Tabletről itinert olvasni - iCodriver
iPadre írja és onnan is olvassa az itinert Patkó Gergő
2015-12-17
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
776418224
Napi oldal:
116683
Jelenleg:
838
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 8.futam,
a Rally Estonia után
1. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
162
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
161
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
138
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
114
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
52
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
38
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

tabletrol_itinert_olvasni_-_icodriver_1

Patkó Gergő szereti az újdonságokat! A Szilveszter Rallye-n kipróbál egy programot, aminek asegítségével írja fel a pályabejáráson az itinert, majd innen is olvassa fel éles körülmények között.

Gergő, hogy és mikor találkoztál először az iCodriver alkalmazással?
Régóta próbálom kitalálni, hogy milyen méretű itiner füzet lenne a legideálisabb a diktáláshoz, de valahogy az A/5-ös méret kicsi, az A/4 nagy, ráadásul a papír vastagság meg a felülete sem mindegy nem beszélve arról, hogy oldalról lapozós legyen, vagy mint a vázlatfüzet felfelé. Ha végre találtam egy fajtát, ami tetszett az meg mikor legközelebb mentem a papírboltba, közölték velem, hogy olyan már nincs.
Szóval nyáron mikor nézelődtem, egyszer egy honlapon rátaláltam az iCodriver alkalmazásra és meg is néztem pár videót a használatáról, de nem voltam biztos abban, hogy én ezt szeretném kipróbálni, főleg nem élesben, versenyen.
Aztán most egy másfél hónapja felvettem a kapcsolatot az ötletgazdával, azóta is sokat beszélgettünk, mondtam neki én is pár ötletet és bele is varázsolja majd azokat a következő frissítésbe.
Természetesen feltelepítettem az iPad-re, a felmerült kérdéseimre meg is kaptam tőle a válaszokat, így még közelebb kerültem ahhoz, hogy fél élesben is kipróbáljam. Így a Szilveszter Rally-n idén talán elsőként Magyarországon iPad-ből fogok navigálni ifj. Érdi Tibinek.
 
Mit szólt hozzá, amikor előálltál az ötleteddel?
Mivel rengeteg időt töltöttünk el együtt idén "összezárva", és sokszor beszéltem az ötleteimről, fejlesztésekről, neki tetszett a gondolat. Mindketten úgy gondoljuk, hogy ez a verseny egy nagyon jó alkalom és lehetőség erre is.
 
Mit tud egy ilyen program azon kívül, hogy az itinert feljegyzed bele, illetve onnan diktálod?
Nézzük szépen sorban: először is összehangoljuk a verseny órájával. A rajtban ugyanúgy, mint a Rallywatchoknál indíthatjuk manuálisan az időt, vagy a következő percre. Tehát a rajt előtti percben bármikor indíthatjuk, visszaszámol nekünk, és az a mi rajtidőnkben fogja automatikus elindítani, a célban pedig mi állítjuk meg azt.
Természetesen az etapidőt is elkezdi visszafelé számolni nekünk, így bármikor kontrollálhatjuk, hogy mennyi időnk van még a megadott kilométerre. 

 
A gyorsasági hosszától függően paraméterezhetjük, hogy milyen távolságonként szeretnénk split pontokat elhelyezni, így ha másodszor teljesítjük az adott gyorsaságit, meg tudjuk mondani a pilótának, hogy mennyivel vagyunk gyorsabbak, lassabbak az előző körhöz képest. Ugyanolyan gyorsan lehet bele írni, viszont a javítás esztétikusabb, a törlés, javítás nagyon gyors és praktikus.
Használható szövegkiemelő (sárga), lehet írni kékkel, pirossal és az alap, hogy feketével írunk. Gyorsasági szakasz módban viszont zöld színnel bármikor belejavíthatunk, így látjuk mi az új információ. 
Megadhatjuk a gyorsasági hosszát is, így láthatod, hogy mennyi van még vissza a célig. 
Felírás közben van két méterszámlálónk, amit nullázhatunk, így a gyorsasági szakaszra kijelölt itiner jelek mérése és az össztávolság követése is egyszerű. 
 
