UNIX - AUTÓ, MOTOR ÉS TUNING SHOW 2025. március 28-30. Budapest, Hungexpo
Trabi, Mecsek, Kőváry
Húsz éve kezdte és most a Historic futamon indul
2012-06-01
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
758753437
Napi oldal:
29326
Jelenleg:
825
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
996
2.
Fónagy Kristóf
960
3. Kasza Kristóf
959
4. Gönczi Dániel
873
5. Végh Krisz
818
6. Kozsuk Péter
805
7. Osztás Ábel
800
8. Bíró-Ambrus Roland
780
9. Balogh Richárd
737
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 3.futam, a Kenya Rallye után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
88
2. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
52
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
49
4. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
35
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
33
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
33
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

 trabi_mecsek_kovary_7

A Trabant már Ózdon is porolt rendesen, Demjén Martin bejáratta a kisautót, most pedig Kőváry Barna vág neki a Mecsek Rallye-nak! Duplaműszakot vállalt a prológra, hiszen nem csupán a Trabanttal osztja majd a látványt, de a tavalyi stílushoz hasonlóan a „hanganyagot” is felpörgeti.

A múltkor Ózdon láttam a Trabantodat, mit keresett ott, és miért nem te ültél benne?
A Monte Carlo Historic Rallye után a fő csapásirány az volt, hogy az idei esztendőben a hazai közönségnek is autózzunk, felidézve a múltat, visszatérve a gyökerekhez. Szerettünk volna a magyar bajnokságban indulni, de kezdődött azzal, hogy elmaradt az Eger Rallye. Jött a Bükfürdő Rallye, ahol a prológon be is mutattuk a kis Trabit, ugyanazzal a koncepcióval, ahogyan a Monte Carlo-n is ment, a gruppe 2-es változatával: szériamotor, szériaváltó, szériakipufogó... A murván a Trabi nem igazán képes hibátlanul üzemelni, ezt már a korábbi tapasztalatink is igazolták, így maradt a prológon autózás, mellette pedig a műsorvezetés. Az elmaradt egri futamkor találtuk ki, hogy induljunk idén RTE versenyeken, de már az első – tatabányai futamra – sem tudtunk elmenni, más jellegű elfoglaltságaim miatt, majd következett az Ózd Rallye, ahol tényleg nagyon szerettem volna menni. Csak az egyik része a dolognak, hogy arra a hétvégére is hat másik rendezvényen kellett volna lennem, de a verseny előtt egy autóztatáson vittem egy mentős srácot, aki felfigyelt arra, hogy húzom a bal lábam. Mondta is, hogy ennek a fele sem tréfa, most rögtön szaladjunk a balesetibe. Jött a kivizsgálás, és a megállapítás: az ötös-hatos csigolya között egy 11 mm-es kitüremkedés látható... tehát még nem gerincsérv, de a lényeg: „versenyautóba ülés erősen nem ajánlott!”. Azóta különböző terápiákra járok, inkább a természetgyógyászat irányába fordulva, mintsem a kés irányába... Állni tudok, háton feküdni is… szuperkirály, 37 évesen bottal járni! A doktor bácsi szerint a három lábam közül valamelyik nem fog működni, ha így folytatom... mondom, lehetne választani, hogy melyik legyen az? :-) Azóta persze próbálom kímélni magam, sofőrrel járok mindenhová, fekszem a hátsó ülésen, és be kell lássam, hogy most jön ki a 20 év: a borulások, csattanások, Afrika-járások, a több millió kilométer. És bizonyára azzal sem segítettem sokat az egészségi állapotomon, amikor meg akartuk borítani az Isuzut, és én is odaálltam mellé, hogy majd visszaborítom az oldalára… hamar be kellett látnom, hogy ez nem Trabant.

trabi_mecsek_kovary_2

Demjén Martin még az ózdi verseny előtt pár héttel megkeresett, hogy előbb-utóbb majd tud autókázni, tudnék-e segíteni abban, hogy belépne ő is a Vöröskeresztes szervezetembe, hátha valamiféle olyan együttműködéseket tudnék kitalálni, mellyel mindannyian jól járhatnánk. Összefonódtak a szálak, fény derült arra is, hogy ő tulajdonképpen akkor született - 1992-ben - amikor mi elkezdtünk versenyezni! Itt az igazi kapcsolódási pont! Bevillant, hogy megkérdezzem tőle, nem akar-e menni Ózdon a Trabantommal, mire ő rögtön mondta, hogy „dehogynem!”.

trabi_mecsek_kovary_3

Bérbe adtad a Trabantot?
Nem bérbe, hanem csak úgy odaadtam neki, hogy menjen vele. Nyilván nem túl megszokott dolog ez a hazai rallye-s társadalomban, amikor valaki csak úgy odaadja az autóját egy ifjú reménységnek. Én viszont odaadtam azt az autót, amiből a világon egy van! Mert nincs még egy ilyen Trabi, ami elrajtolt és célba is ért volna a Monte Carlo Historic Rallye-n!

