Tomi vezet, de nem Robi navigál!
Új a kanyarolvasó és új a csapatvezető is
2006-03-17
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
797636866
Napi oldal:
249819
Jelenleg:
869
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Sajtótájékoztatóra voltam péntek délelőttra hivatalos a Tagai Racing Technology műhelyébe.
Sajnos nem tudtam elmenni, de telefonon beszéltem Tomival, képeket is küldött, az elmaradt szendvicseket pedig majd bepótolom... :)

Hogyan értékeled a tavalyi évet?
Nagyjából olyan volt, mint a többi. Nem mentünk teljes szezont. Ahogy utánaszámoltuk, az összes versenyen 2001-ben tudtunk utoljára elindulni. Amióta WRC-re váltottunk, azóta mindig foghíjas az évünk.
Nyilván ennek kizárólag anyagi okai voltak.

Beszéltünk erről annak idején, hogy kétféle módon lehet WRC-vel versenyezni:
Az egyik, hogy van egy olyan erős szponzori háttered, bérelsz egy WRC-t és csak a versenyzésre koncentrálsz.
A B verzió, hogy vásárolok egy WRC-t és megpróbálom üzleti alapokra helyezni. Nekünk ez a második a cég adottságai miatt is logikus volt, attól függetlenül is, hogy nem volt olyan támogatónk, akivel az első változatot meg lehetett volna valósítani.
Innentől kezdve logikus az is, hogy az ember egy WRC tulajdonosaként a bérbeadásra helyezi a hangsúlyt.

Idén van két N csoportos autónk, amit megpróbálunk bérbe adni, versenyeztetni és a WRC-vel pedig próbálunk mi teljes szezont autózni.

Tavaly voltak komoly csaták és jó részeredményeitek is.
Alapvetően biztosan a tavalyi év is máshogy sikerült volna, ha nincs a Kassai esés…
Persze utólag könnyű azt mondani, hogy ha… de túl azon, hogy elvesztett ott az ember egy 2-3-4. hely valamelyikét, azon túl ez biztosan kihatással volt az egész évre valamilyen szinten.
Nyilván szerencsétlenül alakult év végére Robi balesete is.
Azt hiszem, amikor mentünk, arra nagyon szégyenkeznivalónk nem lehet. Voltak jobban vagy rosszabbul sikerült versenyek, talán év elején jobban kijött a lépés.
A szombathelyi verseny például Kassa után egész jóra sikeredett, én sem számítottam arra, hogy olyan jól fogunk tudni menni.
Alapvetően nem lehetek és nem is vagyok elégedetlen a tavalyi évvel, nyilván az embernek gondolkozni kell, hogy miért alakultak így a dolgok, miért mentünk ennyit, miért estünk ki és ezeknek nagyrészt tudjuk is az okait.
Ezekből tanulva és ezekre odafigyelve az idén, talán még lehet jó is…

Említetted Robi év végi balesetét…
Ez kihatott az Ő Dakaros terveire is és befolyásolja a Ti versenyzéseteket is...
Így van. Egy nagyon furcsa helyzetben vagyunk, hiszen ez lenne a 13. év, hogy együtt versenyezzünk.
Az egyik oldalról baromi rossz, hogy a testvérem és valami baj van vele. Ez önmagában sem jó. Az, hogy ez kihat az Ő versenyzésére, ez is rossz. Az, hogy ez kihatással van az én pályámra is, hiszen néhány versenytől eltekintve csak vele versenyeztem, ez sem túl jó.
Van viszont egy másik oldala, hogy lesz egy olyan csapatvezetőnk az Ő személyében, aki talán egy picit le tud venni terheket a vállamról, ami a csapatvezetést illeti és talán jobban oda tudok figyelni a versenyzésre.

Robi ezek szerint nem versenyezhet?
Jövő hét pénteken van egy újabb műtétje. Az első versenyen valószínűleg nem is nagyon lesz még ott, de utána mint csapatvezető működik, amíg fel nem épül. Ezt még nem tudjuk, hogy mikor lesz, nyilván függ a műtéttől, sok mindentől.
Talán Egerben már okosabbak leszünk abban az ügyben, hogy mikor fog tudni újra navigálni.

Zsíros Gábor fog navigálni és abban maradtunk vele, hogy amíg a Robi nem épül fel és nem tud visszaülni, addig Gábor fog mellettem ülni.

Tehát Zsíros Gábor lesz az új navigátorod.
Igen. A jövő heti teszten fogunk először egymás mellett ülni.
Két dolgot kellett mérlegelnem.
Az egyik, hogy egy olyan emberrel szeretnék versenyezni, akivel "kibírom" a versenyeket. Ezt most ne értsd félre, de ugye nyilvánvaló, hogy nem csak a versenyhétvégén, hanem már a tréningen és a versenyek szervezésében is csak részt kell vennie a navigátornak. Mindenképp egy olyan emberrel szerettem volna menni, akivel emberileg elvagyok.
A másik oldala pedig, hogy nem baj, ha az egy olyan navigátor, akinek már van valamilyen szintű WRC-s tapasztalata.

Még fehér az autó, milyen lesz?
A versenyre kész leszünk vele, hasonló lesz a tavalyi évhez. Gábornak van egy-két partnere, amik rá fognak még kerülni.

Mi változott, mit fejlődött a Skodátok?
Bár úgy gondolom, eddig sem volt csúnya és talán a legjobb formában lévő Skoda Octavia WRC van a birtokotokban…
Ha meglátod a teszten, akkor szerintem továbbra is így fogod gondolni :)
Gyakorlatilag mindenét felújítottuk.
Folyamatban van és talán lesz valamikor aktív hátsó difink, de amúgy minden maradt a régi, de próbáltunk még jobban odafigyelni rá, mindenből újat tettünk bele.

Jövő héten teszt és Egerben támadtok…
Mi a cél azon túl, hogy teljes szezont fuss?
Ezt már tényleg mondtuk párszor, hogy cél az, hogy minden versenyen ott legyünk.
Most úgy érzem, hogy adottak a lehetőségek arra, hogy ez sikerüljön is.
A cél pedig továbbra is az, mint már sok éve, hogy tudjunk nyerni!
Nem feltétlenül az év végi összesítésben, de versenyt szeretnénk nyerni.

 

Ez a hír most jelenik meg 8439. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
27 28 29 30 310102
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
24 25 26 27282930
2025.11.07-09.

részletes infóink

2025.11.06-09.

részletes infóink

2025.11.07-11.

részletes infóink

2025.12.06.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k