LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Továbbra is villámgyors!
Turán Fricit már a doktor is engedte versenyezni
2011-01-06
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
770147955
Napi oldal:
95346
Jelenleg:
954
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Sokáig nem váratott magára az esemény, hogy Turán Frici - az óriási bukást követően - újra autóba üljön. Mihelyst az orvosa is engedélyezte, Frici már száguldott is a havas, jeges pályákon, és hogy bizonyítson, a Szilveszter Rallye végén a dobogó legfelső fokára is felállt, hiszen megismételve a tavalyi győzelmet, 2010-ben is ő volt a leggyorsabb ezen a futamon. Fricivel beszélgettem az év végi futamról, és az MNASZ-nél bekövetkezett személyi változásokról.

Milyen volt újra versenyezni?
Már nagyon vártuk. A legnehezebb része talán az a várakozás volt, hogy az orvosom is azt mondja, hogy újra versenyezhetek. Mondhatom, hogy sikeres volt a visszatérés, bár igazából én a baleset után sem éreztem azt, hogy a további versenyzésem során bármi is visszafog majd abban, hogy továbbra is gyors legyek.

Tovabbra_is_villamgyors_2


Ismét megnyerted a Szilveszter Rallye-t.
Nehezebb volt ez a győzelem, mint a tavalyi?
thumb_Tovabbra_is_villamgyors_3Sokkal összetettebb volt, és sokkal taktikusabban kellett menni. Egy gyorsasági kivételével végig vezettük a versenyt, jó döntéseket hoztunk a gumiválasztással, gumivágással és futómű-beállításokkal kapcsolatban, folyamatosan javultunk, és talán ennek tudható be, hogy a verseny végére nagy különbségek alakultak ki a dobogós helyezettek között. Végig jó lelkiállapotban tudtunk versenyezni, nem kezdtünk el kapkodni, kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtottunk. Megtaláltuk azt a határvonalat, ami a látványos és gyors autózás között húzódik!

Megkívánták volna a pályák a szöges gumi használatának engedélyezését?
Szerintem szöges gumival jobb lett volna menni, de abszolút megérthető az, hogy a Hungaroring aszfaltjára nem engedik a mezőnyt szöges abroncsokkal. Jegesek voltak a pályák, de ezt el kellett fogadni, és azt hiszem, hogy nem is volt ezzel senkinek különösebb problémája. Nyilván egy új helyzet elé állította az egész mezőnyt, hiszen ilyen körülmények közt még nem versenyeztünk, de ezt is meg kellett oldani, ezt is meg kellett tanulni, és azt hiszem, hogy mi nagyon jól tudtunk alkalmazkodni a körülményekhez.

Tovabbra_is_villamgyors_4


Nem a megszokott navigátorod ült melletted, mi volt ennek az oka?
Év végén mindig ezt csináljuk, Gabi kicsit vezet, én pedig valaki mást - barátot, családtagot, ismerőst - ültetek a jobb oldalamra. Tavaly Nemrava Ferivel mentem már a Mikulás Rallye-n, de ott sajnos a negyedik gyorsasági szakaszon egy technikai hiba miatt ki kellett állnunk az első helyről, a Fabia WRC-vel. Akkor ott megfogadtuk, hogy megint fogunk együtt autózni, és a cél a győzelem lesz. Mikulás Rallye-n most még nem volt "engedélyem", hogy menjek, így ezt a közös kocsikázást a szilveszteri futamra helyeztük át.

Ha jól tudom, akkor most Zsiros Gabi csapatvezetői feladatokat látott el?
Igen, ezúttal ő vette át a csapatvezetői feladatokat, és ha minden igaz, akkor most pedig majd én megyek szurkolni neki a Janner Rallye-ra, ahol Szabó Lackóval és a VFTS-sel fognak versenyezni. Január közepe felé pedig befejezzük ezeket a külön túrákat és onnét kezdve már abszolút az idei idényünkre próbálunk fókuszálni.

Mikor láthatunk újra VB-n titeket?
Ez egy nagyon jó kérdés, remélem, hogy minél hamarabb! Nagyon szeretném, ha a konkrét terveinkről január végén, február elején már beszámolhatnánk. Az már biztos, hogy Svédországba nem megyünk, legalábbis versenyezni nem, de mindenképp az a célunk, hogy szerepelhessünk világbajnoki futamon, és talán most úgy fest a dolog, hogy lesz is esélyünk erre.

Tovabbra_is_villamgyors_1


Új vezetőség állt össze az MNASZ-nél, ennek tükrében Te hogyan látod a magyar rallye jövőjét?
Várom a fejleményeket! Azt hiszem, hogy mindenki várja, hogy mi fog történni. Úgy gondolom, hogy a fiatalok megkapták most a lehetőséget, amivel együtt egy teljesen új szemlélet is esélyt kapott. Bízom benne, hogy pozitív irányú változások lesznek.

Mi lenne szerinted a legfontosabb, elsődleges feladatuk?
Ez egy összetett választ igényelne, azt hiszem, hogy hosszas lenne a felsorolás, ha ebbe most belekezdenék. Talán az lenne most az elsődleges, hogy a nézőket visszanyerjük a pályák mellé. Sok nézőt elvesztettünk, aminek persze vannak olyan okai is, amit a jelenlegi gazdasági helyzet alakított, amiről az eddigi vezetőség se nagyon tehetett, de bizonyára voltak olyan döntések is, amelyek azért befolyásolták ezt a helyzetet. Ez a sportág akkor tud életben maradni és újra a régi fényében pompázni, ha vissza tudjuk nyerni azt a rengeteg nézőt, akik miatt mi versenyzünk.

A nézők elvesztése nem inkább arra vezethető vissza, hogy a rallye már látványát veszítette?
Soha nem pártoltam azt például, hogy a WRC-ket tiltsák ki. Meg kellene találni ezeknek az autóknak is a helyét a mezőnyben, mint ahogy megtalálták Belgiumban és Franciaországban is, és ott nagyon-nagyon népszerűek is a versenyek. Talán a legjobb példa erre Franciaország, ahol bármivel lehet menni, aminek valaha volt gépkönyve, vagy valaha is homológ volt. Ott a Porsche-któl kezdve a WRC-ig, az R5 Turbo-kig bármivel lehet menni. Úgy vélem, hogy a nagy korlátozások helyett inkább kicsit nyitni kellene a kategóriákat, hiszen az a lényeg, hogy a rallye arról szóljon, amiről régen szólt! Komoly csaták kellenek, komoly autókkal. Ott vannak például az A/8-as Mitsubishik, Zsigulik, amelyek árban talán lényegesebben elérhetőbbek, mint egy új fejlesztésű N-es kocsi, és legalább olyan látványt - ha nem nagyobbat - nyújtanak. A mezőny eleje most a tizedekért versenyez, ami nagyon jó egyébként, és nem mondom, hogy egy rossz irány, de mindenképp elmondható róla az is, hogy a látvány kárára megy, ami miatt pedig nézőket vesztünk.

Végezetül?
Nagyon szépen köszönjük azon ismerőseinknek, barátainknak, szurkolóinknak, akik a balesetünk után bármilyen formában megkerestek bennünket és jókívánságokkal halmoztak el minket.
A rossz dologban jó volt azért megélni ezt a szeretetet, amit kaptunk! Reméljük idén a köszönetünk mellett még nagyon sok örömet is tudunk okozni nekik!

Ez a hír most jelenik meg 6794. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k