|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]() |
A GREPTON Rali-Túra Bajnokság a harmadik futamára Komlóra érkezett június közepén. A Rutin Baranya Kupa három gyorsasági szakasszal és másfeles szorzóval várta a túrásokat. De ne rohanjunk előre! Három tradicionális gyorsasági szakaszon mérte össze tudását a GREPTON Rali-Túra Bajnokság mezőnye. Az Alsómocsolád-Mecsekpölöske majd' 15 kilométere, a Remeterét-Árpádtető 10, és a Béta-Zobákpuszta valamivel több, mint 5 kilométere jócskán tizedelte a csaknem 70 autóból álló mezőnyt. A célba ért 51 páros mindegyike egy fárasztó és hosszú napon volt túl, de azt hiszem, senki nem ment haza boldogtalanul. A hétvége a már hagyományos prológgal kezdődött szombaton, Komló főutcáján. A nézők még a tetőkön is lógtak, de a versenyzők többsége meg is hálálta a figyelmet: téligumival, racsnihúzogatással, nagy gázzal és gumifüsttel. Volt, aki látványra, volt, aki időre gyűrte le a szlalompályát, végül Lovász Paliék, 44,7 másodperccel zárták a szombati kedvcsinálót. Először az Alsómocsolád-Mecsekpölöskei elág 15 kilométerét kellett legyűrniük, ami egy nagyon változatos szakasz: az első fele egy vékony, erdőgazdasági út, a második része már kétsávos aszfalt. És, hogy mennyire nem könnyű szakasz ez, jól jelzi, hogy mire a túrások ideértek, az előttük haladó két bajnokság résztvevői már összeszedtek 25 perc csúszást - és tulajdonképpen ez rá is nyomta a bélyegét a napra. Ugyanis bármennyire is próbálták a gyűjtőben összeszedni a szétszakadozott mezőnyöket, mindig volt valaki, aki olyan szerencsétlenül esett el, vagy csúszott árokba, hogy muszáj volt a rescue-nak odébb tennie. Na, de visszakanyarodva a verseny első gyorsaságijához, itt Farkas Zsolt és Fedor Tamás már el sem tudott indulni: a rajtban lefogazott a diffijük, és véget is ért a verseny számukra. Nemerey Ádám és Bartucz Tamás az esztergomi borulásuk után a Mecsekben sem mentek messzire, hiszen az első szakasz stop beírójában műszaki hiba miatt le is adták a menetlevelüket. Nagy-Varga Géza és Kóródi András pedig hiába remekeltek szombaton a prológon, az alsómocsoládi szakasz rajtuk is kifogott: árokba estek, nem tudtak továbbmenni és a rescue-ra volt szükség, hogy elhúzza őket az útból. Aztán jött a második szakasz, ahol Remeterétről indultak a versenyzők, és Lapisig felfelé, onnan lefelé, Árpádtetőig száguldozhattak. A felfelé haladás miatt ugyan volt, hogy kijöttek az erőkülönbségek, de lefelé azért a kisebb autók is bátrabban haladhattak. Rafael Tamás és Áfra Gábor is haladtak, bár a szakasz harmadik lassítójánál kicsit besokalltak és árokba csúsztak, de szerencséjük volt, és tovább tudtak menni. Kőváry Mica és Szilassy László már nem voltak ilyen szerencsések: az Antalffy kanyarban eldobták a dízel Golfot, és az autó annyira megtört, hogy kiállni kényszerültek. Az első szerviz előtti utolsó szakasz a Béta-Zobákpuszta közötti, kör jellegű gyors volt, ami a nap során csak kétszer szerepelt a túrások programjában, és elég rövidke szakasz is volt, éppen ezért ott kevesebb zrí történt. Az első körben például a gyors vezetőbírója csak annyit mesélt, hogy Gyenes-Ivony kettős BMW-je már el sem tudott rajtolni: hajtáslánc problémák miatt ki kellett tolni az időellenőrzőről. Majd a mezőny a szervizparkba ért, ahol sokak bánatára az évek óta megszokott büfés nem volt kint, így volt, aki egy órát is sétált egy adag kávéért, de láttam szemfülesebbet is: az egyik szervizes kölcsönkért egy biciklit, és egy üres sörösüveget töltetett meg az első kocsmában kávéval - a pultos hölgy őszinte megdöbbenésére... A második körben először ismét az alsómocsoládi szakaszt készült bevenni a mezőny. Az Androsovits-Doleschall páros a Corsájukkal beestek az erdőbe, és bár a bírók kiszabadították a kocsit, folytatni mégsem tudták, mert a futóművök nagyon megsérült. Lencsés Zsolt és