Tanak WRC-vel lesz Ott Walesben
3 év múlva a leggyorsabb szeretne lenni...
2011-11-03
interjú • M-Sport, Neomatsek
h i r d e t é s
Összes oldal:
784761360
Napi oldal:
55684
Jelenleg:
2421
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

thumb_tanak_wrc-vel_lesz_ott_walesben_1Ott Tänak a közelgő Wales Rallyn mutatkozik majd be a nagyközönségnek egy Ford Fiesta RS WRC volánja mögött, így az észt pilóta megtörve sűrű napirendjét leült egy kis interjúra, hogy meséljen lehetőségekről és persze saját magáról is.
 Az idei SWRC bajnokság élmenője jól ismert navigátorával Kuldar Sikk-el áll majd rajthoz az M-Sport által felkészített autóban a rally világbajnokság utolsó futamán.



Teszt a WRC-vel, DMACK gumikon

Szia Ott, mesélnél kérlek a rallyban eddig elért eredményeidről és arról, hogy hogyan kerültél kapcsolatba ezzel a sporttal?
Az apám 1988 és 2003 között hazai versenyeken indult, így számomra magától értetődő volt a választás. Eleinte junior rallykon és rallycross versenyeken próbáltam ki magam, majd 2004-től áttértem a rendes versenyekre. 2007 végéig egy VW Golf MK2-vel versenyeztem, majd egy éven át egy Renault Cliot hajtottam.  Utána kezdtem el együtt dolgozni Markko Märtinnel, aki folyamatosan segített abban, hogy végül eljussak a világbajnokságba.

Már volt lehetőséged kipróbálni az M-Sport Ford Fiesta RS autóját, mi a véleményed?
Az már biztos, hogy turbóval még gyorsabb! Eddigi tapasztalataim nagy részét aszfalton szereztem, de mivel a saját Ford Fiesta S2000-rem nagyon jól megy murván biztos vagyok benne, hogy a Fiesta RS csak jobb lehet.

Milyen gondolatok kavarognak benned a Wales Rallyval kapcsolatban?
Tavaly egy N csoportos autóval vettem részt a versenyen, így van fogalmam az utak állapotáról és az időjárási viszonyokról. Azt is tudom, hogy nagyon cseles verseny és nem lesz egyszerű. (Ott tavaly elsőként végzett a PWRC bajnokságban.)

tanak_wrc-vel_lesz_ott_walesben_5

Mi az eddigi legjobb emléked, mint rally pilóta?
Az idei évi Szardínia rally, mivel győzni tudtunk a Ford Fiesta S2000-rel az SWRC bajnokságban.

tanak_wrc-vel_lesz_ott_walesben_4

Szardínián gyönyörű autózással nyert

Mi volt az eddigi legrosszabb élményed?
Ez egyszerű, kétség kívül az, amikor Spanyolországban elvesztettük a bajnokság első helyéért folyó küzdelmet. A második az első vesztes!

tanak_wrc-vel_lesz_ott_walesben_2
A spanyol első gyorsasági szakaszon úszott el az SWRC bajnoki cím

Milyen a kapcsolatod Markkoval?
Nagyon jó barátok vagyunk és ő foglalkozik a rally karrieremmel is. Markko egy teljesen más szintű betekintést adott nekem a rallyba, ezen kívül rengeteget tesz értem, amit nagyra értékelek.

tanak_wrc-vel_lesz_ott_walesben_3

Ha nem lennél rally pilóta mivel foglalkoznál?
Amióta csak az eszemet tudom mindig is foglalkoztatott a motorsport, így el sem tudom képzelni, hogy ne ezzel foglalkoznék valamilyen szinten! Amikor nem rallyzok, akkor a műhelyben dolgozok, így valószínűleg szerelő lennék.

tanak_wrc-vel_lesz_ott_walesben_6
Jordániában és a Mecsek Rallye-n is Frici bal hátsó kerékét szerelte...

Milyen edzési tervet követsz?
Nagyon keményen edzek. Van külön edzőm és legtöbbször a teremben dolgozunk, de van, hogy elmegyünk futni vagy biciklizni, jó kis izzasztó sportok.

Ki a példaképed a motorsportból?
Azt kell mondjam, hogy Markko Märtin, akit nagyon tisztelek is. Ő volt az első észt versenyző, aki megnyerte a világbajnokságot, és ő volt az, aki rádöbbentett, hogy ez az álom számomra is valóra válhat. Markko ezen kívül rengeteget tett a rallyiért a hazánkban.

Mesélj kicsit az otthoni életedről!
Az otthonom egy szigeten van, ahol van egy házunk. Nagyon kellemes, békés hely, van pár házi állatunk beleértve két lovat is, így nagyon jó hely a pihenéshez.

Mi a kedvenc úti célod, ha nyaralásról van szó?
A rally miatt nagyon sokat utazom, így már számos csodás helyet láttam világszerte az elmúlt években. Ha választanom kellene akkor Dél-Afrika, nagyon különleges hely.

Kedvenc étel?
Imádom a hagyományos észt ételeket, melyek közt sok a krumplis, húsos étel, így azt kell mondjam, hogy a krumpli húsos szósszal.

tanak_wrc-vel_lesz_ott_walesben_7
...azért Tóth Imi szendvicsét is megeszik... :)

Három év múlva hol látod magad?
Én szeretném vezeti a leggyorsabb WRC-t. Nem tudom pontosan, hogy mit tartogat számomra a jövő, de legnagyobb álmom, hogy a világbajnokságban küzdhessek az első helyért.

Ez a hír most jelenik meg 4986. alkalommal
címkék: Ott Tanak, WRC, neomatsek
Share |
2011.11.11-13.
World Rally Championship 2011
Wales Rally GB 2011
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
010203 04050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
222324 25 262728
293001 02 030405

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k