h i r d e t é s
Összes oldal:
765616903
Napi oldal:
65794
Jelenleg:
1195
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
1. |
Balassa Balázs |
|
398 |
2. |
Suborits Péter |
|
396 |
3. |
Horváth Levente |
|
380 |
4. |
Gönczi Dániel |
|
370 |
5. |
Végh Krisz |
|
337 |
6. |
Kasza Kristóf |
|
322 |
7. |
Gách Bence |
|
304 |
8. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
301 |
9. |
Somogyi Máté |
|
291 |
1. |
Elfyn Ewans |
|
109 |
2. |
Kalle Rovanpera |
|
66 |
3. |
Thierry Neuville |
|
59 |
4. |
Sebastian Ogier |
|
58 |
5. |
Ott Tanak |
|
57 |
6. |
Adrien Fourmaux |
|
44 |
7. |
Takamoto Katsuta |
|
39 |
8. |
Sami Pajari |
|
19 |
9. |
Grégorie Munster |
|
16 |
1. |
Miko Marczyk |
|
44 |
2. |
Mads Ostberg |
|
37 |
3. |
N.Gryazin |
|
34 |
4. |
R.Korhonen |
|
31 |
5. |
Yoann Bonato |
|
26 |
6. |
Andrea Mabellini |
|
24 |
7. |
Jose Suarez |
|
22 |
8. |
Isak Reiersen |
|
19 |
9. |
Német Gábor |
|
17 |
1. |
Német Gábor |
|
66 |
2. |
Tóth Tibor |
|
56,5 |
3. |
Bodolai László |
|
53,5 |
4. |
Ollé Sasa |
|
52 |
5. |
Trencsényi J. |
|
40,5 |
6. |
Turán Frigyes |
|
35 |
7. |
Osváth Péter |
|
33,5 |
8. |
Trencsényi V. |
|
31,5 |
9. |
Kovács Antal |
|
19,5 |
1. |
Hulmann Gábor |
|
55 |
2. |
Bodogán Ferenc |
|
50 |
3. |
Hevesi Norbert |
|
35 |
4. |
Gács Gábor |
|
34,5 |
5. |
Hinger Dávid |
|
28 |
6. |
Kronome Ákos |
|
23 |
7. |
Molnár Attila |
|
20 |
8. |
Bencs Zoltán |
|
17 |
9. |
Petróczy Péter |
|
16 |
1. |
Viszló Csaba |
|
31 |
2. |
Rónavölgyi E. |
|
15 |
3. |
Bar Shushan |
|
13 |
4. |
Zagyva Dorka |
|
7 |
5. |
Hibján József |
|
6,5 |
6. |
Tellér Antal |
|
5 |
1. |
Faltusz Dávid |
|
35 |
2. |
Várnai Dávid |
|
24 |
3. |
Ruszó Krisztián |
|
22 |
4. |
Molnár Zoltán |
|
21 |
5. |
Zoltán Kevin |
|
21 |
6. |
Huhák Csaba |
|
17 |
7. |
Kóródi Koppány |
|
14 |
8. |
Simon György |
|
11 |
9. |
Borbély Nándor |
|
9 |
1. |
Nagy István |
|
30 |
2. |
Müller Roland |
|
27 |
3. |
Rácz Tibor |
|
25 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
30 |
2. |
Varga C. Zoltán |
|
27 |
3. |
Kulcs Márk |
|
25 |
|
Margó György és csapata több éve rendezi a Szombathely Rallye-t. Néhány napja eldőlt: 2008-ban ez a verseny egész biztosan nem szerepel majd a versenynaptárban. Az okokról beszélgettünk.
 Eddig is csak kérdőjellel szerepelt a versenynaptár tervezettben
- Két olyan fontos ok van, ami befolyásolta a rendezést, és ami miatt az a döntés született, hogy elmarad. Az egyik, egy mezei financiális ok. Az alapállásunk mindig az, hogy legyen a versenynek egy fő támogatója, és induljon el a szervezés. A főtámogatóval a szerződést november végéig meg szoktuk kötni, hisz ez alapvető, már ha csak a megjelenéseket, a reklámokat, és a szervezés több pontját nézzük. Erre az évre több támogató is jelentkezett, de a legtöbbel nem tudtunk megállapodni. Egy volt, aki azt mondta, őt érdekli ez a murva-verseny, és nagyon szívesen lenne a szponzor. Tulajdonképpen alapszinten meg is állapodtunk. Majd egyet kértünk, hogy november 30-ig kössük meg a szerződést. Egyrészt, mert ez adja meg a támogatás komolyságát, másrészt ez felénk is egy elvárás, hogy ne kerüljön olyan verseny bejelentésre, ami már a bejelentés pillanatában úgy látszik, hogy nem biztos a rendezés. Na most, ezzel a főtámogató-jelölttel nem tudtunk megállapodni november 30-ig. Ezért elálltunk a rendezéstől - támogatottság hiányában. Ez lenne az egyik ok.