trabi_mecsek_kovary_4

Nem féltetted a kis Trabit?
Demjén Martin tudását mindenki ismeri, ment már Evo VI-ossal abszolút időt tavaly, és az eddig sportpályafutása is önmagáért beszél. Az emberi hozzáállása is nagyon szimpatikus volt, jól jöttek ki a lépések is, ő segítséget kért, én pedig egy lehetőséget kínáltam neki. Úgy adtam oda neki, hogy tessék, itt van, rajta vannak a montés téligumik, így ahogy van elviheted. Nem változtatunk semmit, még az ülés pozíción sem, ha kell rakjál bele kispárnákat, vagy ha nem férsz bele, fogyjál le, mehettek Lócival, csináljátok, egy dolog a fontos: nyújtsd meg a kézifék bowdent! Ez a feladat, de ha plasztikai sebészhez kell vinnem, akkor megöllek, eláslak, kiáslak... és ezt eljátszom egy héten keresztül!

trabi_mecsek_kovary_5

Hogyan sikerült?
Elkoptatták a téligumikat, és visszanézve a felvételeket - minden nagyképűség nélkül mondhatom - hogy simán látom a 20 évvel ezelőtti önmagam benne! Iszonyat a srác, félelemérzet születéskor dekódolva, gázpedálállásból egy van, pillangószelep nyitva, mehet!
Aznap a dömsödi autocross pályán vezettem műsort, előtte a nyíregyházi szlalomversenyen, és nem mondom, hogy nem izgultam végig, nem mondom, hogy őszinte volt a mosolyom, de Martin élt ezzel a lehetőséggel és sem sebészhez, sem máshová nem kellett vinni a Trabit utána! Úgy ahogy adtam, visszakaptam, nagyon megköszönték a lehetőséget. Nagyon jó második kisgazdához került. Azt gondolom, hogy megvan az a jövőkép, hogy ki az, aki esetleg irányíthatná a Trabantot, ha úgy alakulna a kis életünk, de azért ott van még az őszi Rally Legend, ahol mindenképp szeretnénk menni.

Hétvégén Mecsek Rallye, és bár nagyon kedveljük Martint, de mondd, hogy ezúttal te fogsz a kiskocsiban ülni!
Gondolkoztunk rajta, hogy itt is Martin menjen vele az egészségi állapotom miatt, de megpróbálom összeszedni magam, mert az igazi pont az „i”-re a Mecsek Rallye, hisz én ott kezdtem el versenyezni. Meg egyáltalán! A Mecsek Rallye, az Mecsek Rallye! És nem hagynék ki egy ilyen Historic EB-t hazai közönség előtt. A Trabant átesett az ózdi futam után egy teljes revízión, megkapta a nagymotort. A régi trabis csapattal együtt - ugyanúgy Barkas trélerrel - megyünk le Pécsre. Reméljük, hogy ez a Mecsek Rallye egy óriási csattanó lesz! Természetesen a Monte Carlo tábla rajtamarad, picit más dekorációval, de alapjaiban kék-sárga a csapásirány persze! Várjuk már nagyon!

trabi_mecsek_kovary_1

Műsorvezetés?
Jelen Istvánnal megbeszéltük, hogy a prológ műsorvezetését megcsinálom, a tavalyi egész őrületből kiindulva, mert az nagyon jól sikerült. Félretéve azokat a kis mondatokat, amiket most nem fogok elmondani majd... csak másfél óránként! :-)
A prológon a műsorvezetés mellett persze autózni is fogok, összeszervezzük valahogy ezt az egészet, és természetesen most építik be a fiúk a vízbefecskendező-rendszert, mert az Monte Carlo-ban nem kellett a mínusz 30 fokban, de itt a Mecseken fog kelleni! Vissza ezen a téren is a gyökerekhez! Mivel az EB-n egyetlen egy ilyen kategóriájú autó van, mint a miénk, innét kezdve megnyertük, ha beérünk... cserében egy dolog fontos, hogy ugyanazt a húsz évvel ezelőtt virtust csináljuk, amit Martin is csinált Ózdon. Nem hinném, hogy nekünk itt a másodpercek ellen kellene harcolni, menjen végig az autó, legyen karc- és törésmentes, viszont csúszkáljunk és látványos fordulókkal tarkítsuk. Utána pedig álljon vissza a Barkasra, és a szerelvény elindulhasson hazafelé, hogy majd ugyanígy kijuthasson Olaszországba a Rally Legendre.

Mi újság a Vöröskereszt projekttel?
A Vöröskereszt ifjúsági tagozatával szenzációsan szalad ez a defibrillációs történet, elképesztő mennyiségű rendezvényen dolgozunk. A vöröskereszt budai régiójának nagyon komoly részese lettem (Nagy Tibinek, a régióvezetőnek köszönhetően), nagyon komoly megjelenésünk van, és a jövőképünk szépen lassan kezd összeállni... de erről majd az ősszel beszélünk!

trabi_mecsek_kovary_6

Ez a hír most jelenik meg 5338. alkalommal
Share |
2012.06.01-02.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
46. Mecsek Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
171819 20212223
242526 27 282930
31 01 02 03 040506
07 08 09 10 11 1213
14 15 16 17 181920

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k