Turán Frici 307 WRC-vel
bérautó a Bozian-Racingtól
2008-03-06
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
797781834
Napi oldal:
68645
Jelenleg:
1130
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Már majdnem csináltunk anno interjút Turán Fricivel az idei évről. Akkor kicsit elébe akartunk menni a dolgoknak, szerencsére nem tettük. Most azt beszéltük meg, hogy amint alá van írva bármi is, akkor beszélünk.
Aláíródott...

Az elmúlt két-három hónap nagyon sok munkával és rengeteg idegeskedéssel telt…
Tagai Tomival és Eiles Tiborral dolgoztunk gőzerővel a projekten. Mindenképp egy olyan megoldást szerettünk volna találni, amiben biztosítható, hogy az autó megbízhatóságával nem lesz gond.
Egyértelműen látszott, hogy 2007-ben nem a gyorsaságunkkal volt gond.
Biztos vagyok abban, hogy ez az Octavia WRC ütőképes lehet, hiszen már nagyon sok mindent megcsináltunk rajta. Biztos ami biztos, a háttérben készült az Octavia felkészítése is. Lehet, hogy pont a legrosszabb pillanatban lépünk ki belőle, de az adott körülményeket és opciókat figyelembe véve úgy gondolom, hogy jól döntöttünk.

Sok féle pletyka terjengett Rólatok…
Kezdjük az elején: Subaru…
Tagai Tominak az N-es projekt kapcsán nagyon jó PRODRIVE-os kapcsolata van. Tárgyaltunk velük és 2004-es Subaru Impreza WRC-ről beszéltünk.
Igazából jól felkészített, jó áru autót nem találtunk, ami megfelelt volna az igényeinknek.

Aztán szó esett Skoda Fabia WRC-ről…
Nagyon közel álltunk már egy 2005-ös Fabiához és az nagyon nagy csalódás volt.
Olyan helyzetbe kerültünk, amit sosem gondoltam volna, hogy Nyugat-Európában sor kerület ilyenre…
Kézfogás, megegyezés, előleg kifizetés után mikor már megbeszéltük, hogy beszámolják az Octaviát is és szerettük volna a különbözetet kifizetni, akkor kiderült, hogy eladták az autót máshova…

Innentől kezdve felgyorsultak az események és vettük fel ismét a Boziannal a kapcsolatot, hiszen korábban már tárgyaltunk velük.
Sikerült megegyeznünk. Segítenek a Skoda Octavia eladásában, ezzel lényegesen megkönnyítették a helyzetünket, hiszen azért annak az ára még egy elég jelentős tényező.

A jelenlévő helyzetben, amikor 1, maximum másfél évre lehet a WRC-kkel tervezni, úgy gondolom, hogy ez a konstrukció tűnik a legjobbnak és nem lett volna jó üzleti lépés venni egy ilyen autót.
Most már örülök is, hogy azt a Fabia-t nem sikerült megvennünk. Most már így látom, bár akkor nagyon rossz napjaink voltak és nagyon tanácstalanok voltunk, hogy hogyan is lépjünk tovább.

Tehát pontosítsunk:
Peugeot 307 WRC-t fogsz idén bérelni a Bozian-Racing-tól…
Így van. Ahhoz, hogy azokat a támogatóinkat, akik folyamatosan bizalmat szavaznak nekünk évek óta, ki tudjuk szolgálni, ahhoz mindenképp olyan autóra volt szükség, amivel ütőképesen tudunk szerepelni.

Az autó egy 2005-ös fejlesztésű, az utolsó specifikáció szerint épített 307 WRC.
A 2005-ös VB szereplése után került a Bozian-hoz. Láthattuk például OMV színekben is menni. Azt tudom, hogy annak idején Grönholm ment vele, de azt gondolom, ez lényegtelen.

Számomra mindenképp űrtechnikát jelent. Tegnap ültem először az autóba és biztos vagyok benne, hogy egy kézikönyv jól jön majd az első gyorsasági előtt.
Bele kell majd tanulni…

Mit rejt a karosszéria?
5 sebességes váltója van, 3 aktív difije és természetesen kormányról kell kapcsolni a sebességi fokozatokat.

Mesélj egy kicsit a Bozian-ról!
A csapat neve azok számára, akik jártasak kicsit a rallyban, gondolom nem ismeretlen.
Nagy múlttal, nagy hagyományokkal bíró műhelyről van szó.
Mikor megkérdeztem, hogy mi van akkor, ha esetleg technikai probléma fordulna elő, akkor természetesen kielégítő választ adtak, de látszott rajtuk, hogy meglepődnek és a statisztikákat ismerve érthető is. Két autójuk van, 2007-ben mind a két kocsijuk egyenként 16 futamon vett részt, amiben voltak VB szereplések, francia bajnoki versenyek, egyéb külföldi futamok, de egyszer sem volt technikai problémájuk…
Nagyon szimpatikusak és biztos vagyok benne, hogy megtaláljuk a közös hangot, ami nagyon fontos lesz.

Érdekesség, hogy ez az autó volt az, amivel Gigi Galli több VB futamot is teljesített, sárga PIRELLI-s színekben. Külön örült a csapat annak, hogy én is Pirelli abroncsokkal megyek, hiszen folyamatosan részt vesznek az új VB-s Pirelli gumik fejlesztésében és az összes setupjuk megvan a gumikhoz.

Remélhetőleg idén eljutunk oda, amit már nagyon régóta várunk, hogy csak rajtunk múljon… csak magamat tudjam hibáztatni, ha egy versenyt nem úgy fejezünk be, ahogy szeretnénk.

Természetesen nagyon nagy elvárások is vannak, hiszen az autó a magyar mezőnyben mindenképp ütőképesnek számít.

Hogy fog kinézni az autó?
Az alapszíne kék, most kezdjük el tervezni a design-t. Ahogy lesznek első tervek úgyis megmutatjuk, megmutatod. :)

Volt szerencsém egy teszten ülni már ilyen autóba Janika mellett… Hihetetlen nyomatéka volt…
Valóban borzasztóan nyomatékos. A Boziannál azt mondták, hogy 750-800Nm között van az autó forgatónyomatéka. Ezért is van benne csak 5 sebességes váltó, hiszen olyan nyomatékos a motor, hogy nagyon sok kanyarban el lehet fordulni ötödikben is…

Lesz lehetőséged tesztelni az egri futam előtt?
A verseny hetében érkezik a csapat és reményeink szerint egy hosszabb tesztet tudunk csinálni. A tervek szerint azon a héten hétfőn érkeznek és lesz időnk tesztelni keddig, majd szerda-csütörtökön pályabejárás és pénteken pedig már kezdődik az Eger Rallye. Az a hét nagyon komolynak ígérkezik.

Úgy gondolom, hogy az eddig sem kis rallyongótáborodnak sikerült jó hírrel szolgálnunk…

Ez a hír most jelenik meg 3816. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
242526 27282930
01 02 03 04 05 0607
2025.11.07-09.

részletes infóink

2025.11.06-09.

részletes infóink

2025.11.07-11.

részletes infóink

2025.12.06.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k