Tóth Imi: Hátsó híd, WRC, IRC
Nyirád és Svájc előtt...
2007-10-12
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
765592486
Napi oldal:
41377
Jelenleg:
1533
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Kicsit besűrűsödött Tóth Imre programja...
A pécsi verseny nyögvenyelősre sikerült, annyira, hogy a navigátor elharapta még a nyelvét is. Szerencsére már jól van és a két verseny előtt kérdeztem Imit:


Először is: hogy vagy?
Köszönöm szépen, jól!
Van még egy-két csontfájdalom, de alapjában jól. A farokcsontom törése miatt még nem tudok jól hajolni és sokat egyhelyben ülni, de alakul a dolog.
Egyébként is utálok egyhelyben ülni, most már van rá alapos indokom.

Mi volt a diagnózis?
Eltörött egy pár fogam és eltörött a szegycsontom és a farokcsontom. Ennyi…

A szegycsontot és a farokcsontot értem. Rántott Rajtad egyet az öv, majd amikor visszaesett az autó, jól odaverted magad az üléshez…
A fogadat ki bántotta?
Azt igazából én sem tudom. Valószínűleg oldalirányú ütést vártam és összeharaptam a fogam. Elharaptam a nyelvem, ami nagyon vérzett….
A baleset után küldtem a fogorvosomnak ( egyszeres WRC navigátor) egy sms-t távirati stílusban.: ,, Kiestünk a versenyből, kicsit megsérültem, lehet, hogy kell egy hátsó híd"
Ő pedig értetlenkedve olvasta az üzenetet, honnan szerezzen egy Fabia WRC hátsó hidat...

De azért már jól pörög a nyelved ugye?
Azóta már több szituációban is próbáltam, jól működött. Remélem versenyhelyzetben is jól pörög majd… :)

Hogyan történt az esés?
Tipikus rallyebaleset, sima tempós balkanyarból kijövetelnél kidobta az autó hátulját az út mellé, ahol az oldalával csúsztunk majd megállt az autó egy fánál. Továbbtart elolvasni, mint ahogy megtörtént. Ezen a versenyen is volt több, ettől kalandosabb helyzetünk csak itt nem adta ki.
Valószínűleg gyorsan mentünk és lehagytuk az őrangyalunkat….

Az autó nem nézett ki jól…
Miután szétszedték, kiderült, hogy még rosszabb a helyzet…
A JU-Ka Motorsportnál szinte minden alkatrészük megvolt, hiszen egész évben láttuk mekkora alkatrészháttérrel, és felkészültséggel versenyeztünk. A karosszériát elvitték Mlada Boleslavba a Skoda gyárba, ott rendbe rakják. Egyszerűbb lett volna egy kasztnicsere, de Kopecky odaverte Finnországban és már ő is gondban volt. Tudomásunk szerint az volt az utolsó kész karosszéria. Így hozzáfogtak a miénket megjavítani…

Kész lesz a jövő hétre?
Bízom benne, hogy igen. A hírek szerint folyamatosan dolgoznak rajta és a héten kint is voltunk a csapatnál.
A gyárban javítják a karosszériát, a JU-Ka-ék pedig odahaza a motorikus és a futómű részeket.

De Nyirádon ott lesztek, ugye?
Bízom benne, hogy el tudunk indulni. Jövő hét közepén kiderül.
Mi is nagyon várjuk hiszen nagyon jó versenynek ígérkezik a debütáló futam.
Nagyon jók a pályák, jó az etap-útvonal arány és a Nyirádi-centrum is jó választásnak tűnik, mint versenyzői, mint nézői szempontból.
Versenyzőként is jó és új kihívás, hiszen új pályák, -talán egy-kettő volt régen-, még a múlt században.
Az ilyen új verseny egyébként navigátorként is több kihívást jelent.
Sőt mivel a pályák újak, a tréningmániások sem találták meg a rokonaikat" akiket látogathatnának a környéken….

