|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
|
Vincze Feriék drámája volt az Ózd Rallye. A szécsényi pilóta új autójával és új navigátorával az első helyért küzdött, de az utolsó szakaszon egy defekt miatt ahelyett, hogy beértek volna a dobogóra, csak az ötödik helyért járó pontokat vihették haza. Már a szombathelyi murvára tesztelnek, de még Feri emlékszik a történtekre... Elhiszem! Küzdelmes csatákat vívtatok, főleg az apró technikai gondokkal és még így is partiban voltatok. Csoda, hogy ott tudtunk lenni elöl. Mindig volt valami kis apróság. Reméljük, hogy már elkerülnek majd most ezek a gondok. Igazából nem tehetett róla senki, technikai sportot űzünk, ezek benne vannak. Nem hibázott senki, sem mi, sem a csapat. Olyan dolgok voltak, amiket nem ismertünk korábban, most már ezt is megtanultuk.
Videókon is látszott, hogy valami nem stimmel a kocsival. Belülről annyira nem is lehetett érezni, de én is láttam videón, hogy kigyorsításokon dobálta ki a fekete füstöt, mintha kihagyott volna a gyújtás.
Gondunk volt még a fékekkel is. Az első körben a betétünk nem volt megfelelő. Rendesen bevasaltam, de a gyorsokon 5km után elfogyott, nem akart megállni a kocsi. Csak hangosan nyikorgott, de nem volt kellő lassítás. A második körre pedig a munkahengerünk ment tönkre. Akkor többször is beesett a pedál… az nagyon ijesztő érzés volt! Még így is ott voltatok! Sikerült kielemezni a videón, hogy hol kaptatok defektet Zagyvarónán? Nem tudjuk még most sem pontosan. Sehol nem kapott ütést az autó, sehol nem mentünk le túlságosan tőre. Az is lehet, hogy lassú defektet kaptunk és csak később fordult le a gumi a felniről… Igazából mindegy is már.
Jön a murva. Már teszteltél és a hivatalos teszten is menni fogtok. Kellenek a kilométerek? Nagyon furcsa volt először menni ezzel az autóval a murván. Ugye eleve nincs sok tapasztalatom, keveset mentem még ilyen talajon. Az autó nagyon kezes, sokkal kezesebb, mint a Mitsubishi. Az első 30 km után már kezdtem szokni. Még itt is azt érzem, amit aszfalton: a féktávokba még bőven van, azon kell még javítani. A teszt végére már néha-néha beletaláltam abba is.
Az autó nagyon barátságos, nagyon örülök neki! Azt csinálja, amit akarok. Szombathelyen sem sokat jártál még korábban… Tavaly voltam először itt. És az volt az első murvás versenyünk is!
Most a napokban visszanéztem a rallylive-on az eredményeinket. Az elején még csak tapogatóztunk, aztán a Power Stage-n már sikerült második időt mennünk, ami azt gondolom, hogy nem rossz! Egyre jobban belerázódtam.
Régebben arról beszélt mindenki, hogy ezek a szombathelyi pályák talán kedveznek a Mitsubishiknek az R5-ös autókhoz képest. Így gondolod ezt az első R5-ös teszt után is? Szerintem gyorsabban lehet menni az R5-el! Nincs nagy végsebesség-különbség. Ez is megy 195 km/h-val. Igaz, hogy a Mitsubishi kicsivel gyorsabb, de 190 fölött már csak araszolva gyorsul, nagyon nagy egyenesek kellenek, hogy 200km/h fölé tudd vinni. Emlékszem, tavaly a Lancerrel a loggolás szerint 199 volt a legnagyobb sebességünk. És azt jóval később éri el, mint ahogy ez a Skoda eléri a tiltást.
A futómű annyival jobb, hogy a motorerő különbséget az bőven behozza. Aszfalton talán egy kicsit érződik, de murván sokkal jobban le tudja adni az erőt egy ilyen R5 a talajra, sokkal jobban elindul, jobbak a kigyorsítások. Ez más kávéház! Mi a cél? Minél több ponttal hazamenni, gondolom. Az lett volna jó, ha a két aszfalton kicsit bebiztosítjuk magunkat és esetleg az ismeretlen murván lehet majd talán minuszolni, hiszen azt még nem érzem annyira magaménak. Nem akarok jóslatokba bocsátkozni, hiszen nem is lehet: majd szombat este már jobban képben leszünk, akkor majd már jobban látjuk, hogy hányas a kabát. Elsőnek biztos nem szívesebben mennék és nagyon magas rajtszámmal sem. De emlékszel, tavaly Veszprémben a húszas körüli rajtszám volt a nyerő, de ha hátul mész, akkor több az esélye, hogy valami rumli történik előtted. Még nem tudjuk, hogy mit választanánk. Majd meglátjuk.
Ez a hír most jelenik meg 1711. alkalommal
2017.04.28-30.
|
|
||
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
2025.01.31-02.01.
részletes infóink 2025.02.08.
részletes infóink 2025.02.09.
részletes infóink 2025.02.15-16.
részletes infóink 2025.02.22.
részletes infóink
s t a t i s z t i k á k |