Szomszédolás
Béres Józsika újra Egerben
2009-02-27
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
807918977
Napi oldal:
293102
Jelenleg:
1107
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

Lassan már-már hagyomány, hogy ha Eger Rali, nem csak az hazai bajnokság első futama, hanem az a futam, ahol Béres Józsikát, a "Kisbérest" is láthatja az őt szerető magyar közönség. Így lesz ez idén is: először őt hívtam fel az egri indulók közül...

- Hogy állsz az egri készüléssel?
Egyáltalán milyen autóval látunk majd?
- Nehéz most még megmondani, egyelőre úgy néz ki, hogy azzal a S2000-es Peugeot-val, amivel már tavaly is mentem a prágai ralisprinten.


- Mi a másik alternatíva, és mitől függ, hogy melyikkel jössz?
- A másik lehetőség a tavalyi, szintén S2000-es Punto, de megmondom őszintén, jobban szeretném a Peugeot-t. Igaz, nem mentem vele sokat, de amennyit igen, az sokkal jobban tetszett, mint a Punto.

- Amelyik autóval jössz majd Egerbe, egész évben azzal mész majd?
- Igen.

- Miben más ez a két kocsi?
- A Peugeot motorikusan erősebb, mint a Punto volt, ez a legnagyobb különbség. Sokkal pontosabban lehet vezetni, mert a futóműve is jobb a Peugeot-nak, mint a Fiat-nak volt. Ezt persze egyelőre csak így érzem, mert egy gyorsot mentem a Peugeot-val Prágában, de az alapján ezek az érzéseim. Igazából az Eger Ralin fog majd eldőlni, hogy valójában melyik is a jobb.

- Amikor legutóbb kérdeztelek, azt mondtad, nagy baj vele, hogy nincs végsebessége. Most már elég régóta mész már S2000-es autóval: mennyire lehet ezt például vezetéstechnikával kompenzálni? Hogy lehet többet kihozni abból a kocsiból?
- A jó autót könnyű megszokni, még akkor is, ha hiányzik a végsebessége. Meg lehet növelni ezt a 160 körüli végsebességet 170-180-ra, de ezt az a gyenge motor nagyon megérzi, főleg a kanyarok utáni kigyorsításokban. Ott nagyon sokat lehet veszíteni vele. Ezért sokat be kell vele vállalni, míg mondjuk egy N-es autóval, ha picit lassabban is lehet menni ugyanabban a kanyarban, az egyenesen visszahozza a hátrányt. De mivel nálunk nincsenek igazán hosszú gyorsok, mint Egerben, vagy Ózdon, így a szlovák bajnokságban ez nem akkora gond, oda tökéletes ez az autó. Nem tudom mi lesz majd Egerben, de remélem, jobb lesz, mint tavaly volt.

- Nem vágysz vissza a kisebb kategóriás, de kiforrottabb autókba?
- Bármennyire is gyengék a S2000-es autók, azért gyorsak, és meg lehet velük verni az N-es autókat. De megmondom őszintén, a S1600-as autóval jobban szerettem menni. Nem tudom, miért, de az nagyon a szívemhez nőtt - az Ignis is, de főleg a Renault. De a S2000-esek a mi pályáinkon gyorsabbak tudnak lenni náluk: egy 15 kilométeres gyorson tudtunk javulni 15-25 másodpercet is, ami azért nagyon sok. Tavaly pont az egri futam volt az első S2000-es futamom, és most már elmondhatom, hogy egy év alatt összebarátkoztunk. Mondjuk a jó autóval nem nehéz...:)

- Milyen céllal érkezel Egerbe?
- Játszani leginkább. Szeretnék valami jó helyezést elérni, de elég nehéz lesz, mert nagyon sok jó pilóta van Magyarországon. Egy biztos: a szlovák bajnokságban igyekszem nyerni.

- Idén ott indulsz csak?
- Igen, úgy néz ki. Két verseny lesz Magyarországon, aminek nagyon örülök, Egerben és a Salgó Ralin. Bár, ha rajtam múlna, minden hétvégén Magyarországon versenyeznék... Nagyon szeretek ott menni, és nem is csak a pályák miatt, hanem a versenyzők miatt is. Ezen kívül egyelőre semmi biztosat nem tudok, de szívesen mennék például a Barum Rally-n, vagy néhány magyar futamon. Majd meglátjuk.

- A világon mindenütt gazdasági válság van. Ez a magyar autósportot is érinti: nálatok mi a helyzet?
- Magyarországon a rali még mindig sokkal jobb helyzetben van, mint nálunk. Itt 30-40 autó indul egy-egy futamon, nálatok pedig azért 100 körüli nevező van egy versenyen. Ez még akkor is sokkal jobb, ha sok a kisebb kategóriás, például Zsiguli - én, ha versenyen vagyok, legszívesebben azokat nézem...:) Két éve mondjuk még ennél is rosszabb volt itt a helyzet, de akkor a Tempus a bajnokság hóna alá nyúlt, akkor úgy tűnt, javulnak a dolgok. Azonban idén azt hiszem, megint visszaesik a válság miatt - és ez ellen nem lehet mit tenni. Kevesen váltanak licenszet, mert mindenkinek nagyon nehéz - kíváncsi vagyok, hogy Eger Ralira hányan jönnek majd.

Ez a hír most jelenik meg 6300. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
05 06 07 08 09 1011
12 13 14 15 16 17 18
2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2026.01.02-04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k