SUMMER FESTIVAL - 2025.07.12-13. - RabĂłcsiRing
KÁRAI TRANS World RX of Hungary - 2025.07.19-20. - Nyiråd Racing Center
Szombathelyi beharangozó
interjú a rendezővel, Markó Tiborral
2008-05-17
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
773901268
Napi oldal:
71900
Jelenleg:
964
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Miskolc Rallye után Szombathelyre vándorlunk majd. Markó Tibor és csapata nevéhez idén fűződik először ez a verseny. Május 19-ig lehet nevezni: ha valaki még bizonytalan, annak íme egy kis előzetes:

- Nincs már túl sok a versenyig. Hogy álltok a szervezéssel?
- Jól. De kezdjük az elején. Nem olyan régen, március közepén derült ki hivatalosan, hogy a Marco Racing Team Kft., vagyis a mi csapatunk rendezheti ezt a versenyt. A változás csupán a "gazda" nevét érinti, hiszen nagyjából ugyanaz a csapat vesz majd részt a verseny lebonyolításában, mint tavaly. Természetesen a kellő tájékozódást követően kezdődött meg a munka, gőzerővel készülünk a feladatra. Manapság már a megvalósítás aktív szakaszában járunk. Van már kiírásunk, kialakult az idei verseny útvonala - egy kisebb módosítás történt ugyan is a múlt héten -, meg vannak a pályák, az engedélyek, van még mit csinálnunk, dolgozunk a megvalósításon.

- A Marco Racing Team szolgál idén újdonságokkal is?
- Igen. Az első, és legfontosabb újítás, hogy mivel ez a verseny lesz, ahol talajt vált a mezőny, és aszfaltról murvára térnek át, szervezünk egy tesztet. Biztosítunk majd egy pár kilométeres lehetőséget minden érdeklődőnek, hogy kipróbálhassák autóikat, a beállításokat a versenyzők. Erről a további információk a verseny honlapján lesznek megtalálhatóak pár nap múlva. A verseny, a pályák jellege már mindenki számára ismert. Van, akinek ez tetszik, akad, akinek nem. Több új helyszín is felvetődött idén, és végül két teljesen szűz terület is bekerült a programba. A többi öt viszont az elmúlt négy évben szerepelt már a programban.

- Mi is tudhatjuk, hogy milyen pályák lesznek?
- Természetesen! Az első nap négy helyszín lesz, a második nap három, a többi pedig - még mindig - az itiner átvételekor derül ki.

- Nem vagy valami bőbeszédű ezzel kapcsolatban… Miért?
- Tudom a gyorsok nevét akár fejből, puska nélkül is, de: a tavalyi versenyünkön, a Nyirád Rallye-n elkezdtünk valamit, amit szeretnénk továbbvinni. Ez pedig nem más, mint a pályabejárás lehetőségeinek szigorú szabályozása, korlátozása és maximális ellenőrzése. Ezek az intézkedések nem a versenyzők ellen, hanem a verseny tisztaságáért, az esélyegyenlőségért születtek tavaly, és a versenyzői társadalom irányából érkező meglepően nagyszámú pozitív visszajelzés megerősítette a szigor létjogosultságát. Másrészt az utak tulajával kötött szerződésünk sem hagy túl nagy mozgásteret, sőt.

Hallottam már, hogy megy a "matekolás" körzővel és térképpel a kézben. Most kérem a komplett versenyzői társadalmat, hogy 3-ra mindenki tegye le a körzőket és a tollakat, és a dolgozatokat adják előre: teljesen felesleges légvonalban számolgatni, hogy mi lehet tizenakárhány kilométerre az akármitől. Nem fognak rájönni. :)

Annyit már elmondtam, hogy zömében olyan pályák szerepelnek majd, amiket már megismerhettek a korábbi években, de fogalmuk nem lesz a számolgatás után, hogy egy adott pálya melyik irányból lesz, hol lesznek a lassítók… Ezért felesleges. Szeretnék mindenki megnyugtatni és hangsúlyozni, hogy nem azért titkoljuk, mert szörnyű a minőségük - ugyanis ezt is hallottam már.

Aki szereti a Szombathely Rallye-t azért, mert nem esik szét rajta az autója, az most sem fog csalódni.

