LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Trabi, Mecsek, Kőváry
Húsz éve kezdte és most a Historic futamon indul
2012-06-01
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
770127881
Napi oldal:
75272
Jelenleg:
1269
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

 trabi_mecsek_kovary_7

A Trabant már Ózdon is porolt rendesen, Demjén Martin bejáratta a kisautót, most pedig Kőváry Barna vág neki a Mecsek Rallye-nak! Duplaműszakot vállalt a prológra, hiszen nem csupán a Trabanttal osztja majd a látványt, de a tavalyi stílushoz hasonlóan a „hanganyagot” is felpörgeti.

A múltkor Ózdon láttam a Trabantodat, mit keresett ott, és miért nem te ültél benne?
A Monte Carlo Historic Rallye után a fő csapásirány az volt, hogy az idei esztendőben a hazai közönségnek is autózzunk, felidézve a múltat, visszatérve a gyökerekhez. Szerettünk volna a magyar bajnokságban indulni, de kezdődött azzal, hogy elmaradt az Eger Rallye. Jött a Bükfürdő Rallye, ahol a prológon be is mutattuk a kis Trabit, ugyanazzal a koncepcióval, ahogyan a Monte Carlo-n is ment, a gruppe 2-es változatával: szériamotor, szériaváltó, szériakipufogó... A murván a Trabi nem igazán képes hibátlanul üzemelni, ezt már a korábbi tapasztalatink is igazolták, így maradt a prológon autózás, mellette pedig a műsorvezetés. Az elmaradt egri futamkor találtuk ki, hogy induljunk idén RTE versenyeken, de már az első – tatabányai futamra – sem tudtunk elmenni, más jellegű elfoglaltságaim miatt, majd következett az Ózd Rallye, ahol tényleg nagyon szerettem volna menni. Csak az egyik része a dolognak, hogy arra a hétvégére is hat másik rendezvényen kellett volna lennem, de a verseny előtt egy autóztatáson vittem egy mentős srácot, aki felfigyelt arra, hogy húzom a bal lábam. Mondta is, hogy ennek a fele sem tréfa, most rögtön szaladjunk a balesetibe. Jött a kivizsgálás, és a megállapítás: az ötös-hatos csigolya között egy 11 mm-es kitüremkedés látható... tehát még nem gerincsérv, de a lényeg: „versenyautóba ülés erősen nem ajánlott!”. Azóta különböző terápiákra járok, inkább a természetgyógyászat irányába fordulva, mintsem a kés irányába... Állni tudok, háton feküdni is… szuperkirály, 37 évesen bottal járni! A doktor bácsi szerint a három lábam közül valamelyik nem fog működni, ha így folytatom... mondom, lehetne választani, hogy melyik legyen az? :-) Azóta persze próbálom kímélni magam, sofőrrel járok mindenhová, fekszem a hátsó ülésen, és be kell lássam, hogy most jön ki a 20 év: a borulások, csattanások, Afrika-járások, a több millió kilométer. És bizonyára azzal sem segítettem sokat az egészségi állapotomon, amikor meg akartuk borítani az Isuzut, és én is odaálltam mellé, hogy majd visszaborítom az oldalára… hamar be kellett látnom, hogy ez nem Trabant.

trabi_mecsek_kovary_2

Demjén Martin még az ózdi verseny előtt pár héttel megkeresett, hogy előbb-utóbb majd tud autókázni, tudnék-e segíteni abban, hogy belépne ő is a Vöröskeresztes szervezetembe, hátha valamiféle olyan együttműködéseket tudnék kitalálni, mellyel mindannyian jól járhatnánk. Összefonódtak a szálak, fény derült arra is, hogy ő tulajdonképpen akkor született - 1992-ben - amikor mi elkezdtünk versenyezni! Itt az igazi kapcsolódási pont! Bevillant, hogy megkérdezzem tőle, nem akar-e menni Ózdon a Trabantommal, mire ő rögtön mondta, hogy „dehogynem!”.

trabi_mecsek_kovary_3

Bérbe adtad a Trabantot?
Nem bérbe, hanem csak úgy odaadtam neki, hogy menjen vele. Nyilván nem túl megszokott dolog ez a hazai rallye-s társadalomban, amikor valaki csak úgy odaadja az autóját egy ifjú reménységnek. Én viszont odaadtam azt az autót, amiből a világon egy van! Mert nincs még egy ilyen Trabi, ami elrajtolt és célba is ért volna a Monte Carlo Historic Rallye-n!

