Tóth Imi: Hátsó híd, WRC, IRC
Nyirád és Svájc előtt...
2007-10-12
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
797976213
Napi oldal:
59262
Jelenleg:
816
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

Kicsit besűrűsödött Tóth Imre programja...
A pécsi verseny nyögvenyelősre sikerült, annyira, hogy a navigátor elharapta még a nyelvét is. Szerencsére már jól van és a két verseny előtt kérdeztem Imit:


Először is: hogy vagy?
Köszönöm szépen, jól!
Van még egy-két csontfájdalom, de alapjában jól. A farokcsontom törése miatt még nem tudok jól hajolni és sokat egyhelyben ülni, de alakul a dolog.
Egyébként is utálok egyhelyben ülni, most már van rá alapos indokom.

Mi volt a diagnózis?
Eltörött egy pár fogam és eltörött a szegycsontom és a farokcsontom. Ennyi…

A szegycsontot és a farokcsontot értem. Rántott Rajtad egyet az öv, majd amikor visszaesett az autó, jól odaverted magad az üléshez…
A fogadat ki bántotta?
Azt igazából én sem tudom. Valószínűleg oldalirányú ütést vártam és összeharaptam a fogam. Elharaptam a nyelvem, ami nagyon vérzett….
A baleset után küldtem a fogorvosomnak ( egyszeres WRC navigátor) egy sms-t távirati stílusban.: ,, Kiestünk a versenyből, kicsit megsérültem, lehet, hogy kell egy hátsó híd"
Ő pedig értetlenkedve olvasta az üzenetet, honnan szerezzen egy Fabia WRC hátsó hidat...

De azért már jól pörög a nyelved ugye?
Azóta már több szituációban is próbáltam, jól működött. Remélem versenyhelyzetben is jól pörög majd… :)

Hogyan történt az esés?
Tipikus rallyebaleset, sima tempós balkanyarból kijövetelnél kidobta az autó hátulját az út mellé, ahol az oldalával csúsztunk majd megállt az autó egy fánál. Továbbtart elolvasni, mint ahogy megtörtént. Ezen a versenyen is volt több, ettől kalandosabb helyzetünk csak itt nem adta ki.
Valószínűleg gyorsan mentünk és lehagytuk az őrangyalunkat….

Az autó nem nézett ki jól…
Miután szétszedték, kiderült, hogy még rosszabb a helyzet…
A JU-Ka Motorsportnál szinte minden alkatrészük megvolt, hiszen egész évben láttuk mekkora alkatrészháttérrel, és felkészültséggel versenyeztünk. A karosszériát elvitték Mlada Boleslavba a Skoda gyárba, ott rendbe rakják. Egyszerűbb lett volna egy kasztnicsere, de Kopecky odaverte Finnországban és már ő is gondban volt. Tudomásunk szerint az volt az utolsó kész karosszéria. Így hozzáfogtak a miénket megjavítani…

Kész lesz a jövő hétre?
Bízom benne, hogy igen. A hírek szerint folyamatosan dolgoznak rajta és a héten kint is voltunk a csapatnál.
A gyárban javítják a karosszériát, a JU-Ka-ék pedig odahaza a motorikus és a futómű részeket.

De Nyirádon ott lesztek, ugye?
Bízom benne, hogy el tudunk indulni. Jövő hét közepén kiderül.
Mi is nagyon várjuk hiszen nagyon jó versenynek ígérkezik a debütáló futam.
Nagyon jók a pályák, jó az etap-útvonal arány és a Nyirádi-centrum is jó választásnak tűnik, mint versenyzői, mint nézői szempontból.
Versenyzőként is jó és új kihívás, hiszen új pályák, -talán egy-kettő volt régen-, még a múlt században.
Az ilyen új verseny egyébként navigátorként is több kihívást jelent.
Sőt mivel a pályák újak, a tréningmániások sem találták meg a rokonaikat" akiket látogathatnának a környéken….

