Tóth Imre - frankó #2
2008-11-15
interjú • Pájer Ani - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
807965083
Napi oldal:
339208
Jelenleg:
1093
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

Miután legutóbb megmondta a frankót, néhányan észbe kaptak, hogy talán nem kéne annyira mellőzni. A jelenleg még aktív, és talán Magyarországon legsikeresebb co-drivert, a 2007. év legnépszerűbb navigátorát kérdeztük igazán frankó dolgokról.

- Kezdjük mindjárt a fegyelmi tárgyalássorozatoddal…
- Az MNASZ elnöke, Szamos Miklós indított ellenem fegyelmi eljárást. Jelenleg ez az eljárás van folyamatban. Pécsett volt egy tárgyalás meghirdetve, de a fegyelmi bizottság sajnos nem jelent meg a helyszínen, úgyhogy ott volt a vádlott meg az ügyvédje, de nem volt ott a fegyelmi bizottság…

- Ez hogy lehetséges?
- Biztos valami apró félreértés történt…

- Miért Pécsen volt?
- Furcsállottam én is… de így legalább lejöttek versenyt nézni.

- Azóta kiderült, hogy mi történt? Teszem azt, máshol voltak?
- Igen, egy más helyszínen tartották meg, de biztos egy apró félreértés vagy valami földrajzi probléma lehetett…

- Tőled függetlenül lezajlott a tárgyalás, a tanúk meghallgatása?
- Igen, a távolmaradásom nem hátráltathatja a fegyelmi tárgyalás ismételt lefolytatását, legfeljebb nem tudtunk róla, hogy hol tartják meg…

- Ez nem egy eljárási hiba? Nem kell majd emiatt megismételni ezt a tárgyalást?
- Ebben az ügyben már annyi hibát és szabálytalanságot követtek el, hogy ez belefér.

- Mi lesz a következő lépés? Kaptál valami hivatalos értesítést? Lesz még egy fegyelmi tárgyalás valami másik helyszínen?
- Nem, még semmi, most csak az van, hogy eltiltottak három évre, ami ellen fellebbeztem.

- Navigálnod most még lehet?
- A versenyautóban egyenlőre még járathatom a szám, de szép lenne, ha megtiltanák még azt is! Meg talán van egy pár dolog, amivel foglalkozniuk kellene ezen kívül is. Hiszen ki tudja mit hoz a jövő…

- Beszéljünk egy kicsit a Bajnokok Tornájáról! Te, mint kívülálló, de sok mindenre rálátó ember, mit gondolsz erről?
(az interjú a verseny előtt készült! - a szerk.)
- Szerintem ezt a választások előtt egy kirakat-sztoriként kellett megrendezni, hogy a raliban a WRC-seknek is befogják a száját, és rendezzenek egy év végi valamit. A furcsa ezzel kapcsolatban számomra csak az, hogy az elmúlt két évben senkinek sem volt fontos egy ilyen tornát szervezni, és most hírtelen fontos lett. Most, hogy lemondtak, és újra kívánják magukat jelöltetni, egyfajta kampány rendezvényt csinálnak a hungaroringen, hogy szavazatokat és támogatást szerezzenek.
Egyébként jót mosolyogtunk és viccelődtünk rajta, mert az egyik vébés pilótámmal - Bútorral - beszélgettünk erről Svájcban.Ő már tervezte, hogy mi és hogyan lesz a bajnokok tornáján. Akkor mondtam neki, hogy "Öcsi, szerinted oda akarnak téged majd hívni?" - Mire hazajött, már nem mosolygott, mert kiderült, hogy nem hívták. Az első meghívottak listáján nem szerepelt a Robi sem, de hiába kerested rajta a Jani és a Turi nevét, ők is hiányoztak. Bútor úgy tudom, hogy ha már úgysem a családjával tervezte azt a hétvégét, akkor elmegy Ceredre, egy jó kis ralisprintre, ahol a VFTS-sel fog szórakozni - magának és a nézőknek egyaránt (Robi autója nem készült el a hétvégi versenyre - a szerk.), Turit pedig ezen a hétvégén hívták meg ismét Porec-be ahol tavasszal egy Bajnokok Tornája rendezvényen kifújta az orrukat. Így Turi Horvátba megy, ahol az utolsó rallye futam lesz éppen ekkor.