trabi_mecsek_kovary_4

Nem féltetted a kis Trabit?
Demjén Martin tudását mindenki ismeri, ment már Evo VI-ossal abszolút időt tavaly, és az eddig sportpályafutása is önmagáért beszél. Az emberi hozzáállása is nagyon szimpatikus volt, jól jöttek ki a lépések is, ő segítséget kért, én pedig egy lehetőséget kínáltam neki. Úgy adtam oda neki, hogy tessék, itt van, rajta vannak a montés téligumik, így ahogy van elviheted. Nem változtatunk semmit, még az ülés pozíción sem, ha kell rakjál bele kispárnákat, vagy ha nem férsz bele, fogyjál le, mehettek Lócival, csináljátok, egy dolog a fontos: nyújtsd meg a kézifék bowdent! Ez a feladat, de ha plasztikai sebészhez kell vinnem, akkor megöllek, eláslak, kiáslak... és ezt eljátszom egy héten keresztül!

trabi_mecsek_kovary_5

Hogyan sikerült?
Elkoptatták a téligumikat, és visszanézve a felvételeket - minden nagyképűség nélkül mondhatom - hogy simán látom a 20 évvel ezelőtti önmagam benne! Iszonyat a srác, félelemérzet születéskor dekódolva, gázpedálállásból egy van, pillangószelep nyitva, mehet!
Aznap a dömsödi autocross pályán vezettem műsort, előtte a nyíregyházi szlalomversenyen, és nem mondom, hogy nem izgultam végig, nem mondom, hogy őszinte volt a mosolyom, de Martin élt ezzel a lehetőséggel és sem sebészhez, sem máshová nem kellett vinni a Trabit utána! Úgy ahogy adtam, visszakaptam, nagyon megköszönték a lehetőséget. Nagyon jó második kisgazdához került. Azt gondolom, hogy megvan az a jövőkép, hogy ki az, aki esetleg irányíthatná a Trabantot, ha úgy alakulna a kis életünk, de azért ott van még az őszi Rally Legend, ahol mindenképp szeretnénk menni.

Hétvégén Mecsek Rallye, és bár nagyon kedveljük Martint, de mondd, hogy ezúttal te fogsz a kiskocsiban ülni!
Gondolkoztunk rajta, hogy itt is Martin menjen vele az egészségi állapotom miatt, de megpróbálom összeszedni magam, mert az igazi pont az „i”-re a Mecsek Rallye, hisz én ott kezdtem el versenyezni. Meg egyáltalán! A Mecsek Rallye, az Mecsek Rallye! És nem hagynék ki egy ilyen Historic EB-t hazai közönség előtt. A Trabant átesett az ózdi futam után egy teljes revízión, megkapta a nagymotort. A régi trabis csapattal együtt - ugyanúgy Barkas trélerrel - megyünk le Pécsre. Reméljük, hogy ez a Mecsek Rallye egy óriási csattanó lesz! Természetesen a Monte Carlo tábla rajtamarad, picit más dekorációval, de alapjaiban kék-sárga a csapásirány persze! Várjuk már nagyon!

trabi_mecsek_kovary_1

Műsorvezetés?
Jelen Istvánnal megbeszéltük, hogy a prológ műsorvezetését megcsinálom, a tavalyi egész őrületből kiindulva, mert az nagyon jól sikerült. Félretéve azokat a kis mondatokat, amiket most nem fogok elmondani majd... csak másfél óránként! :-)
A prológon a műsorvezetés mellett persze autózni is fogok, összeszervezzük valahogy ezt az egészet, és természetesen most építik be a fiúk a vízbefecskendező-rendszert, mert az Monte Carlo-ban nem kellett a mínusz 30 fokban, de itt a Mecseken fog kelleni! Vissza ezen a téren is a gyökerekhez! Mivel az EB-n egyetlen egy ilyen kategóriájú autó van, mint a miénk, innét kezdve megnyertük, ha beérünk... cserében egy dolog fontos, hogy ugyanazt a húsz évvel ezelőtt virtust csináljuk, amit Martin is csinált Ózdon. Nem hinném, hogy nekünk itt a másodpercek ellen kellene harcolni, menjen végig az autó, legyen karc- és törésmentes, viszont csúszkáljunk és látványos fordulókkal tarkítsuk. Utána pedig álljon vissza a Barkasra, és a szerelvény elindulhasson hazafelé, hogy majd ugyanígy kijuthasson Olaszországba a Rally Legendre.

Mi újság a Vöröskereszt projekttel?
A Vöröskereszt ifjúsági tagozatával szenzációsan szalad ez a defibrillációs történet, elképesztő mennyiségű rendezvényen dolgozunk. A vöröskereszt budai régiójának nagyon komoly részese lettem (Nagy Tibinek, a régióvezetőnek köszönhetően), nagyon komoly megjelenésünk van, és a jövőképünk szépen lassan kezd összeállni... de erről majd az ősszel beszélünk!

trabi_mecsek_kovary_6

Ez a hír most jelenik meg 5379. alkalommal
Share |
2012.06.01-02.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
46. Mecsek Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k