- Képzeld el, hogy beszélgettem Historic-os pilótákkal, és volt, aki azt mondta, hogy nagyon sajnálja, hogy ők nem jöhetnek a Szombathelyre, mert ez annyira jó minőségű murva, hogy ezt még számukra is vállalható volna… Te biztos jobban tudod, hisz elég sokat járkálhattál arrafelé mostanában: milyen minőségűek ezek a szakaszok?
- A magyar murvák átlagánál egy picit finomabb, ami itt van, és kevésbé veszi igénybe az autót, de azért nyilván itt sem autópályáról beszélünk. Hab a tortán, hogy tempósságuk okán kevésbé esnek szét a pályáink a verseny alatt. Egyébként meglepve hallom, hogy a Historic-osok így nyilatkoztak, és örülök is neki. Megragadva a lehetőséget, azt tudom üzenni nekik, hogy a Baranya Kupán gőzerővel készülünk arra, hogy Magyarországon a Historic történetében először egy komolyabb, nemzetközi versenyt hozzunk össze, amiben ők is segíthetnek, úgyhogy hegyezzék a vasakat, mert várom őket nagy szeretettel augusztus elején Komlóra.

- Jól hallottam, hogy a város szívében rajtolhat a mezőny?
- Igen, a város egyik legpatinásabb részén, a főtéren kapott helyet a rajtceremónia, ahol az ORB mezőnye mellett a Rallye2 is szerephez jut. Fontosnak tarom, hogy az utánpótlás is egy tetszetős programot kapjon, hisz évek óta nem járt itt a mezőnyük. Úgyhogy a pénteki program velük kezdődik: ők mutatkozhatnak be elsőként idén a szombathelyi közönségnek a rajtdobogón.

- Most, hogy kezdesz megnyílni: árulj el, kérlek részleteket a programról! :)
- Egye fene… :)
A Rallye2 a rajtdobogó után nagyon örül majd, hogy parc fermébe állhat, elzárjuk előlük a versenyautóikat, hogy ezzel elősegítsük, hogy a pilóták remegő jobb lába kordában maradjon - egész szombaton, amikor is az ORB mezőnye elkezdi a versenyzést, nem is túl korán, kilenc órakor. Rájuk ezen a napon négy gyors vár két körben, de közben a Rallye2 versenyzői elkezdik a pályabejárást, úgyhogy több szálon futnak majd az események. Vasárnapra összeér a két dolog, és együtt versenyez majd a két mezőny: először az első osztály, utánuk a Rallye2 távozik a parc ferméből, viszonylag korán, hét óra körül. Ezen a napon három helyszín vár a versenyzőkre, szintén két körben. Majd, ha ezt is teljesítették, ismét visszatérünk a város szívébe, a főtérre ahol a díjkiosztóval egybekötött célceremóniával koronázzuk meg a hétvégénket.

- Erdészeti utakon zajlik majd a verseny: lesznek nézők elől elzárt szakaszok?
- Lesznek, de nem komplett szakaszok. A tempó miatt kénytelenek vagyunk bizonyos részeket elzárni a nézők elől, és ezt szigorúan is vesszük majd. De mivel tényleg csupán kilométerekről beszélünk, alapvetően azt mondhatjuk, hogy nézőbarát verseny lesz. Fontos az is, hogy minden ingyenes a nézők számára, sehol nem kérünk "sokezret", és keveset sem tőlük. Készülünk olyan anyaggal is, ami kifejezetten nekik, a nézőknek segít majd a tájékozódásban, és számukra ajánl majd jól megközelíthető, látványos nézői pontokat, parkolókat. De pont azért, mert erdészeti és védett utakon halad a verseny egy része, itt speciális előírásokat kell betartani, úgyhogy például ezúton kérem őket, hogy tüzet ne gyújtsanak, és ami a legfontosabb: nőjünk már fel végre, és ne legyen fáradtság a saját szemetünket elrakni. Elkeserítő, ahogy egyes nézők az erdőt hagyják maguk után a versenyek végén … És hozzá kell tennem gyorsan, hogy ez sok esetben befolyásolhatja a magyar rali jövőjét, azt, hogy milyen pályákat kapnak meg a rendezők. Kérek mindenkit, hogy amit hozott magával az erdőbe, azt vigye is el - legalább az első kukáig, vagy konténerig.
Előre is köszönöm, köszönjük!

Ez a hír most jelenik meg 7046. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31010203
-

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k