|
h i r d e t é s
Összes oldal:
808028257
Napi oldal:
402382
Jelenleg:
942
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
| 1. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
1218 |
| 2. |
Gönczi Dániel |
|
1140 |
| 3. |
Csáki Ottó |
|
1024 |
| 4. |
Halmai Péter |
|
919 |
| 5. |
Nagy Balázs |
|
906 |
| 6. |
Rási László |
|
905 |
| 7. |
Balogh Richárd |
|
885 |
| 8. |
Kára Károly |
|
883 |
| 9. |
Zsoldos Csaba |
|
866 |
| 1. |
Elfyn Ewans |
|
272 |
| 2. |
Sebastian Ogier |
|
269 |
| 3. |
Kalle Rovanpera |
|
248 |
| 4. |
Ott Tanak |
|
213 |
| 5. |
Thierry Neuville |
|
166 |
| 6. |
Takamoto Katsuta |
|
111 |
| 7. |
Adrien Fourmaux |
|
96 |
| 8. |
Sami Pajari |
|
94 |
| 9. |
Oliver Solberg |
|
70 |
| 1. |
Miko Marczyk |
|
154 |
| 2. |
Jon Armstrong |
|
148 |
| 3. |
Andrea Mabellini |
|
131 |
| 4. |
Mads Ostberg |
|
104 |
| 5. |
Roope Korhonen |
|
60 |
| 6. |
Isak Reiersen |
|
60 |
| 7. |
Romet Jürgenson |
|
50 |
| 8. |
Mille Johansson |
|
49 |
| 9. |
S. Tempestini |
|
36 |
| 1. |
Német Gábor |
|
141 |
| 2. |
Turán Frigyes |
|
127 |
| 3. |
Tóth Tibor |
|
116,5 |
| 4. |
Trencsényi J. |
|
98,5 |
| 5. |
Bodolai László |
|
94,5 |
| 6. |
Ollé Sasa |
|
78 |
| 7. |
Trencsényi V. |
|
51,5 |
| 8. |
Osváth Péter |
|
48,5 |
| 9. |
Vida Szabolcs |
|
48 |
| 1. |
Rongits Attila |
|
105 |
| 2. |
Hulmann Gábor |
|
67,5 |
| 3. |
Bodogán Ferenc |
|
74 |
| 4. |
Hevesi Norbert |
|
63 |
| 5. |
Matics Mihály |
|
59 |
| 6. |
Kronome Ákos |
|
55 |
| 7. |
Hinger Dávid |
|
49 |
| 8. |
Gács Gábor |
|
34,5 |
| 9. |
Tárkányi Sándor |
|
34 |
| 1. |
Viszló Csaba |
|
61 |
| 2. |
Hibján József |
|
34,5 |
| 3. |
Zagyva Dorka |
|
28 |
| 4. |
Rónavölgyi E. |
|
25 |
| 5. |
Bar Shushan |
|
18,5 |
| 6. |
Tellér Antal |
|
14 |
| 1. |
Faltusz Dávid |
|
125 |
| 2. |
Ruszó Krisztián |
|
105 |
| 3. |
Várnai Dávid |
|
103 |
| 4. |
Molnár Zoltán |
|
91 |
| 5. |
Huhák Csaba |
|
69 |
| 6. |
Völcsey Viktor |
|
63 |
| 7. |
Kóródi Koppány |
|
50 |
| 8. |
Fenyvesi Péter |
|
47 |
| 9. |
Kerekes Bence |
|
34 |
| 1. |
Csukovics István |
|
87 |
| 2. |
Auszmann Gyula. |
|
77 |
| 3. |
Schneer László |
|
63,5 |
| 1. |
Kelemen Csaba |
|
95 |
| 2. |
Varga C. Zoltán |
|
82 |
| 3. |
Szombathelyi Péter |
|
63 |
| 1. |
Pehely Balázs |
|
47 |
| 2. |
Kaufmann M. |
|
30 |
| 3. |
Bolya Tamás |
|
27 |
|
Jöttek, láttak, győztek. Az FIA által csak pár éve létrehozott új kategória hihetetlen népszerűségnek örvend.
Az első Super 2000-eket mindössze négy éve rakták össze Dél-Afrikában, de a kategória rajongó tábora szinte napról napra nőtt. Többek között ezt bizonyítja a Barum rally nevezési listája is, ahol több mint 20 ilyen autót találhattunk, ezek nagy részét a Peugeot-k képezik.
A Toyota és a Volkswagen afrikai importőreinek fejéből pattant ki egy költségkímélő, 2 literes szívómotorral ellátott, szekvenciális váltós, mechanikai difis és nagy részben azonos alkatrészekből álló autó ötlete. Ezt persze nem tartották magukban, előterjesztették az FIA-nak, akik engedélyezték, és már kezdődhettek is a munkálatok. A Fiat és a Peugeot voltak az elsők, akik gyárilag támogatták a programot, és az idő őket igazolja, hiszen eddig több mint 40 Abarth Grande Punto és több mint 60 207-es készült már el.
2006-ban az elején mindössze három futamos Intercontinental Rally Challenge (IRC) sorozatában álltak rajthoz az új kategória autói, és igen jól szerepeltek. Persze más gyártók is látták ezt a sikert, és megpróbáltak felkapaszkodni a trendre, több kevesebb sikerrel. A Renault Sport hosszú ideig dolgozott egy Dacia Logan S2000-resen, de végül feladták és nem folytatták a fejlesztési munkákat. Ezzel ellentétben a Skoda igen jól halad a Fabia S2000-resével, amely a hétvégi Barum rally-n mutatkozott be a nagyközönségnek, mint előfutó.
Az új kategória a szigetországban is hódít, hiszen ott is több autó készül. 2007 őszén mutatta be az MSD az MG ZR S2000 verzióját, amely ez év elején kapta meg a homologizációt, és eddig öt ilyen autó készült. A csapat nem állt meg egy autónál, hiszen most egy Opel Corsa OPC S2000-en dolgoznak, melynek premierje ugyan kicsit csúszik, de még idén bemutatkozik majd a rallys társadalomnak. A másik brit műhely a MEM már kicsit előrébb jár, hiszen a Proton Satria Neo S2000 már készen van, túl van az első teszteken, és augusztus elején már a homologizációt is megkapta a világszövetségtől. De nem ez volt az egyetlen autó, amely megkapta a nemzetközi homologizációt, hiszen elsején a Britek Motorsport ausztrál bajnokságban bevetett Ford Fiesta S2000-rese is átesett a procedúrán.
Ennek köszönhetően a jövőben valószínűleg még több ilyen autót fogunk látni a pályákon, és lehet végre valaki bele tud szólni a Fiat és a Peugeot csatájába.
Ez a hír most jelenik meg 7267. alkalommal
|