SUMMER FESTIVAL - 2025.07.12-13. - RabĂłcsiRing
KÁRAI TRANS World RX of Hungary - 2025.07.19-20. - Nyiråd Racing Center
Turán Frici - összegezve
2007-11-09
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
774050383
Napi oldal:
101043
Jelenleg:
828
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Turán Frici - folyamatosan második-harmadik időket autózott a leghangosabb autó díját szó nélkül elvihető Skoda Octavia WRC-vel. Sajnos az autó sokszor cserben hagyta és nem tudott bizonyítani a pilóta.

Nem sikerült úgy a bajnoki évad, ahogy azt eltervezted…
Amikor végigértél, akkor második és harmadik helyen álltál a dobogón.
Kis problémától nagy problémáig minden volt idén, ami lehetett…
Ha összegezni szeretném az évet, akkor külön kell beszélnünk csapat teljesítményről, személyes teljesítményekről illetve az autó teljesítményéről.

Nem rajtunk múlott…
A műszaki problémákat nem mi okoztuk, nem én. Nem vezetéstechnikai hibákból keletkeztek a bajok, tehát nem én váltottam el magam, nem forgattuk túl az autót, nem ütöttük oda sehova. A nyirádi versenyen követtem el három apró hibát, de ezek csak másodperceket hoztak (és később abszolút helyezést rontottak), de alapjában véve elégedett vagyok a teljesítményünkkel.

Jó dolog volt a Kálmival versenyezni. Mind a ketten elégedettek vagyunk a másik teljesítményével, én azt hiszem. Kialakult egy olyan légkör közöttünk, ami abszolút a bizalmon alapul. Aki sokat ment fejből, annak nehéz átállnia, hogy maximálisan elhiggyem azt, amit a Kálmi diktál. Ez most Nyirádon bebizonyosodott… Nem gondolkoztam a pályákon. A régebbi futamokon mindig megpróbál az ember kicsit fejből menni, most már abszolút tudok az adott kanyarra koncentrálni, nem kell gondolkozni a pályán és ennek az előnye most legjobban Nyirádon jött ki. Csak 4x tréningezhettünk, abszolút nem voltam képbe a pályákkal és nagyon jó volt Kálmi mellett ülni, maximálisan megbíztam benne. Tehát úgy gondolom, a teljesítményünkkel nem volt probléma.
És hozzá kell gyorsan tennem: a csapat teljesítményében sem érzek hibát. Sem a hozzáállásukkal, sem a hozzáértésükkel nincs gond és Joci személyében olyan embert találtam, aki abszolút elkötelezettje ennek a sportnak és talán még jobban szenvedett, mikor ki-ki estünk, mint mi.
Ettől eltekintve tudtuk, hogy a Skodával régebben voltak gondok. Ha csak Turi Tomiék tavalyi esetét nézzük, lényegesen drágább technikával mentek és sokat szenvedtek. Belekalkuláltuk az év elején, hogy lesz egy műszaki problémánk, de hogy négy, ezt semmiképpen sem. Illetve 4 és fél, hiszen Mecseken is végig szenvedtünk az aktív hajtás hiánya miatt.

Arra jó volt ez az év, hogy lemérjük, hogy a WRC-s mezőnyben van helyünk. Ez főleg a nyirádi versenyen jött elő, hiszen sikerült abszolút időket autóznunk.

Másrészt nagyon sok támogatást kaptunk a szurkolóktól! Egyrészt talán azért, mert szeretik az autót, nagyon jó kis hangos kocsi, másrészt talán mi is tudtunk úgy menni, hogy nem vallottunk szégyent ezzel az autóval…

Az év első versenyének a prológját megnyertük, ami nagyon kellett ahhoz, hogy lássuk: igenis egy ilyen autóval lehet gyorsabban menni, mint a korábbi A csoportos Mitsubishinkkel. Amikor nem volt technikai problémánk, akkor az első háromba tudtuk hozni az autót.

Szerencsés helyzetben voltunk a gumikkal, hiszen a Pirelli személyében olyan partnert találtunk, akinek a segítségével mindig tudtuk, hogy milyen gumit kell felraknunk, nem kellett  gumival spórolnunk.

