KEVIÉP Rallycross Fesztivál - 2021.szeptember 25-26. RabócsiRing
Továbbra sincs lazsálás!
Herczig Norbert interjú Veszprém után, Arad előtt
2012-07-17
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
576446731
Napi oldal:
2682
Jelenleg:
635
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
AutoHifiStudio
 
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2021
a hatodik futam után
1.
Suborits Péter
Volkswagen Polo GTi R5
534
2. Bíró-Ambrus R.
Ford Fiesta R5 MkII
379
3.
Molnár Alex
Ford Fiesta R5 MkII
352
4. Tóth Patrik
Volkswagen Polo GTi R5
349
5. Bartók Vince
Ford Fiesta R5 MkII
316
6. Szöcs Attila
Volkswagen Polo GTi R5
294
7. Fónagy Kristóf
Ford Fiesta R5 MkII
275
8. Martinák Balázs
Mitsubishi Space Star R5
243
9. Kasza Kristóf
Ford Fiesta R5 MkII
242
teljes táblázat
World Rally Championship 2021
a kilencedik futam,
az Acropolis Rally után
1. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
180
2. Elfyn Evans Toyota Yaris WRC
136
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
130
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
129
5.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
106
6. T. Katsuta Toyota Yaris WRC
66
7. Craig Breen
Hyundai i20 Coupe WRC
60
8. Gus Greensmith Ford Fiesta WRC
44
9. Dani Sordo Hyundai i20 Coupe WRC
43
teljes táblázat
European Rally Championship
a negyedik futam,
a Barum Rally után
1. A. Mikkelsen
Skoda Fabia R5
97
2. Miko Marczyk
Skoda Fabia R5
78
3. E. Llarena
Skoda Fabia R5
78
4. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
67
5. Herczig Norbert
Skoda Fabia R5
67
6. Craig Breen
Hyundai i20 R5
43
7. Nikolay Gryazin
Volkswagen Polo R5
39
7. G. Basso
Skoda Fabia R5
39
7. Jan Kopecky
Hyundai i20 R5
39
teljes táblázat
World Rallycross Championship
a harmadik futam, Lohéac után
1 Timmy Hansen
Peugeot 208
85
2. Kevin Hansen
Peugeot 208
75
3. Szabó Krisztián
Hyundai i20
58
4. J. Krisoffersson
Audi S1
57
5. Kevin Abbring
Renault Megane RS
55
6. N. Grönholm
Hyundai i20
51
7. Enzo Ide
Seat Ibiza
37
8. Timo Scheider
Seat Ibiza
31
9. Juha Rytkönen
Ford Fiesta
25
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2021
a hatodik futam,
a Vértes Rallye után
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5
38
1.
Hadik András
Ford Fiesta MkII R5
164
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
155
3.
Mads Ostberg
Citroen CD3 Rally2
134
4.
Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
131
5.
Osváth Péter
Skoda Fabia R5
93
6. Jan Kopecky
Skoda Fabia R5
66
7. Bodolai László
Ford Fiesta MkII R5
65
8.
Velenczei Ádám
SKODA Fabia R5 Evo
64
9.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
55
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2021
a hatodik futam,
a Vértes Rallye után
1. Bacsa Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
51
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
20.5
3.
Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
19
4. Temesvári László
BMW M3
18
5. Rafael Tamás
Porsche 911 GT3
16
6. Maricsek Miklós
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Janecskó László
BMW E36
16
8. Szölösi Roland
BMW M3 E46
14
9. Foczkó Ákos
Mitsubishi Lancer Evo X
12,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a negyedik futam,
a Vértes Rallye után
1.
Német Gábor
Peugeot 208 Rally4
48
2.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 Rally4
40
3.
Szauer Gergö
Peugeot 208 Rally4
38
4.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
29
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
17
6. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
14
7. Csoma András
Peugeot 208 Rally4
10
8. Schubert Isván
Peugeot 208 Rally4
2
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2020
a bajnokság végeredménye
1. Foczkó Ákos
Lada VFTS
131
2. Janovich Roland
Lada 21011
129
3. Ruszó Krisztián
Opel Adam R2
80
4. Péter Pál
Honda Civic Type-R
69
5. Szetei Norbert
Citroen C2 R2
56
6. Tamás Gergely
Renault Twingo
50
7. Németh Gergely
Citroen C2 R2
37
8. Berta József
Honda Civic Type-R
35
9. Baksai László
Lada 2107
32
teljes táblázat

