Tagai Tamást 2009-ben inkább csak csapatvezetői minőségben láthattunk a hazai rallyversenyeken. A Tagai Racing Technology vezetője év végén, a Mikulás Rallye-n mutatta meg magát, mint pilóta.
Láthatunk idén a Magyar Rally Bajnokságban?
Szerintem versenyezni nem.
Ez azt jelenti, hogy a versenyeken láthatunk?
Tárgyalások vannak róla, ha összejön, akkor igen. És vannak külföldi megkeresések, talán a lengyel bajnokságban fog egész évben szerepelni az autónk.
Milyen autók állnak a műhelyben? Ha jól emlékszem az egyik Peugeot S2000 már elkelt.
Így van. Van egy Peugeot 207 S2000 és van két N csoportos Subaru N12. Amivel Bútor Robi ment a Mikulás Rallye-én és Födő Imi a szilveszteri versenyen.

Ti is indultatok a veszprémi jamboree futamon. Mesélj egy kicsit, mivel másabb egy Super2000-es autót vezetni, mint egy N-est vagy akár egy WRC-t?
Furcsa volt, hogy februárban ültem előtte utoljára versenyautóban. Talán ezért is, de lehetett volna vele gyorsabban közlekedni.
Nagyon szűk fordulatszám tartományban működik az autó, 6500-8500-ig történnek megfelelően a dolgok. Amíg WRC-vel majdnem mindegy, hogy ötödikben vagy hatodikban fordulsz el egy kanyart, itt abszolút különbség van és nehéz megtalálni hogy melyik sebességi fokozatban kell vele menni. Volt úgy, hogy negyedikben elfordultam, azt érezte az ember, hogy nagyon forog, nagyon üvölt, nagyon megy érzésre. Miközben lehet, hogy ötödikben is el tudtad volna fordulni még, 15km/h-val gyorsabban. Futóműre mint egy WRC. Nagy különbség nincsen, annyi talán csak, hogy nincs benne aktív hajtás.
Miben változik a Peugeot idén?
Nagy módosításokat nem hajtottak végre. Lesz egy minimális változtatás a motorban, ezáltal 2010-es specifikációjúnak nevezzük. Más vízpumpa került bele tavaly év végén, és ehhez hasonló apróbb módosítások történnek.
Az autótok tehát abszolút a legfrissebb fejlesztéseket tartalmazza?
Eleve így működik a dolog. Nem csak lehetőség az új fejlesztéseket belerakni az autóba, hanem kötelesek is vagyunk rá. Alapvető szabály, hogy egy új homologizáció bevezetésétől számított egy éven belül már csak az új alkatrész használható. Mi igyekszünk minden új fejlesztést azonnal megtenni az autónkon, hogy mindig abszolút ütőképes legyen.
Mi a helyzet a nézők nagy szerelmével, a narancssárga színben pompázó Mitsubishi Lancer WRC-vel?
Átalakult az autó gyári pirossá. Majdnem teljesen kész van, bár igazából nagyon kevés időnk volt vele eddig foglalkozni. A karosszéria már régebben elkészült, télen volt egy kis időnk összerakni. A fejemben van, hogy talán egy-két egynapos futamon kellene elindulni vele, mint például ez a RallyDays nevű rendezvény lett volna Németországban, ami sajnos elmarad.
És mivel foglalkozik Tagai Tamás manapság?
Az év eleji időszak mindig árajánlatok írásával telik. Már tavaly év végén és most év elején is nagyon sok ilyen jellegű papírmunkám volt. Sok megkeresés érkezett. Fontos időszak ez, hiszen amit most le tud tárgyalni az ember, év közben azt már ’csak’ realizálni kell. :)
A szezon közben, ha lesz időnk és Födő Iminek is, akkor a Subarukkal elmegyünk néhány olasz versenyre, ahol Subaru Cup néven egy sorozat volt már tavaly is, és ott autózunk.