Természetesen nem szabad megfeledkeznünk a műszaki gondjainkról sem, hiszen abból is volt bőven. Sokat tanultunk belőlük. Szombathely után egy komplett új motort vásároltunk Lehmanntól, aki a gyári motorokat is csinálja. Azóta nem volt a motorral sem semmiféle gondunk. Csak beindítjuk és leállítjuk, amikor kell.
El vagyunk keseredve amiatt, hogy már összeállt minden és most törlődik a naptárból egy verseny, amin nagyon szerettünk volna indulni.

Úgy tudom, hogy eredetileg indulni akartatok a Wald4tel Rallye-n, de pont a Zemplén miatt nem tettétek, most pedig már lecsúsztatok erről a versenyről is…
A sors fintora ez, hiszen Nyirád előtt úgy gondoltuk, hogy a bajnokságban már úgysem tudunk semmilyen normális helyezést elérni. Majd a nyirádi eredmények után feljöttünk a 8. pozícióba. Úgy gondoltam, hogy tartozunk a támogatóknak és a szurkolóknak is annyival, hogy ha tudunk, menjünk itthon és végigautózzuk a magyar bajnokság versenyeit és a jövő évi aranylicenc kiosztás miatt is szerettünk volna a legjobb 10-ben végezni és talán még lett volna esélyünk feljebb is lépni.

A Mikulás Rallye-n indultok, ugye?
Természetesen! 2003 óta megyünk és kétszer meg is nyertük. Ahogy eddig is, most is a nézők szórakoztatásáról fog szólni a verseny, de közben szeretnénk gyorsan is menni…

Nemrég az Octaviával a Hungaroringen kocsiztál…
Egy nagyon jópofa rendezvény volt. A cégcsoportunk, a Planet csoporton belül alakult ki egy Peking Klub nevű kezdeményezést. Ez arról szól, hogy végre olyan támogatást kapnak azok a sportolók, akik kvalifikálják magukat az olimpiára, ami megilleti őket.
Nem kis volumenű támogatás, hiszen 60 db Seat Leon FR-el járhatnak az Olimpia megkezdéséig.
Ezen a rendezvényen megpróbáltuk a Hungaroring vezetéstechnikai pályáján kicsit felkészíteni Őket arra, hogy csúszós időben, latyakos utakon hogyan terelgessék ezeket a 170 lóerős kocsikat.

Ennek volt egy betétrésze, amikor megmutattuk, hogy hogyan is lehet egy autóval úgy közlekedni, hogy egy pillanatig se menjen egyenesen a kocsi. Nagyon tetszett nekik és a végén Szívós Marci részese is volt ennek az utazásnak és ahogy az arcát láttam, örök élményt sikerült szerezni Neki… :)

Bedigitalizáltunk három belső felvételt a nyirádi futamodról…
Kommentáld kicsit őket, kérlek!

Hegyesden abszolút második időt mentünk. Ennek talán az az érdekessége, hogy a szakasz végén adódott némi kis műszaki gondunk, egy hidraulika cső durrant szét, de ez nagyon a vége felé történhetett, mert nem tudtunk volna ilyen jó időt autózni. Nagyon élveztük a kocsizást, itt kezdtük már érezni, hogy érdemes rámenni az eredményre, jó a kocsi, jó az itinerünk is…

Gy6 - Hegyesd

Videó megnyitása új ablakban

A másik két gyorsaságin gyönyörű emlék marad a számomra, hiszen mind a két gyorson 10 másodpercet adtunk úgymond a mezőnynek. Itt tudtuk ledolgozni a hátrányunkat, amit nem is mertünk remélni és másfél másodpercre voltunk Norbiéktól. Aztán a végén Nyirádon nem sikerült bejönnünk a második helyre. Ezúton is szeretnék gratulálni Herczig Norbinak, hiszen nagyon jó küzdelemben kerekedett felül rajtunk, gyorsabb volt ezen a szakaszon.
De azt gondolom az itt látható két gyors akkor is nagyon zsír… :)

Gy12 - Szőc

Videó megnyitása új ablakban

Gy13 - Lőtér

Videó megnyitása új ablakban

Ez a hír most jelenik meg 7722. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31010203
-

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k