Alberti Bernadett is hasonlóan jártak: A Renault Clio RS 2000-nek egy esés következtében kitörött a futóműve, és számukra is ez a szakasz volt a verseny vége. Majd újra Remeterét felé kanyarodott a mezőny, és az eleje még le is ment rendben. Majd jött Szabó Barna és Csuba Robi, akik a szakaszon lévő panziónál egyszer beestek, de onnan még ki tudtak jönni, ám az Antalffy-kanyar már kifogott rajtuk, és körbetörték a BMW-jüket. Kisebb riadalmat keltettek a nézőkben, akik csak azt láthatták, hogy a mentő megy értük, de szerencsére nagyobb bajuk nem esett: Barna nyaka megrándult, és most szivacsos merevítőt hord egy darabig, Robi jobb lábközépcsontja törött el, ő pedig csizmát kapott a kórházban. Viszont a balesetük olyan sok időt vett volna el az egyébként is csúszó mezőnytől, hogy a versenyigazgató úgy döntött: inkább legyen etap, mint, hogy egy órát álljon a mezőny második fele a rajtban. Így érkeztek meg az utolsó Béta-Zobákpuszta szakaszra a versenyzők, ahol Kiss Zsolt és Szollár Csaba ugyan még végig tudtak menni, de a célban motorhiba miatt le kellett adniuk a menetlevelüket. A második, egyben utolsó szervizpark utáni utolsó körben két gyors várt a megmaradt mezőnyre. Ezeken úgy tűnik, az eddigiekhez képest a kisebb rajtszámosok fáradtak el: Alsómocsoládon előbb a Nagy Mátyás - Nagy Tamás páros próbált sietni, talán egy kicsit túlzottak is, aminek az lett a vége, hogy tetőre tették a Mitsubishit. A rescue csapata már éppen elindult értük, de végül nem volt szükség rájuk: a nézők és a bírók visszaborították és félretolták a kocsit az útból. Ám nem is sokkal később a csapatra mégis szükség volt: a Bereczki-Réti páros egy kanyar külső ívén árokba csúsztak, és nem tudtak kijönni, hiszen elég mélyen voltak, így a rescue segítségével kecmeregtek ki onnan. Ezek történtek tehát a gyorsokon, most nézzük, hogy alakultak a nap folyamán a kategóriák! Abszolútban a Végh Dávid - Balog Zoltán kettős végzett az élen, megerősítve az első helyüket a bajnokságban, valamint triplázva a H2 kategóriagyőzelmüket. A második helyen az abszolút értékelésben Bedő Imre és Földesi Csaba, a harmadikon Lovász Pál ás Nazareczki Nándor végeztek. A verseny végén értékelték is néhányan a napot: Schweizer Dániel-Vadász Sándor (H2, BMW M3): "A versenyre az autónk az utolsó utáni pillanatban készült el az esztergomi törés következtében, ugyanis csak péntek éjjel 3-kor tudtuk befejezni Budapesten a munkát. Nagyjából egy óra alvás után indultunk Komlóra, ahol nagy nehezen teljesítettük a pályabejárást és a prológot, majd próbáltunk minél többet pihenni. A verseny remekül kezdődött, jól is mentünk egészen az első komolyabb féktávig, ahol a váltó nem tűnt partnernek a visszaváltásoknál és csak recsegve vette vissza a sebességeket. Próbáltam nem tönkretenni, de így nem tudtunk nagyon sietni, ami látszott is az eredményeinken. A hátsó futóművünkön is érezni lehetett az esztergomi erdő hatásait, így stabilitási gondjaink is voltak nagy sebességnél, de erre számítottunk, mert szemmel látható volt a rossz futómű-geometria. Hamar bebizonyosodott, hogy jó eredményt nem fogunk elérni, ezért a biztos célba érkezést tartottuk szem előtt. A nap közepénél rájöttünk a váltó akadásának az okára: Esztergomban a bal első nyúlvány kicsit benyomta a padlólemezt a kuplungpedál ütközőjénél, ezért a kuplung nem emelt ki kellőképpen! Ezt próbáltuk etapon javítani, majd a szervizben megoldottuk teljesen, de addigra a váltóban tönkrement a negyedik fokozat szinkrongyűrűje, így azt a sebességet vagy kihagytuk, vagy csak rövid várakozással tudtuk kapcsolni. Ezzel tovább csökkentek esélyeink egy jó helyezés elérésére. Sajnálattal hallottuk közben, hogy Szabóék nagyot estek, Nagy Matyiékat sem volt jó látni kikászálódni a tetőn álló kocsiból, és Rafi barátomékat is sajnáltuk az ismételt kiesés miatt. Végül célba értünk