Turán Frici - folyamatosan második-harmadik időket autózott a leghangosabb autó díját szó nélkül elvihető Skoda Octavia WRC-vel. Sajnos az autó sokszor cserben hagyta és nem tudott bizonyítani a pilóta.
Nem sikerült úgy a bajnoki évad, ahogy azt eltervezted… Amikor végigértél, akkor második és harmadik helyen álltál a dobogón. Kis problémától nagy problémáig minden volt idén, ami lehetett… Ha összegezni szeretném az évet, akkor külön kell beszélnünk csapat teljesítményről, személyes teljesítményekről illetve az autó teljesítményéről.
Nem rajtunk múlott… A műszaki problémákat nem mi okoztuk, nem én. Nem vezetéstechnikai hibákból keletkeztek a bajok, tehát nem én váltottam el magam, nem forgattuk túl az autót, nem ütöttük oda sehova. A nyirádi versenyen követtem el három apró hibát, de ezek csak másodperceket hoztak (és később abszolút helyezést rontottak), de alapjában véve elégedett vagyok a teljesítményünkkel.
Jó dolog volt a Kálmival versenyezni. Mind a ketten elégedettek vagyunk a másik teljesítményével, én azt hiszem. Kialakult egy olyan légkör közöttünk, ami abszolút a bizalmon alapul. Aki sokat ment fejből, annak nehéz átállnia, hogy maximálisan elhiggyem azt, amit a Kálmi diktál. Ez most Nyirádon bebizonyosodott… Nem gondolkoztam a pályákon. A régebbi futamokon mindig megpróbál az ember kicsit fejből menni, most már abszolút tudok az adott kanyarra koncentrálni, nem kell gondolkozni a pályán és ennek az előnye most legjobban Nyirádon jött ki. Csak 4x tréningezhettünk, abszolút nem voltam képbe a pályákkal és nagyon jó volt Kálmi mellett ülni, maximálisan megbíztam benne. Tehát úgy gondolom, a teljesítményünkkel nem volt probléma. És hozzá kell gyorsan tennem: a csapat teljesítményében sem érzek hibát. Sem a hozzáállásukkal, sem a hozzáértésükkel nincs gond és Joci személyében olyan embert találtam, aki abszolút elkötelezettje ennek a sportnak és talán még jobban szenvedett, mikor ki-ki estünk, mint mi. Ettől eltekintve tudtuk, hogy a Skodával régebben voltak gondok. Ha csak Turi Tomiék tavalyi esetét nézzük, lényegesen drágább technikával mentek és sokat szenvedtek. Belekalkuláltuk az év elején, hogy lesz egy műszaki problémánk, de hogy négy, ezt semmiképpen sem. Illetve 4 és fél, hiszen Mecseken is végig szenvedtünk az aktív hajtás hiánya miatt.
Arra jó volt ez az év, hogy lemérjük, hogy a WRC-s mezőnyben van helyünk. Ez főleg a nyirádi versenyen jött elő, hiszen sikerült abszolút időket autóznunk.
Másrészt nagyon sok támogatást kaptunk a szurkolóktól! Egyrészt talán azért, mert szeretik az autót, nagyon jó kis hangos kocsi, másrészt talán mi is tudtunk úgy menni, hogy nem vallottunk szégyent ezzel az autóval…
Az év első versenyének a prológját megnyertük, ami nagyon kellett ahhoz, hogy lássuk: igenis egy ilyen autóval lehet gyorsabban menni, mint a korábbi A csoportos Mitsubishinkkel. Amikor nem volt technikai problémánk, akkor az első háromba tudtuk hozni az autót.
Szerencsés helyzetben voltunk a gumikkal, hiszen a Pirelli személyében olyan partnert találtunk, akinek a segítségével mindig tudtuk, hogy milyen gumit kell felraknunk, nem kellett gumival spórolnunk.
