KZ Invest Kupa 3.forduló - Nyíregyháza - Piac
Trencsényi József és a rendőrök
Veszprém Rallye 2009
2009-07-22
interjú • Grátz Kata - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
686582105
Napi oldal:
76845
Jelenleg:
1617
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Tizenöt perc késést kizárással jutalmaznak, azonban Trencsényiék tizennyolc perc késés után is elrajtolhattak a gyorson! Az, hogy pontosan mi történt…? - kicsit lejjebb olvasható.

Veszprém rali után már túl vagyunk az idény felén, hogy értékeled az eddigi teljesítményedet?
Mindenképpen elégedettek vagyunk, elégedettek az eredménnyel, az autóval. Nagyon jó autóm van, amit sikerült a tavalyi évben kiismerni és a beállításait megtalálni. Az autó is gyorsabb lett, és mi is, Tamással együtt sokat fejlődtünk, és ez látszik az eredményeinken is, minden versenyen stabilan hoztuk a pontokat. Próbáltunk pontosan menni, de közben az autóra vigyázni.
Teljesen elégedett vagyok, mert holtversenyben állunk Osváth-tal a harmadik helyen. Általában egyforma, vagy közeli időket megyünk, kicsik a különbségek, Veszprém Rallye-n is negyedikek lettünk, de csak minimális különbséggel maradtunk le a dobogóról. Előtte lévő versenyeken is csak pár másodperccel tudtak előttünk végezni azok, akik jobbak voltak. Elég biztatóak ezek az eredmények, mert elég közel vagyok a második és harmadik helyezettekhez és a részeredményeink is jók. Vannak olyan gyorsaságik, ahol az előttem lévőket folyamatosan tudjuk verni, és ha ezt a szintet tudom tartani év végéig, akkor egész biztató eredmények lesznek. Természetesen ebbe beleszólhat a technika is, na meg én is hibázhatok, de ha ezt próbáljuk kordában tartani, és jól felkészített autóval indulni, akkor tudjuk hozni ezt a teljesítményt.

Hogy sikerült ez a rövid, ám nehéz verseny?
Az első napról nem szívesen beszélnék, mert az nem igazán tetszett, ahogy a többieknek sem! Fordított sorrendben kellett mennünk és a "jobb rajtszámú versenyzők", akik már megküzdöttek ezért a rajtszámukért, ők mentek hátul a sötétben, a rosszminőségű pályán. Ezzel az volt a probléma, hogy a fordított sorrend miatt az, aki a végén ment, annak már egyrészt sötétben kellett menni - lámpasor nélkül -, másrészt a pálya is nagyon rossz minőségű lett. Beleszámított az időeredménybe, és ilyen körülmények között egyszerűen nem lehetett jó időt menni. A második napon azzal kezdtünk, hogy ezt az időhátrányt ledolgozzuk, tehát eleve hátrányból indultunk. 

Mit vártál ettől a Veszprém Rallye-tól?
Veszprém előtt két órát teszteltünk az autóval, a sólyi erdőben, ahol olyan beállításokkal mentem, ami tavaly már nagyon közel volt a jóhoz. Ezen sikerült javítanunk, tetszettek a beállítások.
Mivel nem volt második nap - ahol esetleg lehetne javítani - az első perctől nyomni kellett, így is kezdtünk neki az első gyorsnak. Sajnos az első gyors annyira nem sikerült jól, de a másodikon már teljes kapacitással tudtunk menni, egy nagyon kicsi tartalékot hagytunk csak benne, azt is csak azért, hogy az autó végig bírja. Úgy soroltam be magunkat, hogy az első négyben mindenképpen benne leszünk. Ez egy így is történt. Teljesen magabiztosan tudtunk menni. Nem volt defektünk sem, és nem is hibáztam. Lehettünk volna egy kicsit gyorsabbak, de akkor azt az autó sínylette volna meg.

Szóbeszéd járja egy rendőri igazoltatásról, mi történt?
Egy közúti igazoltatásnak indult az egész, ami 28 percig tartott pontosan, a GPS adatai alapján. Lehet rossz helyen rossz időben voltam, és a sok versenyautó közül engem szedtek ki a rendőrök, mert egy konvoj elején mentem. Mentünk a következő gyorsasági szakaszra és engem kiszedtek egy általános ellenőrzésre. Mit mondjak nem egy versenyzőbarát rendőr volt. Mondtuk neki, hogy minél hamarabb végezzünk, mert szeretnénk a következő gyorsaságira odaérni, mert egyébként ki fognak zárni, de őt ez nem érdekelte.
Tíz perc után elég dühös voltam, jeleztem a versenyigazgatónak is, hogy tíz perce itt szobrozok és még közel sem látom, hogy el tudok indulni a következő két percben. A rendőr beült az autójába, telefonálgatott és ellenőrizgette a papírokat. 10-15 perc után szállt ki és még akkor is kifogásolta, hogy ilyen sáros autóval nem szabad közúton közlekedni. Azt hozzá kell tennem, hogy minden autó sáros volt, mivel a verseny rendezője megtiltotta a szervizparkban az autók mosását.
Mivel jeleztem a versenyigazgató felé a problémát - meg a versenyzői összekötőnek, illetve a versenyrendezőnek is -, hogy mibe keveredtem bele, mondták, hogy várjam meg az intézkedés végét és utána induljak el a következő gyorsaságira, és akkor majd mérlegelik, hogy kizárnak-e vagy sem. Szerencsém volt, hogy jeleztem a problémát, és azzal is, hogy a következő gyorsaságin a rajtban a bíró elrajtoltatott a szabályok ellenére. Mivel 15 perc késés után nem folytathatja a versenyző a versenyt, és én akkor már 18 percnél tartottam, de elrajtoltatott, mert közöltem vele, hogy problémám volt, és tájékoztattam erről a versenyigazgatót, aki telefonon közölte velem, hogy folytassam a versenyt, és majd nap végén eldöntik, hogy ez minek minősül. Valójában arra voltak kíváncsiak szerintem, hogy követtem-e el szabálysértést, mert ha igen, akkor amiatt jogos, ha hosszan tartanak föl. Nem büntettek meg, nem követtem el szabálysértést, nem figyelmeztettek, nem jelentettek fel, nem bírságoltak meg. Verseny végére pedig jóváírták az időnket.

Következik Mecsek Rallye…
Készülünk! Szeretem a mecseki pályákat, eddig elég jó eredményeim voltak ott. Tavaly is jól tudtunk ott menni, úgy gondolom, hogy a második hely környékén fogok autózni ott is. Kedvencem a Camping-Árpádtető, az oda-vissza, le-föl tetszik. Ezen mindig jó időket tudtam menni, akár esett, akár köd volt. Egy igazi technikás pálya.

Ez a hír most jelenik meg 7720. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819
2021 22 23 242526
2024.05.01.

részletes infóink

2024.05.02-04.

részletes infóink

2024.05.04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k