Tagai Robi másodszor is
idén másodszor
2004-12-18
riport • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
776260342
Napi oldal:
87379
Jelenleg:
1113
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 8.futam,
a Rally Estonia után
1. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
162
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
161
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
138
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
114
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
52
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
38
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Tagai Róbert.
Ismerjük mindannyian.
A testvére mellett navigál,
tereprallyban navigál
és a Dakaron is navigál...
Néhány nappal az indulás előtt kérdezgettem erről a dakarosdiról...

Ennyire jó ez a liftezés egy kamion jobb oldali ülésében át a sivatagon, hogy újra belevágsz?
Nekem nagyon bejött!
Talán egy-két nap volt a 18ból, amikor úgy éreztem, hogy ide nem jövök, de talán ezek sem voltak olyan komoly érzések.
Néha, amikor besötétedik és tudod, hogy még háromszáz kilométer van, az olyan vacak érzés tud lenni, de egyébként nagyon élveztük.

Mennyivel másabb egy WRCben zötykölődni és mennyivel másabb a kamionban?
Ha beülnél egy kamionba, akkor tudnád, hogy az az igazi zötykölődés.
Két hete volt egy forgatás egy bányában, ahol Kőváry kolléga is kint volt, beültettem középre a kamionba, hogy érezze, hogy mi is ez.
Látszott az arcán, hogy Őt is meglepte.
Amíg nem ülsz egy kamionban, addig nem tudod elképzelni.

Gyomor kell hozzá, vagy mi a dolog nyitja?
Tök bután mozog. Vannak elképzeléseid egy autóról, na ez minden elképzelést felülmúl... Minden irányban mozog, dőlöngél, amiből a végén egy olyan érdekes rajzolatú háromdimenziós mozgás jön ki, amire nem lehet felkészülni.
Kell hozzá gyomor is, tavaly a Karesz, aki középen ült, volt olyan nap, mikor végighányta, annyira fel tud kavarni.
Most gondold el, mész egy nap 6-800 kiométert ilyen körülmények között...

Szörnyű lehet!
Meg lehet szokni... Vagy nem tudom... Engem nem zavar.
Ennél jobban zavart, mikor a folyamatos mozgások és terhelések hatására kiszakadt az ülésem a helyéről és a behajtott tükörben próbálsz kapaszkodni... Na az a szörnyű :)
Volt amikor a szelektíven meg kellett állnunk, hogy próbáljuk visszahegeszteni az ülést, mert annyira kilazult, hogy az már veszélyeztette a továbbhaladásunkat.

A Te feladatot a navigáció... Nehéz?
Ha őszinte akarok lenni, akkor nem... Mire elmegy a mezőny előtted, addigra már látszanak a nyomok.
Volt amikor homokvihar volt és az előtted 20 perccel elmenő autó nyomát is betakarta, akkor kicsit oda kellett figyelni... Mondjuk hogy az első pár ember, és a motorosok hogy találnak át, azt mondjuk még most sem tudom elképzelni.

Ugyanazok a berendezések állnak a rendelkezésetekre, mint a versenyautóknak?
Igen, teljesen.

Milyen a kapcsolat a versenyautó és a versenyben szereplő szervizkamion között?
Vizuális!

Ezt nem mondod komolyan?
Ha nem veszitek egymást észre, akkor szépen elhúztok egymás mellett???
Ahogy mondod! Ha meglátjuk, hogy elakad, megállunk. Ha véletlenül más úton megyünk, akkor így járt. Még egy wókitókit sem lehet berakni!
Elvileg van műholdas telefon minden autóban, de ha azon hívnának, menet közben úgysem hallanánk meg.
Igazából akkor van gond, ha valamilyen okból előbb rajtolunk, mint a versenyautó. Tavaly volt ilyen. Amíg nem ért utol, addig paráztunk, de előtte azt beszéltük meg, hogy megyünk a saját tempónkban, versenyben vagyunk, ha gond van, akkor majd visszamegyünk érte... Nem volt szerencsére :)

Fizikálisan fel kell erre készülni?
Tavaly nem nagyon készültem, igazából mentálisan kell bírni. Amikor nonstop mész 23 órát, megeszel egy zsemlét és újra be kell ülni és menni tovább... ez tud nehéz lenni.
Fizikailag bírtam, kaja nélkül is bírom egy darabig, vannak tartalékaim :)
Az alvás hiánya tud még nehéz lenni, de ezzel sem volt gond.

Mi a cél?
Elsősorban Dakar.
Ha kevesebb gondja lenne az autónak, akkor a tavalyi 37 helynél sokkal előrébb tudnánk végezni.
Idén 69 kamion lesz, ha tudjuk a saját tempónkat autózni, akkor szerintem be lehet férni az első húszba.
Idén ráadásul bevezettek egy új szabályt, hogy a kamionok maximum 150el mehetnek, tavaly LeRoy-ék két kilókkal hasítottak... A mi kamionunk a legnagyobb hátszélben sem tud menni 148nál többet, úgyhogy ez kifejezetten megfelelő.

27-én mennek ki az autók... Ti mikor indultok?
29-én megyünk repülővel Barcelonába, aznap délután lesz a gépátvétel, másnap egy kis pihi, 31-én van egy kis prológ a barcelonai tengerparton, másnap csak egy etap van, igaz, az 900 kilométer.

Az első autó 10kor indul elsején és hat és fél órán keresztül rajtolnak az autók!
Az utolsó kamion 5óra 30 perckor rajtol el és onnan van a "kis" 900 kilométeres etap...
Mi szerencsésen megkaptuk az utolsó előtti előtti rajtszámot... :)
Tehát 5óra 28kor rajtolunk!

Végig így lesz a rajt, hogy Ti lesztek az utolsók???
Nem, legalábbis remélem nem!
A gyorsokon az előzőek szerinti idők alapján lesz az indulás.

Ha szerelni kell, akkor mi a feladatod?
Én adom a szerszámokat a fiúk keze alá...

Tehát a műtősfiú szerep jutott Neked?
Igen. Elvileg én tudom, hogy mi hol van a kamionokban, éppen ezért megyek ki holnap, hogy átnézzem, felírjam, hogy melyik kamion melyik fiókjában mi van, és ez alapján tudom kiszolgálni a fiúkat. Nem is nagyon vártak el többet tavaly sem, amit tudtam segítettem.

Terv szerint mikor értek haza?
Szerintem mindenképp január 18-án. Maximum döglünk a tengerparton egy hetet, ha hamarabb kiesnénk, de remélem még az utolsó nap is versenyezni fogunk tudni majd.
Ha valaki Afrikában esik ki, akkor az a megszokott, hiszen az közelebb van és a repülőjegyed már úgyis ki van fizetve...

Nem tudom mit szoktak ilyenkor kívánni, de azt mind kívánom!

Ez a hír most jelenik meg 2100. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 151617
18 19 20 21222324
2025.08.01-05.

részletes infóink

2025.07.31-08.03.

részletes infóink

2025.08.09-10.

részletes infóink

2025.08.23-24.

részletes infóink

2025.09.12-14.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k