SUMMER FESTIVAL - 2025.07.12-13. - RabĂłcsiRing
KÁRAI TRANS World RX of Hungary - 2025.07.19-20. - Nyiråd Racing Center
Szombathelyi kesztyűsök
kizárták őket, mert nem volt homológ kesztyűjük
2008-06-25
interjúk • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
773920327
Napi oldal:
90959
Jelenleg:
957
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Szombathelyen példát statuáltak...
Három versenyzőpárost is kizártak, mert nem volt náluk homológ kesztyű. Ha már nem versenyezhették végig a versenyt, akkor úgy gondoljuk, "jár nekik" egy interjú...



Ördögh Mixi jókedvűen és pozitívan fogadta a tényt... és talán irónikusan is...

- Nem hallottam még olyat, hogy téged kizárjanak egy versenyről…
- Mindenből van olyan, hogy "először"…

- Mi történt?
- Sajnos itthon felejtettem a kesztyűmet. A gépátvételen nem nézték meg, én pedig nem vettem észre, csak a rajt előtt. Akkor már nem tudtam mit csinálni. De ott volt a kocsiban a régi tűzálló kesztyűm, ami ugyan lejárt homológ, de tűzálló. Azt felvettem, és elindultam abban. Aztán sajnos a nyolcadik gyorsasági szakasz rajtjában a technikai bizottság ellenőrizte a kesztyűmet. Meglátták, hogy nem jó, és a rajtban elvették a menetlevelemet, azt mondták, tolassak vissza, mert ki vagyok zárva.

- Hogy esett?
- Nézd, biztos, hogy közrejátszott a Pethő Tyutyu autója kigyulladt, és így próbáltak intézkedni, de az is lehet, hogy nem ez motiválta őket. Ettől függetlenül egy percig nem vitatkoztam, mert a szabályokban le van írva, hogy a rajttól a beíróig a teljes felszerelésben kell tartózkodni az autóban, és sajnos az enyém így nem volt szabályos.

- De egyébként van tűzálló kesztyűd?
- Hogyne lenne, egy gyönyörű szép piros, vadonatúj kesztyűm van! Az volt a baj, hogy a párom, már kedden összekészítette a cuccomat, és sem ő nem vette észre, hogy kimaradt a kesztyű, sem én.

- Van benned düh, vagy harag?
- Abszolút nem, teljesen szabályosan jártak el. Semmi probléma nincs. Így legalább megmaradt az Escort Veszprémre, saját lábán haza tudott jönni. De tényleg, nincs baj.

- Milyen gyakran jár le egy tűzálló cucc homológizációja?
- Ötévente.

- Mi változik ötévente? Miért kell újat venni?
- Ha nem így lenne, miből élnének a versenyfelszerelés-gyártó cégek? Meg különben is, hogy képzeltük mi, hogy ilyesmi nélkül mentünk az elmúlt ötven évben gondmentesen? Így legalább az ember szépen fel van öltözve a legnagyobb nyári melegben, folyik róla a víz, és azért csak jobban néz ki egy agyonizzadt ember, mint egy száraz… Meg valahogy fokozni kell az infarktus veszélyét, mert az nem lehet, hogy örökké versenyezzek… De komolyan. Nézd, én nem járok templomba, de mélyen hiszek. Biztos vagyok benne, hogy ezt a főnök akarta, hogy így legyen, és valami sokkal rosszabbtól védett meg… Úgyhogy szálka nélküli a dolog, így volt jó.




Trencsényi Józsefet is kizárták a Szombathely Rallye-n. Szintén kesztyű miatt. Pedig neki még jó kesztyűje is volt. A hangsúly az "is"-en van…

- Hogy történt a kizárás?
- Kizárt a technikai bizottság, mert kétesélyes kesztyűt láttak a kezemen. Én nem fogadtam el a véleményüket, és emiatt úgy döntöttek, hogy a biztonsági ruházat nem megfelelő volta miatt kizártak. Nekem mindösszesen egy decemberben lejárt kesztyűt láttak a kezemen, ami miatt kizártak. Nem fellebbeztem, mert megnyugtattak, hogy utána úgyis elveszik az eredményemet,.

- Ezek szerint nem értettél egyet. Szerinted homológ a kesztyűd?
- Nem, nekik is elmondtam, hogy két darab kesztyű volt az autómban. Volt egy teljesen új, amit bemutattam az ellenőröknek később, és volt bent egy valóban, decemberben lejárt kesztyű is. Azt nem fogadták el, hogy magát a gyorsot a jóban vezettem végig, majd a beíróban levettem, és felvettem a régit, mert szerelni akartunk, és mivel sáros verseny volt, nem akartam az újat összekenni. Egyébként mindig van nálam egy plusz kesztyű, pont azért, hogy ne a koszossal kelljen összefogdosnom utána a kormánykereket, meg a kocsit belül. A vizsgálat már a kesztyűcserém után volt. Behívtak az első nap végén este, és közölték, hogy kizártak. Elmondtam az észrevételeimet, de nem vették figyelembe. Azt mondták, mehetek vasárnap, ha fellebbezek, de mivel a következő 72 órában döntenek, nagyon valószínű, hogy akkor is kizárnak és elveszik az eredményemet, mert precedenst akarnak csinálni a ruházat-kérdésből, lévén már Miskolcon is sok gond volt ezzel. Én feltettem nekik a kérdést, hogy akkor 10-20 ezer forintos bírsággal megúszták a versenyzők, most nem érzik-e súlyosnak, hogy egy kesztyű miatt kizárnak? Azt válaszolták, hogy ez most súlyosabb, mert a miskolci volt a figyelmeztetés. Nekem egyébként sosem volt ruházati problémám, és akkor fontos megjegyezni, hogy most is ott volt nálam a tuti kesztyű. Ez az ellenőrzés egyébként a hatodik gyors után volt, és a következő után megint ellenőriztek, akkor már rendben találták a ruházatomat, lévén bemutattam mindkettőt.

