Ott Tänak a közelgő Wales Rallyn mutatkozik majd be a nagyközönségnek egy Ford Fiesta RS WRC volánja mögött, így az észt pilóta megtörve sűrű napirendjét leült egy kis interjúra, hogy meséljen lehetőségekről és persze saját magáról is.
Az idei SWRC bajnokság élmenője jól ismert navigátorával Kuldar Sikk-el áll majd rajthoz az M-Sport által felkészített autóban a rally világbajnokság utolsó futamán.
Szia Ott, mesélnél kérlek a rallyban eddig elért eredményeidről és arról, hogy hogyan kerültél kapcsolatba ezzel a sporttal?
Az apám 1988 és 2003 között hazai versenyeken indult, így számomra magától értetődő volt a választás. Eleinte junior rallykon és rallycross versenyeken próbáltam ki magam, majd 2004-től áttértem a rendes versenyekre. 2007 végéig egy VW Golf MK2-vel versenyeztem, majd egy éven át egy Renault Cliot hajtottam. Utána kezdtem el együtt dolgozni Markko Märtinnel, aki folyamatosan segített abban, hogy végül eljussak a világbajnokságba.
Már volt lehetőséged kipróbálni az M-Sport Ford Fiesta RS autóját, mi a véleményed?
Az már biztos, hogy turbóval még gyorsabb! Eddigi tapasztalataim nagy részét aszfalton szereztem, de mivel a saját Ford Fiesta S2000-rem nagyon jól megy murván biztos vagyok benne, hogy a Fiesta RS csak jobb lehet.
Milyen gondolatok kavarognak benned a Wales Rallyval kapcsolatban?
Tavaly egy N csoportos autóval vettem részt a versenyen, így van fogalmam az utak állapotáról és az időjárási viszonyokról. Azt is tudom, hogy nagyon cseles verseny és nem lesz egyszerű. (Ott tavaly elsőként végzett a PWRC bajnokságban.)
Mi az eddigi legjobb emléked, mint rally pilóta?
Az idei évi Szardínia rally, mivel győzni tudtunk a Ford Fiesta S2000-rel az SWRC bajnokságban.
Szardínián gyönyörű autózással nyert
Mi volt az eddigi legrosszabb élményed?
Ez egyszerű, kétség kívül az, amikor Spanyolországban elvesztettük a bajnokság első helyéért folyó küzdelmet. A második az első vesztes!
A spanyol első gyorsasági szakaszon úszott el az SWRC bajnoki cím
Milyen a kapcsolatod Markkoval?
Nagyon jó barátok vagyunk és ő foglalkozik a rally karrieremmel is. Markko egy teljesen más szintű betekintést adott nekem a rallyba, ezen kívül rengeteget tesz értem, amit nagyra értékelek.
Ha nem lennél rally pilóta mivel foglalkoznál?
Amióta csak az eszemet tudom mindig is foglalkoztatott a motorsport, így el sem tudom képzelni, hogy ne ezzel foglalkoznék valamilyen szinten! Amikor nem rallyzok, akkor a műhelyben dolgozok, így valószínűleg szerelő lennék.
Jordániában és a Mecsek Rallye-n is Frici bal hátsó kerékét szerelte...
Milyen edzési tervet követsz?
Nagyon keményen edzek. Van külön edzőm és legtöbbször a teremben dolgozunk, de van, hogy elmegyünk futni vagy biciklizni, jó kis izzasztó sportok.
Ki a példaképed a motorsportból?
Azt kell mondjam, hogy Markko Märtin, akit nagyon tisztelek is. Ő volt az első észt versenyző, aki megnyerte a világbajnokságot, és ő volt az, aki rádöbbentett, hogy ez az álom számomra is valóra válhat. Markko ezen kívül rengeteget tett a rallyiért a hazánkban.
Mesélj kicsit az otthoni életedről!
Az otthonom egy szigeten van, ahol van egy házunk. Nagyon kellemes, békés hely, van pár házi állatunk beleértve két lovat is, így nagyon jó hely a pihenéshez.
Mi a kedvenc úti célod, ha nyaralásról van szó?
A rally miatt nagyon sokat utazom, így már számos csodás helyet láttam világszerte az elmúlt években. Ha választanom kellene akkor Dél-Afrika, nagyon különleges hely.
Kedvenc étel?
Imádom a hagyományos észt ételeket, melyek közt sok a krumplis, húsos étel, így azt kell mondjam, hogy a krumpli húsos szósszal.
...azért Tóth Imi szendvicsét is megeszik... :)
Három év múlva hol látod magad?
Én szeretném vezeti a leggyorsabb WRC-t. Nem tudom pontosan, hogy mit tartogat számomra a jövő, de legnagyobb álmom, hogy a világbajnokságban küzdhessek az első helyért.