tovabbra_sincs_lazsalas_1

Újabb futamgyőzelemmel tért haza a Herczig Norbert – Igor Bacigal páros, akik ezzel megerősítették vezető pozíciójukat az éves értékelésben, ám még messze van a bajnokság vége. Norbival beszélgettem a veszprémi futamról, és a soron következő aradiról.

Úgy tűnik nagyon jó a kedved!

Mitől ne lenne? :-) Egy ilyen eredmény, egy ilyen verseny után ez majdhogynem kötelező! Nagyon szép hétvége volt ez számunkra is, és a BRR Team életében is, hiszen míg mi itthon arattunk futamgyőzelmet, addig a csapat alapítója, Raimund Baumschlager a Schneebergland Rally-n szerezte meg az abszolút győzelmet.

Milyen volt a hétvége számotokra, mesélj!
Ismét nagyon-nagyon élveztük minden pillanatát, még az első napot is, amikor nem voltunk annyira helyen…

tovabbra_sincs_lazsalas_4

Tehát akkor nem tudatos „taktikai húzás” volt, hogy az első nap végén a negyedik helyen zártatok?
Most lehetnék nagyképű, és mondhatnám, hogy „persze, mi ezt így akartuk és azért szedtünk össze egy kis hátrányt, hogy másnap a többiek takarítsanak”, de ez nem így van! A pénteki két gyorsaságin nem olyan eredménnyel végeztünk, ahogy szerettünk volna, ami egyrészt annak volt köszönhető, hogy nem a megfelelő abroncsot tettük fel. A keménynek szavaztam bizalmat, de nem volt elég meleg az időjárás ehhez.
A második napon - mérnöki segítséggel - egy nagyon jó abroncs mellett döntöttünk, és nagyon jól tudtunk vele kezdeni szombaton, már az elején nagyon gyorsak voltunk, két gyors után szinte le is dolgoztuk a hátrányunkat.

tovabbra_sincs_lazsalas_2

Viszont az utolsó pillanatig hatalmas csata zajlott…
Valóban nagyon közel autózgattunk egymáshoz, a másodpercekért, tizedmásodpercekért versenyeztünk. Nagyon sajnáltuk Friciéket, hogy egy jó csatából estek ki. Tudom, hogy egy ilyen helyzetben, egy bérautónál hogy van, mint van, és mennyire rossz azt megélni, amikor nincs tartalék alkatrész, és önhibádon kívül félre kell állni, nem tudsz tovább versenyezni.
A futam végéig izgalmas volt a csatázás, ráadásul az utolsó kör előtt még egyszer hoztam egy rossz döntést, mégpedig azt, hogy feltettük megint a kemény abroncsokat, mert úgy éreztem, hogy nagyon meleg van. Nem volt túl jó választás, az utolsó előtti gyorson Kazár Mikiék visszavették tőlünk a vezetést, ettől függetlenül úgy éreztem, hogy itt még nem dőlt el a verseny, így az utolsó gyorson mindent egy lapra tettünk fel és nagyon-nagyon bevállalósan jöttünk, többször lógtunk az út mellett.

Az utolsó gyors beírójába érkezve, már tudtad, hogy ti nyertétek a futamot és mi történt Kazár Mikiékkel?
Amikor beérkeztünk és ránéztem a táblára, a mi időnk még nem volt felírva. Azt láttam, hogy a kordonnál többen tapsolnak... én meg csak néztem a táblát, de nem láttam. :-) Majd amikor felírták az időnket, akkor tudatosult, hogy ott mennyivel jött rosszabbat Kazár Miki.

