LADARACING FESZT - 2025.06.28-29. - Black Star Speedway Visonta
Tisztelet az Autósportnak!
Herbály Attila írása
2016-02-19
levél • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
771971403
Napi oldal:
128875
Jelenleg:
1455
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 4.futam, a Rally Poland után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
81
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
65
3. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
4. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
5. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
46
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
41
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

tisztelet_az_autosportnak_1

Tisztelet az Autósportnak!
 
Nosztalgikus, ugyanakkor keserű érzés kerít hatalmába. Immáron a második szezon kezdődik el úgy hogy február közepén nem gőzerővel azon dolgozom, hogy az első RTE versenyre készüljek. Vagy a saját, vagy valamelyik csapattársam ügyeit intézve. Előre bocsátom, saját döntésem és senkit nem szeretnék hibáztatni emiatt...
 
Nem is tudom igazán miért kezdek bele... Talán azért, hogy a most feltörekvő fiatal srácok, akik autóversenyzésre adnák a fejüket, nekik kicsit más szemszögből is megmutassam én és a hozzám hasonló "régebben" fiatalok miért és mibe is szerettünk bele. Annyi biztos, nem ebbe... 

Annyit rólam, hogy volt egy versenyautóm. Szép színes volt, hangos is volt, sírt is, csattogott is. De életem álma is volt! Egy hónapja új gazdája van, de erről később... Mezőtúri vagyok, ahonnan az RTE indult. Megérhettem itt az első szlalomversenyt, ahol egy faroló fekete kereklámpás zsiguli bár pocsék időt ment, de a látvány bennem akkor 1991-ben gyermekként olyan mély nyomot hagyott, hogy eldöntöttem, nekem ilyenem lesz... Aztán később már Rallye-nak hívták és a Volán bejárónál már a szombati pálya bejáráson is szép kis tömeg várta hogy hátha valaki megrántja a kézit, vagy rárúg a kuplungra! Vasárnap már olyan tömeg volt, hogy aki alacsonyabb, annak korán kellett kelni ha látni akart valamit. Lett jogsim és sok melóval egy 72-es 2101-es jó rozsdás Zsigám. Hóban erős is volt! :) Aztán eljutottam más versenyekre is. 

A kilencvenes évek végén a Túrában Olyan nevek mint Szabó Laca, Busman, Tajmel Tibi,Kis Érdi,Romboló, Báró, Magda Robi, Burkus Egon és sorolhatnám "tehetnek arról", hogy fertőzésem teljesen elhatalmasodott! Bizony akkor olyan világ volt, hogy egy kis kék sparco matricáért simán elcseréltük az egész napi kajánkat! Csak azért, hogy felragaszthassuk imádott kocsinkra és lássák mások is! Lássák, hogy egy családhoz tartozunk, amit úgy hívnak Autósport. 

Egy Laca System matrica a szélvédőn, álom kategória volt... De az álmok kitartó munkával valóra váltak... 2005-ben egy teljes fizetés áráért lett a Ladába (ez már egy másik, egy sokkal fiatalabb kereklámpás 1975-ből :) ) először bukócső!!!! Jó fék!!! Erősített futómű!!!! Biztonságos ülések és övek, sisakok!!!! Lett lángálló overál is, nem azért mert kellett, hanem mert így éreztem biztonságosnak! Ezek után először Sperrdifi, majd tolós váltó és az álom egy Weberes Laca System motor!!! Hozzá a matrica is természetesen! :) Maga a Mester mutatta meg a saját kocsimban, hogy ezzel úgy is lehet menni a Bükkben mint Ő! Csak ezt Laca motorbeállításnak hívta. Én meg remegő lábakkal csak bólogattam.....aha.. 

Soha nem volt más célom, csak az hogy a Túrában ezekkel a fenti srácokkal, akiket én Istenként tiszteltem egy mezőnyben indulhassak!!! Sikerült! Soha nem akartam Rallye 1-ben menni, meg sem fordult a fejemben a rallye 2!!! Az elérhetetlen, a profik játéka! Az én fejemben a Túra volt a harmad osztály, az amatőr adrenalin hajhászó srácok társasága, egyszóval a második családom! Na de mi sem meghalni jártunk versenyekre!!! 

Ahogy Iván minket pedagógiailag, játékos szigorral megtanított a szabályokra az "Ő Bocicsokis" stílusában, belénk égett a mondata: "Mindenkit haza várnak!!!" Nekem Komáromi Béla személyében egy többszörös OB bajnok navigátorom volt, megadatott! 

Rengeteget tanultam a tiszteletről, hogy például először annak gratulálok aki mögöttem végzett!!! 2006-ban az Ózdi versenyen 46!!!-an voltunk H1 kategóriában!!! A prológon annyi néző volt hogy már attól tele volt gatya! Arról nem is beszélve, hogy Balázs Öcsi akit természetesen én már láttam a TÉVÉBEN és nemigen volt őrültebb Ladás tán azóta sem nála (Nekem Ikon) és természetesen Béla jól ismerőse, a rajt előtt 10 perccel megveregette a vállam, és nevetve így szólt: na majd figyellek!!! :) 
Újonc voltam a nagyok között! Tisztelettel közelítettem és már az első versenytől befogattak, sőt sokukkal haverok, barátok lettünk! Segítettük egymást! Jó szívvel odaadtuk egymásnak szó nélkül az utolsó alkatrészünket! Meg sem fordult a fejünkben, hogy 10 perc múlva lehet nekünk kell! Tisztelettel gondolok az akkori élmenőkre Hajdú Tomiékra, Forgiékra, Kiss Zsoltiékra, a Krizsán tesókra, Nagy Matyiékra, Szabó Lacáékra, Linkiékre, Kiss Józsiékra, Szabó Norbiékra, de sorolhatnám még azokat, akik bármikor nyerhettek versenyt. 

