LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Tagai Tomi 2010
Tagai Racing Technology
2010-02-22
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
770144465
Napi oldal:
91856
Jelenleg:
1010
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Tagai Tamást 2009-ben inkább csak csapatvezetői minőségben láthattunk a hazai rallyversenyeken. A Tagai Racing Technology vezetője év végén, a Mikulás Rallye-n mutatta meg magát, mint pilóta.


Láthatunk idén a Magyar Rally Bajnokságban?
Szerintem versenyezni nem.

Ez azt jelenti, hogy a versenyeken láthatunk?
Tárgyalások vannak róla, ha összejön, akkor igen. És vannak külföldi megkeresések, talán a lengyel bajnokságban fog egész évben szerepelni az autónk.

Milyen autók állnak a műhelyben? Ha jól emlékszem az egyik Peugeot S2000 már elkelt.
Így van. Van egy Peugeot 207 S2000 és van két N csoportos Subaru N12. Amivel Bútor Robi ment a Mikulás Rallye-én és Födő Imi a szilveszteri versenyen.

 

 

Ti is indultatok a veszprémi jamboree futamon. Mesélj egy kicsit, mivel másabb egy Super2000-es autót vezetni, mint egy N-est vagy akár egy WRC-t?
Furcsa volt, hogy februárban ültem előtte utoljára versenyautóban. Talán ezért is, de lehetett volna vele gyorsabban közlekedni.

Nagyon szűk fordulatszám tartományban működik az autó, 6500-8500-ig történnek megfelelően a dolgok. Amíg WRC-vel majdnem mindegy, hogy ötödikben vagy hatodikban fordulsz el egy kanyart, itt abszolút különbség van és nehéz megtalálni hogy melyik sebességi fokozatban kell vele menni. Volt úgy, hogy negyedikben elfordultam, azt érezte az ember, hogy nagyon forog, nagyon üvölt, nagyon megy érzésre. Miközben lehet, hogy ötödikben is el tudtad volna fordulni még, 15km/h-val gyorsabban. Futóműre mint egy WRC. Nagy különbség nincsen, annyi talán csak, hogy nincs benne aktív hajtás.

Miben változik a Peugeot idén?
Nagy módosításokat nem hajtottak végre. Lesz egy minimális változtatás a motorban, ezáltal 2010-es specifikációjúnak nevezzük. Más vízpumpa került bele tavaly év végén, és ehhez hasonló apróbb módosítások történnek.

Az autótok tehát abszolút a legfrissebb fejlesztéseket tartalmazza?
Eleve így működik a dolog. Nem csak lehetőség az új fejlesztéseket belerakni az autóba, hanem kötelesek is vagyunk rá. Alapvető szabály, hogy egy új homologizáció bevezetésétől számított egy éven belül már csak az új alkatrész használható. Mi igyekszünk minden új fejlesztést azonnal megtenni az autónkon, hogy mindig abszolút ütőképes legyen.

Mi a helyzet a nézők nagy szerelmével, a narancssárga színben pompázó Mitsubishi Lancer WRC-vel?
Átalakult az autó gyári pirossá. Majdnem teljesen kész van, bár igazából nagyon kevés időnk volt vele eddig foglalkozni. A karosszéria már régebben elkészült, télen volt egy kis időnk összerakni. A fejemben van, hogy talán egy-két egynapos futamon kellene elindulni vele, mint például ez a RallyDays nevű rendezvény lett volna Németországban, ami sajnos elmarad.

És mivel foglalkozik Tagai Tamás manapság?
Az év eleji időszak mindig árajánlatok írásával telik. Már tavaly év végén és most év elején is nagyon sok ilyen jellegű papírmunkám volt. Sok megkeresés érkezett. Fontos időszak ez, hiszen amit most le tud tárgyalni az ember, év közben azt már ’csak’ realizálni kell. :)

A szezon közben, ha lesz időnk és Födő Iminek is, akkor a Subarukkal elmegyünk néhány olasz versenyre, ahol Subaru Cup néven egy sorozat volt már tavaly is, és ott autózunk.

Ez a hír most jelenik meg 12562. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
7. Vredestein Rallye
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k