h i r d e t é s
Összes oldal:
773859844
Napi oldal:
30476
Jelenleg:
859
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
1. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
677 |
2. |
Balassa Balázs |
|
608 |
3. |
Suborits Péter |
|
586 |
4. |
Végh Krisz |
|
578 |
5. |
Gönczi Dániel |
|
556 |
6. |
Rási László |
|
556 |
7. |
Varga Zalán |
|
477 |
8. |
Kasza Kristóf |
|
475 |
9. |
Krokavecz P. |
|
466 |
1. |
Elfyn Ewans |
|
133 |
2. |
Sebastian Ogier |
|
114 |
3. |
Kalle Rovanpera |
|
113 |
4. |
Ott Tanak |
|
108 |
5. |
Thierry Neuville |
|
83 |
6. |
Takamoto Katsuta |
|
63 |
7. |
Adrien Fourmaux |
|
44 |
8. |
Sami Pajari |
|
31 |
9. |
Grégorie Munster |
|
18 |
1. |
Miko Marczyk |
|
107 |
2. |
Andrea Mabellini |
|
85 |
3. |
Mads Ostberg |
|
76 |
4. |
Roope Korhonen |
|
60 |
5. |
Isak Reiersen |
|
60 |
6. |
Jon Armstrong |
|
54 |
7. |
Mile Johansson |
|
42 |
8. |
Martins Sesks |
|
35 |
9. |
N.Gryazin |
|
34 |
1. |
Német Gábor |
|
100 |
2. |
Tóth Tibor |
|
78,5 |
3. |
Turán Frigyes |
|
64 |
4. |
Bodolai László |
|
56,5 |
5. |
Trencsényi J. |
|
53,5 |
6. |
Ollé Sasa |
|
52 |
7. |
Osváth Péter |
|
48,5 |
8. |
Trencsényi V. |
|
31,5 |
9. |
Ranga Péter |
|
22 |
1. |
Bodogán Ferenc |
|
74 |
2. |
Hulmann Gábor |
|
64 |
3. |
Hevesi Norbert |
|
63 |
4. |
Hinger Dávid |
|
49 |
5. |
Kronome Ákos |
|
39 |
6. |
Rongits Attila |
|
35 |
7. |
Gács Gábor |
|
34,5 |
8. |
Molnár Attila |
|
20 |
9. |
Oroszi Zsolt |
|
17 |
1. |
Viszló Csaba |
|
46 |
2. |
Bar Shushan |
|
17 |
3. |
Hibján József |
|
16,5 |
4. |
Rónavölgyi E. |
|
15 |
5. |
Zagyva Dorka |
|
14 |
6. |
Tellér Antal |
|
10 |
1. |
Faltusz Dávid |
|
70 |
2. |
Molnár Zoltán |
|
48 |
3. |
Ruszó Krisztián |
|
37 |
4. |
Kóródi Koppány |
|
28 |
5. |
Baksai László |
|
25 |
6. |
Várnai Dávid |
|
24 |
7. |
Zoltán Kevin |
|
21 |
8. |
Lakatos Tamás |
|
17 |
9. |
Kerekes Bence |
|
9 |
1. |
Rácz Tibor |
|
52 |
2. |
Auszmann Gy. |
|
37,5 |
3. |
Csukovics István |
|
30 |
1. |
Varga C. Zoltán |
|
52 |
2. |
Kelemen Csaba |
|
44 |
3. |
Szombathelyi P. |
|
36 |
1. |
Kaufmann M. |
|
30 |
2. |
Oláh Zoltán |
|
27 |
3. |
Bolya Tamás |
|
25 |
|
Lassan már-már hagyomány, hogy ha Eger Rali, nem csak az hazai bajnokság első futama, hanem az a futam, ahol Béres Józsikát, a "Kisbérest" is láthatja az őt szerető magyar közönség. Így lesz ez idén is: először őt hívtam fel az egri indulók közül...
- Hogy állsz az egri készüléssel?
Egyáltalán milyen autóval látunk majd? - Nehéz most még megmondani, egyelőre úgy néz ki, hogy azzal a S2000-es Peugeot-val, amivel már tavaly is mentem a prágai ralisprinten.
- Mi a másik alternatíva, és mitől függ, hogy melyikkel jössz? - A másik lehetőség a tavalyi, szintén S2000-es Punto, de megmondom őszintén, jobban szeretném a Peugeot-t. Igaz, nem mentem vele sokat, de amennyit igen, az sokkal jobban tetszett, mint a Punto.