A bajnoki címhez kell ez a verseny…
A támogatóktól elvárás az első helyezés?
A bajnoki címhez sok minden kell…..
Minden versenyen megpróbálunk a leggyorsabban menni, nem szoktunk taktikázni…
A mai napig nagy élmény és szórakozás számunkra, hogy versenyezhetünk, és örömet szerezhetünk szurkolóinknak, szponzorainknak és csapatunknak
Szezonkezdet előtt két héttel még kétséges volt az indulásunk. Ehhez képest hat versenyből ötször dobogós helyen célba értünk, nem kellett magyarázkodni és nem kellett telefonáltatni….
Nagyon elégedettek vagyunk a Skodával és a JU-KAcsapattal is.
Egyébként nincsen teljesítményorientált szerződésünk.
Örülnek, hogy jó eredményeket érünk el és legfőképp pedig annak, hogy idén egy megbízható Skodával tudunk versenyezni, ami eddig mindig célba ért.

Ezek szerint még nem biztos a Nyirád?
Mondjuk úgy: még nem tudunk pontosat mondani. Minden a szokás szerint történt, ma (pénteken) a tréning Octavia 4x4 összerakva, hajnalban indulás és szombat vasárnap tréning. Hétfőn a lepontosított, végleges szervizterv kiküldése a csapatnak stb….

A verseny után azonnal utazol, hiszen a rákövetkező héten IRC futamon navigálsz Bútor Robi mellett egy Super1600-os Swiftben…
Ha vége a nyirádi futamnak, még aznap indulok Robi után egy ezer kilométeres közúti etappal és elkezdjük a svájci versenyt felírni.
Bízom benne, hogy ott is jól tudunk szerepelni a másik VB-s pilótámmal.:)
Tudod szerencsés helyzetben, vagyok , mert hogy Magyarországon is VB-s pilótával megyek és külföldön is :):):)

Teljesen más a két verseny… Te melyiket szereted jobban?
Az aszfaltos futamot, vagy murván porolni?
Én a versenyt szeretem, mindegy, hogy aszfalt, vagy murva. Sőt jöhetne már a hó is.
Nagyon régóta versenyzem már, több mint 20 éve. Ilyen helyen, mint ez a svájci verseny, amire azt mondják, nagyon hasonlít a Monte-Carlo-ra, még nem versenyeztem. Biztos, hogy egy nagy kihívás lesz.

Egyébként is jó a versenyzésben, hogy olyan helyekre jut el az ember, akár Magyarországon, akár külföldön, ahol egyébként nem járna. Befizethetsz mindenféle holiday-re, akkor sem jutsz el olyan helyekre, ahol a versenyeket rendezik és ezek legtöbbször érdekes, szép helyek…
És ez így igaz akár nézőként, akár versenyzőként mész el egy-egy versenyre.

Egy WRC után közvetlenül beülni egy Super1600-os autóba… az milyen?
Van időd nézelődni?
Egyértelműen nem lassabb sokkal a Super1600 és Robi sem.
De átéltem már korábban, hiszen háromszor nyertünk Turival F 2000 bajnokságot.
Ha megnézed az időeredményeket, például tavaly esőben abszolút harmadik volt a Bútor a Mecseken, megelőzve jó pár WRC-t. Aszfalton egyáltalán nem lassú, sőt szerintem helyenként hasonló gyorsaságú. A végsebessége alacsonyabb. Murván persze kicsit más a kigyorsításoknál számít és talán végsebességében lassabb, de Svájcban nem hiszem, hogy lesznek olyan szakaszok, ahol tiltáson autózunk…
Tavaly Walesben nagy élmény és kihívás volt elsőre két felírásból menni, nagyon jó volt a Suzukis srácokkal is együtt dolgozni.

Bízom benne, hogy jól fogunk menni…

Köszönöm az interjút, örülök, hogy nem volt nehéz kihúzni Belőled a mondatokat... :)

Ez a hír most jelenik meg 10234. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
242526 27282930
01 02 03 04 05 0607

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k