|
h i r d e t é s
Összes oldal:
808132604
Napi oldal:
42269
Jelenleg:
1047
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
| 1. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
1218 |
| 2. |
Gönczi Dániel |
|
1140 |
| 3. |
Csáki Ottó |
|
1024 |
| 4. |
Halmai Péter |
|
919 |
| 5. |
Nagy Balázs |
|
906 |
| 6. |
Rási László |
|
905 |
| 7. |
Balogh Richárd |
|
885 |
| 8. |
Kára Károly |
|
883 |
| 9. |
Zsoldos Csaba |
|
866 |
| 1. |
Elfyn Ewans |
|
272 |
| 2. |
Sebastian Ogier |
|
269 |
| 3. |
Kalle Rovanpera |
|
248 |
| 4. |
Ott Tanak |
|
213 |
| 5. |
Thierry Neuville |
|
166 |
| 6. |
Takamoto Katsuta |
|
111 |
| 7. |
Adrien Fourmaux |
|
96 |
| 8. |
Sami Pajari |
|
94 |
| 9. |
Oliver Solberg |
|
70 |
| 1. |
Miko Marczyk |
|
154 |
| 2. |
Jon Armstrong |
|
148 |
| 3. |
Andrea Mabellini |
|
131 |
| 4. |
Mads Ostberg |
|
104 |
| 5. |
Roope Korhonen |
|
60 |
| 6. |
Isak Reiersen |
|
60 |
| 7. |
Romet Jürgenson |
|
50 |
| 8. |
Mille Johansson |
|
49 |
| 9. |
S. Tempestini |
|
36 |
| 1. |
Német Gábor |
|
141 |
| 2. |
Turán Frigyes |
|
127 |
| 3. |
Tóth Tibor |
|
116,5 |
| 4. |
Trencsényi J. |
|
98,5 |
| 5. |
Bodolai László |
|
94,5 |
| 6. |
Ollé Sasa |
|
78 |
| 7. |
Trencsényi V. |
|
51,5 |
| 8. |
Osváth Péter |
|
48,5 |
| 9. |
Vida Szabolcs |
|
48 |
| 1. |
Rongits Attila |
|
105 |
| 2. |
Hulmann Gábor |
|
67,5 |
| 3. |
Bodogán Ferenc |
|
74 |
| 4. |
Hevesi Norbert |
|
63 |
| 5. |
Matics Mihály |
|
59 |
| 6. |
Kronome Ákos |
|
55 |
| 7. |
Hinger Dávid |
|
49 |
| 8. |
Gács Gábor |
|
34,5 |
| 9. |
Tárkányi Sándor |
|
34 |
| 1. |
Viszló Csaba |
|
61 |
| 2. |
Hibján József |
|
34,5 |
| 3. |
Zagyva Dorka |
|
28 |
| 4. |
Rónavölgyi E. |
|
25 |
| 5. |
Bar Shushan |
|
18,5 |
| 6. |
Tellér Antal |
|
14 |
| 1. |
Faltusz Dávid |
|
125 |
| 2. |
Ruszó Krisztián |
|
105 |
| 3. |
Várnai Dávid |
|
103 |
| 4. |
Molnár Zoltán |
|
91 |
| 5. |
Huhák Csaba |
|
69 |
| 6. |
Völcsey Viktor |
|
63 |
| 7. |
Kóródi Koppány |
|
50 |
| 8. |
Fenyvesi Péter |
|
47 |
| 9. |
Kerekes Bence |
|
34 |
| 1. |
Csukovics István |
|
87 |
| 2. |
Auszmann Gyula. |
|
77 |
| 3. |
Schneer László |
|
63,5 |
| 1. |
Kelemen Csaba |
|
95 |
| 2. |
Varga C. Zoltán |
|
82 |
| 3. |
Szombathelyi Péter |
|
63 |
| 1. |
Pehely Balázs |
|
47 |
| 2. |
Kaufmann M. |
|
30 |
| 3. |
Bolya Tamás |
|
27 |
|
Miskolc Rallye után Szombathelyre vándorlunk majd. Markó Tibor és csapata nevéhez idén fűződik először ez a verseny. Május 19-ig lehet nevezni: ha valaki még bizonytalan, annak íme egy kis előzetes:
- Nincs már túl sok a versenyig. Hogy álltok a szervezéssel? - Jól. De kezdjük az elején. Nem olyan régen, március közepén derült ki hivatalosan, hogy a Marco Racing Team Kft., vagyis a mi csapatunk rendezheti ezt a versenyt. A változás csupán a "gazda" nevét érinti, hiszen nagyjából ugyanaz a csapat vesz majd részt a verseny lebonyolításában, mint tavaly. Természetesen a kellő tájékozódást követően kezdődött meg a munka, gőzerővel készülünk a feladatra. Manapság már a megvalósítás aktív szakaszában járunk. Van már kiírásunk, kialakult az idei verseny útvonala - egy kisebb módosítás történt ugyan is a múlt héten -, meg vannak a pályák, az engedélyek, van még mit csinálnunk, dolgozunk a megvalósításon.