- Amelyik autóval jössz majd Egerbe, egész évben azzal mész majd? - Igen.
- Miben más ez a két kocsi?
- A Peugeot motorikusan erősebb, mint a Punto volt, ez a legnagyobb különbség. Sokkal pontosabban lehet vezetni, mert a futóműve is jobb a Peugeot-nak, mint a Fiat-nak volt. Ezt persze egyelőre csak így érzem, mert egy gyorsot mentem a Peugeot-val Prágában, de az alapján ezek az érzéseim. Igazából az Eger Ralin fog majd eldőlni, hogy valójában melyik is a jobb.
- Amikor legutóbb kérdeztelek, azt mondtad, nagy baj vele, hogy nincs végsebessége. Most már elég régóta mész már S2000-es autóval: mennyire lehet ezt például vezetéstechnikával kompenzálni? Hogy lehet többet kihozni abból a kocsiból? - A jó autót könnyű megszokni, még akkor is, ha hiányzik a végsebessége. Meg lehet növelni ezt a 160 körüli végsebességet 170-180-ra, de ezt az a gyenge motor nagyon megérzi, főleg a kanyarok utáni kigyorsításokban. Ott nagyon sokat lehet veszíteni vele. Ezért sokat be kell vele vállalni, míg mondjuk egy N-es autóval, ha picit lassabban is lehet menni ugyanabban a kanyarban, az egyenesen visszahozza a hátrányt. De mivel nálunk nincsenek igazán hosszú gyorsok, mint Egerben, vagy Ózdon, így a szlovák bajnokságban ez nem akkora gond, oda tökéletes ez az autó. Nem tudom mi lesz majd Egerben, de remélem, jobb lesz, mint tavaly volt.
- Nem vágysz vissza a kisebb kategóriás, de kiforrottabb autókba?
- Bármennyire is gyengék a S2000-es autók, azért gyorsak, és meg lehet velük verni az N-es autókat. De megmondom őszintén, a S1600-as autóval jobban szerettem menni. Nem tudom, miért, de az nagyon a szívemhez nőtt - az Ignis is, de főleg a Renault. De a S2000-esek a mi pályáinkon gyorsabbak tudnak lenni náluk: egy 15 kilométeres gyorson tudtunk javulni 15-25 másodpercet is, ami azért nagyon sok. Tavaly pont az egri futam volt az első S2000-es futamom, és most már elmondhatom, hogy egy év alatt összebarátkoztunk. Mondjuk a jó autóval nem nehéz...:)
- Milyen céllal érkezel Egerbe? - Játszani leginkább. Szeretnék valami jó helyezést elérni, de elég nehéz lesz, mert nagyon sok jó pilóta van Magyarországon. Egy biztos: a szlovák bajnokságban igyekszem nyerni.
- Idén ott indulsz csak?
- Igen, úgy néz ki. Két verseny lesz Magyarországon, aminek nagyon örülök, Egerben és a Salgó Ralin. Bár, ha rajtam múlna, minden hétvégén Magyarországon versenyeznék... Nagyon szeretek ott menni, és nem is csak a pályák miatt, hanem a versenyzők miatt is. Ezen kívül egyelőre semmi biztosat nem tudok, de szívesen mennék például a Barum Rally-n, vagy néhány magyar futamon. Majd meglátjuk.
- A világon mindenütt gazdasági válság van. Ez a magyar autósportot is érinti: nálatok mi a helyzet?
- Magyarországon a rali még mindig sokkal jobb helyzetben van, mint nálunk. Itt 30-40 autó indul egy-egy futamon, nálatok pedig azért 100 körüli nevező van egy versenyen. Ez még akkor is sokkal jobb, ha sok a kisebb kategóriás, például Zsiguli - én, ha versenyen vagyok, legszívesebben azokat nézem...:) Két éve mondjuk még ennél i s rosszabb volt itt a helyzet, de akkor a Tempus a bajnokság hóna alá nyúlt, akkor úgy tűnt, javulnak a dolgok. Azonban idén azt hiszem, megint visszaesik a válság miatt - és ez ellen nem lehet mit tenni. Kevesen váltanak licenszet, mert mindenkinek nagyon nehéz - kíváncsi vagyok, hogy Eger Ralira hányan jönnek majd.
Ez a hír most jelenik meg 6285. alkalommal
|