- Te sem mész el?
- Nem tudom még, de biztos izgalmas lesz, hisz egy jó kezdeményezés.

- Mit gondolsz a sport mai helyzetéről? Volt vezetőváltás, Te pedig korábban RSB-tag voltál. Hogy működik most az RSB? Mennyire látsz egyáltalán erre rá?
- Egyszer erről már elmondtam a véleményemet, akkor megsértődött rajta mindenki, sőt talán ezért el is távolítottak az RSB-től. Egy régi ralisportban járatos barátommal beszéltünk erről a dologról, és arra jutottunk, hogy eddig soha senki a szövetség sportvezetésében, a ralival kapcsolatos sportvezetésért és az RSB tagságért nem fogadott el pénzt. Most ez a hatalmi harc arról szólt, hogy kinek, mennyi lesz a fizetése, és ez is volt az első RSB-ülés témája. Úgy tűnik, hogy a sportszakmával teljesen tisztában vannak, hisz más probléma nagyon fel sem merült, de bízom benne, hogy megvannak az elképzeléseik, és jól felkészülnek ezekre a feladatokra.

- Mi lesz a ralival, ha valóban nem lesz WRC és A/8?
- Ez egy olyan probléma, amit még aktív RSB tagságom alatt is, 3-4 éve pedzegetünk. Valójában nemcsak a WRC-vel van probléma, hanem a Magyar Bajnokság százegynéhány autójának közel 40 százaléka nem felel meg az FIA szabályoknak. El kell dönteni, milyen irányban indulunk el. El kell dönteni végre, hogy az FIA-t mennyire akarjuk követni, vagy mennyire nem. Mivel hosszú idő óta nem jól voltak megfogalmazva a szabályok és nem voltak egyértelműek az irányvonalak, így az emberek saját és szponzoraik pénzét sem biztos, hogy mindig megfelelően fektették be. Nemcsak a WRC és az A/8 a probléma, ha kitiltják, hanem ott van a H-csoport, mint felmerülő probléma, ott vannak azok az autók, amik magyar bajnokságban mehetnek esetleg különleges engedéllyel, de FIA futamokon nem mehetnek. El kell dönteni, hogy milyen irányba szeretnénk elindulni. De mivel a szövetségben a marakodás megy, ezzel a legkevésbé foglalkoznak.

- Van annak realitása, hogy egyszer összeüljenek az okosok és átnézzék a szabályokat? Kiderült, hogy egy csomó esetben ütik egymást a szabályok, és van, amiben követjük az FIA-t, van, amiben pedig nem. Esély pedig mindig van, de más kérdés, hogy tudnak e vele élni.
- Esély szerintem, az lenne rá, de jelen pillanatban az okosokat inkább el kell távolítani, mert gondoljodnak és túl értelmesek, és sajnos ezt közben a maradék "bólogatójánosokkal" nem lehet megcsinálni.

- Most, hogy az elnökség lemondott, nem lehet egy új irány?
- Szerintem azért mondtak csak le, hogy újra tudják jelöltetni magukat decemberben. Biztos, hogy fognak megint gyűjteni annyi szavazólapot, hogy esélyt lássanak a választásokra. Úgy gondolom, hogy azért mondtak le, mert munkájuk elismeréseként pár embert a közgyűlésen elzavartak volna a helyszínről, és azért azt nehezebb lett volna elviselni, mintsem, hogy így hősiesen lemondtak.

