|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
|
Megjelent a következő OB futam versenykiírása, amely szerint május 15-17-e között a Szombathely központú ISEUM Rallye-val folytatódik az országos rallye bajnoki sorozat, amely 2015-ben az első murvás futam. Szombathely városának hét éves szünetet követő visszatéréséről, a verseny várható programjáról és a Marco Racing Team aktuális „plusszairól” kérdeztük Makó Tibor főszervezőt. Az elmúlt években Bükfürdő Rallye-ként futott a Vas-megyei verseny, most a központ ismét Szombathelyen lesz. Miért?
Így van, az elmúlt öt évben négy alkalmunk volt arra, hogy Bükfürdőn lássuk vendégül a hazai ralis társadalmat. A város hozzánk állása példás volt a partnerségünk jól működött csupán annyi történt, hogy a megállapodásunk végére értünk. Hálásak vagyunk, és csak is köszönettel tartozunk Büknek és Bükfürdőnek az elmúlt évekért, a lehetőségért. A folytatásban is megrendezzük a versenyt egy régi-új házigazdával, Szombathellyel.
Kézenfekvő lehetőség volt Szombathely, hiszen a Vas-megyei ORB futamok története itt kezdődött az ezredforduló körül.
Igen, fogalmazhatunk úgy is, hogy a verseny visszatér a bölcsőjéhez. 2001 és 2008 között a városlakók már találkozhattak a legjobb magyar párosokkal, nekem személy szerint pedig szintén jól esik a visszaemlékezés, hiszen az utolsó Szombathely Rallye-t már a mi csapatunk rendezte hét évvel ezelőtt. Ahhoz, hogy ezt a régi hagyományt folytathassuk, nagyon sok segítséget kaptam a várostól. Amikor biztossá vált, hogy a verseny költözik, akkor jutottam el dr. Puskás Tivadar polgármester úrhoz és Koczka Tibor alpolgármester úrhoz. A szombathelyi vezetők már az első találkozó alkalmával egyértelművé tették számomra, hogy szeretnék ezt a sporteseményt és minden segítséget megadnak nekünk a sikeres lebonyolítás érdekében. Szombathely városa olyannyira magáénak érzi a versenyt, hogy nyilvánvalóvá tették mindenki számára, hosszútávon gondolkodnak a partnerséget tekintve. Nyílt titok, hogy az előkészítés során abból az irányból kaptunk pofonokat, ahonnan egy adott szervezet tagjaként, rendezőként a legkevésbé vártam, de hála a becsületes Vas megyei barátoknak és munkatársainknak, sikerült tető alá hozni a május középén esedékes futamot. A visszásságok tisztázásának pedig később jön el az ideje, mert el fog jönni. Visszatérve az erő sötét oldaláról ki kell emelnem egy úriembert (szó szerint az), aki lokálpatriótaként és az autóverseny irányt még ma is elkötelezett egykori raliversenyzőként és aktív, megbecsült helyi vállalkozóként folyamatosan bábáskodott és bábáskodik a rendezvény fölött és mindenben a segítségemre volt, így ezúton is köszönöm Cseri József támogatását!
Az ISEUM Rallye három napos lesz, de a hivatalos káldi teszttel már gyakorlatilag csütörtökön megkezdődik a program.
Több szempontból is fontosnak tartom a hivatalos teszt intézményét. Egyrészt a hozzánk látogató párosok számára ez egy plusz-szolgáltatás, amely az idegen környezetben megkönnyíti a csapatok munkáját. A megfelelően biztosított és szervezett teszt csökkenti az esetleges félreértéseket, kellemetlenségeket is. Az önállóan, netán önkényesen szervezett, „vadtesztek” több szempontból is veszélyeket hordoznak, ami nem csak az adott versenyzőre, nem csak az adott versenyre, de a sportág egészére is károsak lehetnek.
A futammal kapcsolatban újdonságot jelent Szombathely központi szerepe, de a pénteki napon is számos érdekesség várható a vasi megyeszékhelyen.
