Trabanttal az IRC-n
2011-09-02
interjú • NH
h i r d e t é s
Összes oldal:
785206703
Napi oldal:
98008
Jelenleg:
1489
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

thumb_trabanttal_az_irc-n_1Farkas Csabát és a metálkék Trabantját már ismerhetik a pécsi versenyre járók.
Most is ott lesz a prológon...

Megint rajthoz állsz Pécsen, mint már sok éven át, de életedben először IRC futamon. Egy Trabanttal hogy is van ez? – kérdezzük Farkas Csabától, aki szeptember 9.-én este a 45. Canon Mecsek Rallye prológján indul a kék Trabanttal.
Jelen Istvánnal 2004-ben beszéltem először arról, van-e valamilyen lehetőség arra, hogy az autómmal megjelenhessek a nagy múltú Mecsek Rallye prológján. Ő azt mondta, próbáljuk meg, de ne feledjem el, csak nyitóautóként veszek részt ott, így nem egy kaszkadőr-mutatványt szeretne látni. Most már sok éve ott vagyunk a pécsi versenyek nyitó napján, ez számomra nagyon nagy élmény, és az eddig eltelt időszak csúcsa az, hogy lehetőséget kaptam a részvételre az IRC futamon is.


trabanttal_az_irc-n_5

Miért pont Trabanttal versenyzel 13 éve, mikor ezt az autót sem olcsó fenntartani, főleg ilyen műszaki állapotban, ahogy a Te versenyautód kinéz, és ami benne van. Nem gondolkodtál a váltáson?
1998-ban ezzel kezdtem Trabantozni, több szlalom-bajnokságon vettem már részt vele, kisebb-nagyobb sikerekkel. Azóta folyamatosan fejlesztettük, hogy a mai állapotát elérje, és így egy nagyon jó kis versenyautó lett a végeredmény. Szeretem, és minden alkatrészét ismerem ennek az autónak. A fejlesztések során szinte mindent beépítettünk, amitől az autó gyorsulhat, stabilabb lesz, szinte minden Trabant benne, csak a fékeknél léptünk egy picit tovább, és Golf GTI tárcsafékekkel tudom megállítani vagy lassítani a gigászi teljesítményt. :)

trabanttal_az_irc-n_2

Néha még ma is meg tud lepni az autó, „barátkozunk egymással”, szóval a kérdésedre válaszolva nem igazán gondolkodom máson.

Volt egy régebbi pécsi prológ, ahol egy ismert VB menő ült melletted egy körön át. Ha azt kérte volna, hogy vezethesse a Te autódat, mit válaszoltál volna erre?
Menjen vele nyugodtan, nem tesz benne nagyobb kárt, mint én… Biztos egy különleges élmény lett volna számára, ha vezeti is az autót, de Rovanpera nem tette fel ezt a kérdést. Viszont mikor a kör végén kiszállt az autóból, az arca mindent elárult arról, hogy ez számára egy különleges esemény volt. Aztán, ahogy egy profihoz illik, beült a Skoda Fabia WRC-be, és vitte a meghívott vendégeket az EXPO területén.

trabanttal_az_irc-n_3

A támogatóid, szponzoraid mit szólnak ezekhez a megjelenésekhez?
Tetszik Nekik az a koncepció, pl. a Proex az első pillanattól kezdve támogatja a versenyzésemet, több más cég is feltűnt az autómon az évek során, és annak is nagy sikere volt, mikor a Fábry Show-ban megjelent a versenyautó. Úgy gondolom, a támogatókat minden lehetséges módon ki kell szolgálni, és ha olyat kapnak, ami egy picit is különleges, az nagyon tetszik Nekik.

Milyen időket tudsz a Trabanttal autózni a mezőnyhöz viszonyítva?
Az időket össze lehet hasonlítani a mezőny idejével, de nem teljesen szabad, hiszen Ők egyszer mennek a prológon, és a másnapi versenyre koncentrálva sokan óvatosabban, én a meghívás jellege miatt több alkalommal is teljesítem a pályát. Arról nem beszélve, hogy ez az autó szlalomra van építve, ha kimennénk gyorsasági szakaszra, ami azért más jellegű, nagyon sokat kapnék tőlük…
De a prológon a teljes mezőny elejébe azért be lehet férni a kis kék autóval… :)

trabanttal_az_irc-n_4

A versenyen részt vennél a teljes távon?
Mivel 1 litert fogyaszt a kis autó kilométerenként, így aztán elég nagy bajban lennénk a hosszú gyorsokon a most beépített speciális, 7  literes tankkal és a szervizparkos megoldással… Egyébként sem erre épült az autó, széria üzemanyagtankkal sem lenne ez teljesíthető, így maradunk annál, a prológon mindent megteszünk azért, hogy a nézőknek és az utasoknak szimpatikus legyen, amit csinálok és én is jól érezzem magam.

Milyen rajtszámmal várhatnak a nézők és mikor?
A 601-es rajtszámot kapja meg az autó, de elsőként rajtolunk a Széchenyi térről, átmegyünk Pécsen, ahogy a mezőny is, majd a prológon több alkalommal is látható lesz az autó.

Ez a hír most jelenik meg 7851. alkalommal
címkék: Farkas Csaba, Trabant, IRC, NH
Share |
2011.09.09-11.
Intercontinental Rally Challenge 2011
CANON 45. Mecsek Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
010203 04050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
222324 25 262728
293001 02 030405

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k