Minden jó, ha a vége jó…
Így van, a veszprémi futamot megnyertük, de még messze vagyunk a végétől... azaz jobban mondva nem is igazán tudjuk, hogy mennyire vagyunk a végétől, hiszen jelen pillanatban a hivatalos versenynaptárban öt verseny szerepel, de ez így nem annyira fair, mert év elején 6 bajnoki futamról beszélgettünk. Jó lenne, ha a szövetség most már egy hivatalos közleményben tájékoztatást nyújtana arról, hogy mindenképpen hat futam lesz, mert a berkeken belül azért mindenki erről beszél, csak nincs kiírva. Miskolc Rallye? Vagy ha az nincs, akkor elmegyünk külföldre valahová? Nem igazán jó ez így, hogy majd az Arad Rallye után kezdünk el beszélgetni róla, hogy már csak egy verseny van, vagy kettő?

A veszprémi céldobogón azt mondtad, hogy még nem számolgattad a bajnoki pontjaitokat. Azóta ezt pótoltad?
Igen, azóta megvan minden! :-) Nekünk 66 pontunk van, 53 Botkáéknak, 46 Kazáréknak, Friciéknek pedig 28. Ennek tükrében azt mondhatom, hogy most már nem nekünk kell nagyon sietni, de persze lazsálni nem lazsálhatunk, de azért foglalkozni kell a pontokkal is és, fél szemmel nézni a táblázatot.

tovabbra_sincs_lazsalas_3

Így azért nyugodtabban álltok oda az aradi rajtba?
Igen, be kell valljam, ez így van. Nyugodtabb lesz a felkészülés, nyugodtabban várjuk a versenyt, nyugodtabban tudunk odaállni a rajtba, aztán majd meglátjuk, hogyan tudunk versenyezni. Egy biztos: lassan nem akarunk menni!
 
Milyen versenyre, pályákra számítasz Aradon?
A tavalyi aradi futam egy fájó pont számomra, mert úgy éreztem, hogy jól felkészültünk, de az ötödik gyorsaságin egy teljesen banális hibával estünk ki, amit én csináltam. Nagyon szélesen fordultam egy kanyart, nem a tiszta nyomon, hanem a sodróson és nagyon kis tempóval lecsúsztunk az útról, ahol egy keményebb földdarabban - még sziklát sem mondanék - a bal hátsó kerék elakadt és eltörött egy pár forintos alkatrész és így a verseny feladására kényszerültünk. Életem egyik legnagyobb kihívása volt és mondhatom, hogy most is az lesz! Nagyon nehéz, de egyben élvezetes, szűk, néhol tempós, néhol technikás gyorsasági szakaszokon kell menni. Nagyon nagy kihívás ilyen pályákon versenyezni. Szerintem egy jó verseny lesz, egy nagyon kicsit a (román-magyar) rendezőnek nagyobb figyelmet kell szentelnie a biztonságra, lehet egy picit több rescue, pályabíró kell, mert talán a tavalyi évben ebben álltak rosszul, de maga a rendezvény (a végkimenetelét tekintve) egy nagyon jó verseny volt. Jól szervezetett, jól lepörgetett, így nagyon sajnáltam, hogy kiestünk, de bízom benne, hogy idén végig tudjuk élvezni a versenyt, ezeken a szenzációs pályákon!

 tovabbra_sincs_lazsalas_5

Ez a hír most jelenik meg 3276. alkalommal
Share |
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
19. Valvoline Veszprém Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
0607 08 09101112
13 14 15 16171819
20 21 22 23 242526
2728 29 30 01 0203
04 05 06 07080910
2021.09.16-18.

részletes infóink


2021.09.24-27.

részletes infóink


2021.09.25.

részletes infóink


2021.09.25-26.

részletes infóink


2021.10.16-17.

részletes infóink


2021.10.22-24.

részletes infóink


2021. #maradjotthon

részletes infóink

versenyek

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2021
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k