Teljes bajnoki szezon az SWRC-ben!
Turán Friciék egy Ford Fiesta S2000-el
2011-03-07
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
785427101
Napi oldal:
104334
Jelenleg:
1481
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Turán Frigyes és Zsiros Gábor az eddigi legjobb világbajnoki eredményt érte el tavaly. Idén is nagy feladatok várnak a fiúkra...

Tavaly négy világbajnoki futamon vettetek részt és szerintem sikernek lehet elkönyvelni a 2010-es esztendőtöket.
Abszolút! Volt egy kiemelkedő eredményünk és sok nagyon jó részeredményünk. Portugáliában nagyot küzdöttünk, Spanyolországban pedig nagyot estünk.
Rengeteget tanultunk.

teljes_bajnoki_szezon_az_swrc-ben_5

És talán nem elhanyagolható, hogy közel kerültetek az M-Sporthoz…
Úgy tűnik, hogy nem csak mi könyveltük el sikernek a tavalyi eredményeinket, hanem mások is. Felhívtuk magunkra a figyelmet, amennyire ezzel a négy futammal lehetett és ez volt a másik siker, ami talán sokkal fontosabb, mint hogy mi magunk hogyan értékeljük az évünket…

Valóban sokat segített Nektek az M-Sport és butaság lenne ezt a kapcsolatot feladni, viszont úgy sejtem, egy legújabb fejlesztésű WRC mellett messziről is jól látható szám díszeleg, még ha csak bérlésről beszélünk, akkor is…
Lehetőségünk lett volna menni pár futamot a legújabb fejlesztésű WRC-vel, kaptunk rá árat. Nagyon jó lenne ilyen autóval menni. Megtisztelő volt a lehetőség, hogy egyáltalán gondoltak ránk. Nagyon boldogok vagyunk, hogy tudunk együtt dolgozni a Forddal és hálásak vagyunk a támogatóinknak emiatt.

Te tudod ezt talán a legjobban, hogy az M-Sport micsoda lehetőséget adott nekünk Spanyolországban. A mi anyagi hátterünkkel nem lett volna esélyünk az utolsó futamunkon bevállalni egy top Ford Focus WRC-t, piaci áron biztosan nem. Ott már nagyon nagy szerepe volt az ár meghatározásában Malcolm Wilsonnak, személyesen.

teljes_bajnoki_szezon_az_swrc-ben_1

És ez most sem volt másképp. Igaz, hogy nem egy M-Sport által felkészített autóval fogunk menni, hiszen a Ford gyári versenyistállójának számító M-Sport 10-12 WRC-t fog folyamatosan üzemeltetni és a Super2000-es autó üzemeltetését kiadta az egyik legkedvesebb volt pilótájuk kezébe. Markko Martin részt vett az S2000-es Fiesta fejlesztésében is és a mai napig a legszorosabb együttműködésben van az M-Sporttal. Malcolm Wilson ajánlásával kerültünk abba a pozícióba, hogy tárgyalni tudtunk Markko Martinnal. Ennek a tárgyalásnak a végeredménye, hogy idén egy ilyen autóval fogunk tudni menni, gyári mérnökkel.

teljes_bajnoki_szezon_az_swrc-ben_4

Tehát idén nem WRC, hanem Super2000-es Ford az, amivel versenyezni fogtok… és nem is egy versenyről van szó, hanem?
Beneveztünk az SWRC bajnokságba, ami összesen 8 futamból áll és minimum 7 futamon kell részt venni az értékeléshez. Ezen a hétvégén Mexikóban indult az első verseny, amit mi kihagyunk. Jordániában indul a szezonunk áprilisban és onnantól minden versenyen szerepelünk, ahol az SWRC bajnokságot értékelik.

Ez azt jelenti, hogy egy komplett világbajnoki szezont izgulhatunk végig Veletek. Gondolom Ti is megnéztétek már az ellenfeleket… Nem lesz egyszerű…
Nagyon komolyak az ellenfeleink! Szeretnénk minden versenyen célba érni és minden versenyen tanulni. A terveink szerint rengeteg kilométert fogunk megtenni az idén. Több, mint 3000 versenykilométerről van szó, ami egy óriási lehetőség a fejlődésre.
Hogy milyen eredményre leszünk képesek, azt majd a stopper fogja megmutatni. A lelkünkön és a szívünkön nem fog múlni a jó helytállás…

Mentél már az autóval?
Túl vagyunk egy 70 kilométeres teszten és kicsit talán mondhatom, hogy megnyugodtam. Tallin mellett, Észtországban, mínusz 29 fokban teszteltünk. Csak néhány dolog volt furcsa: az autó, a szöges gumik és a hó. Gabi volt az egyetlen biztos pont, minden más újdonság volt.
Nagyon értékes volt a teszt, hiszen nagyon sok segítséget kaptam a csapattól. A végén vittem Markko Martin-t 8-10 kilométert, de erről talán Ő tudna mesélni…

teljes_bajnoki_szezon_az_swrc-ben_2

Nagyon sok támogatást kaptunk, sokat foglalkoztak velünk. Markkoval sokat beszélgettem az autó használatáról, a motor és a váltó legjobb kezeléséről.
Ezek az autók nyomatékszegények egy WRC-hez képest. Kis fordulatszám tartományban lehet velük igazán jól autózni és ezt kell megszoknom. Szerencsére előjöttek a régi pályaautós emlékek és jó megint egy olyan autóba ülni, ami folyamatosan üvölt az ember alatt…

A csapat változatlan, ugye?
Nem volt kérdés, hogy Gabival dolgozunk együtt. Szerencsésnek mondhatjuk magunkat, hogy az álmainkat tudjuk megvalósítani ezzel a lehetőséggel és természetes, hogy Gabival folytatjuk a közös munkát, hiszen együtt jutottunk el idáig. Nagy része van ezekben az eredményekben és remélem, hogy sikerekben is részünk idén is.

teljes_bajnoki_szezon_az_swrc-ben_3

Sűrű a naptárotok… Ez azt jelenti, hogy idén egy hazai futamon sem láthatnak Benneteket a magyar szurkolók?
Majdnem minden hazai futam kedves a számunkra. Amióta rallyzom, azóta minden egyes egri futamon ott voltam. Nagyon fog ez hiányozni, mint ahogy minden egyes hazai futam is.

Van egy titkolt célunk, talán nem is nehéz kitalálni: azon dolgozunk, hogy a pécsi IRC futamon el tudjunk indulni. Addigra remélhetőleg már jó barátságban leszünk az autóval is és a Mecsek pályái mindkettőnk számára talán a legkedvesebbek.

Jelen pillanatban az anyagi kereteink és a Ford támogatása erre a hét SWRC futamra elegendőek. Ha nagyon jól sikerülne az évad és találnánk még plusz támogatót, akkor lenne lehetőségünk magyar szurkolók előtt a magyar IRC versenyen indulni. Nagyon szeretnénk, ha elindulhatnánk és megmutathatnánk magunkat itthon is.

Ez a hír most jelenik meg 7962. alkalommal
címkék: Turán, S2000, Ford, Fiesta
Share |
2011.04.15-17.
World Rally Championship 2011
Jordan Rally 2011
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
22 23 24 25 26 27 28
29 30 01 02 030405
060708 09 101112

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k