Tóth doki aggályai
interjú dr.Tóth Istvánnal
2008-07-22
interjú • Pájer Ani - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
765698552
Napi oldal:
7500
Jelenleg:
996
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Dr. Tóth István az ellenőrző bizottság tagja. A legutóbbi bizottsági ellenőrzés, az idei év költségvetésének vizsgálata során sérelmezte, hogy elmaradtak a beígért szponzori kapcsolatok, támogatások, ezáltal nem csökkent a versenyzőkre mért teher, valamint aggályosnak tartja, hogy a költségvetésben már előre számoltak 6 millió forint büntetési bevétellel. Hogy miért veszélyes vidék ez? Mert felmerül a gyanú, hogy némely esetben nem azért szabnak ki büntetést egy versenyzőre, mert megérdemli, hanem mert a bevételnek, a költségvetésnek stimmelnie kell…

- Azon kívül, hogy felvetette, hogy aggályos a tervezett költségvetés, javasolta, hogy saját hatáskörükben hívják össze a közgyűlést, mert ezt a dolgot meg kell vitatni. Mi történt július 15-én, azon az EB ülésen?
- Ez így történt. A magam részéről, én az Ellenőrző Bizottságban való tagságomat úgy értelmeztem, hogy ha felmerül az okszerű gazdálkodással kapcsolatos anomália, akkor igenis mindenképpen össze kell hívni a tagok összességét. Erre egyébként az évi, rendes ellenőrzés során tapasztaltak késztettek. Hozzátartozik az igazsághoz, hogy az Ellenőrző Bizottság másik két tagjának is felvetettem a dolgot, de ők nem értettek velem egyet, szerintük nem szükséges összehívni emiatt egy közgyűlést.

- Valóban az az egyetlen megoldás, ha közgyűlés lesz - Ön szerint?
- Az vizsgálat során olyan iratokra bukkantam, amik alapján a versenyzők és a sporttársak jelenlegi és jövőbeni helyzetét veszélyben lévőnek ítéltem meg, emiatt mindenképpen azt éreztem, hogy muszáj ezt az indítványt megtennem.

- Beszélhetünk egészen konkrétan arról, amit talált?
- Igen. Az elsődleges kérdéskör az az volt, hogy a 2008-as költségvetés módosítása történt meg az első negyedévben. Ezek a módosítások a várt és remélt bevételek csökkenése miatt váltak szükségessé. Így például tavaly a reklám és szponzori tevékenység eredményeképpen 29 millió forint volt a bevétel.  Ez már eleve egy nem túl nagy összeg, de azt láttam, hogy az idei, már módosított költségvetésben már a tervezett és előirányzott szponzori bevételek már csak 22,7 millió célzott bevételként szerepelnek. Ez azt jelenti, hogy csaknem 7 millió forinttal csökkentek az ilyen jellegű bevételek. Ezt most én összevetettem azzal, hogy mivel csökken a versenyzők száma, ezért az, igazgatási díjbevételek is csökkentek az MNASZ részéről, tehát itt például gondolok a nevezői, versenyzői licenszekre, és az egyéb díjköteles tételekre, amelyek már most látható, hogy nem érik el a tervezett szintet, tehát e körben is módosításra került a tervezet.  Ha ilyen elmaradt bevételekről van szó, az első problémám, hogy ha máshonnan nem keletkezik bevétel, akkor nyilvánvalóan ezeket valahonnan meg kell szerezni.
Aggódom attól, hogy ennek a jövőben az lesz a következménye, hogy a versenyzőkre háruló fizetési kötelezettségek lesznek megemelve, hiszen valamilyen módon a költségvetést be kell tartani.
A második aggodalmam az volt, hogy ebben a költségvetésben szerepel 6 millió forint előirányzott bevétel, amely 6 millió forint olyan tételszám alatt került megjelölésre, hogy ennyi lesz a várható büntetések összege 2008-ban. Ez egyébként több, mint ami tavaly ilyen módon befolyt összeg, tehát idén abból a feltételezésből indult ki az MNASZ, hogy több szabálytalanság lesz, mint tavaly, vagy nagyobb pénzbüntetésre kell a versenyzőket ítélni, hogy a költségvetés meglegyen. Ha tehát ez egy költségvetési tétel, felmerül a gyanú, hogy a büntetések nem akként kerülnek kiszabásra, hogy valaki megérdemli, vagy sem, hanem egy bizonyos terv teljesítési kényszere miatt.

- Ezeket az aggodalmait feltárta az ellenőrző bizottság másik két tagjának?
- Igen.

- Ők ennek ellenére úgy gondolják, hogy nem szükséges a közgyűlés össze hívása?
- Szerintük a közgyűlés összehívása ebben a pillanatban korai lenne.

- Gondolkodott azon, hogy lemond?
- Megfordult a fejemben, de végülis arra jutottam, hogy annak idején tényleg elsöprő többséggel lehettem tag, és azt gondoltam, hogy tartozom annyival a tagságnak, hogy amíg én lehetőséget látok a helyzet javulására, vagy érdemben tudom segíteni a sportot, akkor inkább megfutamodás lenne a lemondás.

- Mi lesz most?
- A helyzetet folyamatosan figyelemmel fogom kísérni, és végső esetben természetesen az illetékes hatóságokhoz fordulok.

 

Ez a hír most jelenik meg 4298. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k