Trabanttal az IRC-n
2011-09-02
interjú • NH
h i r d e t é s
Összes oldal:
763311900
Napi oldal:
49357
Jelenleg:
896
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

thumb_trabanttal_az_irc-n_1Farkas Csabát és a metálkék Trabantját már ismerhetik a pécsi versenyre járók.
Most is ott lesz a prológon...

Megint rajthoz állsz Pécsen, mint már sok éven át, de életedben először IRC futamon. Egy Trabanttal hogy is van ez? – kérdezzük Farkas Csabától, aki szeptember 9.-én este a 45. Canon Mecsek Rallye prológján indul a kék Trabanttal.
Jelen Istvánnal 2004-ben beszéltem először arról, van-e valamilyen lehetőség arra, hogy az autómmal megjelenhessek a nagy múltú Mecsek Rallye prológján. Ő azt mondta, próbáljuk meg, de ne feledjem el, csak nyitóautóként veszek részt ott, így nem egy kaszkadőr-mutatványt szeretne látni. Most már sok éve ott vagyunk a pécsi versenyek nyitó napján, ez számomra nagyon nagy élmény, és az eddig eltelt időszak csúcsa az, hogy lehetőséget kaptam a részvételre az IRC futamon is.


trabanttal_az_irc-n_5

Miért pont Trabanttal versenyzel 13 éve, mikor ezt az autót sem olcsó fenntartani, főleg ilyen műszaki állapotban, ahogy a Te versenyautód kinéz, és ami benne van. Nem gondolkodtál a váltáson?
1998-ban ezzel kezdtem Trabantozni, több szlalom-bajnokságon vettem már részt vele, kisebb-nagyobb sikerekkel. Azóta folyamatosan fejlesztettük, hogy a mai állapotát elérje, és így egy nagyon jó kis versenyautó lett a végeredmény. Szeretem, és minden alkatrészét ismerem ennek az autónak. A fejlesztések során szinte mindent beépítettünk, amitől az autó gyorsulhat, stabilabb lesz, szinte minden Trabant benne, csak a fékeknél léptünk egy picit tovább, és Golf GTI tárcsafékekkel tudom megállítani vagy lassítani a gigászi teljesítményt. :)

trabanttal_az_irc-n_2

Néha még ma is meg tud lepni az autó, „barátkozunk egymással”, szóval a kérdésedre válaszolva nem igazán gondolkodom máson.

Volt egy régebbi pécsi prológ, ahol egy ismert VB menő ült melletted egy körön át. Ha azt kérte volna, hogy vezethesse a Te autódat, mit válaszoltál volna erre?
Menjen vele nyugodtan, nem tesz benne nagyobb kárt, mint én… Biztos egy különleges élmény lett volna számára, ha vezeti is az autót, de Rovanpera nem tette fel ezt a kérdést. Viszont mikor a kör végén kiszállt az autóból, az arca mindent elárult arról, hogy ez számára egy különleges esemény volt. Aztán, ahogy egy profihoz illik, beült a Skoda Fabia WRC-be, és vitte a meghívott vendégeket az EXPO területén.

trabanttal_az_irc-n_3

A támogatóid, szponzoraid mit szólnak ezekhez a megjelenésekhez?
Tetszik Nekik az a koncepció, pl. a Proex az első pillanattól kezdve támogatja a versenyzésemet, több más cég is feltűnt az autómon az évek során, és annak is nagy sikere volt, mikor a Fábry Show-ban megjelent a versenyautó. Úgy gondolom, a támogatókat minden lehetséges módon ki kell szolgálni, és ha olyat kapnak, ami egy picit is különleges, az nagyon tetszik Nekik.

Milyen időket tudsz a Trabanttal autózni a mezőnyhöz viszonyítva?
Az időket össze lehet hasonlítani a mezőny idejével, de nem teljesen szabad, hiszen Ők egyszer mennek a prológon, és a másnapi versenyre koncentrálva sokan óvatosabban, én a meghívás jellege miatt több alkalommal is teljesítem a pályát. Arról nem beszélve, hogy ez az autó szlalomra van építve, ha kimennénk gyorsasági szakaszra, ami azért más jellegű, nagyon sokat kapnék tőlük…
De a prológon a teljes mezőny elejébe azért be lehet férni a kis kék autóval… :)

trabanttal_az_irc-n_4

A versenyen részt vennél a teljes távon?
Mivel 1 litert fogyaszt a kis autó kilométerenként, így aztán elég nagy bajban lennénk a hosszú gyorsokon a most beépített speciális, 7  literes tankkal és a szervizparkos megoldással… Egyébként sem erre épült az autó, széria üzemanyagtankkal sem lenne ez teljesíthető, így maradunk annál, a prológon mindent megteszünk azért, hogy a nézőknek és az utasoknak szimpatikus legyen, amit csinálok és én is jól érezzem magam.

Milyen rajtszámmal várhatnak a nézők és mikor?
A 601-es rajtszámot kapja meg az autó, de elsőként rajtolunk a Széchenyi térről, átmegyünk Pécsen, ahogy a mezőny is, majd a prológon több alkalommal is látható lesz az autó.

Ez a hír most jelenik meg 7809. alkalommal
címkék: Farkas Csaba, Trabant, IRC, NH
Share |
2011.09.09-11.
Intercontinental Rally Challenge 2011
CANON 45. Mecsek Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k