Én nem tartoztam közéjük, de aki befért a pontszerző helyekre, az joggal lehetett büszke a teljesítményére!!! Nem tartom magam autóversenyzőnek!!! Én a töltelék része voltam a kategóriának! De voltam 36-ból negyedik! Nekem elég volt, hogy nem álltak háttal ha elfordultam egy kanyarban, talán még néha tapsoltak is! A csapatom, nyert bajnokságot! Mehettem volna R2-be, lehettem volna 5-ből harmadik!Nem szándékozom sérteni!!! Melyiknek van nagyobb sportértéke? Döntse el midenki! Egy biztos az utóbbiért járt (volna) serleg... Nem ez volt a lényeg! 

Megélhettem, hogy egy kényszerű etappá minősített gyorsaságin 50-100 méterenként megállítottak a nézők, verték az autó tetejét, imádtak mindket Ralisokat!!! Vagy egy prológ előtt három jókedvű komálós bemászott az ölünkbe és csókolgatták a sisakjainkat és azt üvöltötték: Nyomjátok!!!! Tudtuk ugyanaz az álmuk, mint nekem anno a pálya szélén! 

És éreztük, ezért érdemes csinálni! Talán miattunk is kezdték el mások...! DE TÚL JÓL MENT a túra! Azoknak, akik egyetlen szöget is belevertek az RTE koporsójába elárulnám a bölcsek kövét! Attól még hogy ellehetetlenítettétek a saját utánpótlásotokat, nem lesztek többen, sőt elfogynak azok is akik eddig jöttek! Egy csapot elzártatok... :( 

Szóval eladtam az autót! Megkönnyeztem, de beláttam hogy Ő versenyzésre született és szerintem jó helyre került... Pár nappal később árulták belőle a bukócsövet... Feltételezem nem azért mert megfelel a "mostani szabályoknak"...
Tisztelettel kérdezném költőien: Hogy kaphatott több éven keresztül MNASZ gépkönyvet is? Hogy vizsgáztathattam 5 éven keresztül az NKH-nál? Most meg egyszerre nem jó, MARB-ba sem!!!!? Egy biztos! Én bármikor fel mertem volna borulni vele!
Törvénytisztelő ember vagyok, ha új cső kell elfogadom, de az a minimum, hogy valaki indokolja meg miért kell szétvágni egy 40 éves autót! Csökkentsük az átlagsebességet, miért kell a mostani első lépcsőfoknak számító Rallye 2-ben padlógázzal menni több száz méteren keresztül?

Soha egyetlen fillér szponzorpénzem nem volt! Saját és családom keresetéből versenyeztem. Hagy döntsem el én hogy hol akarok versenyezni!!! Ahol szeretnék megszűnt, ami van ott meg nem szeretnék, mert nem vagyok autóversenyző! Én csak annyit kérnék tisztelettel a töltelék nevében: mi is szeretnénk játszani, nem feltétlenül a nagy játszótéren! Jó nekünk a kicsi is! A kopott játékokkal! 
 
Persze néha megnyílik a nagy játszóház is év vége felé, oda aztán özönlenek a gyerekek jó drága belépőért... Nem kérdezik meg tőlük azt sem hogy játszottatok-e már előtte? Aki meg nem fért be az így járt! Majd kitűzik az üzemeltetők a zászlójukra, hogy rekordszámú belépőt adtak el! Igen ám, de év közben meg hol csak a kék cipősök jöhetnek be, hol meg csak a piros sapkások... 

Én csak egy vagyok azokból, akik megélhették az RTE fénykorát, mindenkinek meg van a saját története. Én ott éreztem jól magam! Jogom van nosztalgiázni! Egy biztos: versenyeztünk, majd mentünk nézni a nagyokat az OB-ra!!! Volt aki tervezgette, hogy jusson el oda! De én nem! Még egyszer: nem vagyok autóversenyző!!!De imádom az autósportot amatőrként művelni!!! A családom az első, a versenyautómnak új gazdája van! 

De adja az Ég, hogy legyen még olyan Amatőr!!! sorozat, ahol olyan gumival megyek majd amilyenem van, szabályok között versenyzem és építem az autóm, de ezek szabályok nem változnak havonta (vagy visszamenőleg ugye?). Ha lenne ilyen, bizonyára holnap elkezdeném én is a "faragást"! Talán a fiaimnak! Szerintem sok autó előbújna a garázsok homályából! 
 
Azért írtam ezeket a gondolatokat ide, hogy ízelítőt adjak milyen is volt a közelmúltban amatőrként autóversenyezni! Szeretnék egy nagyon erős ORB-t kemény másodosztállyal, kell a MARB is, de szeretnék még a régi haverokkal is együtt kocsizni egyszer! Közülük sokan átérzik amiket leírtam és talán más is leírja, hogy hogyan szeretett bele az autósportba! Fiatalok! Keressétek a Rallye szépségét, van neki ezer! De ha elkezditek egy jó tanács: Alázat ésTisztelet az autósportnak és a társaknak!

Herbály Attila amatőr versenyző...
 
Még egy gondolat: Mindenki,aki valamilyen szinten versenyez, versenyzett, vagy csak imádja, fogjunk össze a sportunkért, rajtunk múlik...!
Ez a hír most jelenik meg 6359. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
NEXUS Autósport
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
2025.06.27-29.

részletes infóink

2025.06.26-29.

részletes infóink

2025.06.27-07.01.

részletes infóink

2025.07.04-07.

részletes infóink

2025.07.06.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k