- Mi lesz a közgyűlésen? Elmész?
- Elmegyek, mert szórakoztató és mindig jókat mosolygok az emberek pillanatnyi ígérgetésein és feledékenységén, amikor időnként másképp emlékeznek dolgokra. :)

- Arra nem gondoltál még, hogy új erőként, hátha lenne esélyetek friss vért vinni ebbe a sportba?
- Ezt a két tábor közti állapotot úgy gondolom, mindenféleképpen csak úgy lehetne megoldani, hogy új embereket kellene a jelenlegiek helyére tenni. Egyrészt ezek a srácok fiatalok, de már kellően tapasztaltak és az MNASZ-t, mint társadalmi szervezetet, nem egzisztenciális kérdésnek tekintik. Én azt gondolom, hogy van a sport környékén még pár ember, akit még nem sikerült elüldözni, vagy csak picit parkoló pályára tenni, aki a sportot, és ezzel együtt a versenyzést és a versenyzés továbbfejlesztését tűzné ki célul.
Egyébként, ha összehasonlítjuk az évekkel korábbi bajnokság helyzetét, nemcsak a gazdasági helyzetet kell átértékelni, hanem figyelembe kell venni azt is, hogy azért nincs teljesen rend, mert a magában a szövetség vezetőségében is ellentmondások és érdekellentétek vannak. Mindkét brigád bizonyított már és mindkét brigád felsült. Akkor mire számítunk még?

- Versenyezni mikor fogsz legközelebb?
- Lehet, hogy a Mikulás Ralin fogunk indulni, de nem tudom még. A jövő évre van tárgyalásunk több külföldi futamra, a magyar bajnokságban is szeretnék indulni Trullival. Szeretném, ha zsúfolt versenyhétvégéim lennének Magyarországon Tomival, a másik VB-s pilótámmal, Bútor Robival pedig külföldön.

- Tudsz te nyugodtan aludni?
- Hogyne tudnék. Olyan jól és mélyen alszom. Vagy mire gondolsz? :)

- Hogy sokan megsértődnek a szavaidon, sokakkal szemben mész már hosszú ideje…
- Az emberek általában azért sértődnek meg, mert van valóságtartalma annak, amit mondok.

- Mikorra várható a fegyelmi tárgyalásnak valami folytatása? Mikor lesz vége?
- Majd véget ér, különösebben nem izgat.

- Egy utolsó dolog lenne: láttam, mostanában változott a divat iránti szenvedélyed, és új kedvenc pólód van…
- Igen, a közelmúltban volt a névnapom. A Turi Fanclub-tól Pécsett kaptam egy TOMISZTÁR mintájára készült T.IMISZTÁR feliratú tortát, és kaptam tőlük két darab pólót, amit ők készítettek, amin szerintem nagyon jópofa kis rajz van. Felvettem, sőt a kérésükre a versenyen is ebben voltam. Kettőt kaptam, de még aznap este egy másik "hangulat karbantartó egységben" összefutottunk Szamos Miklós elnök úrral, akinek persze semmi köze a pólón szereplő "Számos" elnevezésű figurához, vagy Károly bácsihoz, ez csakis a véletlen műve.
Volt, aki megérkeztünkkor sietve távozott, de mi csatlakoztunk, és némi tudatmódosító szer elfogyasztása után a társaság zrikálni kezdett. Azt gondolom, hogy olyan srác vagyok, aki igazán önzetlenül tud adni, ezért az egyik pólót oda ajándékoztam Miklósnak, akin lehetett látni, hogy abszolút felhőtlen és őszinte mosollyal örült neki. Másnap, mikor találkoztunk szintén megdicsért, és rajta keresztül a szintén nem a pólón szereplő "Frakk" szereplővel azonosított Frank Tamás is üzent, hogy kér belőle egyet. Nagyon tetszett nekik, hiszen ők is értik a tréfát! Egyébként ezt még meg kell beszélni a szurkolói klubbal, mert egyelőre csak kettőt adtak nekem - de ha megengedik az én sajátomat átadom majd. A Fanclubosok nem gondolták, hogy annyira kapós lesz ez a dizájn, hogy az elnökség tagjai is akarnak majd belőle, de már tervezik az újabb darabokat! Nem hiszed el, de naponta úgy negyven telefont kapok az ügyben… Lehet, hogy divatot teremtettek a srácok. :) Sőt vannak újabb motívumaik is meglepetésként. De ha más nem, legalább lesz végre valami tárgyi bizonyíték a következő fegyelmi eljárásomra…

Ez a hír most jelenik meg 8661. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
05 06 07 08 09 1011
12 13 14 15 16 17 18
2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2026.01.02-04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k