Túl kell lépni!
Vincze Feriék már a murvára koncentrálnak és próbálnak több pontot hozni Szombathelyről
2017-05-18
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
543409032
Napi oldal:
160772
Jelenleg:
1952
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
RetroCuccok - Nosztalgiázz velünk
MyActionCam

Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2020
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
Volkswagen Golf GTi R5
654
2.
Kasza Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
638
3. Bartók Vince
Ford Fiesta R5
514
4.
Molnár Alex
Volkswagen Golf GTi R5
457
5. Tóth Patrik
Volkswagen Golf GTi R5
428
6. Szőcs Attila
Volkswagen Golf GTi R5
416
7. Biró-Ambrus R.
Volkswagen Golf GTi R5
399
8. Fónagy Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
366
9. Somogyi Máté
Volkswagen Golf GTi R5
282
teljes táblázat
World Rally Championship 2020
a bajnokság végeredménye
1. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
122
2. Elfyn Evans
Toyota Yaris WRC
114
3.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
105
4.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
87
5. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
80
6. Esapekka Lappi
Ford Fiesta WRC
52
7. Teemu Suninen
Ford Fiesta WRC
44
8. Dani Sordo
Hyundai i20 Coupe WRC
42
9. Craig Breen
Hyundai i20 Coupe WRC
25
teljes táblázat
European Rally Championship
a bajnokság végeredménye
1. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
121
2. Oliver Solberg
Volkswagen Polo GTi R5
112
3. G. Munster
Hyundai i20 R5
86
4. Ivan Ares
Hyundai i20 R5
59
5. A. Mikkelsen
Skoda Fabia R5
52
6. E. Llarena
Citroen C3 R5
52
7. Craig Breen
Hyundai i20 R5
49
8. Miko Marczyk
Skoda Fabia R5
44
9. Erik Cais
Ford Fiesta R5 MkII
38
teljes táblázat
World Rallycross Championship
a bajnokság végeredménye
1. J.Kristoffersson
Peugeot 208
219
2. M.Ekström
Audi S1
192
3. Timmy Hansen
Peugeot 208
163
4. N. Grönholm
Hyundai i20
147
5. Kevin Hansen
Peugeot 208
135
6. Robin Larsson
Audi S1
122
7. A.Bakkerud
Renault Megane RS
121
8. Timo Scheider
Seat Ibiza
92
9. Anton Marklund
Renault Megane RS
90
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2020
a bajnokság végeredménye
1.
Hadik András
Ford Fiesta MkII R5
128
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Golf GTi R5
127
3.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
116
4. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5
114
5. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
61
6.
Klausz Kristóf
Ford Fiesta R5
57
7. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
46
8. Csucsu
Citroën C3 R5
44
9. Német Lackó
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2020
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
158
2. Bacsa Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
124
3. Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
106
4. Tajmel Tibor
BMW
65
5. Szilágyi Patrik
BMW
60
6.
Veréb Zoltán
Lada VFTS
41
7. Kocsomba Károly
BMW
35
8. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Novák Balázs
BMW
29
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Német Gábor
Peugeot 208 R2
42
2.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 R2
36
3.
Maricsek Miklós
Peugeot 208 R2
31
4.
Hibján József
Peugeot 208 R2
16
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 R2
15
6. Tábori Ákos
Peugeot 208 R2
5
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2020
a bajnokság végeredménye
1. Foczkó Ákos
Lada VFTS
131
2. Janovich Roland
Lada 21011
129
3. Ruszó Krisztián
Opel Adam R2
80
4. Péter Pál
Honda Civic Type-R
69
5. Szetei Norbert
Citroen C2 R2
56
6. Tamás Gergely
Renault Twingo
50
7. Németh Gergely
Citroen C2 R2
37
8. Berta József
Honda Civic Type-R
35
9. Baksai László
Lada 2107
32
teljes táblázat

tul_kell_lepni_6

Vincze Feriék drámája volt az Ózd Rallye. A szécsényi pilóta új autójával és új navigátorával az első helyért küzdött, de az utolsó szakaszon egy defekt miatt ahelyett, hogy beértek volna a dobogóra, csak az ötödik helyért járó pontokat vihették haza. Már a szombathelyi murvára tesztelnek, de még Feri emlékszik a történtekre...

Egy kicsit még beszéljünk Ózdról… Mennyi idő kiheverni egy ilyet? 
Ki kell heverni, túl kell lépni! Kipihentük már, csak az a rossz, amikor ránézek a bajnoki ponttáblázatra… Akkor azért annyira nem örülök…

tul_kell_lepni_1

Elhiszem! Küzdelmes csatákat vívtatok, főleg az apró technikai gondokkal és még így is partiban voltatok.
Csoda, hogy ott tudtunk lenni elöl. Mindig volt valami kis apróság. Reméljük, hogy már elkerülnek majd most ezek a gondok. Igazából nem tehetett róla senki, technikai sportot űzünk, ezek benne vannak. Nem hibázott senki, sem mi, sem a csapat. Olyan dolgok voltak, amiket nem ismertünk korábban, most már ezt is megtanultuk.

