duenShop.hu KARÁCSONYI VÁSÁR! - rendeld meg az ajåndÊkod december 18.ig!
Turbósítva
Gyarmati Ariel - Kocsis György - 2009
2009-03-14
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
807112839
Napi oldal:
270033
Jelenleg:
1233
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

Gyarmati Ariel vált!
A tehetséges fiatal versenyző a Suzukik után 2009-re turbót és négy hajtott kereket kapott... Zsiros Gábor egy nagyon korrekt ajánlattal kereste meg a siófoki pilótát, amire nem lehetett nemet mondani.

Azt beszélik, hogy négyre növelitek a hajtott kerekek számát. Mi az, ami már tudható az idei évről?
Igen, úgy néz ki, hogy az eddig megszokott első kerék hajtás helyett négykerekesek leszünk. Tervünk szerint A/8-as géposztályban indulunk egy Subaru Imprezzával, de egyelőre még vannak kételyeim. Az autó jól felkészített és megbízható lesz abban biztos vagyok, azonban semmilyen tapasztalatom nincs ilyen technikával. De nincs ezzel gond, csak a kihívás nagyobb.

Az autóról mondj néhány szót légyszíves.
Az autó egy Subaru Imprezza N10-es. 2004-ben épült a Tomi Makkinen Racing Ltd-nél. Ha jól tudom Béres Józsi ment vele néhány VB futamot, utána került Magyarországra a Budai Team-hez. Itthon ezzel az autóval ment Elek Pisti, tavaly pedig Zsíros Gabi. Jelenleg gőzerővel folyik az átépítés!
A napokban a motor is megjött Angliából és kap egy új turbót is.

Ki adja a szerviz hátteret?
A Budai Team lesz a szervizháttér, ők készítik fel a versenyekre, és ők szervizelnek a versenyeken is. Még nem dolgoztam velük, de megbízható, lelkiismeretes csapat hírében állnak. Óriási szakmai rutinjuk, tapasztalataik vannak. Remélem, segítik a számomra idegen, összkerekes technika minél jobb és gyorsabb megismerését.

Sokan hagyják ki az évet a gazdasági válságra hivatkozva, sokan csak néhány versenyt terveznek. Ti hány versennyel számoltok és, ha nem teljes szezont mentek, akkor melyek azok a versenyek, ahol láthatunk benneteket?
Nagyon nehéz manapság szponzort találni. Nekünk idén szerencsénk volt, jókor voltunk jó helyen és sokat is foglalkoztunk vele. Mindenhol csökkentették a marketing büdzsét, ezt nagyon érezzük mi is. Tervünk szerint mindegyik versenyen indulunk, kivéve a Veszprém Rallye-t. Az első három verseny az biztosnak mondható, utána még vannak kérdőjelek.

2005 óta - mióta elkezdtél versenyezni -, kizárólag Suzukival mentél és köztudott, hogy nagyon kötődtél a márkához. Miért döntöttél, döntöttetek a típusváltás mellett?
Ez nem a mi döntésünk volt, hanem az Övék. Mi szerettünk volna idén is egy Suzuki S1600-al versenyezni és a bajnoki címért harcolni, nekik azonban más a tervük és mi nem kaptunk helyet benne. Sajnálom, mert én bíztam benne, hogy ez egy hosszú távú és eredményes kapcsolat lesz.
Közbeszólt a nagy Magyar valóság, de ez egy másik történet. Mindezek ellenére hálával tartozom nekik, hiszen nagyban segítették az eddigi versenyzésemet.

