Tóth doki aggályai
interjú dr.Tóth Istvánnal
2008-07-22
interjú • Pájer Ani - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
783890614
Napi oldal:
48539
Jelenleg:
1398
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Dr. Tóth István az ellenőrző bizottság tagja. A legutóbbi bizottsági ellenőrzés, az idei év költségvetésének vizsgálata során sérelmezte, hogy elmaradtak a beígért szponzori kapcsolatok, támogatások, ezáltal nem csökkent a versenyzőkre mért teher, valamint aggályosnak tartja, hogy a költségvetésben már előre számoltak 6 millió forint büntetési bevétellel. Hogy miért veszélyes vidék ez? Mert felmerül a gyanú, hogy némely esetben nem azért szabnak ki büntetést egy versenyzőre, mert megérdemli, hanem mert a bevételnek, a költségvetésnek stimmelnie kell…

- Azon kívül, hogy felvetette, hogy aggályos a tervezett költségvetés, javasolta, hogy saját hatáskörükben hívják össze a közgyűlést, mert ezt a dolgot meg kell vitatni. Mi történt július 15-én, azon az EB ülésen?
- Ez így történt. A magam részéről, én az Ellenőrző Bizottságban való tagságomat úgy értelmeztem, hogy ha felmerül az okszerű gazdálkodással kapcsolatos anomália, akkor igenis mindenképpen össze kell hívni a tagok összességét. Erre egyébként az évi, rendes ellenőrzés során tapasztaltak késztettek. Hozzátartozik az igazsághoz, hogy az Ellenőrző Bizottság másik két tagjának is felvetettem a dolgot, de ők nem értettek velem egyet, szerintük nem szükséges összehívni emiatt egy közgyűlést.

- Valóban az az egyetlen megoldás, ha közgyűlés lesz - Ön szerint?
- Az vizsgálat során olyan iratokra bukkantam, amik alapján a versenyzők és a sporttársak jelenlegi és jövőbeni helyzetét veszélyben lévőnek ítéltem meg, emiatt mindenképpen azt éreztem, hogy muszáj ezt az indítványt megtennem.

- Beszélhetünk egészen konkrétan arról, amit talált?
- Igen. Az elsődleges kérdéskör az az volt, hogy a 2008-as költségvetés módosítása történt meg az első negyedévben. Ezek a módosítások a várt és remélt bevételek csökkenése miatt váltak szükségessé. Így például tavaly a reklám és szponzori tevékenység eredményeképpen 29 millió forint volt a bevétel.  Ez már eleve egy nem túl nagy összeg, de azt láttam, hogy az idei, már módosított költségvetésben már a tervezett és előirányzott szponzori bevételek már csak 22,7 millió célzott bevételként szerepelnek. Ez azt jelenti, hogy csaknem 7 millió forinttal csökkentek az ilyen jellegű bevételek. Ezt most én összevetettem azzal, hogy mivel csökken a versenyzők száma, ezért az, igazgatási díjbevételek is csökkentek az MNASZ részéről, tehát itt például gondolok a nevezői, versenyzői licenszekre, és az egyéb díjköteles tételekre, amelyek már most látható, hogy nem érik el a tervezett szintet, tehát e körben is módosításra került a tervezet.  Ha ilyen elmaradt bevételekről van szó, az első problémám, hogy ha máshonnan nem keletkezik bevétel, akkor nyilvánvalóan ezeket valahonnan meg kell szerezni.
Aggódom attól, hogy ennek a jövőben az lesz a következménye, hogy a versenyzőkre háruló fizetési kötelezettségek lesznek megemelve, hiszen valamilyen módon a költségvetést be kell tartani.
A második aggodalmam az volt, hogy ebben a költségvetésben szerepel 6 millió forint előirányzott bevétel, amely 6 millió forint olyan tételszám alatt került megjelölésre, hogy ennyi lesz a várható büntetések összege 2008-ban. Ez egyébként több, mint ami tavaly ilyen módon befolyt összeg, tehát idén abból a feltételezésből indult ki az MNASZ, hogy több szabálytalanság lesz, mint tavaly, vagy nagyobb pénzbüntetésre kell a versenyzőket ítélni, hogy a költségvetés meglegyen. Ha tehát ez egy költségvetési tétel, felmerül a gyanú, hogy a büntetések nem akként kerülnek kiszabásra, hogy valaki megérdemli, vagy sem, hanem egy bizonyos terv teljesítési kényszere miatt.

- Ezeket az aggodalmait feltárta az ellenőrző bizottság másik két tagjának?
- Igen.

- Ők ennek ellenére úgy gondolják, hogy nem szükséges a közgyűlés össze hívása?
- Szerintük a közgyűlés összehívása ebben a pillanatban korai lenne.

- Gondolkodott azon, hogy lemond?
- Megfordult a fejemben, de végülis arra jutottam, hogy annak idején tényleg elsöprő többséggel lehettem tag, és azt gondoltam, hogy tartozom annyival a tagságnak, hogy amíg én lehetőséget látok a helyzet javulására, vagy érdemben tudom segíteni a sportot, akkor inkább megfutamodás lenne a lemondás.

- Mi lesz most?
- A helyzetet folyamatosan figyelemmel fogom kísérni, és végső esetben természetesen az illetékes hatóságokhoz fordulok.

 

Ez a hír most jelenik meg 4318. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
010203 04050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
222324 25 262728
293001 02 030405

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k