Továbbra sincs lazsálás!
Herczig Norbert interjú Veszprém után, Arad előtt
2012-07-17
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
557237485
Napi oldal:
6624
Jelenleg:
854
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
RetroCuccok - Nosztalgiázz velünk

Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2020
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
Volkswagen Golf GTi R5
654
2.
Kasza Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
638
3. Bartók Vince
Ford Fiesta R5
514
4.
Molnár Alex
Volkswagen Golf GTi R5
457
5. Tóth Patrik
Volkswagen Golf GTi R5
428
6. Szőcs Attila
Volkswagen Golf GTi R5
416
7. Biró-Ambrus R.
Volkswagen Golf GTi R5
399
8. Fónagy Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
366
9. Somogyi Máté
Volkswagen Golf GTi R5
282
teljes táblázat
World Rally Championship 2020
a bajnokság végeredménye
1. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
122
2. Elfyn Evans
Toyota Yaris WRC
114
3.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
105
4.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
87
5. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
80
6. Esapekka Lappi
Ford Fiesta WRC
52
7. Teemu Suninen
Ford Fiesta WRC
44
8. Dani Sordo
Hyundai i20 Coupe WRC
42
9. Craig Breen
Hyundai i20 Coupe WRC
25
teljes táblázat
European Rally Championship
a bajnokság végeredménye
1. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
121
2. Oliver Solberg
Volkswagen Polo GTi R5
112
3. G. Munster
Hyundai i20 R5
86
4. Ivan Ares
Hyundai i20 R5
59
5. A. Mikkelsen
Skoda Fabia R5
52
6. E. Llarena
Citroen C3 R5
52
7. Craig Breen
Hyundai i20 R5
49
8. Miko Marczyk
Skoda Fabia R5
44
9. Erik Cais
Ford Fiesta R5 MkII
38
teljes táblázat
World Rallycross Championship
a bajnokság végeredménye
1. J.Kristoffersson
Peugeot 208
219
2. M.Ekström
Audi S1
192
3. Timmy Hansen
Peugeot 208
163
4. N. Grönholm
Hyundai i20
147
5. Kevin Hansen
Peugeot 208
135
6. Robin Larsson
Audi S1
122
7. A.Bakkerud
Renault Megane RS
121
8. Timo Scheider
Seat Ibiza
92
9. Anton Marklund
Renault Megane RS
90
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2020
a bajnokság végeredménye
1.
Hadik András
Ford Fiesta MkII R5
128
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Golf GTi R5
127
3.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
116
4. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5
114
5. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
61
6.
Klausz Kristóf
Ford Fiesta R5
57
7. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
46
8. Csucsu
Citroën C3 R5
44
9. Német Lackó
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2020
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
158
2. Bacsa Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
124
3. Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
106
4. Tajmel Tibor
BMW
65
5. Szilágyi Patrik
BMW
60
6.
Veréb Zoltán
Lada VFTS
41
7. Kocsomba Károly
BMW
35
8. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Novák Balázs
BMW
29
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Német Gábor
Peugeot 208 R2
42
2.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 R2
36
3.
Maricsek Miklós
Peugeot 208 R2
31
4.
Hibján József
Peugeot 208 R2
16
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 R2
15
6. Tábori Ákos
Peugeot 208 R2
5
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2020
a bajnokság végeredménye
1. Foczkó Ákos
Lada VFTS
131
2. Janovich Roland
Lada 21011
129
3. Ruszó Krisztián
Opel Adam R2
80
4. Péter Pál
Honda Civic Type-R
69
5. Szetei Norbert
Citroen C2 R2
56
6. Tamás Gergely
Renault Twingo
50
7. Németh Gergely
Citroen C2 R2
37
8. Berta József
Honda Civic Type-R
35
9. Baksai László
Lada 2107
32
teljes táblázat

tovabbra_sincs_lazsalas_1

Újabb futamgyőzelemmel tért haza a Herczig Norbert – Igor Bacigal páros, akik ezzel megerősítették vezető pozíciójukat az éves értékelésben, ám még messze van a bajnokság vége. Norbival beszélgettem a veszprémi futamról, és a soron következő aradiról.

Úgy tűnik nagyon jó a kedved!

Mitől ne lenne? :-) Egy ilyen eredmény, egy ilyen verseny után ez majdhogynem kötelező! Nagyon szép hétvége volt ez számunkra is, és a BRR Team életében is, hiszen míg mi itthon arattunk futamgyőzelmet, addig a csapat alapítója, Raimund Baumschlager a Schneebergland Rally-n szerezte meg az abszolút győzelmet.

Milyen volt a hétvége számotokra, mesélj!
Ismét nagyon-nagyon élveztük minden pillanatát, még az első napot is, amikor nem voltunk annyira helyen…

tovabbra_sincs_lazsalas_4

Tehát akkor nem tudatos „taktikai húzás” volt, hogy az első nap végén a negyedik helyen zártatok?
Most lehetnék nagyképű, és mondhatnám, hogy „persze, mi ezt így akartuk és azért szedtünk össze egy kis hátrányt, hogy másnap a többiek takarítsanak”, de ez nem így van! A pénteki két gyorsaságin nem olyan eredménnyel végeztünk, ahogy szerettünk volna, ami egyrészt annak volt köszönhető, hogy nem a megfelelő abroncsot tettük fel. A keménynek szavaztam bizalmat, de nem volt elég meleg az időjárás ehhez.
A második napon - mérnöki segítséggel - egy nagyon jó abroncs mellett döntöttünk, és nagyon jól tudtunk vele kezdeni szombaton, már az elején nagyon gyorsak voltunk, két gyors után szinte le is dolgoztuk a hátrányunkat.

