Tényleg egy csapatban Rangáék
A két sráccal készült közös interjúból sok minden kiderül arról, hogyan működnek együtt
2017-09-27
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
784129300
Napi oldal:
105708
Jelenleg:
1721
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

tenyleg_egy_csapatban_rangaek_5

Amikor kitaláltam, hogy a Ranga tesókkal készítek párhuzamos interjút, úgy gondoltam, hogy megírom előre a kérdéseket és majd elküldöm nekik, egymástól függetlenül válaszoljanak ugyanarra... Az élet jobb forgatókönyvet adott, pont olyankor hívtam Petit, amikor egy autóban ültek és felváltva, vagy egymás szavába vágva válaszoltak a kérdésekre. Íme a közös interjú:

Milyen ez testvérekegycsapatban történet?
Olyan, ahogy elképzeltétek, amikor már véglegessé vált, vagy teljesen más lett?

Laci:
Nagyjából így képzeltem el az egymás elleni harcot. Peti kicsit előrébb tartott a Skodával, mint mi, de így év végére jó lenne már elkalapálni őket… :)

Peti:
Sokan kérdezték, hogy mennyire fog ez kiéleződni, vagy esetleg mennyire lesz majd a kapcsolatunkra. Ezt, már amikor a Mitsubishivel mentünk egymás ellen, akkor is jól kezeltük, szerintem. Nem csak egymást tekintjük ellenfélnek, hanem az összes többi versenyzőt. Amikor egyikőnk előrébb végzett, jobb időt ment, akkor is próbáltunk segíteni a másiknak.

Mivel lehet segíteni egymást?
Hogy zajlik például egy pályabejárás?

Laci: A navigátorom, Imi segít nagyon sokat. Őt ugye nem kell bemutatni, hogy mekkora a tapasztalata… Ugyanúgy segíti a mi munkánkat, mint ahogy segít Petinek is.

Peti:
Ezt mindenképp megerősítem én is, hiszen nem egyszer volt olyan, hogy én beültem mögéjük, vagy Imi beült hozzánk és segített egy-két nehezebb pályarészt feldolgozni, melyik kanyar padlógázas, melyik nem. A magyar pályák szinte mindegyikén ment már versenytempóban jó autókkal, jó pilótákkal. Sokszor még nem merjük Lacival elhinni elsőre, amiket mond, de aztán az élet, és a versenykörülmények mindig beigazolják.

 tenyleg_egy_csapatban_rangaek_2

Tudnátok menni a másik itineréből?

Laci:
Ha hirtelen úgy hozná a sors, akkor el tudnánk találni. Az alap mind a kettőnknél ugyanaz, talán a kiegészítő dolgokban használunk más információkat.

Peti:
Ugyanazt a szisztémát használjuk. A kanyarerősségeket egytől-hatig írjuk fel, használunk sebességi fokozatokat és persze pár kiegészítést, de nyolcvan százalékban ugyanaz az itinerünk.

Akkor az működik, hogy Imivel elmentek hárman és felírjátok a fő elemeket és (Szőke) Tominak már csak a finomságokra ’kell’ beszállnia?

Laci:
Persze, ez így működik!

Peti: Többször csináltuk már így!

tenyleg_egy_csapatban_rangaek_6

Lehet a versenyen figyelni a másikra? Vagy ott már mindenki el van foglalva a maga ’bajával’?

Peti:
A szervizben mindig mindent megbeszélünk. A gumitaktikát, a beállításokat. Minden részletet átbeszélünk a csapatvacsorán is. Nincsenek titkok, tényleg mindent átbeszélünk.
Amikor a szervizből kimegyünk, ott már mindenki saját magával, a saját autójával, a saját versenyzésével van elfoglalva. De szerintem ez így is jó, nem jó kizökkenni a versenyzésből.
Érdekes volt Veszprémben, amikor kiesett Bodolai Laci, akinek messziről olyan a dekorja, mint Laciéknak, akkor nagyon megijedtem, hogy velük van valami probléma, tehát teljesen kizárni nem lehet ezt…
Volt fordítva is, amikor Laciék mentek el mellettetek…

 Laci: Igen, ez nem jó érzés. Nem tudod, hogy mi lehet a baj, hogy nincs e bajuk…

Érdekes lehet ez.

tenyleg_egy_csapatban_rangaek_4

Beszéljünk a beállításokról. Minden pilóta máshogy érzi jól magát egy adott pályán, egy adott autóban. Ebben mennyire hasonlítotok, vagy épp mennyire különböztök?

Laci:
Év elején a kevés kilométerünk miatt teljesen Peti beállításaira hagyatkoztunk. De most már úgy tűnik, hogy mi jóval feszesebb autóval szeretünk menni, mint ő.

Tehát ha Peti beállít egy autót, akkor tudod, hogy azon még mennyit kell változtatni, hogy az Neked jobban kézre álljon?

Laci:
Igen! A szezonkezdésnél tökéletes volt, hiszen azt sem tudtam, hogy melyik irányban van a kormány. Most már, hogy jönnek a kilométerek, már látszik, hogy Peti beállításai kicsit lágyabbak, a mi stílusunkhoz a feszesebb passzol jobban.

Ki, hol érzi magát jobban az autóban? Gondolok itt a murva vagy az aszfalt versenyekre…

Laci:
Murván szerettem jobban menni, de ezzel az autóval hatalmas élmény aszfalton is közlekedni. Igazából most még mind a két talajon bizonytalan vagyok, de már tudom élvezni.

Peti:
Én jobban szeretem a murvát és ott az élmezőnyhöz közelebb is vagyok, mint aszfalton… Ott sokkal több mindent meg merek csinálni a kocsival.

tenyleg_egy_csapatban_rangaek_3



Mecsek Rallye. Jön a hazai futamotok. Mit vártok?

Peti:
Tavaly Pécsen az első aszfaltos versenyünkön, ahol ugye a pályákat jobban ismertük, már elsőre is sikerült gyorsabban menni, úgyhogy nagyon bízom benne, hogy erős aszfaltos futamunk lehet majd itt a Mecsekben…

Laci:
Itt már van pályaismeretem, jobban, mint az előző futamokon és reményeim szerint itt már bátrabban fogok tudni majd versenyezni. Semmi máson nem múlik már a jó eredményünk! Nagyon bízom abban, hogy gyorsabban fogunk tudni menni.

Még a Mecsek előtt mentek egyet a Mecsekben, hiszen ott a nevetek az árpádtetői sprint futamon.

Peti:
Igen, mind a ketten rajthoz állunk ezen a Sprint futamon. Ez lesz az első része a tesztünknek a Mecsek Rallye-ra.

A pálya ismerős… Kell ilyenkor navigátor?

Laci:
Persze! Attól függetlenül, hogy tényleg ismerjük jól ezt a szakaszt, a nagy tempónál kell a megerősítés. És teljesen más ezzel az autóval menni, mint a korábbiakkal, amikkel itt mentünk.

Akkor sok sikert a hétvégére! Ki győzzön, kinek szurkoljunk?

Laci:
Most már győzzek én, nem?! :)

Peti:
Legyen úgy! Nem fogom hagyni, de győzzön! :)
 
Ez a hír most jelenik meg 2613. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
010203 04050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
222324 25 262728
293001 02 030405

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k