Az évekkel korábban még csodaszámba menő S1600-as jármű mára csupán a középmezőnybe elegendő, sem megbecsülést, sem kellő figyelmet nem kapnak ma már. Pryma Zoltánnal beszélgettem a miskolci eredményről, aki szerint elfogadható ez a középmezőnybeli eredmény.
Milyen volt a miskolci verseny számotokra?
Trappolás reggeltől estig! A kategóriánk hetedik helyén végeztünk, ami elsőre lehet nem tűnik nagy eredménynek, de be kell látnunk, hogy a helyünkön végeztünk. Nagyjából ezt vártuk, gyengébb autó nem végzett előttünk! :-)

Sokan dicsérték ezt a futamot, tényleg ilyen jó volt, vagy csak az elsőhöz viszonyítva nagy a kontraszt?
Számomra nagyon kevés volt az információ, nem igazán közölték velünk, hogy hogyan állunk és én ezt azért hiányoltam, valamint ott voltak azok a gödrös pályák is, amelyek eléggé rossz állapotúak, főképp esőben és sötétben volt ez nehezen teljesíthető. Egyébként meg valóban egy teljesen jó verseny volt, egy kihívás, hiszen tényleg reggeltől estig nyomni kellett, amikor hullafáradt volt az ember, akkor is koncentrálni kellett... Jó volt!
Csapattal most is elégedett voltál?
Ez az ex-Suzuki Europe-os csapat, aki szervizel nekünk, megint egy csodaszép, hibátlan, tökéletes autót hozott nekünk! Semmi problémánk nem volt a verseny során, a csapat végig a topon volt, mindig minden időben készen volt, szóval a fiúk szenzációsak az biztos!

Hogyan tovább?
Egyelőre még mindig nem tudom. Úgy terveztem, hogy ezt az első három versenyt abszolváljuk, aztán el lehet gondolkozni, hogy mit lehet csinálni, mert itt nem érdemes menni, az biztos! Bükfürdőn még indulunk. Mindig is kedvenc volt számomra az a Szombathely Rallye, és tulajdonképpen most ezzel a bükfürdői központtal csak még jobbá vált. A pályák is jók, a jobbik magyar murva verseny ez, a pályák szempontjából.
Milyen felkészülés előzi majd meg?
Biztosan egy murva teszt, de majd ha hazajön a csapatfőnök, akkor megbeszéljük, hogy mi legyen, hogy legyen.

Mennyire megy neked a murvás versenyzés? Jobban szereted, mint az aszfaltot?
Nekem inkább pályák közül szoktak kedvenceim lenni, és az végül is mindegy, hogy murva, vagy aszfalt. Vannak olyan gyorsaságik aszfaltosból és murvásból is egyaránt, amelyeket nagyon szeretek. Szombathely környéke is ez, amiket szeretek. Ott az elsőkerekes autók is jól csúsznak! :-)
Murván jobb eredményre számítotok?
Nem, mert még mindig az a véleményem, hogy túl nagy autókkal megyünk együtt. Az autósportban persze minden lehetséges és nem feltett kézzel megyünk, szeretnénk nyerni, de ha a realitások talaján járunk, akkor a középmezőnyben való végzés jó eredménynek számíthat. Miskolc Rally-n is ez volt a helyzet, elindultunk tizenvalahányan és abból a 7. helyen végezni, az szerintem középmezőnynek számít.

Továbbra sincs hír arról, hogy külön kategóriában mehetnétek újra?
Nem, mert nem számítunk mi itt! Ha megnézzük a kategóriánkat, akkor az látszik, hogy Ollé Sasa most nyerni tudott, és ehhez nagyon gratulálunk neki, de szerintem, ha összeáll itt újra a mezőny "rendesen", akkor ismét meg lesz itt a sorrend, mint Egerben is volt. Az egész hazai rallyesportra ez a jellemző szerintem, hogy van aki számít, és van ami nem számít. Az egész mezőnyön meglátszik ez szerintem, alig 50 autó... Ez azért magáért beszél! Sportpolitikával nem foglalkozom, de nagyon el kellene gondolkozniuk embereknek, hogy valóban jó helyen ülnek-e és valóban megtesznek-e mindent ezért a sportért? Mindig ez a külföldön versenyzés lehetősége jön elő, de ha megnézzük, akkor ott esetleg megbecsülik, értékelik és ott fontos a versenyző is! És ezt itthon én nem érzem, de ez van, ezt csináljuk, amíg csináljuk, aztán majd meglátjuk!
a csapat támogatói





