Szombathelyi beharangozó
interjú a rendezővel, Markó Tiborral
2008-05-17
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
765724564
Napi oldal:
33512
Jelenleg:
963
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Miskolc Rallye után Szombathelyre vándorlunk majd. Markó Tibor és csapata nevéhez idén fűződik először ez a verseny. Május 19-ig lehet nevezni: ha valaki még bizonytalan, annak íme egy kis előzetes:

- Nincs már túl sok a versenyig. Hogy álltok a szervezéssel?
- Jól. De kezdjük az elején. Nem olyan régen, március közepén derült ki hivatalosan, hogy a Marco Racing Team Kft., vagyis a mi csapatunk rendezheti ezt a versenyt. A változás csupán a "gazda" nevét érinti, hiszen nagyjából ugyanaz a csapat vesz majd részt a verseny lebonyolításában, mint tavaly. Természetesen a kellő tájékozódást követően kezdődött meg a munka, gőzerővel készülünk a feladatra. Manapság már a megvalósítás aktív szakaszában járunk. Van már kiírásunk, kialakult az idei verseny útvonala - egy kisebb módosítás történt ugyan is a múlt héten -, meg vannak a pályák, az engedélyek, van még mit csinálnunk, dolgozunk a megvalósításon.

- A Marco Racing Team szolgál idén újdonságokkal is?
- Igen. Az első, és legfontosabb újítás, hogy mivel ez a verseny lesz, ahol talajt vált a mezőny, és aszfaltról murvára térnek át, szervezünk egy tesztet. Biztosítunk majd egy pár kilométeres lehetőséget minden érdeklődőnek, hogy kipróbálhassák autóikat, a beállításokat a versenyzők. Erről a további információk a verseny honlapján lesznek megtalálhatóak pár nap múlva. A verseny, a pályák jellege már mindenki számára ismert. Van, akinek ez tetszik, akad, akinek nem. Több új helyszín is felvetődött idén, és végül két teljesen szűz terület is bekerült a programba. A többi öt viszont az elmúlt négy évben szerepelt már a programban.

- Mi is tudhatjuk, hogy milyen pályák lesznek?
- Természetesen! Az első nap négy helyszín lesz, a második nap három, a többi pedig - még mindig - az itiner átvételekor derül ki.

- Nem vagy valami bőbeszédű ezzel kapcsolatban… Miért?
- Tudom a gyorsok nevét akár fejből, puska nélkül is, de: a tavalyi versenyünkön, a Nyirád Rallye-n elkezdtünk valamit, amit szeretnénk továbbvinni. Ez pedig nem más, mint a pályabejárás lehetőségeinek szigorú szabályozása, korlátozása és maximális ellenőrzése. Ezek az intézkedések nem a versenyzők ellen, hanem a verseny tisztaságáért, az esélyegyenlőségért születtek tavaly, és a versenyzői társadalom irányából érkező meglepően nagyszámú pozitív visszajelzés megerősítette a szigor létjogosultságát. Másrészt az utak tulajával kötött szerződésünk sem hagy túl nagy mozgásteret, sőt.

Hallottam már, hogy megy a "matekolás" körzővel és térképpel a kézben. Most kérem a komplett versenyzői társadalmat, hogy 3-ra mindenki tegye le a körzőket és a tollakat, és a dolgozatokat adják előre: teljesen felesleges légvonalban számolgatni, hogy mi lehet tizenakárhány kilométerre az akármitől. Nem fognak rájönni. :)

Annyit már elmondtam, hogy zömében olyan pályák szerepelnek majd, amiket már megismerhettek a korábbi években, de fogalmuk nem lesz a számolgatás után, hogy egy adott pálya melyik irányból lesz, hol lesznek a lassítók… Ezért felesleges. Szeretnék mindenki megnyugtatni és hangsúlyozni, hogy nem azért titkoljuk, mert szörnyű a minőségük - ugyanis ezt is hallottam már.

Aki szereti a Szombathely Rallye-t azért, mert nem esik szét rajta az autója, az most sem fog csalódni.

