LCH Tavaszi LADA találkozó
Továbbra is villámgyors!
Turán Fricit már a doktor is engedte versenyezni
2011-01-06
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
685187397
Napi oldal:
30400
Jelenleg:
1148
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Sokáig nem váratott magára az esemény, hogy Turán Frici - az óriási bukást követően - újra autóba üljön. Mihelyst az orvosa is engedélyezte, Frici már száguldott is a havas, jeges pályákon, és hogy bizonyítson, a Szilveszter Rallye végén a dobogó legfelső fokára is felállt, hiszen megismételve a tavalyi győzelmet, 2010-ben is ő volt a leggyorsabb ezen a futamon. Fricivel beszélgettem az év végi futamról, és az MNASZ-nél bekövetkezett személyi változásokról.

Milyen volt újra versenyezni?
Már nagyon vártuk. A legnehezebb része talán az a várakozás volt, hogy az orvosom is azt mondja, hogy újra versenyezhetek. Mondhatom, hogy sikeres volt a visszatérés, bár igazából én a baleset után sem éreztem azt, hogy a további versenyzésem során bármi is visszafog majd abban, hogy továbbra is gyors legyek.

Tovabbra_is_villamgyors_2


Ismét megnyerted a Szilveszter Rallye-t.
Nehezebb volt ez a győzelem, mint a tavalyi?
thumb_Tovabbra_is_villamgyors_3Sokkal összetettebb volt, és sokkal taktikusabban kellett menni. Egy gyorsasági kivételével végig vezettük a versenyt, jó döntéseket hoztunk a gumiválasztással, gumivágással és futómű-beállításokkal kapcsolatban, folyamatosan javultunk, és talán ennek tudható be, hogy a verseny végére nagy különbségek alakultak ki a dobogós helyezettek között. Végig jó lelkiállapotban tudtunk versenyezni, nem kezdtünk el kapkodni, kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtottunk. Megtaláltuk azt a határvonalat, ami a látványos és gyors autózás között húzódik!

Megkívánták volna a pályák a szöges gumi használatának engedélyezését?
Szerintem szöges gumival jobb lett volna menni, de abszolút megérthető az, hogy a Hungaroring aszfaltjára nem engedik a mezőnyt szöges abroncsokkal. Jegesek voltak a pályák, de ezt el kellett fogadni, és azt hiszem, hogy nem is volt ezzel senkinek különösebb problémája. Nyilván egy új helyzet elé állította az egész mezőnyt, hiszen ilyen körülmények közt még nem versenyeztünk, de ezt is meg kellett oldani, ezt is meg kellett tanulni, és azt hiszem, hogy mi nagyon jól tudtunk alkalmazkodni a körülményekhez.

Tovabbra_is_villamgyors_4


Nem a megszokott navigátorod ült melletted, mi volt ennek az oka?
Év végén mindig ezt csináljuk, Gabi kicsit vezet, én pedig valaki mást - barátot, családtagot, ismerőst - ültetek a jobb oldalamra. Tavaly Nemrava Ferivel mentem már a Mikulás Rallye-n, de ott sajnos a negyedik gyorsasági szakaszon egy technikai hiba miatt ki kellett állnunk az első helyről, a Fabia WRC-vel. Akkor ott megfogadtuk, hogy megint fogunk együtt autózni, és a cél a győzelem lesz. Mikulás Rallye-n most még nem volt "engedélyem", hogy menjek, így ezt a közös kocsikázást a szilveszteri futamra helyeztük át.

Ha jól tudom, akkor most Zsiros Gabi csapatvezetői feladatokat látott el?
Igen, ezúttal ő vette át a csapatvezetői feladatokat, és ha minden igaz, akkor most pedig majd én megyek szurkolni neki a Janner Rallye-ra, ahol Szabó Lackóval és a VFTS-sel fognak versenyezni. Január közepe felé pedig befejezzük ezeket a külön túrákat és onnét kezdve már abszolút az idei idényünkre próbálunk fókuszálni.

Mikor láthatunk újra VB-n titeket?
Ez egy nagyon jó kérdés, remélem, hogy minél hamarabb! Nagyon szeretném, ha a konkrét terveinkről január végén, február elején már beszámolhatnánk. Az már biztos, hogy Svédországba nem megyünk, legalábbis versenyezni nem, de mindenképp az a célunk, hogy szerepelhessünk világbajnoki futamon, és talán most úgy fest a dolog, hogy lesz is esélyünk erre.

Tovabbra_is_villamgyors_1


Új vezetőség állt össze az MNASZ-nél, ennek tükrében Te hogyan látod a magyar rallye jövőjét?
Várom a fejleményeket! Azt hiszem, hogy mindenki várja, hogy mi fog történni. Úgy gondolom, hogy a fiatalok megkapták most a lehetőséget, amivel együtt egy teljesen új szemlélet is esélyt kapott. Bízom benne, hogy pozitív irányú változások lesznek.

Mi lenne szerinted a legfontosabb, elsődleges feladatuk?
Ez egy összetett választ igényelne, azt hiszem, hogy hosszas lenne a felsorolás, ha ebbe most belekezdenék. Talán az lenne most az elsődleges, hogy a nézőket visszanyerjük a pályák mellé. Sok nézőt elvesztettünk, aminek persze vannak olyan okai is, amit a jelenlegi gazdasági helyzet alakított, amiről az eddigi vezetőség se nagyon tehetett, de bizonyára voltak olyan döntések is, amelyek azért befolyásolták ezt a helyzetet. Ez a sportág akkor tud életben maradni és újra a régi fényében pompázni, ha vissza tudjuk nyerni azt a rengeteg nézőt, akik miatt mi versenyzünk.

A nézők elvesztése nem inkább arra vezethető vissza, hogy a rallye már látványát veszítette?
Soha nem pártoltam azt például, hogy a WRC-ket tiltsák ki. Meg kellene találni ezeknek az autóknak is a helyét a mezőnyben, mint ahogy megtalálták Belgiumban és Franciaországban is, és ott nagyon-nagyon népszerűek is a versenyek. Talán a legjobb példa erre Franciaország, ahol bármivel lehet menni, aminek valaha volt gépkönyve, vagy valaha is homológ volt. Ott a Porsche-któl kezdve a WRC-ig, az R5 Turbo-kig bármivel lehet menni. Úgy vélem, hogy a nagy korlátozások helyett inkább kicsit nyitni kellene a kategóriákat, hiszen az a lényeg, hogy a rallye arról szóljon, amiről régen szólt! Komoly csaták kellenek, komoly autókkal. Ott vannak például az A/8-as Mitsubishik, Zsigulik, amelyek árban talán lényegesebben elérhetőbbek, mint egy új fejlesztésű N-es kocsi, és legalább olyan látványt - ha nem nagyobbat - nyújtanak. A mezőny eleje most a tizedekért versenyez, ami nagyon jó egyébként, és nem mondom, hogy egy rossz irány, de mindenképp elmondható róla az is, hogy a látvány kárára megy, ami miatt pedig nézőket vesztünk.

Végezetül?
Nagyon szépen köszönjük azon ismerőseinknek, barátainknak, szurkolóinknak, akik a balesetünk után bármilyen formában megkerestek bennünket és jókívánságokkal halmoztak el minket.
A rossz dologban jó volt azért megélni ezt a szeretetet, amit kaptunk! Reméljük idén a köszönetünk mellett még nagyon sok örömet is tudunk okozni nekik!

Ez a hír most jelenik meg 6706. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k