Testvércsaták I. - Rangáék
Egy szimulátoron nőttek fel
2011-12-26
interjúk • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
763459302
Napi oldal:
70152
Jelenleg:
920
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Tét nélkül nem megy

Ranga Laci is felbukkant a Mikulás nevével fémjelzett futamon, és azt hiszem, hogy sokan várták a pályán zajló testvérháború végeredményét. Laciék kevésbé voltak szerencsések, hiszen bár jobb helyen álltak, mint Petiék, műszaki hiba miatt mégsem tudták befejezni a versenyt. Lacival beszélgettem a versenyről, és hogy ő milyennek látja a testvérharcot.

testvercsatak_i_-_rangaek_2

Milyen volt a Mikulás Rallye?
Jó hangulatban telt, ahogyan terveztük is. Egyikünk sem készült véresen komolyan erre, mert ez a futam nem erről szólt szerintem… legalábbis nálunk nem. Az első gyorsaságin sajnos pont előttünk borultak fel Pethő Tyutyuék, és ott lassítottunk, hogy minden rendben van-e velük, majd utána mentünk tovább, de már ott vesztettünk néhány másodpercet. Ezután mentünk, ahogy tudtunk és a második kör már jobban sikerült szerencsére.

Melyik pálya tetszett?
Mindegyik! A vigántpetendi is csak azért nem, mert szerintem valami gond volt a hajtásunkkal, túlságosan hátul hajtott az autó, az a pálya pedig tele van visszafordító kanyarokkal, ezért nekünk csak füstölgött a hátsó kerék és nem haladtunk előre.  De ezt leszámítva tényleg azt mondhatom, hogy mindegyik tetszett!

Kiestetek a cél előtt, gondolom ez már nem annyira tetszett?
Igen, 2 km volt még vissza... de még ki tudtunk jönni a gyorsról, így szerencsére mi hamar végeztünk legalább! :-) A turbónk ment tönkre, így negyvennel kivergődtünk a pályáról, és már mentünk is a szervizbe. Nem éljük ezt meg negatívan, hiszen nem egy bajnoki futam volt, ennek most nem volt semmi tétje.

testvercsatak_i_-_rangaek_3

Mennyire vagy elégedett a saját teljesítményeddel?
A múlt évhez tudom viszonyítani, amikor – közel már másfél éve – mentem a Veszprém Rallye-n, és most hiányzott, hogy nem tudtam azt a tempót autózni, mint amit akkor ott elértünk. A kihagyás érződött, ez azért meglátszik mindenkin, így összességében azt mondhatom, hogy jó volt szerintem!

Mennyire néztétek egymás eredményét Petivel?
Néztük! Elég messze mentünk egymástól a mezőnyben, így amikor például lejöttünk az első két gyorsaságiról, nem is tudtunk róluk semmit, így Topp Zoliékat hívogattam, hogy mi van Petiékkel, lejöttek-e, minden rendben van-e? Én arra számítottam, hogy az első körben ugyanúgy fog menni, vagy el fog verni, mivel ők hátul mentek, ott már voltak nyomok, ott könnyebb menni. Az első gyors kivételével szerintem Petiékkel szemben mindet mi nyertük, bár nem sokkal! A második körben tudtunk még egy picit többet adni nekik. Jó volt! Peti nagyon ügyes, nagyon gyorsan megy!

Nagy a harc közöttetek?
Nem, szerintem egyáltalán nem. Nem harcolunk, egymás sikerének is nagyon tudunk örülni. Ezen a futamon nagyjából egyforma időket autóztunk, de nem igazán van értelme egymáshoz viszonyítani minket, mert nekem ezeken a pályákon, ezzel az autóval nagyobb a tapasztalatom, mint neki. A tapasztalat miatt én egyelőre még gyorsabban tudok menni valamennyivel... de ha autózgat még egy picit Peti, akkor ezt elég könnyen meg fogja fordítani! :-)

Ráadásul mostanában ő autózik többet!
Igen, úgyhogy nekem össze kell kapjam magam, azt hiszem!

Szilveszter Rallye-n indulsz?
Nem, mi ott már nem megyünk, igazából ez a Mikulás Rallye-n való indulás is elég későn vált véglegessé. Azt hiszem, hogy én egy különösen bonyolult ember vagyok, de ha nincs tétje, akkor én nem tudok menni! Én a bajnoki futamokat szeretem, ezek a tét nélküli versenyek nem annyira nekem valók! :-)

Mi lesz veled a jövőben?
Szeretnénk összerakni egy komplett évet. Ha a partnerek úgy szeretnénk, akkor a hazai bajnokságban szerepelnénk, de a saját szájunk íze szerint inkább külföldön. Jó lenne újra egy évet végigcsinálni... vagy helyette mondjuk három IRC futamon indulni! A versenyzést továbbra is Benkő Andrissal együtt tervezgetjük. Többen kérdezik, hogy mi van Czakó Janekkal, de azt hiszem, hogy ő most a saját versenyzését tervezgeti, mert nagyon ügyesen vezetett a Rallye2-ben!

testvercsatak_i_-_rangaek_6

Elleste tőled a technikát, és most jól alkalmazza!
Elleste, hogy mit nem kell csinálni... :-)

Remélem sikerül összeraknotok egy komplett évet, és Petiéknek is. Örömmel látnánk egy mezőnyben (egy kategóriában) titeket!
Jó kis harc lenne szerintem! Szoros harc!