Miben látod az előnyét egy ilyen alkalmazásnak?
Nincs szükség több füzetre, ami a sok utazgatásnál talán könnyebb, praktikusabb és egy helyen vannak az itinerek. Én el szoktam rakni mindegyik itinerfüzetemet, na ezek tárolása már komoly fejtörést okoz!
Nem tudsz duplán lapozni, ami szintén egy hibalehetőség kizárása, és nincs korlátod a sorok számában, tehát a program addig adja az új sort, amíg szükségünk van rá, tehát nem tud betelni. 
Azt már említettem, hogy a javítások esztétikusabbak, nem kell átírogatni...stb.
A gyorsasági szakaszokon készült itinerek küldhetők, nyomtathatók, tehát ha valaki esetleg attól tart, hogy megáll az iPad, akkor elő tudja venni a papír alapú jegyzetét.
Létrehozhatók bajnokságok, versenyek, így később könnyen előkereshetők az itinerek, azokhoz pedig külön jegyzeteket rögzíthetünk, hogy mikor, kivel, milyen autóval versenyeztünk.

 
Csak iOS-en működik a program?
Igen az iCodriver alkalmazást csak iOS-re fejlesztették, mert sokkal megbízhatóbb, stabilabb, mint az androidos operációs rendszer. Természetesen a fejlesztő leszűkítette a felhasználható eszközök tárát az iPadre, de az ő elmondása szerint tökéletesen működik az első generációs iPad-en is és az iPad miniken is. 
Fontos, hogy GPS csak a 3 vagy 4G-s modellekben található, így csak ezekben működnek azok a funkciók, amik koordináták meghatározásához kötöttek, pl. gyorsaságin hátralévő kilométer számítása, split time, és maga a gyorsasági térképes megjelenítése. Itinerfüzetként tökéletesen használható GPS nélkül is.
 
Azt tudjuk, hogy vannak fizetős és ingyenes alkalmazások is az áruházakban, mennyit kell fizetnünk, ha szeretnénk kipróbálni?
A különbség a fizetős és nem fizetős alkalmazás között, hogy jelenleg a nem fizetős alkalmazásban maximum 10 különböző gyorsasági jegyzeteit tudjuk eltárolni, valamint csak a gépen engedi tárolni a file-okat, nem engedi exportálni. Ahogy már említettem, a készített itiner kiküldhető e-mail-ben az IPadről PDF formátumban, és az nyomtatható. A fizetős program ára 60 euró.

 
Nem tartasz a használatától, mi van ha lefagy, lemerül a gép, vagy az alkalmazás?
A fejlesztő, 2012 óta használja az iCodriver alkalmazást, és az ő elmondása szerint tökéletesen működik, nem fagy meg a program, nyugodtan ajánlja mindenkinek bizalommal. Az iCodriver alkalmazás használatával nyerték meg a dél-amerikai rali bajnokságot egy R4-es EVO X-el, és az applikáció fejlesztését is versenykörülmények között tesztelték. Most már én is nyüstölöm, szinte minden nap, jó pár hete, de nem sikerült még összeakasztanom, lefagyasztani, de ez mondjuk nem nagyon kell bemutatni az almás eszközök használóinak.
Gondolkodtam az akkumulátor lemerülésén is, de ha azt nézem, hogy csak gyorsaságin használom GPS-el és egy magyar bajnoki futam összideje egy és háromnegyed óra vagy kettő akkor nem szabad, hogy lemerüljön az eszköz, főleg, ha két napról beszélünk.
Versenyzés közbeni sajnos még nincs tapasztalatom, ezért arról még nem tudok beszámolni, de a Szilveszter Rally után szívesen elmondom a tapasztalataimat.
 
Ez a hír most jelenik meg 4110. alkalommal
címkék: iCodriver
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 151617
18 19 20 21222324
2025.08.01-05.

részletes infóink

2025.07.31-08.03.

részletes infóink

2025.08.09-10.

részletes infóink

2025.08.23-24.

részletes infóink

2025.09.12-14.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k