- Amikor megnézték, és nem volt jó, be tudtad mutatni az újat?
- Nem, mert műszaki problémám volt, éppen forrt a hűtővizem, és mennem kellett, hogy lehűtsem. Nekem ez az egész nem ért annyit, hogy a motorom ott helyben tönkremenjen. Gondoltam, a következőn, ahol tudtuk, hogy újra ellenőrzés lesz, majd rendezzük a kérdést. Kifejezetten megkértem, hogy nézzék meg, bemutattam mindkettőt, és akkor már rendben volt. De felesleges magyarázkodni, mert kizártak, nem fellebbeztem. Meg egyébként is a verseny után elutaztam egy hétre, és nem tudtam volna a meghallgatásra elmenni, és a távollétemben döntöttek volna, így nem volt értelme.

- Milyen a szád íze?
- Legszívesebben nem mennék többet Magyarországon. Egy húszezer forintos kesztyű miatt egy milliós költségvetésű versenyzésbe szóljanak bele… Ráadásul úgy, hogy harmadik hellyel kezdtem a Szombathely Rallye-t. Szóval én túl szigorúnak tartom, amit most rám mértek. Még, ha egy tűzálló ruha, vagy sisak, akkor azt megértem, de egy kesztyű? Ami a navigátoron például amúgy sincs? Akkor…? Legalább tizenöt versenyzőtársamat tudom, aki kesztyű nélkül versenyez. Van kesztyűje, de nem tudja elviselni magán. Miért jobb, hogy a beíróban még rajta van, utána pedig az az első dolga, hogy levegye? Ehhez képest nekem kettő is volt, egy lejárt és egy homológ, és mindkettőt bemutattam. Én azt gondolom, hogy nagyon rosszindulatú volt a hozzáállásuk, de semmiképpen nem sportbarát.

- Veszprémben indulsz?
- Még nem döntöttem el, mert megmondom őszintén, elég rossz a szám íze emiatt. 




Bujdos Miki idén Szombathelyen indult először az öregecske Subaruval.  Ő nem viselte olyan jól, mint Ördögh Mixi, sőt…

- Mi történt Szombathelyen?
- Ruházatellenőrzés volt, és kiderült, hogy a kesztyűnk nem homológ. Ezért az első nap utolsó gyorsaságiján már nem rajtolhattunk el.

- Nem is tudtad, hogy nem homológ a kesztyűd?
- Nem, mert együtt vettem a ruhával, és szentül meg voltam győződve, hogy homológ a kesztyű is.

- Milyen a szád íze?
- Nagyon rossz, mert tudom, hogy az egész miért történt. Valahol meg is értem, hogy be kell tartani a szabályokat. Miskolcon volt ez az ominózus probléma, hogy rengeteg embernek nem volt jó a ruházata, és megbüntették őket X ezer forintra. Az nem tetszett a versenyzőknek, ezért kitalálták, hogy az így nem jó. Úgyhogy most már nem pénzbüntetés van, hanem azonnali kizárás. Csak én úgy érzem, hogy ez a kesztyű-dolog nagyon mondvacsinált,  hogy találjunk valami indokot, hogy kössünk bele a versenyzőkbe. A Mixit senki nem úgy ismeri, hogy egy nagyon törvénysértő versenyző volna, és őt is kizárták.

- Azt akarod mondani, hogy szerinted nincs arányban a bűn a büntetéssel?
- Igen, mert azt elismerjük, hogy vétettük a szabály ellen. Ha azt mondják, hogy a következő szervizparkból nem engednek ki, ha nincs homológ kesztyűm, azt megértem. De nem mérlegeltek. Csak azt mondták, nem homológ, nem felel meg a versenyzésre, és kizárnak. És azért egy kesztyű nem egy sisak, vagy öv, vagy egy ruha, ami miatt jogosnak érezném. Ez abszolút nem versenyzőbarát hozzáállás. Ha visszaeső lennék, azt is megérteném.

- Mi lehetne a megoldás?
- Valamennyire lehetne mérlegelni. Mert ha azt mondom, hogy egy sisakról van szó, az tényleg van olyan biztonsági felszerelés, hogy szigorúnak kell lenni. Persze, ez is az, mert hozzátartozik a ruházathoz, de mérlegelni kéne. Az a legbosszantóbb, hogy a szabályt az egyik versenyen így értelmezik, a másikon úgy. Miskolcon pénzbüntetés volt, itt kizárás. Nem érzem, hogy következetesek lennének.

- Veszprémben azért indultok?
- Nem, nincs kedvünk.

Ez a hír most jelenik meg 6285. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31010203
-

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k