Nekem is úgy tűnik, hogy elég egyformák vagytok a versenyzést illetően legalábbis!
Igen-igen, egy szimulátoron nőttünk fel otthon! :-)

 

Amatőr (?) a profik között…

A sikeres sprint bajnokságbeli szereplését követően a Mikulás Rallye-n is rajthoz tudott állni Ranga Péter, aki a „nagyok” között is maximálisan helytállt, hiszen végül az abszolút 6. helyen végzett, az amatőr kupa első helyezése pedig már csak hab a tortán. Az időeredményei még őt is meglepték néha, de azt nagyon sajnálja, hogy Ranga Laciék nem értek el a célig. Petivel beszélgettem.

testvercsatak_i_-_rangaek_1

Milyen volt a Mikulás Rallye?
Az utolsó héten derült ki, hogy egyáltalán részt tudunk venni rajta, Baumhakl Kornéllal. Előtte Laci versenyzése volt biztos, majd nekünk is kedvezően alakultak a dolgok, és ott tudtunk lenni. Utólag azt mondhatom, hogy nekünk az egész éves sprint bajnoksággal hasonló szintű élményt nyújtott ez a verseny, nagyon élveztük, nagyon tetszett!
Bár már régen indultam OB-n, de hasonló volt ez a futam ahhoz. Volt egy kis késés, de erről nem tehet a rendező, hiszen egy bukás miatt állt a verseny. Teljesen szuper volt minden!

Hogyan alakult a versenyetek?
Nagyon jó volt, az első két gyorsot viszonylag problémamentesen letudtuk, bár sokat küzdöttünk azzal, hogy az autó hátulja nagyon sokat csúszkált. Látványos volt ugyan, de úgy éreztem, hogy időre nem lesz valami jó...aztán a csapat közölte, hogy két gyors után Turán Frici és Szabó Gergő között állunk. Nagyon meglepődtünk, mert én nem számítottam arra, hogy ilyen nagy nevekkel tudunk hasonló időket autózni. A második körre sajnos akadt egy kis problémánk a váltóval, az 5-6. gyorsaságin a harmadik sebességi fokozatot nem tudtuk teljesen kihasználni, így itt biztosan vesztettünk sok időt, de a helyezés szempontjából nem befolyásolt semmit, nem hinném, hogy előrébb tudtunk volna végezni. Hozzátartozik a végeredményünkhöz az is, hogy Szabó Gergő és Laci is az utolsó gyorson álltak ki, ők előttünk végeztek volna, de még az sem lett volna szégyen számunkra! :-) Így meg aztán főleg örülünk ennek a helyezésnek, hiszen az abszolút hatodik helyen végeztünk.

Az amatőr kupát megnyertétek!
Igen, ott sikerült fél perccel nyerni. Zsiros Gabival voltunk meccsben, és én nagyon örülök neki, hogy gyorsabbak voltunk nála. Tudjuk, hogy Gabi hogyan autózik, nagyon gyorsan tud menni és láttam tavalyi felvételeket a Mikulás Rallye-ról, így nagyon nagy dolognak tartjuk, hogy őt le tudtuk győzni.

testvercsatak_i_-_rangaek_4


Milyen volt a testvéred, Laci ellen küzdeni?
Azt hiszem, hogy ez valamiért nálunk egy sokkal inkább kiélezett kérdés, mint másoknál, hiszen a Szíjj testvérpár és a Ferencz testvérpár is egymás ellen küzdött, velük mégsem foglalkoztak ennyire!
Laci nagyon keveset versenyzett az elmúlt egy év folyamán, ráadásul murván abszolút nem is ment, míg én az idén végigcsináltam a sprint bajnokságot… A verseny végén egymás után végeztünk volna, Laciék a 6. helyen, mi pedig a 7. helyen zártunk volna, ami nagyon szuper eredmény lett volna, így tényleg nagyon sajnálom, hogy kiestek!

Mi lesz a folytatás?
Ez jó kérdés! Tudom, hogy mindenki erre hivatkozik - és tudom, hogy közhely - de ebben a gazdasági helyzetben nem merem azt mondani, hogy jövőre bárhol is tudunk versenyezni. Dolgozunk rajta és remélem, legalább a sprint bajnokságban tudunk indulni. Ha pedig valami oknál fogva kedvezőbben alakulnának a dolgaink, akkor szeretnék valami komolyabb sorozatban indulni.

testvercsatak_i_-_rangaek_5

Az első osztályban például?
Megmondom őszintén, hogy az inkább csak másodlagos lenne, én előbb mennék külföldön, mint itthon. Nem igazán látom értelmét, hogy a hazai első osztályban, ebben a kategóriában versenyezzünk. Más kategóriában viszont szívesen versenyeznék, tehát nem ezzel az N-es kocsival, mert ott nem igazán találom egyenlőnek a feltételeket. Nem a hazai rallyesporttal van problémám, de ezzel a 3. kategóriával már igen, mert míg a S2000-esek tiszta körülmények között tudnak versenyezni, addig szerintem ez a Mitsubishikről már nem mondható el.
Meglátjuk, hogyan alakul a jövőnk, bízunk benne, hogy versenyautóba ülhetünk!

testvercsatak_i_-_rangaek_8

Ez a hír most jelenik meg 4848. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k