Minden évben igyekszünk valami olyat kitalálni, ami rendhagyó, eltér az átlagostól, picit jobb, picit más. Most sincs ez másképp. A házigazda település, a verseny központjának változása bőven adott plusz feladatokat nekünk a szervezés terén, de egyben a „vérfrissítés” lehetőségét is magában hordozza ez a helyzet, ill. Szombathely városa. Adott a lehetőség az újításra, arra, hogy új impulzusok érjék a ralis társadalmat, és mint rendező élni kívánok ezzel a lehetőséggel. Ennek jegyében egy olyan rajtceremóniát álmodtunk meg közösen, amelyre eddig hazai szinten még nem volt példa. Ezzel is az a célunk, hogy a versenyzők valóban VERSENYZŐNEK érezzék magukat, a nézők pedig szintén megkapják, amire vágynak, amire vágyhatnak, azaz a rali közelségét, „kézzel fogható” élményét. Még azok is, akiknek másnap vagy harmadnap nincs lehetősége arra, hogy a környező erdőkbe, a gyorsasági szakaszokra kilátogasson. Az ISEUM előtt állítjuk fel azt a RAJT-SZÍNPADOT – nem dobogót (!) -, ami az autókat és a párosokat egyaránt elbírja. A párosok oldalról gördülnek majd föl, megállnak a középső részén, majd egy rövid beszélgetés után hagyják el a helyszínt. Ez a színpad 180 fokban kínál látványt, ami 2x annyi, mint egy hagyományos dobogó esetében. És hogy ne kelljen kapkodni a ceremónián, 2 percenként indulnak, érkeznek majd a versenyzők, hogy maradjon idejük „szerepelni” is. Az egész látványát, hangulatát úgy képzelem, mint egy rock koncertét vagy egy bokszgáláét. Kiemelt hangsúlyt fektetünk az egyéb kiegészítő-, és show-elemekre is. Pontosan ezért időzítettük a ceremóniát pénteken az esti órákra, hogy a füst, a lézer és az egyéb alkalmazott effektek is ütősek legyenek. Ezzel a programmal az a célunk, hogy a rali és versenyzőink ismertsége és elismertsége visszakerüljön arra a szintre, ahová való. Méltóképpen szeretném bemutatni a futam résztvevőit, azokat a pilótákat és navigátorokat, akiket az érdeklődő szombathelyiek eddig csak a híradásokból, televíziós összeállításokból vagy a netről ismerhettek. A rajtceremónia tehát nem csak a saját magunk szórakoztatását célozza, bízom benne, hogy jó időben, szépszámú közönség előtt mutatkozik majd be a mezőny és valóban ünnepi és show-szerűen szórakoztató este lesz, a rali ünnepe. A siker érdekében a helyi médiával is szoros kapcsolatot alakítottunk ki, így ők is sokat segítenek abban, hogy népszerűsítsük a pénteki programot, hogy a helyi, potenciális nézőkhöz valóban eljusson a rendezvény híre.
…de ezzel a grandiózus rajtceremóniával még nem ér véget a péntek este…
Így van! A rajtceremónia helyszínén a Café Mólóban szervezünk egy hivatalos rali partit (savaria rallye.hu: Official Rallye Party). Élő zenével, koktél hegyekkel, grill terasszal. Ezzel a hajnalig tartó mulatsággal szeretnénk összerázni a ralis társadalmat. Szeretném, ha itt együtt bulizna, mulatna versenyző, szervizes, csapattag és szurkoló. Bízom benne, hogy sokan eljönnek. Hogy ez se okozzon problémát, a másnapi (szombat) program is ehhez igazodik, hiszen az éles verseny csak a délutáni órákban kezdődik, így lesz idő kipihenni az éjszaka fáradalmait.
Szombaton kezdődik az éles verseny. Az elmúlt években megismert és bevált pályákon?
