennének versenyek. A versenyzőknek egyet kell szem előtt tartani: Persze, fontos, amit ők gondolnak, de vannak tőlük független körülmények, amiket, ha nem vesznek tudomásul, akkor ide fogunk eljutni.

- Összegezve tehát az elkövetkezendő években azért várható, hogy lesz Szombathely Rallye?
- Lent voltunk most, majd bejelentettük, hogy nem lesz 2008-ban, de mindenkit biztosítottunk arról, hogy szeretnénk a következő évben újra megrendezni ezt a versenyt. Azt is elmondtuk, hogy a Nemzeti Parktól sok függ, és én most úgy látom, hogy az átszervezést követően ismét partner lesz abban, hogy az ő területén legyenek a pályák, és akkor a világon semmi akadálya nincs, mert ott egy nagyszerű, komplex murvaversenyt lehet rendezni, ha az engedély és a támogatás is meg lesz. A város maximálisan jól áll hozzánk, ő is sajnálja, hogy elmarad, de megérti a nehézségeinket. Tehát ezt az egy évet muszájból kihagyjuk, de nem mondunk le semmiről és tartjuk a kapcsolatot egy esetleges 2009-es Szombathely Rallye érdekében.


 

Ez a hír most jelenik meg 6554. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
242526 27282930
01 02 03 04 05 0607
2025.11.07-09.

részletes infóink

2025.11.06-09.

részletes infóink

2025.11.07-11.

részletes infóink

2025.12.06.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k