az abszolút 10. helyen, kategóriában pedig a harmadik pozícióban fejeztük be a versenyt. A körülmények figyelembevételével ennek is örülhetünk, bár azért kicsivel jobb eredményre számítottunk. A következő versenyig megpróbálunk mindent kijavítani a kocsin, hogy Karcagon már tökéletesen működjön! A győztesnek ismételten csak gratulálni tudunk! Ezúton szeretnénk Papek Péter szerelőnknek megköszönni azt az emberfeletti munkát, amit a két verseny közötti három hétben végzett azért, hogy indulhassunk! Nélküle, valamint támogatóink segítsége nélkül biztos nem lehettünk volna ott a komlói viadalon. Köszönjük!" Zoltán József-Siska János (N3, BMW E36 320i): "Először is köszönet mindazoknak, akik együtt dolgoztak velünk azért, hogy rajthoz álljunk az RTE versenyein, és hogy megszerezhettük újra az első helyet mindkét kategóriában: BMW kupában és N3-ban. Eddig a bajnokságban első helyen állunk. Az autó hibátlanul működött egész verseny alatt. Nagyon jó verseny volt, sokat izgultunk, sokat izzadtunk, rendkívül jó idő volt. Köszönet a futam rendezőjének, hogy ilyen színvonalas, és hosszú versenyen vehettünk részt. Reméljük, még sok ilyen izgalmas versenyen tudunk részt venni, és reménykedünk, hogy megnyerjük az év végi bajnoki címet. E cél eléréséhez további segítségre is szükségünk lenne, ezért mi minden tőlünk telhetőt megteszünk, mint ahogy eddig is megtettünk." Böröczi Levente - Énekes Gábor (A2, Skoda Favorit): "Az első két gyorsot végigtoltuk problémamentesen, aztán etapon zárlatunk volt és kikéstünk. Majd elment a hűtésünk a hármas gyorson. Még nem tudjuk mi volt az oka. A negyedik gyors számunkra a verseny végét jelentette, ugyanis a motorunk megállt. Most a motort teljesen felújítjuk, aztán meglátjuk hogyan tovább." Mezriczky Zoltán-Kulcsár Dániel (A, Mitsubishi Evo VI): "Újból kifogott rajtunk a pálya, ami szokott: a Zobákpuszta. Annyi a különbség, hogy most nem estünk el, hanem felrobbant ott az osztóművünk - csodával határos módon azonban úgy, hogy az első kör után még be tudtunk menni a szervizparkba. Pici késéssel ugyan, de kicseréltük, ám ehhez kölcsön kellett kérnünk egy osztóművet. Ezután elindultunk a második körre, de mielőtt Alsómocsoládra értünk, észrevettük, hogy egy alkatrészünk nem csereszabatos azzal, amit kölcsönkaptunk, magyarul még egy dolgot ki kellett volna cseréljünk ahhoz, hogy jól működjünk. Ezt elmulasztottuk, ezért a jobb oldali féltengely folyamatosan kicsúszott az osztóműből. Nem akartuk kockáztatni a kölcsön-osztómű állapotát, így jobbnak láttuk kiállni. Most már biztos, hogy ha a Baranya Kupában lesz a jövőben Zobákpuszta, nekünk nem szabad rajthoz állnunk... Kicsit szomorú vagyok, mert elég jó helyen álltunk, ráadásul ez egy másfeles szorzójú verseny volt. Persze innentől sem lehetetlen még semmi, de a dolgunk egyre nehezebb..." Bedő Imre-Földesi Csaba (A, Mitsubishi Evo IX): "Nagyon jók voltak a gyorsok, nagyon élveztük a napot - egy igazán izgalmas versenyen vagyunk túl. Mindegyik szakasz nagyon tetszett, de legjobban az alsómocsoládi, pedig ettől féltünk előtte a legjobban. Rengeteg néző volt kint, aminek külön örültem. Az egy kicsit nehezítette a dolgunkat, hogy sokat kellett állnunk, hiszen általában futó percre érkezünk a rajthoz, ahol minden épp üzemi hőmérsékletű. De ha állni kell, elkezd minden kihűlni, ezáltal veszít a hatékonyságából. Ennek ellenére örülök a célba érésnek és az eredménynek is." Végh Dávid-Balog Zoltán (H2, BMW M3): "Nagyon tetszett a verseny, bár a kisvaszari gyorstól nagyon tartottam előtte, így azt nagyon meg is tiszteltük eleinte. A végére azonban szerintem egész jól belejöttünk. Mivel a harmadik gyors elég rövidke volt, nem volt sokkal fárasztóbb egy kör, mint egy olyan versenyen, ahol két szakaszt kell teljesítenünk egy szuszra. A legnagyobb kalandunkat a rossz gumiválasztás okozta: túlzottan