LADARACING FESZT - 2025.06.28-29. - Black Star Speedway Visonta
Tényleg egy csapatban Rangáék
A két sráccal készült közös interjúból sok minden kiderül arról, hogyan működnek együtt
2017-09-27
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
771805889
Napi oldal:
96839
Jelenleg:
823
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 4.futam, a Rally Poland után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
81
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
65
3. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
4. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
5. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
46
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
41
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

tenyleg_egy_csapatban_rangaek_5

Amikor kitaláltam, hogy a Ranga tesókkal készítek párhuzamos interjút, úgy gondoltam, hogy megírom előre a kérdéseket és majd elküldöm nekik, egymástól függetlenül válaszoljanak ugyanarra... Az élet jobb forgatókönyvet adott, pont olyankor hívtam Petit, amikor egy autóban ültek és felváltva, vagy egymás szavába vágva válaszoltak a kérdésekre. Íme a közös interjú:

Milyen ez testvérekegycsapatban történet?
Olyan, ahogy elképzeltétek, amikor már véglegessé vált, vagy teljesen más lett?

Laci:
Nagyjából így képzeltem el az egymás elleni harcot. Peti kicsit előrébb tartott a Skodával, mint mi, de így év végére jó lenne már elkalapálni őket… :)

Peti:
Sokan kérdezték, hogy mennyire fog ez kiéleződni, vagy esetleg mennyire lesz majd a kapcsolatunkra. Ezt, már amikor a Mitsubishivel mentünk egymás ellen, akkor is jól kezeltük, szerintem. Nem csak egymást tekintjük ellenfélnek, hanem az összes többi versenyzőt. Amikor egyikőnk előrébb végzett, jobb időt ment, akkor is próbáltunk segíteni a másiknak.

Mivel lehet segíteni egymást?
Hogy zajlik például egy pályabejárás?

Laci: A navigátorom, Imi segít nagyon sokat. Őt ugye nem kell bemutatni, hogy mekkora a tapasztalata… Ugyanúgy segíti a mi munkánkat, mint ahogy segít Petinek is.

Peti:
Ezt mindenképp megerősítem én is, hiszen nem egyszer volt olyan, hogy én beültem mögéjük, vagy Imi beült hozzánk és segített egy-két nehezebb pályarészt feldolgozni, melyik kanyar padlógázas, melyik nem. A magyar pályák szinte mindegyikén ment már versenytempóban jó autókkal, jó pilótákkal. Sokszor még nem merjük Lacival elhinni elsőre, amiket mond, de aztán az élet, és a versenykörülmények mindig beigazolják.

 tenyleg_egy_csapatban_rangaek_2

Tudnátok menni a másik itineréből?

Laci:
Ha hirtelen úgy hozná a sors, akkor el tudnánk találni. Az alap mind a kettőnknél ugyanaz, talán a kiegészítő dolgokban használunk más információkat.

Peti:
Ugyanazt a szisztémát használjuk. A kanyarerősségeket egytől-hatig írjuk fel, használunk sebességi fokozatokat és persze pár kiegészítést, de nyolcvan százalékban ugyanaz az itinerünk.

Akkor az működik, hogy Imivel elmentek hárman és felírjátok a fő elemeket és (Szőke) Tominak már csak a finomságokra ’kell’ beszállnia?

Laci:
Persze, ez így működik!

Peti: Többször csináltuk már így!

tenyleg_egy_csapatban_rangaek_6

Lehet a versenyen figyelni a másikra? Vagy ott már mindenki el van foglalva a maga ’bajával’?

Peti:
A szervizben mindig mindent megbeszélünk. A gumitaktikát, a beállításokat. Minden részletet átbeszélünk a csapatvacsorán is. Nincsenek titkok, tényleg mindent átbeszélünk.
Amikor a szervizből kimegyünk, ott már mindenki saját magával, a saját autójával, a saját versenyzésével van elfoglalva. De szerintem ez így is jó, nem jó kizökkenni a versenyzésből.
Érdekes volt Veszprémben, amikor kiesett Bodolai Laci, akinek messziről olyan a dekorja, mint Laciéknak, akkor nagyon megijedtem, hogy velük van valami probléma, tehát teljesen kizárni nem lehet ezt…
Volt fordítva is, amikor Laciék mentek el mellettetek…

 Laci: Igen, ez nem jó érzés. Nem tudod, hogy mi lehet a baj, hogy nincs e bajuk…

Érdekes lehet ez.

tenyleg_egy_csapatban_rangaek_4

Beszéljünk a beállításokról. Minden pilóta máshogy érzi jól magát egy adott pályán, egy adott autóban. Ebben mennyire hasonlítotok, vagy épp mennyire különböztök?

Laci:
Év elején a kevés kilométerünk miatt teljesen Peti beállításaira hagyatkoztunk. De most már úgy tűnik, hogy mi jóval feszesebb autóval szeretünk menni, mint ő.

Tehát ha Peti beállít egy autót, akkor tudod, hogy azon még mennyit kell változtatni, hogy az Neked jobban kézre álljon?

Laci:
Igen! A szezonkezdésnél tökéletes volt, hiszen azt sem tudtam, hogy melyik irányban van a kormány. Most már, hogy jönnek a kilométerek, már látszik, hogy Peti beállításai kicsit lágyabbak, a mi stílusunkhoz a feszesebb passzol jobban.

Ki, hol érzi magát jobban az autóban? Gondolok itt a murva vagy az aszfalt versenyekre…

Laci:
Murván szerettem jobban menni, de ezzel az autóval hatalmas élmény aszfalton is közlekedni. Igazából most még mind a két talajon bizonytalan vagyok, de már tudom élvezni.

Peti:
Én jobban szeretem a murvát és ott az élmezőnyhöz közelebb is vagyok, mint aszfalton… Ott sokkal több mindent meg merek csinálni a kocsival.

tenyleg_egy_csapatban_rangaek_3



Mecsek Rallye. Jön a hazai futamotok. Mit vártok?

Peti:
Tavaly Pécsen az első aszfaltos versenyünkön, ahol ugye a pályákat jobban ismertük, már elsőre is sikerült gyorsabban menni, úgyhogy nagyon bízom benne, hogy erős aszfaltos futamunk lehet majd itt a Mecsekben…

Laci:
Itt már van pályaismeretem, jobban, mint az előző futamokon és reményeim szerint itt már bátrabban fogok tudni majd versenyezni. Semmi máson nem múlik már a jó eredményünk! Nagyon bízom abban, hogy gyorsabban fogunk tudni menni.

Még a Mecsek előtt mentek egyet a Mecsekben, hiszen ott a nevetek az árpádtetői sprint futamon.

Peti:
Igen, mind a ketten rajthoz állunk ezen a Sprint futamon. Ez lesz az első része a tesztünknek a Mecsek Rallye-ra.

A pálya ismerős… Kell ilyenkor navigátor?

Laci:
Persze! Attól függetlenül, hogy tényleg ismerjük jól ezt a szakaszt, a nagy tempónál kell a megerősítés. És teljesen más ezzel az autóval menni, mint a korábbiakkal, amikkel itt mentünk.

Akkor sok sikert a hétvégére! Ki győzzön, kinek szurkoljunk?

Laci:
Most már győzzek én, nem?! :)

Peti:
Legyen úgy! Nem fogom hagyni, de győzzön! :)
 
Ez a hír most jelenik meg 2604. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
2025.06.27-29.

részletes infóink

2025.06.26-29.

részletes infóink

2025.06.27-07.01.

részletes infóink

2025.07.04-07.

részletes infóink

2025.07.06.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k