Turán Frici - összegezve
2007-11-09
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
797976441
Napi oldal:
59490
Jelenleg:
811
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

Turán Frici - folyamatosan második-harmadik időket autózott a leghangosabb autó díját szó nélkül elvihető Skoda Octavia WRC-vel. Sajnos az autó sokszor cserben hagyta és nem tudott bizonyítani a pilóta.

Nem sikerült úgy a bajnoki évad, ahogy azt eltervezted…
Amikor végigértél, akkor második és harmadik helyen álltál a dobogón.
Kis problémától nagy problémáig minden volt idén, ami lehetett…
Ha összegezni szeretném az évet, akkor külön kell beszélnünk csapat teljesítményről, személyes teljesítményekről illetve az autó teljesítményéről.

Nem rajtunk múlott…
A műszaki problémákat nem mi okoztuk, nem én. Nem vezetéstechnikai hibákból keletkeztek a bajok, tehát nem én váltottam el magam, nem forgattuk túl az autót, nem ütöttük oda sehova. A nyirádi versenyen követtem el három apró hibát, de ezek csak másodperceket hoztak (és később abszolút helyezést rontottak), de alapjában véve elégedett vagyok a teljesítményünkkel.

Jó dolog volt a Kálmival versenyezni. Mind a ketten elégedettek vagyunk a másik teljesítményével, én azt hiszem. Kialakult egy olyan légkör közöttünk, ami abszolút a bizalmon alapul. Aki sokat ment fejből, annak nehéz átállnia, hogy maximálisan elhiggyem azt, amit a Kálmi diktál. Ez most Nyirádon bebizonyosodott… Nem gondolkoztam a pályákon. A régebbi futamokon mindig megpróbál az ember kicsit fejből menni, most már abszolút tudok az adott kanyarra koncentrálni, nem kell gondolkozni a pályán és ennek az előnye most legjobban Nyirádon jött ki. Csak 4x tréningezhettünk, abszolút nem voltam képbe a pályákkal és nagyon jó volt Kálmi mellett ülni, maximálisan megbíztam benne. Tehát úgy gondolom, a teljesítményünkkel nem volt probléma.
És hozzá kell gyorsan tennem: a csapat teljesítményében sem érzek hibát. Sem a hozzáállásukkal, sem a hozzáértésükkel nincs gond és Joci személyében olyan embert találtam, aki abszolút elkötelezettje ennek a sportnak és talán még jobban szenvedett, mikor ki-ki estünk, mint mi.
Ettől eltekintve tudtuk, hogy a Skodával régebben voltak gondok. Ha csak Turi Tomiék tavalyi esetét nézzük, lényegesen drágább technikával mentek és sokat szenvedtek. Belekalkuláltuk az év elején, hogy lesz egy műszaki problémánk, de hogy négy, ezt semmiképpen sem. Illetve 4 és fél, hiszen Mecseken is végig szenvedtünk az aktív hajtás hiánya miatt.

Arra jó volt ez az év, hogy lemérjük, hogy a WRC-s mezőnyben van helyünk. Ez főleg a nyirádi versenyen jött elő, hiszen sikerült abszolút időket autóznunk.

Másrészt nagyon sok támogatást kaptunk a szurkolóktól! Egyrészt talán azért, mert szeretik az autót, nagyon jó kis hangos kocsi, másrészt talán mi is tudtunk úgy menni, hogy nem vallottunk szégyent ezzel az autóval…

Az év első versenyének a prológját megnyertük, ami nagyon kellett ahhoz, hogy lássuk: igenis egy ilyen autóval lehet gyorsabban menni, mint a korábbi A csoportos Mitsubishinkkel. Amikor nem volt technikai problémánk, akkor az első háromba tudtuk hozni az autót.

Szerencsés helyzetben voltunk a gumikkal, hiszen a Pirelli személyében olyan partnert találtunk, akinek a segítségével mindig tudtuk, hogy milyen gumit kell felraknunk, nem kellett  gumival spórolnunk.