- A Marco Racing Team szolgál idén újdonságokkal is? - Igen. Az első, és legfontosabb újítás, hogy mivel ez a verseny lesz, ahol talajt vált a mezőny, és aszfaltról murvára térnek át, szervezünk egy tesztet. Biztosítunk majd egy pár kilométeres lehetőséget minden érdeklődőnek, hogy kipróbálhassák autóikat, a beállításokat a versenyzők. Erről a további információk a verseny honlapján lesznek megtalálhatóak pár nap múlva. A verseny, a pályák jellege már mindenki számára ismert. Van, akinek ez tetszik, akad, akinek nem. Több új helyszín is felvetődött idén, és végül két teljesen szűz terület is bekerült a programba. A többi öt viszont az elmúlt négy évben szerepelt már a programban.
- Mi is tudhatjuk, hogy milyen pályák lesznek? - Természetesen! Az első nap négy helyszín lesz, a második nap három, a többi pedig - még mindig - az itiner átvételekor derül ki.
- Nem vagy valami bőbeszédű ezzel kapcsolatban… Miért? - Tudom a gyorsok nevét akár fejből, puska nélkül is, de: a tavalyi versenyünkön, a Nyirád Rallye-n elkezdtünk valamit, amit szeretnénk továbbvinni. Ez pedig nem más, mint a pályabejárás lehetőségeinek szigorú szabályozása, korlátozása és maximális ellenőrzése. Ezek az intézkedések nem a versenyzők ellen, hanem a verseny tisztaságáért, az esélyegyenlőségért születtek tavaly, és a versenyzői társadalom irányából érkező meglepően nagyszámú pozitív visszajelzés megerősítette a szigor létjogosultságát. Másrészt az utak tulajával kötött szerződésünk sem hagy túl nagy mozgásteret, sőt.
Hallottam már, hogy megy a "matekolás" körzővel és térképpel a kézben. Most kérem a komplett versenyzői társadalmat, hogy 3-ra mindenki tegye le a körzőket és a tollakat, és a dolgozatokat adják előre: teljesen felesleges légvonalban számolgatni, hogy mi lehet tizenakárhány kilométerre az akármitől. Nem fognak rájönni. :)
Annyit már elmondtam, hogy zömében olyan pályák szerepelnek majd, amiket már megismerhettek a korábbi években, de fogalmuk nem lesz a számolgatás után, hogy egy adott pálya melyik irányból lesz, hol lesznek a lassítók… Ezért felesleges. Szeretnék mindenki megnyugtatni és hangsúlyozni, hogy nem azért titkoljuk, mert szörnyű a minőségük - ugyanis ezt is hallottam már.
Aki szereti a Szombathely Rallye-t azért, mert nem esik szét rajta az autója, az most sem fog csalódni.
