Szomszédolás
Béres Józsika újra Egerben
2009-02-27
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
687439735
Napi oldal:
221630
Jelenleg:
3436
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Lassan már-már hagyomány, hogy ha Eger Rali, nem csak az hazai bajnokság első futama, hanem az a futam, ahol Béres Józsikát, a "Kisbérest" is láthatja az őt szerető magyar közönség. Így lesz ez idén is: először őt hívtam fel az egri indulók közül...

- Hogy állsz az egri készüléssel?
Egyáltalán milyen autóval látunk majd?
- Nehéz most még megmondani, egyelőre úgy néz ki, hogy azzal a S2000-es Peugeot-val, amivel már tavaly is mentem a prágai ralisprinten.


- Mi a másik alternatíva, és mitől függ, hogy melyikkel jössz?
- A másik lehetőség a tavalyi, szintén S2000-es Punto, de megmondom őszintén, jobban szeretném a Peugeot-t. Igaz, nem mentem vele sokat, de amennyit igen, az sokkal jobban tetszett, mint a Punto.

- Amelyik autóval jössz majd Egerbe, egész évben azzal mész majd?
- Igen.

- Miben más ez a két kocsi?
- A Peugeot motorikusan erősebb, mint a Punto volt, ez a legnagyobb különbség. Sokkal pontosabban lehet vezetni, mert a futóműve is jobb a Peugeot-nak, mint a Fiat-nak volt. Ezt persze egyelőre csak így érzem, mert egy gyorsot mentem a Peugeot-val Prágában, de az alapján ezek az érzéseim. Igazából az Eger Ralin fog majd eldőlni, hogy valójában melyik is a jobb.

- Amikor legutóbb kérdeztelek, azt mondtad, nagy baj vele, hogy nincs végsebessége. Most már elég régóta mész már S2000-es autóval: mennyire lehet ezt például vezetéstechnikával kompenzálni? Hogy lehet többet kihozni abból a kocsiból?
- A jó autót könnyű megszokni, még akkor is, ha hiányzik a végsebessége. Meg lehet növelni ezt a 160 körüli végsebességet 170-180-ra, de ezt az a gyenge motor nagyon megérzi, főleg a kanyarok utáni kigyorsításokban. Ott nagyon sokat lehet veszíteni vele. Ezért sokat be kell vele vállalni, míg mondjuk egy N-es autóval, ha picit lassabban is lehet menni ugyanabban a kanyarban, az egyenesen visszahozza a hátrányt. De mivel nálunk nincsenek igazán hosszú gyorsok, mint Egerben, vagy Ózdon, így a szlovák bajnokságban ez nem akkora gond, oda tökéletes ez az autó. Nem tudom mi lesz majd Egerben, de remélem, jobb lesz, mint tavaly volt.

- Nem vágysz vissza a kisebb kategóriás, de kiforrottabb autókba?
- Bármennyire is gyengék a S2000-es autók, azért gyorsak, és meg lehet velük verni az N-es autókat. De megmondom őszintén, a S1600-as autóval jobban szerettem menni. Nem tudom, miért, de az nagyon a szívemhez nőtt - az Ignis is, de főleg a Renault. De a S2000-esek a mi pályáinkon gyorsabbak tudnak lenni náluk: egy 15 kilométeres gyorson tudtunk javulni 15-25 másodpercet is, ami azért nagyon sok. Tavaly pont az egri futam volt az első S2000-es futamom, és most már elmondhatom, hogy egy év alatt összebarátkoztunk. Mondjuk a jó autóval nem nehéz...:)

- Milyen céllal érkezel Egerbe?
- Játszani leginkább. Szeretnék valami jó helyezést elérni, de elég nehéz lesz, mert nagyon sok jó pilóta van Magyarországon. Egy biztos: a szlovák bajnokságban igyekszem nyerni.

- Idén ott indulsz csak?
- Igen, úgy néz ki. Két verseny lesz Magyarországon, aminek nagyon örülök, Egerben és a Salgó Ralin. Bár, ha rajtam múlna, minden hétvégén Magyarországon versenyeznék... Nagyon szeretek ott menni, és nem is csak a pályák miatt, hanem a versenyzők miatt is. Ezen kívül egyelőre semmi biztosat nem tudok, de szívesen mennék például a Barum Rally-n, vagy néhány magyar futamon. Majd meglátjuk.

- A világon mindenütt gazdasági válság van. Ez a magyar autósportot is érinti: nálatok mi a helyzet?
- Magyarországon a rali még mindig sokkal jobb helyzetben van, mint nálunk. Itt 30-40 autó indul egy-egy futamon, nálatok pedig azért 100 körüli nevező van egy versenyen. Ez még akkor is sokkal jobb, ha sok a kisebb kategóriás, például Zsiguli - én, ha versenyen vagyok, legszívesebben azokat nézem...:) Két éve mondjuk még ennél is rosszabb volt itt a helyzet, de akkor a Tempus a bajnokság hóna alá nyúlt, akkor úgy tűnt, javulnak a dolgok. Azonban idén azt hiszem, megint visszaesik a válság miatt - és ez ellen nem lehet mit tenni. Kevesen váltanak licenszet, mert mindenkinek nagyon nehéz - kíváncsi vagyok, hogy Eger Ralira hányan jönnek majd.

Ez a hír most jelenik meg 6244. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
29 30 0102030405
06 07 08 09 101112
131415 16 17 1819
2021 22 23 242526
27 28 29 30310102
2024.05.10-14.

részletes infóink

2024.05.11.

részletes infóink

2024.05.11.

részletes infóink

2024.05.12.

részletes infóink

2024.05.12.

részletes infóink

2024.05.18-20.

részletes infóink

2024.05.24-26.

részletes infóink

2024.05.31-06.01.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k