Természetesen nem szabad megfeledkeznünk a műszaki gondjainkról sem, hiszen abból is volt bőven. Sokat tanultunk belőlük. Szombathely után egy komplett új motort vásároltunk Lehmanntól, aki a gyári motorokat is csinálja. Azóta nem volt a motorral sem semmiféle gondunk. Csak beindítjuk és leállítjuk, amikor kell.
El vagyunk keseredve amiatt, hogy már összeállt minden és most törlődik a naptárból egy verseny, amin nagyon szerettünk volna indulni.

Úgy tudom, hogy eredetileg indulni akartatok a Wald4tel Rallye-n, de pont a Zemplén miatt nem tettétek, most pedig már lecsúsztatok erről a versenyről is…
A sors fintora ez, hiszen Nyirád előtt úgy gondoltuk, hogy a bajnokságban már úgysem tudunk semmilyen normális helyezést elérni. Majd a nyirádi eredmények után feljöttünk a 8. pozícióba. Úgy gondoltam, hogy tartozunk a támogatóknak és a szurkolóknak is annyival, hogy ha tudunk, menjünk itthon és végigautózzuk a magyar bajnokság versenyeit és a jövő évi aranylicenc kiosztás miatt is szerettünk volna a legjobb 10-ben végezni és talán még lett volna esélyünk feljebb is lépni.

A Mikulás Rallye-n indultok, ugye?
Természetesen! 2003 óta megyünk és kétszer meg is nyertük. Ahogy eddig is, most is a nézők szórakoztatásáról fog szólni a verseny, de közben szeretnénk gyorsan is menni…

Nemrég az Octaviával a Hungaroringen kocsiztál…
Egy nagyon jópofa rendezvény volt. A cégcsoportunk, a Planet csoporton belül alakult ki egy Peking Klub nevű kezdeményezést. Ez arról szól, hogy végre olyan támogatást kapnak azok a sportolók, akik kvalifikálják magukat az olimpiára, ami megilleti őket.
Nem kis volumenű támogatás, hiszen 60 db Seat Leon FR-el járhatnak az Olimpia megkezdéséig.
Ezen a rendezvényen megpróbáltuk a Hungaroring vezetéstechnikai pályáján kicsit felkészíteni Őket arra, hogy csúszós időben, latyakos utakon hogyan terelgessék ezeket a 170 lóerős kocsikat.

Ennek volt egy betétrésze, amikor megmutattuk, hogy hogyan is lehet egy autóval úgy közlekedni, hogy egy pillanatig se menjen egyenesen a kocsi. Nagyon tetszett nekik és a végén Szívós Marci részese is volt ennek az utazásnak és ahogy az arcát láttam, örök élményt sikerült szerezni Neki… :)

Bedigitalizáltunk három belső felvételt a nyirádi futamodról…
Kommentáld kicsit őket, kérlek!

Hegyesden abszolút második időt mentünk. Ennek talán az az érdekessége, hogy a szakasz végén adódott némi kis műszaki gondunk, egy hidraulika cső durrant szét, de ez nagyon a vége felé történhetett, mert nem tudtunk volna ilyen jó időt autózni. Nagyon élveztük a kocsizást, itt kezdtük már érezni, hogy érdemes rámenni az eredményre, jó a kocsi, jó az itinerünk is…

Gy6 - Hegyesd

Videó megnyitása új ablakban

A másik két gyorsaságin gyönyörű emlék marad a számomra, hiszen mind a két gyorson 10 másodpercet adtunk úgymond a mezőnynek. Itt tudtuk ledolgozni a hátrányunkat, amit nem is mertünk remélni és másfél másodpercre voltunk Norbiéktól. Aztán a végén Nyirádon nem sikerült bejönnünk a második helyre. Ezúton is szeretnék gratulálni Herczig Norbinak, hiszen nagyon jó küzdelemben kerekedett felül rajtunk, gyorsabb volt ezen a szakaszon.
De azt gondolom az itt látható két gyors akkor is nagyon zsír… :)

Gy12 - Szőc

Videó megnyitása új ablakban

Gy13 - Lőtér

Videó megnyitása új ablakban

Ez a hír most jelenik meg 7730. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
242526 27282930
01 02 03 04 05 0607

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k