LCH Tavaszi LADA találkozó
Teljes bajnoki szezon az SWRC-ben!
Turán Friciék egy Ford Fiesta S2000-el
2011-03-07
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
685023752
Napi oldal:
124416
Jelenleg:
1750
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Turán Frigyes és Zsiros Gábor az eddigi legjobb világbajnoki eredményt érte el tavaly. Idén is nagy feladatok várnak a fiúkra...

Tavaly négy világbajnoki futamon vettetek részt és szerintem sikernek lehet elkönyvelni a 2010-es esztendőtöket.
Abszolút! Volt egy kiemelkedő eredményünk és sok nagyon jó részeredményünk. Portugáliában nagyot küzdöttünk, Spanyolországban pedig nagyot estünk.
Rengeteget tanultunk.

teljes_bajnoki_szezon_az_swrc-ben_5

És talán nem elhanyagolható, hogy közel kerültetek az M-Sporthoz…
Úgy tűnik, hogy nem csak mi könyveltük el sikernek a tavalyi eredményeinket, hanem mások is. Felhívtuk magunkra a figyelmet, amennyire ezzel a négy futammal lehetett és ez volt a másik siker, ami talán sokkal fontosabb, mint hogy mi magunk hogyan értékeljük az évünket…

Valóban sokat segített Nektek az M-Sport és butaság lenne ezt a kapcsolatot feladni, viszont úgy sejtem, egy legújabb fejlesztésű WRC mellett messziről is jól látható szám díszeleg, még ha csak bérlésről beszélünk, akkor is…
Lehetőségünk lett volna menni pár futamot a legújabb fejlesztésű WRC-vel, kaptunk rá árat. Nagyon jó lenne ilyen autóval menni. Megtisztelő volt a lehetőség, hogy egyáltalán gondoltak ránk. Nagyon boldogok vagyunk, hogy tudunk együtt dolgozni a Forddal és hálásak vagyunk a támogatóinknak emiatt.

Te tudod ezt talán a legjobban, hogy az M-Sport micsoda lehetőséget adott nekünk Spanyolországban. A mi anyagi hátterünkkel nem lett volna esélyünk az utolsó futamunkon bevállalni egy top Ford Focus WRC-t, piaci áron biztosan nem. Ott már nagyon nagy szerepe volt az ár meghatározásában Malcolm Wilsonnak, személyesen.

teljes_bajnoki_szezon_az_swrc-ben_1

És ez most sem volt másképp. Igaz, hogy nem egy M-Sport által felkészített autóval fogunk menni, hiszen a Ford gyári versenyistállójának számító M-Sport 10-12 WRC-t fog folyamatosan üzemeltetni és a Super2000-es autó üzemeltetését kiadta az egyik legkedvesebb volt pilótájuk kezébe. Markko Martin részt vett az S2000-es Fiesta fejlesztésében is és a mai napig a legszorosabb együttműködésben van az M-Sporttal. Malcolm Wilson ajánlásával kerültünk abba a pozícióba, hogy tárgyalni tudtunk Markko Martinnal. Ennek a tárgyalásnak a végeredménye, hogy idén egy ilyen autóval fogunk tudni menni, gyári mérnökkel.

teljes_bajnoki_szezon_az_swrc-ben_4

Tehát idén nem WRC, hanem Super2000-es Ford az, amivel versenyezni fogtok… és nem is egy versenyről van szó, hanem?
Beneveztünk az SWRC bajnokságba, ami összesen 8 futamból áll és minimum 7 futamon kell részt venni az értékeléshez. Ezen a hétvégén Mexikóban indult az első verseny, amit mi kihagyunk. Jordániában indul a szezonunk áprilisban és onnantól minden versenyen szerepelünk, ahol az SWRC bajnokságot értékelik.

Ez azt jelenti, hogy egy komplett világbajnoki szezont izgulhatunk végig Veletek. Gondolom Ti is megnéztétek már az ellenfeleket… Nem lesz egyszerű…
Nagyon komolyak az ellenfeleink! Szeretnénk minden versenyen célba érni és minden versenyen tanulni. A terveink szerint rengeteg kilométert fogunk megtenni az idén. Több, mint 3000 versenykilométerről van szó, ami egy óriási lehetőség a fejlődésre.
Hogy milyen eredményre leszünk képesek, azt majd a stopper fogja megmutatni. A lelkünkön és a szívünkön nem fog múlni a jó helytállás…

Mentél már az autóval?
Túl vagyunk egy 70 kilométeres teszten és kicsit talán mondhatom, hogy megnyugodtam. Tallin mellett, Észtországban, mínusz 29 fokban teszteltünk. Csak néhány dolog volt furcsa: az autó, a szöges gumik és a hó. Gabi volt az egyetlen biztos pont, minden más újdonság volt.
Nagyon értékes volt a teszt, hiszen nagyon sok segítséget kaptam a csapattól. A végén vittem Markko Martin-t 8-10 kilométert, de erről talán Ő tudna mesélni…

teljes_bajnoki_szezon_az_swrc-ben_2

Nagyon sok támogatást kaptunk, sokat foglalkoztak velünk. Markkoval sokat beszélgettem az autó használatáról, a motor és a váltó legjobb kezeléséről.
Ezek az autók nyomatékszegények egy WRC-hez képest. Kis fordulatszám tartományban lehet velük igazán jól autózni és ezt kell megszoknom. Szerencsére előjöttek a régi pályaautós emlékek és jó megint egy olyan autóba ülni, ami folyamatosan üvölt az ember alatt…

A csapat változatlan, ugye?
Nem volt kérdés, hogy Gabival dolgozunk együtt. Szerencsésnek mondhatjuk magunkat, hogy az álmainkat tudjuk megvalósítani ezzel a lehetőséggel és természetes, hogy Gabival folytatjuk a közös munkát, hiszen együtt jutottunk el idáig. Nagy része van ezekben az eredményekben és remélem, hogy sikerekben is részünk idén is.

teljes_bajnoki_szezon_az_swrc-ben_3

Sűrű a naptárotok… Ez azt jelenti, hogy idén egy hazai futamon sem láthatnak Benneteket a magyar szurkolók?
Majdnem minden hazai futam kedves a számunkra. Amióta rallyzom, azóta minden egyes egri futamon ott voltam. Nagyon fog ez hiányozni, mint ahogy minden egyes hazai futam is.

Van egy titkolt célunk, talán nem is nehéz kitalálni: azon dolgozunk, hogy a pécsi IRC futamon el tudjunk indulni. Addigra remélhetőleg már jó barátságban leszünk az autóval is és a Mecsek pályái mindkettőnk számára talán a legkedvesebbek.

Jelen pillanatban az anyagi kereteink és a Ford támogatása erre a hét SWRC futamra elegendőek. Ha nagyon jól sikerülne az évad és találnánk még plusz támogatót, akkor lenne lehetőségünk magyar szurkolók előtt a magyar IRC versenyen indulni. Nagyon szeretnénk, ha elindulhatnánk és megmutathatnánk magunkat itthon is.

Ez a hír most jelenik meg 7780. alkalommal
címkék: Turán, S2000, Ford, Fiesta
Share |
2011.04.15-17.
World Rally Championship 2011
Jordan Rally 2011
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k