Turán Frici 307 WRC-vel
bérautó a Bozian-Racingtól
2008-03-06
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
764680382
Napi oldal:
22496
Jelenleg:
1008
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Már majdnem csináltunk anno interjút Turán Fricivel az idei évről. Akkor kicsit elébe akartunk menni a dolgoknak, szerencsére nem tettük. Most azt beszéltük meg, hogy amint alá van írva bármi is, akkor beszélünk.
Aláíródott...

Az elmúlt két-három hónap nagyon sok munkával és rengeteg idegeskedéssel telt…
Tagai Tomival és Eiles Tiborral dolgoztunk gőzerővel a projekten. Mindenképp egy olyan megoldást szerettünk volna találni, amiben biztosítható, hogy az autó megbízhatóságával nem lesz gond.
Egyértelműen látszott, hogy 2007-ben nem a gyorsaságunkkal volt gond.
Biztos vagyok abban, hogy ez az Octavia WRC ütőképes lehet, hiszen már nagyon sok mindent megcsináltunk rajta. Biztos ami biztos, a háttérben készült az Octavia felkészítése is. Lehet, hogy pont a legrosszabb pillanatban lépünk ki belőle, de az adott körülményeket és opciókat figyelembe véve úgy gondolom, hogy jól döntöttünk.

Sok féle pletyka terjengett Rólatok…
Kezdjük az elején: Subaru…
Tagai Tominak az N-es projekt kapcsán nagyon jó PRODRIVE-os kapcsolata van. Tárgyaltunk velük és 2004-es Subaru Impreza WRC-ről beszéltünk.
Igazából jól felkészített, jó áru autót nem találtunk, ami megfelelt volna az igényeinknek.

Aztán szó esett Skoda Fabia WRC-ről…
Nagyon közel álltunk már egy 2005-ös Fabiához és az nagyon nagy csalódás volt.
Olyan helyzetbe kerültünk, amit sosem gondoltam volna, hogy Nyugat-Európában sor kerület ilyenre…
Kézfogás, megegyezés, előleg kifizetés után mikor már megbeszéltük, hogy beszámolják az Octaviát is és szerettük volna a különbözetet kifizetni, akkor kiderült, hogy eladták az autót máshova…

Innentől kezdve felgyorsultak az események és vettük fel ismét a Boziannal a kapcsolatot, hiszen korábban már tárgyaltunk velük.
Sikerült megegyeznünk. Segítenek a Skoda Octavia eladásában, ezzel lényegesen megkönnyítették a helyzetünket, hiszen azért annak az ára még egy elég jelentős tényező.

A jelenlévő helyzetben, amikor 1, maximum másfél évre lehet a WRC-kkel tervezni, úgy gondolom, hogy ez a konstrukció tűnik a legjobbnak és nem lett volna jó üzleti lépés venni egy ilyen autót.
Most már örülök is, hogy azt a Fabia-t nem sikerült megvennünk. Most már így látom, bár akkor nagyon rossz napjaink voltak és nagyon tanácstalanok voltunk, hogy hogyan is lépjünk tovább.

Tehát pontosítsunk:
Peugeot 307 WRC-t fogsz idén bérelni a Bozian-Racing-tól…
Így van. Ahhoz, hogy azokat a támogatóinkat, akik folyamatosan bizalmat szavaznak nekünk évek óta, ki tudjuk szolgálni, ahhoz mindenképp olyan autóra volt szükség, amivel ütőképesen tudunk szerepelni.

Az autó egy 2005-ös fejlesztésű, az utolsó specifikáció szerint épített 307 WRC.
A 2005-ös VB szereplése után került a Bozian-hoz. Láthattuk például OMV színekben is menni. Azt tudom, hogy annak idején Grönholm ment vele, de azt gondolom, ez lényegtelen.

Számomra mindenképp űrtechnikát jelent. Tegnap ültem először az autóba és biztos vagyok benne, hogy egy kézikönyv jól jön majd az első gyorsasági előtt.
Bele kell majd tanulni…

Mit rejt a karosszéria?
5 sebességes váltója van, 3 aktív difije és természetesen kormányról kell kapcsolni a sebességi fokozatokat.

Mesélj egy kicsit a Bozian-ról!
A csapat neve azok számára, akik jártasak kicsit a rallyban, gondolom nem ismeretlen.
Nagy múlttal, nagy hagyományokkal bíró műhelyről van szó.
Mikor megkérdeztem, hogy mi van akkor, ha esetleg technikai probléma fordulna elő, akkor természetesen kielégítő választ adtak, de látszott rajtuk, hogy meglepődnek és a statisztikákat ismerve érthető is. Két autójuk van, 2007-ben mind a két kocsijuk egyenként 16 futamon vett részt, amiben voltak VB szereplések, francia bajnoki versenyek, egyéb külföldi futamok, de egyszer sem volt technikai problémájuk…
Nagyon szimpatikusak és biztos vagyok benne, hogy megtaláljuk a közös hangot, ami nagyon fontos lesz.

Érdekesség, hogy ez az autó volt az, amivel Gigi Galli több VB futamot is teljesített, sárga PIRELLI-s színekben. Külön örült a csapat annak, hogy én is Pirelli abroncsokkal megyek, hiszen folyamatosan részt vesznek az új VB-s Pirelli gumik fejlesztésében és az összes setupjuk megvan a gumikhoz.

Remélhetőleg idén eljutunk oda, amit már nagyon régóta várunk, hogy csak rajtunk múljon… csak magamat tudjam hibáztatni, ha egy versenyt nem úgy fejezünk be, ahogy szeretnénk.

Természetesen nagyon nagy elvárások is vannak, hiszen az autó a magyar mezőnyben mindenképp ütőképesnek számít.

Hogy fog kinézni az autó?
Az alapszíne kék, most kezdjük el tervezni a design-t. Ahogy lesznek első tervek úgyis megmutatjuk, megmutatod. :)

Volt szerencsém egy teszten ülni már ilyen autóba Janika mellett… Hihetetlen nyomatéka volt…
Valóban borzasztóan nyomatékos. A Boziannál azt mondták, hogy 750-800Nm között van az autó forgatónyomatéka. Ezért is van benne csak 5 sebességes váltó, hiszen olyan nyomatékos a motor, hogy nagyon sok kanyarban el lehet fordulni ötödikben is…

Lesz lehetőséged tesztelni az egri futam előtt?
A verseny hetében érkezik a csapat és reményeink szerint egy hosszabb tesztet tudunk csinálni. A tervek szerint azon a héten hétfőn érkeznek és lesz időnk tesztelni keddig, majd szerda-csütörtökön pályabejárás és pénteken pedig már kezdődik az Eger Rallye. Az a hét nagyon komolynak ígérkezik.

Úgy gondolom, hogy az eddig sem kis rallyongótáborodnak sikerült jó hírrel szolgálnunk…

Ez a hír most jelenik meg 3790. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
19 20 21 22 232425
262728 29303101

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k