A klasszikus Vas-megyei gyorsokon zajlik majd az ISEUM Rallye, amelyek a verseny történetét eddig is végigkísérték. Ezúttal is jó minőségű erdőgazdasági szakaszokat használunk. Tudjuk, ismerjük, hogy a kanyarok sűrűsége ugyan nem vetekszik a Korzika Rallye-val, viszont nagyon jó minőségű, az autókat nem bántó utakkal várjuk a mezőnyt. Kis túlzással akár aszfalt futóművet is lehetne használni ezeken a szakaszokon, és ez a murva versenyek esetében egyedülálló. A versenyzőpárosok körében is ezért közkedvelt ez a verseny, mert az autókat „alig” veszi igénybe. Élvezetesen lehet rajtuk csúszkálni anélkül, hogy a verseny után a versenyautó fél alját ki kellene cserélni. Az utóbbi években a magyar ralin belül is kialakult egy jó kis mag, akik kifejezetten kedvelik a murvás futamokat. Vannak olyanok is, akik kimondottan ezekre a versenyekre készülnek, és inkább az aszfaltosokat hagyják ki. Ugyanakkor azt is látni kell, hogy a bajnokság nagyobb része még mindig aszfalton zajlik, ezért ha reálisan nézzük, akkor valamivel kevesebb lesz az indulónk, mint az előző versenyeken. Az évadnyitóhoz egyébként is badarság lenne a résztvevők számát mérni, de mi is igyekszünk a színvonalas rendezéssel lépést tartani. Akik velünk lesznek május közepén, megkapják mindazt, ami szükséges egy jó rali versenyhez, mindazt, amiért beneveztek erre a versenyre.
A gyorsasági szakaszok tekintetében a jövőben lesz lehetőség újításra?
Szeretünk és szeretnénk jót főzni, viszont a hozzávalókat illetően kötöttek a lehetőségeink. Nem kifogásokat keresek, de nagy újdonságok szombaton és vasárnap nem lesznek. Ugyanakkor már elindult az útkeresés a részünkről, ami reményeink szerint eredményre vezet a közeljövőben. Így részben a határon túlra is mehetünk a jövőben, ami újabb érdekes színfoltja lehet a versenynek. Ez azonban még a jövő zenéje, idén a megszokott jó minőségű pályákat kínáljuk, azt kívánjuk elérni, hogy vasárnap este mindenki mosolyogva menjen tőlünk haza.
A díjkiosztó is Szombathelyen lesz?
Igen, ugyanott, ahol a rajtceremónia pénteken. Az ISEUM lesz a statikus háttér, azt próbáljuk meg minél inkább helyzetbe hozni. A célba még világosban érkeznek meg a párosok, így ha a pénteki sötétben rendezett parádéval nem is, de egy tisztességesen ünnepélyes díjkiosztóval akkor is szolgálhatunk, így itt is megadjuk majd a módját a legjobbak köszöntésének.
ORB, Rallye2, Historic Challenge?
Igen, gyakorlatilag várunk mindenkit a szombathelyi hétvégére, aki a raliban mocorog A-Z-ig. Ez a futam lesz az ORB harmadik, és a Rallye2-es bajnokság harmadik megmérettetése, az Országos Murvabajnokság nyitó futama. Emellett a néhány éve elindított Historic Challenge futama is, ahol a magyar egységek vélhetően az osztrák mezőnnyel kiegészülve koptatják majd a murvát. Gyakorlatilag a Historicnak is ugyanazt az útvonalat kínáljuk, mint az ORB-nek. Murvára Historic!
A verseny össztávja hány kilométer lesz?
A péntek esti, hivatalos Rallye Party után mindenkinek lesz ideje kipihenni magát, hiszen az ORB és a Historic csak délután kezd. Ekkor három gyorsaságit teljesítenek, ami 45 kilométeres össztávot jelent szombatra. Késő este érnek majd a nap végi célba, hogy aztán vasárnap jó korán induljanak is tovább. A hét órai rajt után újabb nyolc szakasz vár a két osztályra, ami 76 kilométert tesz ki. Ekkor már a Rallye2 is becsatlakozik, ők ugyanezt a vasárnapi távot teljesítik, ezután köszönthetjük majd a legjobbakat és minden célba érőt a célban.
Visszatér tehát a hazai raliban a három napos versenyek ideje?
