Tomi vezet, de nem Robi navigál!
Új a kanyarolvasó és új a csapatvezető is
2006-03-17
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
765514466
Napi oldal:
117703
Jelenleg:
1627
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Sajtótájékoztatóra voltam péntek délelőttra hivatalos a Tagai Racing Technology műhelyébe.
Sajnos nem tudtam elmenni, de telefonon beszéltem Tomival, képeket is küldött, az elmaradt szendvicseket pedig majd bepótolom... :)

Hogyan értékeled a tavalyi évet?
Nagyjából olyan volt, mint a többi. Nem mentünk teljes szezont. Ahogy utánaszámoltuk, az összes versenyen 2001-ben tudtunk utoljára elindulni. Amióta WRC-re váltottunk, azóta mindig foghíjas az évünk.
Nyilván ennek kizárólag anyagi okai voltak.

Beszéltünk erről annak idején, hogy kétféle módon lehet WRC-vel versenyezni:
Az egyik, hogy van egy olyan erős szponzori háttered, bérelsz egy WRC-t és csak a versenyzésre koncentrálsz.
A B verzió, hogy vásárolok egy WRC-t és megpróbálom üzleti alapokra helyezni. Nekünk ez a második a cég adottságai miatt is logikus volt, attól függetlenül is, hogy nem volt olyan támogatónk, akivel az első változatot meg lehetett volna valósítani.
Innentől kezdve logikus az is, hogy az ember egy WRC tulajdonosaként a bérbeadásra helyezi a hangsúlyt.

Idén van két N csoportos autónk, amit megpróbálunk bérbe adni, versenyeztetni és a WRC-vel pedig próbálunk mi teljes szezont autózni.

Tavaly voltak komoly csaták és jó részeredményeitek is.
Alapvetően biztosan a tavalyi év is máshogy sikerült volna, ha nincs a Kassai esés…
Persze utólag könnyű azt mondani, hogy ha… de túl azon, hogy elvesztett ott az ember egy 2-3-4. hely valamelyikét, azon túl ez biztosan kihatással volt az egész évre valamilyen szinten.
Nyilván szerencsétlenül alakult év végére Robi balesete is.
Azt hiszem, amikor mentünk, arra nagyon szégyenkeznivalónk nem lehet. Voltak jobban vagy rosszabbul sikerült versenyek, talán év elején jobban kijött a lépés.
A szombathelyi verseny például Kassa után egész jóra sikeredett, én sem számítottam arra, hogy olyan jól fogunk tudni menni.
Alapvetően nem lehetek és nem is vagyok elégedetlen a tavalyi évvel, nyilván az embernek gondolkozni kell, hogy miért alakultak így a dolgok, miért mentünk ennyit, miért estünk ki és ezeknek nagyrészt tudjuk is az okait.
Ezekből tanulva és ezekre odafigyelve az idén, talán még lehet jó is…

Említetted Robi év végi balesetét…
Ez kihatott az Ő Dakaros terveire is és befolyásolja a Ti versenyzéseteket is...
Így van. Egy nagyon furcsa helyzetben vagyunk, hiszen ez lenne a 13. év, hogy együtt versenyezzünk.
Az egyik oldalról baromi rossz, hogy a testvérem és valami baj van vele. Ez önmagában sem jó. Az, hogy ez kihat az Ő versenyzésére, ez is rossz. Az, hogy ez kihatással van az én pályámra is, hiszen néhány versenytől eltekintve csak vele versenyeztem, ez sem túl jó.
Van viszont egy másik oldala, hogy lesz egy olyan csapatvezetőnk az Ő személyében, aki talán egy picit le tud venni terheket a vállamról, ami a csapatvezetést illeti és talán jobban oda tudok figyelni a versenyzésre.

Robi ezek szerint nem versenyezhet?
Jövő hét pénteken van egy újabb műtétje. Az első versenyen valószínűleg nem is nagyon lesz még ott, de utána mint csapatvezető működik, amíg fel nem épül. Ezt még nem tudjuk, hogy mikor lesz, nyilván függ a műtéttől, sok mindentől.
Talán Egerben már okosabbak leszünk abban az ügyben, hogy mikor fog tudni újra navigálni.

Zsíros Gábor fog navigálni és abban maradtunk vele, hogy amíg a Robi nem épül fel és nem tud visszaülni, addig Gábor fog mellettem ülni.

Tehát Zsíros Gábor lesz az új navigátorod.
Igen. A jövő heti teszten fogunk először egymás mellett ülni.
Két dolgot kellett mérlegelnem.
Az egyik, hogy egy olyan emberrel szeretnék versenyezni, akivel "kibírom" a versenyeket. Ezt most ne értsd félre, de ugye nyilvánvaló, hogy nem csak a versenyhétvégén, hanem már a tréningen és a versenyek szervezésében is csak részt kell vennie a navigátornak. Mindenképp egy olyan emberrel szerettem volna menni, akivel emberileg elvagyok.
A másik oldala pedig, hogy nem baj, ha az egy olyan navigátor, akinek már van valamilyen szintű WRC-s tapasztalata.

Még fehér az autó, milyen lesz?
A versenyre kész leszünk vele, hasonló lesz a tavalyi évhez. Gábornak van egy-két partnere, amik rá fognak még kerülni.

Mi változott, mit fejlődött a Skodátok?
Bár úgy gondolom, eddig sem volt csúnya és talán a legjobb formában lévő Skoda Octavia WRC van a birtokotokban…
Ha meglátod a teszten, akkor szerintem továbbra is így fogod gondolni :)
Gyakorlatilag mindenét felújítottuk.
Folyamatban van és talán lesz valamikor aktív hátsó difink, de amúgy minden maradt a régi, de próbáltunk még jobban odafigyelni rá, mindenből újat tettünk bele.

Jövő héten teszt és Egerben támadtok…
Mi a cél azon túl, hogy teljes szezont fuss?
Ezt már tényleg mondtuk párszor, hogy cél az, hogy minden versenyen ott legyünk.
Most úgy érzem, hogy adottak a lehetőségek arra, hogy ez sikerüljön is.
A cél pedig továbbra is az, mint már sok éve, hogy tudjunk nyerni!
Nem feltétlenül az év végi összesítésben, de versenyt szeretnénk nyerni.

 

Ez a hír most jelenik meg 8428. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k