Turán Frici - összegezve
2007-11-09
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
687242108
Napi oldal:
24003
Jelenleg:
1891
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Turán Frici - folyamatosan második-harmadik időket autózott a leghangosabb autó díját szó nélkül elvihető Skoda Octavia WRC-vel. Sajnos az autó sokszor cserben hagyta és nem tudott bizonyítani a pilóta.

Nem sikerült úgy a bajnoki évad, ahogy azt eltervezted…
Amikor végigértél, akkor második és harmadik helyen álltál a dobogón.
Kis problémától nagy problémáig minden volt idén, ami lehetett…
Ha összegezni szeretném az évet, akkor külön kell beszélnünk csapat teljesítményről, személyes teljesítményekről illetve az autó teljesítményéről.

Nem rajtunk múlott…
A műszaki problémákat nem mi okoztuk, nem én. Nem vezetéstechnikai hibákból keletkeztek a bajok, tehát nem én váltottam el magam, nem forgattuk túl az autót, nem ütöttük oda sehova. A nyirádi versenyen követtem el három apró hibát, de ezek csak másodperceket hoztak (és később abszolút helyezést rontottak), de alapjában véve elégedett vagyok a teljesítményünkkel.

Jó dolog volt a Kálmival versenyezni. Mind a ketten elégedettek vagyunk a másik teljesítményével, én azt hiszem. Kialakult egy olyan légkör közöttünk, ami abszolút a bizalmon alapul. Aki sokat ment fejből, annak nehéz átállnia, hogy maximálisan elhiggyem azt, amit a Kálmi diktál. Ez most Nyirádon bebizonyosodott… Nem gondolkoztam a pályákon. A régebbi futamokon mindig megpróbál az ember kicsit fejből menni, most már abszolút tudok az adott kanyarra koncentrálni, nem kell gondolkozni a pályán és ennek az előnye most legjobban Nyirádon jött ki. Csak 4x tréningezhettünk, abszolút nem voltam képbe a pályákkal és nagyon jó volt Kálmi mellett ülni, maximálisan megbíztam benne. Tehát úgy gondolom, a teljesítményünkkel nem volt probléma.
És hozzá kell gyorsan tennem: a csapat teljesítményében sem érzek hibát. Sem a hozzáállásukkal, sem a hozzáértésükkel nincs gond és Joci személyében olyan embert találtam, aki abszolút elkötelezettje ennek a sportnak és talán még jobban szenvedett, mikor ki-ki estünk, mint mi.
Ettől eltekintve tudtuk, hogy a Skodával régebben voltak gondok. Ha csak Turi Tomiék tavalyi esetét nézzük, lényegesen drágább technikával mentek és sokat szenvedtek. Belekalkuláltuk az év elején, hogy lesz egy műszaki problémánk, de hogy négy, ezt semmiképpen sem. Illetve 4 és fél, hiszen Mecseken is végig szenvedtünk az aktív hajtás hiánya miatt.

Arra jó volt ez az év, hogy lemérjük, hogy a WRC-s mezőnyben van helyünk. Ez főleg a nyirádi versenyen jött elő, hiszen sikerült abszolút időket autóznunk.

Másrészt nagyon sok támogatást kaptunk a szurkolóktól! Egyrészt talán azért, mert szeretik az autót, nagyon jó kis hangos kocsi, másrészt talán mi is tudtunk úgy menni, hogy nem vallottunk szégyent ezzel az autóval…

Az év első versenyének a prológját megnyertük, ami nagyon kellett ahhoz, hogy lássuk: igenis egy ilyen autóval lehet gyorsabban menni, mint a korábbi A csoportos Mitsubishinkkel. Amikor nem volt technikai problémánk, akkor az első háromba tudtuk hozni az autót.

Szerencsés helyzetben voltunk a gumikkal, hiszen a Pirelli személyében olyan partnert találtunk, akinek a segítségével mindig tudtuk, hogy milyen gumit kell felraknunk, nem kellett  gumival spórolnunk.

Természetesen nem szabad megfeledkeznünk a műszaki gondjainkról sem, hiszen abból is volt bőven. Sokat tanultunk belőlük. Szombathely után egy komplett új motort vásároltunk Lehmanntól, aki a gyári motorokat is csinálja. Azóta nem volt a motorral sem semmiféle gondunk. Csak beindítjuk és leállítjuk, amikor kell.
El vagyunk keseredve amiatt, hogy már összeállt minden és most törlődik a naptárból egy verseny, amin nagyon szerettünk volna indulni.

