|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]() |
![]() Várkonyi Szabolcs egy Peugeot 208 R2-es versenyautóval indult az évadnyitó ERC futamon a Kanári-szigeteken. Csányi Botonddal először jártak ezen a versenyen. Ezzel kezdtétek az idént? Igen. Terveztünk korábbi futamot, de ez realizálódott. A terveink szerint az ERC-ben indulnánk. Aztán meglátjuk, hogyan alakul. Lehet, hogy Mitropa lesz belőle. Eredmény és anyagi függő is. A Mitropa jóval olcsóbb…
Kanári-szigetek. Voltál már itt korábban?
Soha! Nem erre számítottam.
Szoktunk Tenerifen, a szomszéd szigeten nyaralni. Ott 3300-as hegy van. Számtalanszor felmentem már oda autóval, de ott sokkal tempósabbak az utak.
![]() Ez a rengeteg derékszög egyesbe, visszafordító, ami itt volt… áááá. Jobb4 30 bal4 egyesbe, jobb4 egyesbe… én már mondtam is a Botondnak: ki ne mondd többet, hogy egyesbe! Nem akarok ilyet hallani, csak olyat, hogy jobb2 meg sima bal… Nekem katasztrófa volt! Elvertek, és ami a legrosszabb, nem tudom, hogy hol. Ezekbe a visszafordítókba hogy lehet gyorsan menni, nem értem. A gumit zabálta és közben nem is volt olya nagy a tapadás, annak ellenére, hogy mindenki erről regélt. Érdes volt. De mégsem fogott annyira. Olyan hangja volt a guminak, mint amikor a kamion EB-t nézed.
Az Eurosportos kommentátor a végén, hogy hogy tetszett? Mondtam, hogy sorry, nekem tú maccs kanyar volt. Érdi szóról szóra ezt mondta.
Én úgy érzem, hogy az ilyen tempós részeken vagyok gyorsabb… hát az itt nem volt.
Nagyon nehéz volt a verseny, fotós szempontból is. Szinte lehetetlen volt eljutni a pályára.
Rengeteg néző volt! Le a kalappal előttük. Hihetetlen helyeken álltak. Nekik sem volt egyszerű megközelíteni… Etapon is rengeten ültek a pálya mellett.
![]() És rengeteg rendőr… Ezt hallottam egyszer egy rendőr szájából: Emberek! Ez itt nem Európa!!
hát tényleg máshogy kell viselkedni… A Rangáék az egyik gyors rajtja előtt könnyíteni akartak magukon. Kiszálltak, és kaptakegy 40 eurós büntetést… Pedig még nem is pisáltak… A hegy tetején…
Engem az első nap háromszor büntettek meg, amikor megérkeztünk.
Az időjárás sem volt valami hejde, eléggé lehangoló volt. Szerencsére a versenynapokra helyrejött.
Már ott éreztem, hogy ez nem a mi versenyünk lesz.
![]() Voltak olyan részei a pályának, ami dög unalom volt. Amikor már húsz visszafordítót megcsinálsz egymás után és semmi érdekes nincs benne, csak az, hogy 50 bal4, 50 jobb4… olyan, mint a szlalomverseny.
Az autóval minden rendben volt?
Tökéletesen működött! A beállításokkal hibáztunk kicsit, a legkeményebbre vettünk mindent, stabilizátort, rugót. Aztán ahogy hallottam, mindenki puhábbal volt. A második nap második felére kezdtük el puhítani. Akkor érezhetően javult az autó, bár az eredmény nem. Sokkal jobbnak éreztem az autót, de mégsem javultam. De ahogy néztem a többieket, biztos a pálya nehézsége miatt, de senki nem javult. Egy-két másodperceket csak. Nyilván azért, mert nem volt egy hely, amit meg tudtál jegyezni, hogy ’namajdittlegközelebb’. Minden ugyanolyan. Meg nem volt mit átnyomni.
![]() Én sajnos eléggé autókímélő ember vagyok és nekem fizikai fájdalom ez a gumikoptatás, amikor tudom, hogy 15 kilométer alatt leírok egy új garnitúra gumit. Nem jöttem rá, hogy hogyan lehetne gyorsan is menni és mégse kopjon.
![]() Jövőre?
Nem hinném, hogy újra bevállalom. Bár nyilván más lenne, tudnám mire számíthatok…
BZ-nek ez nagy előny volt, de le a kalappal előtte, nagyon jól ment! Ezúton is gratulálok, hogy ilyen körülmények között is fel tudta venni a versenyt.
A lengyel srácok az R2-esekkel voltak még egy meglepetés. Az, hogy a helyiek jól mennek, az várható volt. De a többiek ismeretlenek voltak nekem… Hát meggondolom, hogy elmegyek-e Lengyelországba. :)
Következő verseny?
Írországban biztosan megyünk. Oda már visszamegyünk. Független attól, hogy nem jól sikerült a tavalyi és kiestünk, az nagyon tetszett. Tempós, sokkal élvezetesebb. Lehet, hogy ott is ennyire megvernek, de azokon a pályákon legalább élvezetes autózni.
Ez a hír most jelenik meg 2673. alkalommal
címkék: Várkonyi Szabolcs, Csányi Botond
![]() 2016.03.10-12.
![]() |
|
||
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
![]() ![]() 2025.05.02-03.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.04.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.03.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.04.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.09-11.
![]() részletes infóink ![]() 2025.
![]() részletes infóink ![]()
s t a t i s z t i k á k |