Természetesen nem szabad megfeledkeznünk a műszaki gondjainkról sem, hiszen abból is volt bőven. Sokat tanultunk belőlük. Szombathely után egy komplett új motort vásároltunk Lehmanntól, aki a gyári motorokat is csinálja. Azóta nem volt a motorral sem semmiféle gondunk. Csak beindítjuk és leállítjuk, amikor kell. El vagyunk keseredve amiatt, hogy már összeállt minden és most törlődik a naptárból egy verseny, amin nagyon szerettünk volna indulni.
Úgy tudom, hogy eredetileg indulni akartatok a Wald4tel Rallye-n, de pont a Zemplén miatt nem tettétek, most pedig már lecsúsztatok erről a versenyről is… A sors fintora ez, hiszen Nyirád előtt úgy gondoltuk, hogy a bajnokságban már úgysem tudunk semmilyen normális helyezést elérni. Majd a nyirádi eredmények után feljöttünk a 8. pozícióba. Úgy gondoltam, hogy tartozunk a támogatóknak és a szurkolóknak is annyival, hogy ha tudunk, menjünk itthon és végigautózzuk a magyar bajnokság versenyeit és a jövő évi aranylicenc kiosztás miatt is szerettünk volna a legjobb 10-ben végezni és talán még lett volna esélyünk feljebb is lépni.
A Mikulás Rallye-n indultok, ugye? Természetesen! 2003 óta megyünk és kétszer meg is nyertük. Ahogy eddig is, most is a nézők szórakoztatásáról fog szólni a verseny, de közben szeretnénk gyorsan is menni…
Nemrég az Octaviával a Hungaroringen kocsiztál… Egy nagyon jópofa rendezvény volt. A cégcsoportunk, a Planet csoporton belül alakult ki egy Peking Klub nevű kezdeményezést. Ez arról szól, hogy végre olyan támogatást kapnak azok a sportolók, akik kvalifikálják magukat az olimpiára, ami megilleti őket. Nem kis volumenű támogatás, hiszen 60 db Seat Leon FR-el járhatnak az Olimpia megkezdéséig. Ezen a rendezvényen megpróbáltuk a Hungaroring vezetéstechnikai pályáján kicsit felkészíteni Őket arra, hogy csúszós időben, latyakos utakon hogyan terelgessék ezeket a 170 lóerős kocsikat.
Ennek volt egy betétrésze, amikor megmutattuk, hogy hogyan is lehet egy autóval úgy közlekedni, hogy egy pillanatig se menjen egyenesen a kocsi. Nagyon tetszett nekik és a végén Szívós Marci részese is volt ennek az utazásnak és ahogy az arcát láttam, örök élményt sikerült szerezni Neki… :)
Bedigitalizáltunk három belső felvételt a nyirádi futamodról… Kommentáld kicsit őket, kérlek!
Hegyesden abszolút második időt mentünk. Ennek talán az az érdekessége, hogy a szakasz végén adódott némi kis műszaki gondunk, egy hidraulika cső durrant szét, de ez nagyon a vége felé történhetett, mert nem tudtunk volna ilyen jó időt autózni. Nagyon élveztük a kocsizást, itt kezdtük már érezni, hogy érdemes rámenni az eredményre, jó a kocsi, jó az itinerünk is…
A másik két gyorsaságin gyönyörű emlék marad a számomra, hiszen mind a két gyorson 10 másodpercet adtunk úgymond a mezőnynek. Itt tudtuk ledolgozni a hátrányunkat, amit nem is mertünk remélni és másfél másodpercre voltunk Norbiéktól. Aztán a végén Nyirádon nem sikerült bejönnünk a második helyre. Ezúton is szeretnék gratulálni Herczig Norbinak, hiszen nagyon jó küzdelemben kerekedett felül rajtunk, gyorsabb volt ezen a szakaszon. De azt gondolom az itt látható két gyors akkor is nagyon zsír… :)