- Képzeld el, hogy beszélgettem Historic-os pilótákkal, és volt, aki azt mondta, hogy nagyon sajnálja, hogy ők nem jöhetnek a Szombathelyre, mert ez annyira jó minőségű murva, hogy ezt még számukra is vállalható volna… Te biztos jobban tudod, hisz elég sokat járkálhattál arrafelé mostanában: milyen minőségűek ezek a szakaszok? - A magyar murvák átlagánál egy picit finomabb, ami itt van, és kevésbé veszi igénybe az autót, de azért nyilván itt sem autópályáról beszélünk. Hab a tortán, hogy tempósságuk okán kevésbé esnek szét a pályáink a verseny alatt. Egyébként meglepve hallom, hogy a Historic-osok így nyilatkoztak, és örülök is neki. Megragadva a lehetőséget, azt tudom üzenni nekik, hogy a Baranya Kupán gőzerővel készülünk arra, hogy Magyarországon a Historic történetében először egy komolyabb, nemzetközi versenyt hozzunk össze, amiben ők is segíthetnek, úgyhogy hegyezzék a vasakat, mert várom őket nagy szeretettel augusztus elején Komlóra.
- Jól hallottam, hogy a város szívében rajtolhat a mezőny? - Igen, a város egyik legpatinásabb részén, a főtéren kapott helyet a rajtceremónia, ahol az ORB mezőnye mellett a Rallye2 is szerephez jut. Fontosnak tarom, hogy az utánpótlás is egy tetszetős programot kapjon, hisz évek óta nem járt itt a mezőnyük. Úgyhogy a pénteki program velük kezdődik: ők mutatkozhatnak be elsőként idén a szombathelyi közönségnek a rajtdobogón.
- Most, hogy kezdesz megnyílni: árulj el, kérlek részleteket a programról! :) - Egye fene… :) A Rallye2 a rajtdobogó után nagyon örül majd, hogy parc fermébe állhat, elzárjuk előlük a versenyautóikat, hogy ezzel elősegítsük, hogy a pilóták remegő jobb lába kordában maradjon - egész szombaton, amikor is az ORB mezőnye elkezdi a versenyzést, nem is túl korán, kilenc órakor. Rájuk ezen a napon négy gyors vár két körben, de közben a Rallye2 versenyzői elkezdik a pályabejárást, úgyhogy több szálon futnak majd az események. Vasárnapra összeér a két dolog, és együtt versenyez majd a két mezőny: először az első osztály, utánuk a Rallye2 távozik a parc ferméből, viszonylag korán, hét óra körül. Ezen a napon három helyszín vár a versenyzőkre, szintén két körben. Majd, ha ezt is teljesítették, ismét visszatérünk a város szívébe, a főtérre ahol a díjkiosztóval egybekötött célceremóniával koronázzuk meg a hétvégénket.
- Erdészeti utakon zajlik majd a verseny: lesznek nézők elől elzárt szakaszok? - Lesznek, de nem komplett szakaszok. A tempó miatt kénytelenek vagyunk bizonyos részeket elzárni a nézők elől, és ezt szigorúan is vesszük majd. De mivel tényleg csupán kilométerekről beszélünk, alapvetően azt mondhatjuk, hogy nézőbarát verseny lesz. Fontos az is, hogy minden ingyenes a nézők számára, sehol nem kérünk "sokezret", és keveset sem tőlük. Készülünk olyan anyaggal is, ami kifejezetten nekik, a nézőknek segít majd a tájékozódásban, és számukra ajánl majd jól megközelíthető, látványos nézői pontokat, parkolókat. De pont azért, mert erdészeti és védett utakon halad a verseny egy része, itt speciális előírásokat kell betartani, úgyhogy például ezúton kérem őket, hogy tüzet ne gyújtsanak, és ami a legfontosabb: nőjünk már fel végre, és ne legyen fáradtság a saját szemetünket elrakni. Elkeserítő, ahogy egyes nézők az erdőt hagyják maguk után a versenyek végén … És hozzá kell tennem gyorsan, hogy ez sok esetben befolyásolhatja a magyar rali jövőjét, azt, hogy milyen pályákat kapnak meg a rendezők. Kérek mindenkit, hogy amit hozott magával az erdőbe, azt vigye is el - legalább az első kukáig, vagy konténerig. Előre is köszönöm, köszönjük!

Ez a hír most jelenik meg 7063. alkalommal
|