Úgy tudom, hogy eredetileg indulni akartatok a Wald4tel Rallye-n, de pont a Zemplén miatt nem tettétek, most pedig már lecsúsztatok erről a versenyről is…
A sors fintora ez, hiszen Nyirád előtt úgy gondoltuk, hogy a bajnokságban már úgysem tudunk semmilyen normális helyezést elérni. Majd a nyirádi eredmények után feljöttünk a 8. pozícióba. Úgy gondoltam, hogy tartozunk a támogatóknak és a szurkolóknak is annyival, hogy ha tudunk, menjünk itthon és végigautózzuk a magyar bajnokság versenyeit és a jövő évi aranylicenc kiosztás miatt is szerettünk volna a legjobb 10-ben végezni és talán még lett volna esélyünk feljebb is lépni.

A Mikulás Rallye-n indultok, ugye?
Természetesen! 2003 óta megyünk és kétszer meg is nyertük. Ahogy eddig is, most is a nézők szórakoztatásáról fog szólni a verseny, de közben szeretnénk gyorsan is menni…

Nemrég az Octaviával a Hungaroringen kocsiztál…
Egy nagyon jópofa rendezvény volt. A cégcsoportunk, a Planet csoporton belül alakult ki egy Peking Klub nevű kezdeményezést. Ez arról szól, hogy végre olyan támogatást kapnak azok a sportolók, akik kvalifikálják magukat az olimpiára, ami megilleti őket.
Nem kis volumenű támogatás, hiszen 60 db Seat Leon FR-el járhatnak az Olimpia megkezdéséig.
Ezen a rendezvényen megpróbáltuk a Hungaroring vezetéstechnikai pályáján kicsit felkészíteni Őket arra, hogy csúszós időben, latyakos utakon hogyan terelgessék ezeket a 170 lóerős kocsikat.

Ennek volt egy betétrésze, amikor megmutattuk, hogy hogyan is lehet egy autóval úgy közlekedni, hogy egy pillanatig se menjen egyenesen a kocsi. Nagyon tetszett nekik és a végén Szívós Marci részese is volt ennek az utazásnak és ahogy az arcát láttam, örök élményt sikerült szerezni Neki… :)

Bedigitalizáltunk három belső felvételt a nyirádi futamodról…
Kommentáld kicsit őket, kérlek!

Hegyesden abszolút második időt mentünk. Ennek talán az az érdekessége, hogy a szakasz végén adódott némi kis műszaki gondunk, egy hidraulika cső durrant szét, de ez nagyon a vége felé történhetett, mert nem tudtunk volna ilyen jó időt autózni. Nagyon élveztük a kocsizást, itt kezdtük már érezni, hogy érdemes rámenni az eredményre, jó a kocsi, jó az itinerünk is…

Gy6 - Hegyesd

Videó megnyitása új ablakban

A másik két gyorsaságin gyönyörű emlék marad a számomra, hiszen mind a két gyorson 10 másodpercet adtunk úgymond a mezőnynek. Itt tudtuk ledolgozni a hátrányunkat, amit nem is mertünk remélni és másfél másodpercre voltunk Norbiéktól. Aztán a végén Nyirádon nem sikerült bejönnünk a második helyre. Ezúton is szeretnék gratulálni Herczig Norbinak, hiszen nagyon jó küzdelemben kerekedett felül rajtunk, gyorsabb volt ezen a szakaszon.
De azt gondolom az itt látható két gyors akkor is nagyon zsír… :)

Gy12 - Szőc

Videó megnyitása új ablakban

Gy13 - Lőtér

Videó megnyitása új ablakban

Ez a hír most jelenik meg 7681. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
29 30 0102030405
06 07 08 09 101112
131415 16 17 1819
2021 22 23 242526
27 28 29 30310102
2024.05.10-14.

részletes infóink

2024.05.11.

részletes infóink

2024.05.12.

részletes infóink

2024.05.12.

részletes infóink

2024.05.18-20.

részletes infóink

2024.05.24-26.

részletes infóink

2024.05.31-06.01.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k