A bajnoki címhez kell ez a verseny…
A támogatóktól elvárás az első helyezés?
A bajnoki címhez sok minden kell…..
Minden versenyen megpróbálunk a leggyorsabban menni, nem szoktunk taktikázni…
A mai napig nagy élmény és szórakozás számunkra, hogy versenyezhetünk, és örömet szerezhetünk szurkolóinknak, szponzorainknak és csapatunknak
Szezonkezdet előtt két héttel még kétséges volt az indulásunk. Ehhez képest hat versenyből ötször dobogós helyen célba értünk, nem kellett magyarázkodni és nem kellett telefonáltatni….
Nagyon elégedettek vagyunk a Skodával és a JU-KAcsapattal is.
Egyébként nincsen teljesítményorientált szerződésünk.
Örülnek, hogy jó eredményeket érünk el és legfőképp pedig annak, hogy idén egy megbízható Skodával tudunk versenyezni, ami eddig mindig célba ért.

Ezek szerint még nem biztos a Nyirád?
Mondjuk úgy: még nem tudunk pontosat mondani. Minden a szokás szerint történt, ma (pénteken) a tréning Octavia 4x4 összerakva, hajnalban indulás és szombat vasárnap tréning. Hétfőn a lepontosított, végleges szervizterv kiküldése a csapatnak stb….

A verseny után azonnal utazol, hiszen a rákövetkező héten IRC futamon navigálsz Bútor Robi mellett egy Super1600-os Swiftben…
Ha vége a nyirádi futamnak, még aznap indulok Robi után egy ezer kilométeres közúti etappal és elkezdjük a svájci versenyt felírni.
Bízom benne, hogy ott is jól tudunk szerepelni a másik VB-s pilótámmal.:)
Tudod szerencsés helyzetben, vagyok , mert hogy Magyarországon is VB-s pilótával megyek és külföldön is :):):)

Teljesen más a két verseny… Te melyiket szereted jobban?
Az aszfaltos futamot, vagy murván porolni?
Én a versenyt szeretem, mindegy, hogy aszfalt, vagy murva. Sőt jöhetne már a hó is.
Nagyon régóta versenyzem már, több mint 20 éve. Ilyen helyen, mint ez a svájci verseny, amire azt mondják, nagyon hasonlít a Monte-Carlo-ra, még nem versenyeztem. Biztos, hogy egy nagy kihívás lesz.

Egyébként is jó a versenyzésben, hogy olyan helyekre jut el az ember, akár Magyarországon, akár külföldön, ahol egyébként nem járna. Befizethetsz mindenféle holiday-re, akkor sem jutsz el olyan helyekre, ahol a versenyeket rendezik és ezek legtöbbször érdekes, szép helyek…
És ez így igaz akár nézőként, akár versenyzőként mész el egy-egy versenyre.

Egy WRC után közvetlenül beülni egy Super1600-os autóba… az milyen?
Van időd nézelődni?
Egyértelműen nem lassabb sokkal a Super1600 és Robi sem.
De átéltem már korábban, hiszen háromszor nyertünk Turival F 2000 bajnokságot.
Ha megnézed az időeredményeket, például tavaly esőben abszolút harmadik volt a Bútor a Mecseken, megelőzve jó pár WRC-t. Aszfalton egyáltalán nem lassú, sőt szerintem helyenként hasonló gyorsaságú. A végsebessége alacsonyabb. Murván persze kicsit más a kigyorsításoknál számít és talán végsebességében lassabb, de Svájcban nem hiszem, hogy lesznek olyan szakaszok, ahol tiltáson autózunk…
Tavaly Walesben nagy élmény és kihívás volt elsőre két felírásból menni, nagyon jó volt a Suzukis srácokkal is együtt dolgozni.

Bízom benne, hogy jól fogunk menni…

Köszönöm az interjút, örülök, hogy nem volt nehéz kihúzni Belőled a mondatokat... :)

Ez a hír most jelenik meg 10186. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k