- Képzeld el, hogy beszélgettem Historic-os pilótákkal, és volt, aki azt mondta, hogy nagyon sajnálja, hogy ők nem jöhetnek a Szombathelyre, mert ez annyira jó minőségű murva, hogy ezt még számukra is vállalható volna… Te biztos jobban tudod, hisz elég sokat járkálhattál arrafelé mostanában: milyen minőségűek ezek a szakaszok?
- A magyar murvák átlagánál egy picit finomabb, ami itt van, és kevésbé veszi igénybe az autót, de azért nyilván itt sem autópályáról beszélünk. Hab a tortán, hogy tempósságuk okán kevésbé esnek szét a pályáink a verseny alatt. Egyébként meglepve hallom, hogy a Historic-osok így nyilatkoztak, és örülök is neki. Megragadva a lehetőséget, azt tudom üzenni nekik, hogy a Baranya Kupán gőzerővel készülünk arra, hogy Magyarországon a Historic történetében először egy komolyabb, nemzetközi versenyt hozzunk össze, amiben ők is segíthetnek, úgyhogy hegyezzék a vasakat, mert várom őket nagy szeretettel augusztus elején Komlóra.

- Jól hallottam, hogy a város szívében rajtolhat a mezőny?
- Igen, a város egyik legpatinásabb részén, a főtéren kapott helyet a rajtceremónia, ahol az ORB mezőnye mellett a Rallye2 is szerephez jut. Fontosnak tarom, hogy az utánpótlás is egy tetszetős programot kapjon, hisz évek óta nem járt itt a mezőnyük. Úgyhogy a pénteki program velük kezdődik: ők mutatkozhatnak be elsőként idén a szombathelyi közönségnek a rajtdobogón.

- Most, hogy kezdesz megnyílni: árulj el, kérlek részleteket a programról! :)
- Egye fene… :)
A Rallye2 a rajtdobogó után nagyon örül majd, hogy parc fermébe állhat, elzárjuk előlük a versenyautóikat, hogy ezzel elősegítsük, hogy a pilóták remegő jobb lába kordában maradjon - egész szombaton, amikor is az ORB mezőnye elkezdi a versenyzést, nem is túl korán, kilenc órakor. Rájuk ezen a napon négy gyors vár két körben, de közben a Rallye2 versenyzői elkezdik a pályabejárást, úgyhogy több szálon futnak majd az események. Vasárnapra összeér a két dolog, és együtt versenyez majd a két mezőny: először az első osztály, utánuk a Rallye2 távozik a parc ferméből, viszonylag korán, hét óra körül. Ezen a napon három helyszín vár a versenyzőkre, szintén két körben. Majd, ha ezt is teljesítették, ismét visszatérünk a város szívébe, a főtérre ahol a díjkiosztóval egybekötött célceremóniával koronázzuk meg a hétvégénket.

- Erdészeti utakon zajlik majd a verseny: lesznek nézők elől elzárt szakaszok?
- Lesznek, de nem komplett szakaszok. A tempó miatt kénytelenek vagyunk bizonyos részeket elzárni a nézők elől, és ezt szigorúan is vesszük majd. De mivel tényleg csupán kilométerekről beszélünk, alapvetően azt mondhatjuk, hogy nézőbarát verseny lesz. Fontos az is, hogy minden ingyenes a nézők számára, sehol nem kérünk "sokezret", és keveset sem tőlük. Készülünk olyan anyaggal is, ami kifejezetten nekik, a nézőknek segít majd a tájékozódásban, és számukra ajánl majd jól megközelíthető, látványos nézői pontokat, parkolókat. De pont azért, mert erdészeti és védett utakon halad a verseny egy része, itt speciális előírásokat kell betartani, úgyhogy például ezúton kérem őket, hogy tüzet ne gyújtsanak, és ami a legfontosabb: nőjünk már fel végre, és ne legyen fáradtság a saját szemetünket elrakni. Elkeserítő, ahogy egyes nézők az erdőt hagyják maguk után a versenyek végén … És hozzá kell tennem gyorsan, hogy ez sok esetben befolyásolhatja a magyar rali jövőjét, azt, hogy milyen pályákat kapnak meg a rendezők. Kérek mindenkit, hogy amit hozott magával az erdőbe, azt vigye is el - legalább az első kukáig, vagy konténerig.
Előre is köszönöm, köszönjük!

Ez a hír most jelenik meg 7042. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k