24.Országos LADA Találkozó - 2025.08.21-24 - Soltvadkert
RS-EVENT - 2025.08.23. - MVM Dome, Budapest
Továbbra is villámgyors!
Turán Fricit már a doktor is engedte versenyezni
2011-01-06
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
780154309
Napi oldal:
79164
Jelenleg:
1389
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
az 5.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
883
2. Balassa Balázs
806
3. Gönczi Dániel
746
4. Rási László
710
5. Csáki Ottó
605
6. Kasza Kristóf
599
7. Somogyi Máté
597
8. Suborits Péter
586
9.
Nagy Balázs
583
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 9.futam,
a Rally Finnland után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
176
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
173
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
163
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
163
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
125
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
87
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
52
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
48
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Sokáig nem váratott magára az esemény, hogy Turán Frici - az óriási bukást követően - újra autóba üljön. Mihelyst az orvosa is engedélyezte, Frici már száguldott is a havas, jeges pályákon, és hogy bizonyítson, a Szilveszter Rallye végén a dobogó legfelső fokára is felállt, hiszen megismételve a tavalyi győzelmet, 2010-ben is ő volt a leggyorsabb ezen a futamon. Fricivel beszélgettem az év végi futamról, és az MNASZ-nél bekövetkezett személyi változásokról.

Milyen volt újra versenyezni?
Már nagyon vártuk. A legnehezebb része talán az a várakozás volt, hogy az orvosom is azt mondja, hogy újra versenyezhetek. Mondhatom, hogy sikeres volt a visszatérés, bár igazából én a baleset után sem éreztem azt, hogy a további versenyzésem során bármi is visszafog majd abban, hogy továbbra is gyors legyek.

Tovabbra_is_villamgyors_2


Ismét megnyerted a Szilveszter Rallye-t.
Nehezebb volt ez a győzelem, mint a tavalyi?
thumb_Tovabbra_is_villamgyors_3Sokkal összetettebb volt, és sokkal taktikusabban kellett menni. Egy gyorsasági kivételével végig vezettük a versenyt, jó döntéseket hoztunk a gumiválasztással, gumivágással és futómű-beállításokkal kapcsolatban, folyamatosan javultunk, és talán ennek tudható be, hogy a verseny végére nagy különbségek alakultak ki a dobogós helyezettek között. Végig jó lelkiállapotban tudtunk versenyezni, nem kezdtünk el kapkodni, kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtottunk. Megtaláltuk azt a határvonalat, ami a látványos és gyors autózás között húzódik!

Megkívánták volna a pályák a szöges gumi használatának engedélyezését?
Szerintem szöges gumival jobb lett volna menni, de abszolút megérthető az, hogy a Hungaroring aszfaltjára nem engedik a mezőnyt szöges abroncsokkal. Jegesek voltak a pályák, de ezt el kellett fogadni, és azt hiszem, hogy nem is volt ezzel senkinek különösebb problémája. Nyilván egy új helyzet elé állította az egész mezőnyt, hiszen ilyen körülmények közt még nem versenyeztünk, de ezt is meg kellett oldani, ezt is meg kellett tanulni, és azt hiszem, hogy mi nagyon jól tudtunk alkalmazkodni a körülményekhez.

Tovabbra_is_villamgyors_4


Nem a megszokott navigátorod ült melletted, mi volt ennek az oka?
Év végén mindig ezt csináljuk, Gabi kicsit vezet, én pedig valaki mást - barátot, családtagot, ismerőst - ültetek a jobb oldalamra. Tavaly Nemrava Ferivel mentem már a Mikulás Rallye-n, de ott sajnos a negyedik gyorsasági szakaszon egy technikai hiba miatt ki kellett állnunk az első helyről, a Fabia WRC-vel. Akkor ott megfogadtuk, hogy megint fogunk együtt autózni, és a cél a győzelem lesz. Mikulás Rallye-n most még nem volt "engedélyem", hogy menjek, így ezt a közös kocsikázást a szilveszteri futamra helyeztük át.