tovabbra_sincs_lazsalas_2

Viszont az utolsó pillanatig hatalmas csata zajlott…
Valóban nagyon közel autózgattunk egymáshoz, a másodpercekért, tizedmásodpercekért versenyeztünk. Nagyon sajnáltuk Friciéket, hogy egy jó csatából estek ki. Tudom, hogy egy ilyen helyzetben, egy bérautónál hogy van, mint van, és mennyire rossz azt megélni, amikor nincs tartalék alkatrész, és önhibádon kívül félre kell állni, nem tudsz tovább versenyezni.
A futam végéig izgalmas volt a csatázás, ráadásul az utolsó kör előtt még egyszer hoztam egy rossz döntést, mégpedig azt, hogy feltettük megint a kemény abroncsokat, mert úgy éreztem, hogy nagyon meleg van. Nem volt túl jó választás, az utolsó előtti gyorson Kazár Mikiék visszavették tőlünk a vezetést, ettől függetlenül úgy éreztem, hogy itt még nem dőlt el a verseny, így az utolsó gyorson mindent egy lapra tettünk fel és nagyon-nagyon bevállalósan jöttünk, többször lógtunk az út mellett.

Az utolsó gyors beírójába érkezve, már tudtad, hogy ti nyertétek a futamot és mi történt Kazár Mikiékkel?
Amikor beérkeztünk és ránéztem a táblára, a mi időnk még nem volt felírva. Azt láttam, hogy a kordonnál többen tapsolnak... én meg csak néztem a táblát, de nem láttam. :-) Majd amikor felírták az időnket, akkor tudatosult, hogy ott mennyivel jött rosszabbat Kazár Miki.

Minden jó, ha a vége jó…
Így van, a veszprémi futamot megnyertük, de még messze vagyunk a végétől... azaz jobban mondva nem is igazán tudjuk, hogy mennyire vagyunk a végétől, hiszen jelen pillanatban a hivatalos versenynaptárban öt verseny szerepel, de ez így nem annyira fair, mert év elején 6 bajnoki futamról beszélgettünk. Jó lenne, ha a szövetség most már egy hivatalos közleményben tájékoztatást nyújtana arról, hogy mindenképpen hat futam lesz, mert a berkeken belül azért mindenki erről beszél, csak nincs kiírva. Miskolc Rallye? Vagy ha az nincs, akkor elmegyünk külföldre valahová? Nem igazán jó ez így, hogy majd az Arad Rallye után kezdünk el beszélgetni róla, hogy már csak egy verseny van, vagy kettő?

A veszprémi céldobogón azt mondtad, hogy még nem számolgattad a bajnoki pontjaitokat. Azóta ezt pótoltad?
Igen, azóta megvan minden! :-) Nekünk 66 pontunk van, 53 Botkáéknak, 46 Kazáréknak, Friciéknek pedig 28. Ennek tükrében azt mondhatom, hogy most már nem nekünk kell nagyon sietni, de persze lazsálni nem lazsálhatunk, de azért foglalkozni kell a pontokkal is és, fél szemmel nézni a táblázatot.

tovabbra_sincs_lazsalas_3

Így azért nyugodtabban álltok oda az aradi rajtba?
Igen, be kell valljam, ez így van. Nyugodtabb lesz a felkészülés, nyugodtabban várjuk a versenyt, nyugodtabban tudunk odaállni a rajtba, aztán majd meglátjuk, hogyan tudunk versenyezni. Egy biztos: lassan nem akarunk menni!
 
Milyen versenyre, pályákra számítasz Aradon?
A tavalyi aradi futam egy fájó pont számomra, mert úgy éreztem, hogy jól felkészültünk, de az ötödik gyorsaságin egy teljesen banális hibával estünk ki, amit én csináltam. Nagyon szélesen fordultam egy kanyart, nem a tiszta nyomon, hanem a sodróson és nagyon kis tempóval lecsúsztunk az útról, ahol egy keményebb földdarabban - még sziklát sem mondanék - a bal hátsó kerék elakadt és eltörött egy pár forintos alkatrész és így a verseny feladására kényszerültünk. Életem egyik legnagyobb kihívása volt és mondhatom, hogy most is az lesz! Nagyon nehéz, de egyben élvezetes, szűk, néhol tempós, néhol technikás gyorsasági szakaszokon kell menni. Nagyon nagy kihívás ilyen pályákon versenyezni. Szerintem egy jó verseny lesz, egy nagyon kicsit a (román-magyar) rendezőnek nagyobb figyelmet kell szentelnie a biztonságra, lehet egy picit több rescue, pályabíró kell, mert talán a tavalyi évben ebben álltak rosszul, de maga a rendezvény (a végkimenetelét tekintve) egy nagyon jó verseny volt. Jól szervezetett, jól lepörgetett, így nagyon sajnáltam, hogy kiestünk, de bízom benne, hogy idén végig tudjuk élvezni a versenyt, ezeken a szenzációs pályákon!

 tovabbra_sincs_lazsalas_5

Ez a hír most jelenik meg 3220. alkalommal
Share |
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
19. Valvoline Veszprém Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
1213 14 15 161718
1920 21 22232425
26 27 28 29 30 0102
03 04 05 06 07 0809
10 11 12 13 141516
2021.04.17-18.

részletes infóink


2021.04.16-19.

részletes infóink


2021.04.18.

részletes infóink


2021.04.22-25.

részletes infóink


2021.05.14-16.

részletes infóink


2021. #maradjotthon

részletes infóink

versenyek

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2021
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k