Tagai Tamás és a TRT
majdnem 30 verseny egy évben...
2008-04-26
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
808272186
Napi oldal:
181851
Jelenleg:
1477
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

Tagai Tamás elfoglalt, de boldog. Három és fél autó felkészítésével a TRT jó úton halad, hogy elismert csapat legyen, de még arról sem tett végleg le, hogy még ő maga is versenybe szálljon…

- Hány autóval foglalkozik a TRT jelenleg?
- Alapvetően két Peugeot-nk van, és egy N-es Subaru.

- Melyikkel ki megy?
- A két Peugeot-val három bajnokságot csinálunk. Michal Kusciusko nevű fiatalember megy a lengyel bajnokságban, egy Waldemar Benedict nevű úriember az osztrák bajnokságban, és Janika az IRC előreláthatólag öt futamán.
A Subaruval pedig ifjabb Magyar Miklós versenyez a magyar bajnokságban.

- Te magad miért nem versenyzel?
- Mert ez így összesen közel harminc verseny, amiről beszélünk, és ez egy picit sok. Nem nagyon jut idő arra, hogy én is tudjak menni. Egyrészt az én oldalamról sem: az én nyugodt versenyzésemet sem tudom megoldani, másrészt pedig nyilván valamilyen szinten korlátozott az a munkaerő, amivel rendelkezünk, és ennél több versenyt már nem tudunk bevállalni. Jövő hétvégén is a magyar meg az osztrák futam együtt lesz, és nem elég, hogy két ország, két autó, itthon még Fricinek is segítünk a 307 WRC szervizelésében is. Annak a logisztikáját is mi intézzük, és a szervizelést is közösen csináljuk a Bozian-nal.

- Amikor legutóbb beszéltünk, azt mesélted, hogy álmaid autója lett a Tiéd, egy Mitsubishi. Ez megvan még?
- Igen.

- Mi a terved vele? 
- Egyelőre nincs is nálunk, Angliában van, mert új motort, új kábelköteget és új motorvezérlő elektronikát kap, merthogy ezzel volt tavaly egy kis probléma. De annyira nem is erőltetjük most a dolgot, hogy mikor lesz kész, mert nincs nagyon időnk menni vele. Majd egyszer…

- Mikor gondolod, hogy megteheted, hogy újra versenyezz?
Nem hiányzik?
- Az a baj, tudod, hogy ez így nehéz. A TRT arra szakosodott leginkább, hogy versenyautókat készítsen fel és adjon bérbe. Van két, viszonylag nagy értékű Peugeot-nk, aminek csak úgy van értelme, ha megy a versenyeken, innentől kezdve nehéz azt mondani, hogy "Köszi srácok, de én nem adom többet bérbe, mert én szeretnék versenyezni". Azt tudomásul kell venni, hogy van egy munkája az embernek, ami a bérbeadás, és van egy hobbija, ami a versenyzés. Az egyiket mindenképpen alá kell rendelni a másiknak, be kell látni, hogy a kettő együtt nem megy. Már csak azért sem, mert ha éppen lenne idő versenyezni, akkor sincsenek meg azok a körülmények, amik ezt nyugodttá tehetik. Elég sok más dolog foglalkoztatja az embert, más dolgokat is kell csinálnia emellett. Nincs idő nyugodtan készülni a versenyre sem fizikailag, sem szellemileg, sem tréninggel. Így nem lehet elég komolyan csinálni. Lehet félig-meddig készülve rajthoz állni, de nem ez a normális. Szóval, ha ezt végiggondolja az ember, akkor az az ésszerű, hogy a kettő együtt nem megy.
Persze, van egy érzelmi oldala a dolognak, és nehéz lemondani róla, mert szeretem, vagy legalábbis szeretném. Épp ezért hivatalosan nem is mondtam le, de biztos, hogy egyhamar nem fogunk egy magyar bajnokságot végigcsinálni.

- Sokat vagytok külföldön is. Te mindegyikre elmész?
- Amikor nem esik egy időbe két verseny, akkor igen, többnyire. De amikor egy hétvégén van, akkor választani kell, és általában elosztjuk. Szerencsére Rolf Schmidt nagyon nagy segítség ilyen szempontból is, és ahová én nem megyek, oda ő utazik a csapattal. A következő két külföldi például, a portugál és a lengyel egy hétvégén lesz. Úgy néz ki, hogy én megyek Lengyelországa, Rolf pedig Portugáliába.

- A családod melyiket viselte jobban: mikor "csak" itthon versenyeztél, és "csak" azokon a hétvégéken tűntél el, vagy most, hogy ugyan többet vagy távol, de legalább nem annyira veszélyhelyzetben; nem versenyautóban?
- Szerintem az előbbit. Az kevesebb időt vett igénybe. Alapvetően sem a Robi sem én nem vagyunk azok a fajták, akik olyan őrült sokat tréningeznek egy versenyre, így a pályabejárás nem vett el sok időt, csak maga verseny. Most meg azért csak külföldön vagyunk és sokkal több hétvégét, mint csak az a 7-8 verseny, amik általában voltak a hazai bajnokságban.

- Azt hallom, hogy nagyon elfoglalt vagy.
De vajon boldog is?
- Persze, abszolút. Nekem ez volt a célom. Elég jó úton haladunk a csapattal, hogy nemzetközi szinten is egy jó csapatnak számítsunk. Illetve remélem, hogy egy idő után annak fogunk számítani.

- Három autót említettél. Lenne ezen kívül még kapacitásotok, vagy ennyi éppen kitölti az életetek?
- Azt hiszem, hogy nem nagyon fér bele több. A negyedik, illetve a három és feledik ugye még a Fricié is, még ha a felkészítéssel nem is, de a logisztikával, és a szervizeléssel mindenképpen kell, hogy foglalkozzunk. Biztos, hogy lehetne még többet, de azt kell végiggondolni, hogy milyen szinten próbálunk foglalkozni a kocsikkal. Vannak csapatok, akik minden hétvégén mennek egy kocsival, addig, míg szét nem esik. Én nem ezt az irányt szeretném követni, és inkább azt mondom, hogy ennyi a kapacitás, minthogy a minőségből lejjebb adjunk.

Ez a hír most jelenik meg 8352. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
05 06 07 08 09 1011
12 13 14 15 16 17 18
2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2026.01.02-04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k