Ha jól tudom, akkor most Zsiros Gabi csapatvezetői feladatokat látott el?
Igen, ezúttal ő vette át a csapatvezetői feladatokat, és ha minden igaz, akkor most pedig majd én megyek szurkolni neki a Janner Rallye-ra, ahol Szabó Lackóval és a VFTS-sel fognak versenyezni. Január közepe felé pedig befejezzük ezeket a külön túrákat és onnét kezdve már abszolút az idei idényünkre próbálunk fókuszálni.

Mikor láthatunk újra VB-n titeket?
Ez egy nagyon jó kérdés, remélem, hogy minél hamarabb! Nagyon szeretném, ha a konkrét terveinkről január végén, február elején már beszámolhatnánk. Az már biztos, hogy Svédországba nem megyünk, legalábbis versenyezni nem, de mindenképp az a célunk, hogy szerepelhessünk világbajnoki futamon, és talán most úgy fest a dolog, hogy lesz is esélyünk erre.

Tovabbra_is_villamgyors_1


Új vezetőség állt össze az MNASZ-nél, ennek tükrében Te hogyan látod a magyar rallye jövőjét?
Várom a fejleményeket! Azt hiszem, hogy mindenki várja, hogy mi fog történni. Úgy gondolom, hogy a fiatalok megkapták most a lehetőséget, amivel együtt egy teljesen új szemlélet is esélyt kapott. Bízom benne, hogy pozitív irányú változások lesznek.

Mi lenne szerinted a legfontosabb, elsődleges feladatuk?
Ez egy összetett választ igényelne, azt hiszem, hogy hosszas lenne a felsorolás, ha ebbe most belekezdenék. Talán az lenne most az elsődleges, hogy a nézőket visszanyerjük a pályák mellé. Sok nézőt elvesztettünk, aminek persze vannak olyan okai is, amit a jelenlegi gazdasági helyzet alakított, amiről az eddigi vezetőség se nagyon tehetett, de bizonyára voltak olyan döntések is, amelyek azért befolyásolták ezt a helyzetet. Ez a sportág akkor tud életben maradni és újra a régi fényében pompázni, ha vissza tudjuk nyerni azt a rengeteg nézőt, akik miatt mi versenyzünk.

A nézők elvesztése nem inkább arra vezethető vissza, hogy a rallye már látványát veszítette?
Soha nem pártoltam azt például, hogy a WRC-ket tiltsák ki. Meg kellene találni ezeknek az autóknak is a helyét a mezőnyben, mint ahogy megtalálták Belgiumban és Franciaországban is, és ott nagyon-nagyon népszerűek is a versenyek. Talán a legjobb példa erre Franciaország, ahol bármivel lehet menni, aminek valaha volt gépkönyve, vagy valaha is homológ volt. Ott a Porsche-któl kezdve a WRC-ig, az R5 Turbo-kig bármivel lehet menni. Úgy vélem, hogy a nagy korlátozások helyett inkább kicsit nyitni kellene a kategóriákat, hiszen az a lényeg, hogy a rallye arról szóljon, amiről régen szólt! Komoly csaták kellenek, komoly autókkal. Ott vannak például az A/8-as Mitsubishik, Zsigulik, amelyek árban talán lényegesebben elérhetőbbek, mint egy új fejlesztésű N-es kocsi, és legalább olyan látványt - ha nem nagyobbat - nyújtanak. A mezőny eleje most a tizedekért versenyez, ami nagyon jó egyébként, és nem mondom, hogy egy rossz irány, de mindenképp elmondható róla az is, hogy a látvány kárára megy, ami miatt pedig nézőket vesztünk.

Végezetül?
Nagyon szépen köszönjük azon ismerőseinknek, barátainknak, szurkolóinknak, akik a balesetünk után bármilyen formában megkerestek bennünket és jókívánságokkal halmoztak el minket.
A rossz dologban jó volt azért megélni ezt a szeretetet, amit kaptunk! Reméljük idén a köszönetünk mellett még nagyon sok örömet is tudunk okozni nekik!

Ez a hír most jelenik meg 6808. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
11 12 13 14151617
18 19 20 21222324
252627 28293031
010203 04050607
08 09 10 11121314
2025.08.21-24.

részletes infóink

2025.08.23-24.

részletes infóink

2025.08.22-26.

részletes infóink

2025.08.23.

részletes infóink

2025.08.29-30.

részletes infóink

2025.09.12-14.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k