Még tavaly fogalmazta meg egy rendező kollégám, hogy nem most van itt a „sprint” ORB versenyek ideje. Most, hogy talán végre emelkedő pályára állt a ralisport is, nekünk rendezőknek azzal kell hozzájárulnunk a fenntartható fejlődéshez, hogy klasszikus felépítésű 2-3 napos versenyeket szervezünk. Ez nehezebb és drágább, de most ez szolgálja igazán a sport jövőjét. Ezzel a megállapítással egyet értek, így az ISEUM Rallye-t is ezzel a szemlélettel terveztük meg. Remélem, hogy ezzel a szemlélettel sikerül maximálisan kiszolgálnunk a versenyzőket és a nézőket. Ez csupán azért fontos, mert ha most (is) minden rendben lesz, ha megfelelő a színvonal, a rendező „szolgáltatása”, akkor jövőre, két év múlva, és azután is jó szívvel térnek vissza hozzánk Szombathelyre. Szeretném azt is megemlíteni, hogy az előkészületek során az MNASZ elnökségének tagjaitól is kaptunk segítséget. Oláh Gyárfás elnök úr az elmúlt időszakban több ízben is folytatott tárgyalásokat különböző minisztériumok képviselőivel, amiből a jövőben az MNASZ versenyrendszere kamatoztathat majd. Kiemelném Bitay Márton államtitkár úrral megtartott tárgyalásokat, ahol egyértelművé vált államtitkár úr együttműködő-, és segítő-szándéka, ami a folytatás, a bajnokság további versenyei szempontjából is üdvözlendő és meghatározó. Ugyanakkor szeretném kiemelni azt az embert, aki évek óta, konstans módon segíti a rendezvényeink – minden rendező esetében – engedélyeztetési oldalát, Móczár Péter úr közbenjárása nélkül sokkal nehezebb dolgunk lenne, ezért neki is feltétlenül jár a köszönet!
Ha már a versenyzők kiszolgálásáról beszéltünk. Idén is lesz autó-mosás?
2010-ben mi honosítottuk meg a verseny közbeni mosás intézményét, és ezt a hagyományt az idén is követni fogjuk. Minden körben, mielőtt a szervizbe érnek az autók valamennyit le fogjuk mosni, hogy ezzel is megkönnyítsük a csapatok, a szerelők dolgát. Emellett az is fontos szempont, hogy mindenki számára a tiszta autó a jól látható és a szép. :o)
A szokottól eltérőek a szerviz idők is.
Az utóbbi időben több csapat szervizvezetőjével beszéltem, ők kérték, hogy segítsünk ebben a kérdésben, legyen több idejük a csapatoknak. Ezt vettük figyelembe, így vasárnapra megemeltük az időintervallumot. A szombatit csak azért nem, mert nem szeretnénk, hogy sötétben autózzon a mezőny murván. Remélem, hogy ezzel is hozzá tudunk járulni a hozzánk érkező versenyzők komfortérzetéhez. Azt szeretnék, hogy mindenki megkapja, amiért hozzánk jön, és vasárnap este mosolyogva távozzon tőlünk, az ország nyugati szegletéből.
Elkészült a verseny hivatalos weblapja is. Igen. Dolgoztunk rajta, hogy mobilon is ugyanúgy élvezhető legyen. Folyamatosan töltjük fel rá az információkat, érdemes figyelni, csakúgy, mint a verseny hivatalos facebook eseményét is, ahova várunk mindenkit, jelöljétek be Magatokat, hogy eljöttök! FIGYELEM: ISEUM RALLY – ORB + Historic Challenge + R2 – NEVEZÉSI HATÁRIDŐ: 2015.05.08. (péntek)
Ez a hír most jelenik meg 4489. alkalommal
címkék: ISEUM, Szombathely
2015.05.15-17.
|
|
|||
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
2024.11.29-12.03.
részletes infóink 2024.11.30.
részletes infóink 2024.12.01.
részletes infóink 2024.12.06-08.
részletes infóink 2024.12.27-29.
részletes infóink 2024.12.27-28.
részletes infóink 2025.01.03-05.
részletes infóink
s t a t i s z t i k á k |