A másik dolog a pályák és a rendezés lehetőségek kérdése volt. Ehhez azt kell tudni, hogy ezen a területen igen jó murva pályák álltak a rendelkezésre, amik az Őrségi Nemzeti Park kezelése alá esik. Ebben az évben, az engedély kiadása után egy hónappal, - egy fellebbezés révén -, a Minisztérium visszavonta az engedélyt. Ezzel nagyon nehéz helyzetbe kerültünk, hisz kisebb területen, rosszabb minőségben kellett megrendeznünk a versenyt. A verseny után elmentünk, és tárgyalni próbáltunk a Nemzeti Parkkal, de mert egy nagyon jelentős állami átszervezés van a nemzeti parkoknál, és igazából nem volt, kivel tárgyaljunk.
Most született egy döntés, hogy ennek az átszervezésnek az eredményeképpen úgy néz ki, hogy a korábban engedélyezett és utóbb visszavont esetben talán újra lehetőség nyílik a már jól ismert és elfogadott pályák használatára. De mivel a szakértők, és a magunk véleménye szerint sem fog az átszervezés véget érni 6-9 hónapon belül, ezért a pályák függősége volt a másik ok, ami miatt azt mondtuk, hogy pihentessük a rendezvényt a 2008-as évben.
- Mi volt a Minisztérium oka a visszavonásra? Csak a természetvédelem? - Igen. A teljes eljárás három mondatban az volt, hogy a hatóság kiadta az engedélyt, majd a Nemzeti Park Igazgatósága megfellebbezte a hatóság engedélyét. Ehhez joga volt, lévén az ő területéről van szó, és a Minisztérium másodfokon helyt adott a fellebbezésnek. És a hatósági engedélyt visszavonta. Ez az egész a verseny előtt kettő hónappal indult, és tulajdonképpen a verseny előtt egy hónappal még nem is tudtuk biztosan, hogy mehetünk-e arra, amerre szeretnénk, vagy sem. Így például két tervet kellett készítenünk, egyet arra az esetre, ha meglesz, egyet arra, ha nem lesz meg az engedély. És végül a kettőből a rosszabbat tudtuk megvalósítani, mert nem kaptuk meg az engedélyt.
- Nem ismerem olyan behatóan a környéket, mint adott esetben Ön, de a közelben nincsenek hasonló adottságú pályák, utak, ahol lehetne versenyt rendezni a Nemzeti Park elkerülésével? - Nagyon sok helyen jártunk, de igazából olyan pályák, amelyek a sportszakmai szempontoknak is megfelelnének, tehát vannak benne kanyarok, vannak benne bukkanók, és elérik egy rali pálya színvonalát, olyanok nincsenek. Erdőgazdasági utak vannak, ahol a legnagyobb kihívást egy 3 kilométer egyenes után egy derékszögű kanyar jelenti. Ezek alkalmatlanok a színvonalas versenyhelyszínnek.
- Az egyesületük az ország más területén nem gondolkodott még verseny rendezésében? - De igen. Az az igazság, hogy több felé is nézelődtünk, de azt azért tudni kell, hogy egy ilyen rendezvénynek a szervezése, főleg, ha első versenyről van szó, az körülbelül kettő és fél - három évet is igénybe vehet. A kapcsolatok kiépítése, a kórházak, önkormányzatok, rendőrség, útkezelővel való kapcsolattartás nem egy olyan egyszerű feladat, amit olyan nagyon gyorsan le lehet rendezni. Nekünk talán szerencse lesz az, ha a korábbi szabályzat visszaállna majd talán, amivel a rendezők jobb kondíciók közé kerülnének, értem az alatt azt, hogy egy verseny ne csak murvapályán bonyolódjon, hanem lehessen egy murva-nap és egy aszfalt nap. Ugyanis nagyon nehéz 130-140 kilométer murvagyorsaságit azon út-, és tulajdonviszonyokon keresztül, amelyek ma Magyarországon vannak.
- És mi van, a versenyzők nem fogják ezt túlságosan kedvelni, hogy egyik nap murvára, másnap aszfaltra kell majd építeni az autót és kétféle autó beállítással kell majd készüljenek? - A versenyzők kívánságára van ez most, hogy egyféle beállítással versenyezzenek egy hétvégén. De szerintem, ha a versenyzők kívánságai dominálnának, előbb-utóbb nem lennének versenyek. A versenyzőknek egyet kell szem előtt tartani: Persze, fontos, amit ők gondolnak, de vannak tőlük független körülmények, amiket, ha nem vesznek tudomásul, akkor ide fogunk eljutni.
- Összegezve tehát az elkövetkezendő években azért várható, hogy lesz Szombathely Rallye? - Lent voltunk most, majd bejelentettük, hogy nem lesz 2008-ban, de mindenkit biztosítottunk arról, hogy szeretnénk a következő évben újra megrendezni ezt a versenyt. Azt is elmondtuk, hogy a Nemzeti Parktól sok függ, és én most úgy látom, hogy az átszervezést követően ismét partner lesz abban, hogy az ő területén legyenek a pályák, és akkor a világon semmi akadálya nincs, mert ott egy nagyszerű, komplex murvaversenyt lehet rendezni, ha az engedély és a támogatás is meg lesz. A város maximálisan jól áll hozzánk, ő is sajnálja, hogy elmarad, de megérti a nehézségeinket. Tehát ezt az egy évet muszájból kihagyjuk, de nem mondunk le semmiről és tartjuk a kapcsolatot egy esetleges 2009-es Szombathely Rallye érdekében.
Ez a hír most jelenik meg 6542. alkalommal
|