puhával próbálkoztunk reggel, de hamar rájöttünk, hogy ez nem lesz jó, így csak egy körön keresztül csúszkáltunk. Nagyon elégedettek vagyunk az eredménnyel, ettől függetlenül nem kaptunk még mindig vérszemet: igyekszünk higgadtan menni, és nem elbízni magunkat. A cél továbbra is a biztos célba érkezés és pontszerzés." Határ István-Szabó Balázs (H2, Peugeot 306, S16): "Megérte szerencsére eljönnünk ilyen messzire ezért a versenyért: azt hiszem, öt éve sikerül itt mindig eredményesnek lennünk - de amikor nem így sikerült, akkor is szerettük ezt a futamot, mert szenzációsak a pályák. A három gyorsasági szakaszt egy újabb kihívásnak tekintettük. Folyamatosan jöttek elő régi emlékeim a nap folyamán arról, mikor még be kellett osztani az erőt egy versenyen, de talán éppen ezért most ez sikerült. Az idei évben vannak anyagi nehézségeink, és nagyon meggondoljuk, melyik versenyre menjünk el, és melyiket hagyjuk ki: ezen azonban itt kellett, hogy legyünk! Az autóval tavaly nagyon sok technikai problémánk volt, de idénre úgy tűnik, hogy rendbejött, hiszen nagyon jól bírta a mai napot. Jövőre tervezünk csak egy nagyobb felújítást a kocsin, mert azt hiszem, már nem tudnék másikkal versenyezni: nagyon szeretem ezt az autót." Szabó Norbert-Ignácz Dániel Péter (H1, Lada VFTS): "Az előző futam előtt eltörött a főtengelyünk, és akkor egy utcaival kellett mennünk. Szerencsére ez erre a versenyre megoldódott, mert lekönnyítettük azt, és versenytengely készült belőle, úgyhogy ez már nem hátráltatott minket. Most sokkal elégedettebb vagyok a győzelemmel, mint tavaly, mert bár akkor is nyerni tudtunk, akkor kevesebben indultak a kategóriánkban. Most igazán meg kellett küzdenünk ezért az első helyért. Arról nem is beszélve, hogy szerintem az idei verseny sokkal nehezebb és hosszabb volt, mint a tavalyi. A legnehezebb szakasz az alsómocsoládi volt nekünk, mert nagyon szűk úton mentünk, és igen erősen kellett koncentrálni, hogy pontosan tudjunk menni rajta." Bereczki Imre-Réti Balázs (A, Mitsubishi Evo VI): "Nem sok kellett volna, hogy célba érjünk… A hetedik gyorson már éppen rajtoltunk volna, mikor megállítottak, hogy a Nagy Matyiék beestek sajnos. Mindketten kiszámoltuk magunkban, hogy ebből még dobogó is lehet, de nem beszéltünk össze, ennek megfelelően Imre elkezdett gyorsabban menni, én pedig elkezdtem gyorsabban diktálni. Szerintem lemaradtam egy információval, és ezért egy B3-ban körbetörtük a kocsit. A károk inkább látványosak, de a hajtásunk is megsérült, ezért nem tudtunk magunktól kiállni. Szerettük volna befejezni, mert ez a másfeles szorzó nagyon jól jött volna az év végén - most csak reménykedni tudunk, hogy ilyen problémáink már nem lesznek idén." A tévés beszámolók időpontjai előreláthatólag a versenyhez képest két hét múlva, szintén hétvégén lesznek, de a pontosításokat mindenki időben megtalálhatja majd a GREPTON Rali-Túra Bajnokság blogjában, a www.rtehirek.freeblog.hu oldalon, valamint a hivatalos médiapartnerünk, a www.duen.hu hasábjain - ugyanezeken a lapokon egyébként a verseny pontos végeredménye és a bajnokság állása is megtalálható. A GREPTON Rali-Túra Bajnokság következő futamára egy hónap múlva kerül sor. Akkor egy új rendező és egy új helyszín mutatkozik be az RTE csapatában: a Karcag-Berekfürdő központtal jegyzett Kistérség Ralin köröznek majd idén negyedszer a túrások, július 11-12-én. Találkozzunk ott is! Ez a hír most jelenik meg 3273. alkalommal
|
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
![]() ![]() 2025.05.02-03.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.04.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.03.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.04.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.09-11.
![]() részletes infóink ![]() 2025.
![]() részletes infóink ![]()
s t a t i s z t i k á k |