SUMMER FESTIVAL - 2025.07.12-13. - RabĂłcsiRing
KÁRAI TRANS World RX of Hungary - 2025.07.19-20. - Nyiråd Racing Center
Tagai Tamás és a TRT
majdnem 30 verseny egy évben...
2008-04-26
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
774022577
Napi oldal:
73237
Jelenleg:
755
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Tagai Tamás elfoglalt, de boldog. Három és fél autó felkészítésével a TRT jó úton halad, hogy elismert csapat legyen, de még arról sem tett végleg le, hogy még ő maga is versenybe szálljon…

- Hány autóval foglalkozik a TRT jelenleg?
- Alapvetően két Peugeot-nk van, és egy N-es Subaru.

- Melyikkel ki megy?
- A két Peugeot-val három bajnokságot csinálunk. Michal Kusciusko nevű fiatalember megy a lengyel bajnokságban, egy Waldemar Benedict nevű úriember az osztrák bajnokságban, és Janika az IRC előreláthatólag öt futamán.
A Subaruval pedig ifjabb Magyar Miklós versenyez a magyar bajnokságban.

- Te magad miért nem versenyzel?
- Mert ez így összesen közel harminc verseny, amiről beszélünk, és ez egy picit sok. Nem nagyon jut idő arra, hogy én is tudjak menni. Egyrészt az én oldalamról sem: az én nyugodt versenyzésemet sem tudom megoldani, másrészt pedig nyilván valamilyen szinten korlátozott az a munkaerő, amivel rendelkezünk, és ennél több versenyt már nem tudunk bevállalni. Jövő hétvégén is a magyar meg az osztrák futam együtt lesz, és nem elég, hogy két ország, két autó, itthon még Fricinek is segítünk a 307 WRC szervizelésében is. Annak a logisztikáját is mi intézzük, és a szervizelést is közösen csináljuk a Bozian-nal.

- Amikor legutóbb beszéltünk, azt mesélted, hogy álmaid autója lett a Tiéd, egy Mitsubishi. Ez megvan még?
- Igen.

- Mi a terved vele? 
- Egyelőre nincs is nálunk, Angliában van, mert új motort, új kábelköteget és új motorvezérlő elektronikát kap, merthogy ezzel volt tavaly egy kis probléma. De annyira nem is erőltetjük most a dolgot, hogy mikor lesz kész, mert nincs nagyon időnk menni vele. Majd egyszer…

- Mikor gondolod, hogy megteheted, hogy újra versenyezz?
Nem hiányzik?
- Az a baj, tudod, hogy ez így nehéz. A TRT arra szakosodott leginkább, hogy versenyautókat készítsen fel és adjon bérbe. Van két, viszonylag nagy értékű Peugeot-nk, aminek csak úgy van értelme, ha megy a versenyeken, innentől kezdve nehéz azt mondani, hogy "Köszi srácok, de én nem adom többet bérbe, mert én szeretnék versenyezni". Azt tudomásul kell venni, hogy van egy munkája az embernek, ami a bérbeadás, és van egy hobbija, ami a versenyzés. Az egyiket mindenképpen alá kell rendelni a másiknak, be kell látni, hogy a kettő együtt nem megy. Már csak azért sem, mert ha éppen lenne idő versenyezni, akkor sincsenek meg azok a körülmények, amik ezt nyugodttá tehetik. Elég sok más dolog foglalkoztatja az embert, más dolgokat is kell csinálnia emellett. Nincs idő nyugodtan készülni a versenyre sem fizikailag, sem szellemileg, sem tréninggel. Így nem lehet elég komolyan csinálni. Lehet félig-meddig készülve rajthoz állni, de nem ez a normális. Szóval, ha ezt végiggondolja az ember, akkor az az ésszerű, hogy a kettő együtt nem megy.
Persze, van egy érzelmi oldala a dolognak, és nehéz lemondani róla, mert szeretem, vagy legalábbis szeretném. Épp ezért hivatalosan nem is mondtam le, de biztos, hogy egyhamar nem fogunk egy magyar bajnokságot végigcsinálni.

- Sokat vagytok külföldön is. Te mindegyikre elmész?
- Amikor nem esik egy időbe két verseny, akkor igen, többnyire. De amikor egy hétvégén van, akkor választani kell, és általában elosztjuk. Szerencsére Rolf Schmidt nagyon nagy segítség ilyen szempontból is, és ahová én nem megyek, oda ő utazik a csapattal. A következő két külföldi például, a portugál és a lengyel egy hétvégén lesz. Úgy néz ki, hogy én megyek Lengyelországa, Rolf pedig Portugáliába.

- A családod melyiket viselte jobban: mikor "csak" itthon versenyeztél, és "csak" azokon a hétvégéken tűntél el, vagy most, hogy ugyan többet vagy távol, de legalább nem annyira veszélyhelyzetben; nem versenyautóban?
- Szerintem az előbbit. Az kevesebb időt vett igénybe. Alapvetően sem a Robi sem én nem vagyunk azok a fajták, akik olyan őrült sokat tréningeznek egy versenyre, így a pályabejárás nem vett el sok időt, csak maga verseny. Most meg azért csak külföldön vagyunk és sokkal több hétvégét, mint csak az a 7-8 verseny, amik általában voltak a hazai bajnokságban.

- Azt hallom, hogy nagyon elfoglalt vagy.
De vajon boldog is?
- Persze, abszolút. Nekem ez volt a célom. Elég jó úton haladunk a csapattal, hogy nemzetközi szinten is egy jó csapatnak számítsunk. Illetve remélem, hogy egy idő után annak fogunk számítani.

- Három autót említettél. Lenne ezen kívül még kapacitásotok, vagy ennyi éppen kitölti az életetek?
- Azt hiszem, hogy nem nagyon fér bele több. A negyedik, illetve a három és feledik ugye még a Fricié is, még ha a felkészítéssel nem is, de a logisztikával, és a szervizeléssel mindenképpen kell, hogy foglalkozzunk. Biztos, hogy lehetne még többet, de azt kell végiggondolni, hogy milyen szinten próbálunk foglalkozni a kocsikkal. Vannak csapatok, akik minden hétvégén mennek egy kocsival, addig, míg szét nem esik. Én nem ezt az irányt szeretném követni, és inkább azt mondom, hogy ennyi a kapacitás, minthogy a minőségből lejjebb adjunk.

Ez a hír most jelenik meg 8299. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31010203
-

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k