A váltásban közrejátszott a nem túl jól sikerült 2008-as év is?
Az, hogy jól sikerült-e, az nézőpont kérdése. Sokat tanultunk, tapasztalatot gyűjtöttünk, és itt nem csak a pályára gondolok, hanem összességében a ralira. Ha lett volna biztosabb anyagi hátterünk, másodikak vagy harmadikak lehettünk volna a bajnokságban, szerintem ez nem olyan rossz. A szűkös hátteret tetézvén kétszer estünk is, ami nagyrészt nekem köszönhető. Meg akartam mutatni, hogy a szűkös büdzséből adódó hiányos technikai feltételekkel is meg tudjuk csinálni. Próbáltam figyelmen kívül hagyni, hogy vászonig van vágva a gumi, kilógnak a szálak. Ezekkel számolnom kellett volna. Rossz úgy versenyezni, hogy végig 100 %-on mész és mégsem te vagy az első, és tudod, hogy nem a kezedben van a hiba. Ekkor jön a 105 % és hamar megvan a baj. Eddig azért versenyeztem, hogy első legyek és ezután is ez lesz a célom, még akkor is, ha jelenleg erre nincs reális esély. De ezzel sincs gond, ez a cirkusz erről szól.

Ha jól tudom a navigátori feladatokat továbbra is Kocsis Gyuri fogja ellátni. Vele nem csak a versenyeken találkoztok, egy városban is laktok, mindketten Siófokiak vagytok.
Igen, idén is Gyurival csináljuk az évet. Mind szakmailag, mind emberileg jól kijövünk egymással.
Versenyeken és a háttérmunkában továbbra is számíthatok Grátz Ferire, akivel a kezdetek óta együtt vagyunk. Úgy gondolom "csapatszinten" minden adott, ahhoz, hogy jól szerepeljünk.

Milyen tervekkel vágtok neki a 2009-es évnek?
A tervünk egy óvatos kezdés, barátkozunk az autóval, megnézzük az ellenfeleket. Szeretnénk minél többet tanulni és fejlődni, felnőni a feladathoz. Szeretnénk minél több versenyen célba érni és pontot gyűjteni.

Milyen eredménnyel lennétek elégedettek?
Ez jó kérdés. Mint mondtam, egyelőre sokat kell tanulni, elsősorban nekem, hiszen ez a Subaru más vezetéstechnikát igényel, mint a korábbi autóim. Az ellenfeleket sem ismerjük, de azt gondolom, ha Egerben a kategória első felében végzünk, akkor van értelme. Idővel, talán a dobogós helyekért is harcolhatunk. Ennek a harmadik verseny körül lehet realitása, ha így lesz, az már siker és elégedettek lehetünk.

Tehetségként tartanak számon, bizonyára vannak hosszabb távú terveid is a sportágban.
Örülök neki, ha ezt az évet meg tudjuk oldani. Sok régi ralistól hallani, hogy milyen más volt régen. Én 2005-ben kezdtem, azóta látom, így csak azt tudom, hogy most mi a helyzet. Úgy tűnik senkinek sem érdeke, hogy itt rend legyen. Mindenki a maga malmával van elfoglalva, a sportágé pedig közben kiszárad. Sok vezető beosztású ember ténykedik itt komoly kapcsolatrendszerrel és relative nagy hatalommal. Ők rendet tehetnének, de nem teszik!
Visszatérve kérdésedre, nem hinném, hogy abba tudnám hagyni. Számomra a RALLY a határon való autózást jelenti. Az, hogy mivel és milyen versenyen az másodlagos.

Te is tagja vagy a Junior Válogatottnak, azt azonban nem tudni mit is takar ez.
Igen, én is tagja vagyok. Megtiszteltetés számomra, hogy válogatott versenyző lehetek és büszke vagyok rá. Öten vagyunk.
Ennél többet sajnos én sem tudok elmondani róla. Vagy kommunikációs hiba van, vagy nincs mit kommunikálni!

A szezonnyitó előtt láthatóak lesztek esetleg egy tesztversenyen?
Sajnos nem. Szó volt róla, hogy Orfűn megyünk, de ahhoz, hogy stabilan összeálljon a motor, több idő kell a csapatnak. Eger előtt lesz egy komolyabb tesztünk, de versenyen Egerben leszünk láthatóak először ezzel az új technikával.


 

Ez a hír most jelenik meg 5823. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
05 06 07 08 09 1011
2025.12.19-23.

részletes infóink

2025.12.20.

részletes infóink

2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2026.01.02-04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k