Videókon is látszott, hogy valami nem stimmel a kocsival.
Belülről annyira nem is lehetett érezni, de én is láttam videón, hogy kigyorsításokon dobálta ki a fekete füstöt, mintha kihagyott volna a gyújtás. 

tul_kell_lepni_2

Gondunk volt még a fékekkel is. Az első körben a betétünk nem volt megfelelő. Rendesen bevasaltam, de a gyorsokon 5km után elfogyott, nem akart megállni a kocsi. Csak hangosan nyikorgott, de nem volt kellő lassítás. A második körre pedig a munkahengerünk ment tönkre. Akkor többször is beesett a pedál… az nagyon ijesztő érzés volt!

Még így is ott voltatok! Sikerült kielemezni a videón, hogy hol kaptatok defektet Zagyvarónán?
Nem tudjuk még most sem pontosan. Sehol nem kapott ütést az autó, sehol nem mentünk le túlságosan tőre. Az is lehet, hogy lassú defektet kaptunk és csak később fordult le a gumi a felniről… Igazából mindegy is már.

tul_kell_lepni_1

Jön a murva. Már teszteltél és a hivatalos teszten is menni fogtok. Kellenek a kilométerek?
Nagyon furcsa volt először menni ezzel az autóval a murván. Ugye eleve nincs sok tapasztalatom, keveset mentem még ilyen talajon. Az autó nagyon kezes, sokkal kezesebb, mint a Mitsubishi. Az első 30 km után már kezdtem szokni. Még itt is azt érzem, amit aszfalton: a féktávokba még bőven van, azon kell még javítani. A teszt végére már néha-néha beletaláltam abba is.
Az autó nagyon barátságos, nagyon örülök neki! Azt csinálja, amit akarok.

tul_kell_lepni_4

Szombathelyen sem sokat jártál még korábban…
Tavaly voltam először itt. És az volt az első murvás versenyünk is!
Most a napokban visszanéztem a rallylive-on az eredményeinket. Az elején még csak tapogatóztunk, aztán a Power Stage-n már sikerült második időt mennünk, ami azt gondolom, hogy nem rossz! Egyre jobban belerázódtam.

Régebben arról beszélt mindenki, hogy ezek a szombathelyi pályák talán kedveznek a Mitsubishiknek az R5-ös autókhoz képest. Így gondolod ezt az első R5-ös teszt után is?
Szerintem gyorsabban lehet menni az R5-el! Nincs nagy végsebesség-különbség. Ez is megy 195 km/h-val. Igaz, hogy a Mitsubishi kicsivel gyorsabb, de 190 fölött már csak araszolva gyorsul, nagyon nagy egyenesek kellenek, hogy 200km/h fölé tudd vinni. Emlékszem, tavaly a Lancerrel a loggolás szerint 199 volt a legnagyobb sebességünk. És azt jóval később éri el, mint ahogy ez a Skoda eléri a tiltást.

tul_kell_lepni_5



A futómű annyival jobb, hogy a motorerő különbséget az bőven behozza. Aszfalton talán egy kicsit érződik, de murván sokkal jobban le tudja adni az erőt egy ilyen R5 a talajra, sokkal jobban elindul, jobbak a kigyorsítások. Ez más kávéház!

Mi a cél? Minél több ponttal hazamenni, gondolom.
Az lett volna jó, ha a két aszfalton kicsit bebiztosítjuk magunkat és esetleg az ismeretlen murván lehet majd talán minuszolni, hiszen azt még nem érzem annyira magaménak. Nem akarok jóslatokba bocsátkozni, hiszen nem is lehet: majd szombat este már jobban képben leszünk, akkor majd már jobban látjuk, hogy hányas a kabát. Elsőnek biztos nem szívesebben mennék és nagyon magas rajtszámmal sem. De emlékszel, tavaly Veszprémben a húszas körüli rajtszám volt a nyerő, de ha hátul mész, akkor több az esélye, hogy valami rumli történik előtted. Még nem tudjuk, hogy mit választanánk. Majd meglátjuk.

 

Ez a hír most jelenik meg 1136. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
04 05 06 07 080910
1112 13 14 151617
1819 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
01 02 03 04 050607
2021.01.15-18.

részletes infóink


2021.01.17.

részletes infóink


2021.02.05-07.

részletes infóink


2020. #maradjotthon

részletes infóink

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2020
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k