Turbósítva
Gyarmati Ariel - Kocsis György - 2009
2009-03-14
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
687180852
Napi oldal:
80105
Jelenleg:
994
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Gyarmati Ariel vált!
A tehetséges fiatal versenyző a Suzukik után 2009-re turbót és négy hajtott kereket kapott... Zsiros Gábor egy nagyon korrekt ajánlattal kereste meg a siófoki pilótát, amire nem lehetett nemet mondani.

Azt beszélik, hogy négyre növelitek a hajtott kerekek számát. Mi az, ami már tudható az idei évről?
Igen, úgy néz ki, hogy az eddig megszokott első kerék hajtás helyett négykerekesek leszünk. Tervünk szerint A/8-as géposztályban indulunk egy Subaru Imprezzával, de egyelőre még vannak kételyeim. Az autó jól felkészített és megbízható lesz abban biztos vagyok, azonban semmilyen tapasztalatom nincs ilyen technikával. De nincs ezzel gond, csak a kihívás nagyobb.

Az autóról mondj néhány szót légyszíves.
Az autó egy Subaru Imprezza N10-es. 2004-ben épült a Tomi Makkinen Racing Ltd-nél. Ha jól tudom Béres Józsi ment vele néhány VB futamot, utána került Magyarországra a Budai Team-hez. Itthon ezzel az autóval ment Elek Pisti, tavaly pedig Zsíros Gabi. Jelenleg gőzerővel folyik az átépítés!
A napokban a motor is megjött Angliából és kap egy új turbót is.

Ki adja a szerviz hátteret?
A Budai Team lesz a szervizháttér, ők készítik fel a versenyekre, és ők szervizelnek a versenyeken is. Még nem dolgoztam velük, de megbízható, lelkiismeretes csapat hírében állnak. Óriási szakmai rutinjuk, tapasztalataik vannak. Remélem, segítik a számomra idegen, összkerekes technika minél jobb és gyorsabb megismerését.

Sokan hagyják ki az évet a gazdasági válságra hivatkozva, sokan csak néhány versenyt terveznek. Ti hány versennyel számoltok és, ha nem teljes szezont mentek, akkor melyek azok a versenyek, ahol láthatunk benneteket?
Nagyon nehéz manapság szponzort találni. Nekünk idén szerencsénk volt, jókor voltunk jó helyen és sokat is foglalkoztunk vele. Mindenhol csökkentették a marketing büdzsét, ezt nagyon érezzük mi is. Tervünk szerint mindegyik versenyen indulunk, kivéve a Veszprém Rallye-t. Az első három verseny az biztosnak mondható, utána még vannak kérdőjelek.

2005 óta - mióta elkezdtél versenyezni -, kizárólag Suzukival mentél és köztudott, hogy nagyon kötődtél a márkához. Miért döntöttél, döntöttetek a típusváltás mellett?
Ez nem a mi döntésünk volt, hanem az Övék. Mi szerettünk volna idén is egy Suzuki S1600-al versenyezni és a bajnoki címért harcolni, nekik azonban más a tervük és mi nem kaptunk helyet benne. Sajnálom, mert én bíztam benne, hogy ez egy hosszú távú és eredményes kapcsolat lesz.
Közbeszólt a nagy Magyar valóság, de ez egy másik történet. Mindezek ellenére hálával tartozom nekik, hiszen nagyban segítették az eddigi versenyzésemet.

A váltásban közrejátszott a nem túl jól sikerült 2008-as év is?
Az, hogy jól sikerült-e, az nézőpont kérdése. Sokat tanultunk, tapasztalatot gyűjtöttünk, és itt nem csak a pályára gondolok, hanem összességében a ralira. Ha lett volna biztosabb anyagi hátterünk, másodikak vagy harmadikak lehettünk volna a bajnokságban, szerintem ez nem olyan rossz. A szűkös hátteret tetézvén kétszer estünk is, ami nagyrészt nekem köszönhető. Meg akartam mutatni, hogy a szűkös büdzséből adódó hiányos technikai feltételekkel is meg tudjuk csinálni. Próbáltam figyelmen kívül hagyni, hogy vászonig van vágva a gumi, kilógnak a szálak. Ezekkel számolnom kellett volna. Rossz úgy versenyezni, hogy végig 100 %-on mész és mégsem te vagy az első, és tudod, hogy nem a kezedben van a hiba. Ekkor jön a 105 % és hamar megvan a baj. Eddig azért versenyeztem, hogy első legyek és ezután is ez lesz a célom, még akkor is, ha jelenleg erre nincs reális esély. De ezzel sincs gond, ez a cirkusz erről szól.

Ha jól tudom a navigátori feladatokat továbbra is Kocsis Gyuri fogja ellátni. Vele nem csak a versenyeken találkoztok, egy városban is laktok, mindketten Siófokiak vagytok.
Igen, idén is Gyurival csináljuk az évet. Mind szakmailag, mind emberileg jól kijövünk egymással.
Versenyeken és a háttérmunkában továbbra is számíthatok Grátz Ferire, akivel a kezdetek óta együtt vagyunk. Úgy gondolom "csapatszinten" minden adott, ahhoz, hogy jól szerepeljünk.

Milyen tervekkel vágtok neki a 2009-es évnek?
A tervünk egy óvatos kezdés, barátkozunk az autóval, megnézzük az ellenfeleket. Szeretnénk minél többet tanulni és fejlődni, felnőni a feladathoz. Szeretnénk minél több versenyen célba érni és pontot gyűjteni.

Milyen eredménnyel lennétek elégedettek?
Ez jó kérdés. Mint mondtam, egyelőre sokat kell tanulni, elsősorban nekem, hiszen ez a Subaru más vezetéstechnikát igényel, mint a korábbi autóim. Az ellenfeleket sem ismerjük, de azt gondolom, ha Egerben a kategória első felében végzünk, akkor van értelme. Idővel, talán a dobogós helyekért is harcolhatunk. Ennek a harmadik verseny körül lehet realitása, ha így lesz, az már siker és elégedettek lehetünk.

Tehetségként tartanak számon, bizonyára vannak hosszabb távú terveid is a sportágban.
Örülök neki, ha ezt az évet meg tudjuk oldani. Sok régi ralistól hallani, hogy milyen más volt régen. Én 2005-ben kezdtem, azóta látom, így csak azt tudom, hogy most mi a helyzet. Úgy tűnik senkinek sem érdeke, hogy itt rend legyen. Mindenki a maga malmával van elfoglalva, a sportágé pedig közben kiszárad. Sok vezető beosztású ember ténykedik itt komoly kapcsolatrendszerrel és relative nagy hatalommal. Ők rendet tehetnének, de nem teszik!
Visszatérve kérdésedre, nem hinném, hogy abba tudnám hagyni. Számomra a RALLY a határon való autózást jelenti. Az, hogy mivel és milyen versenyen az másodlagos.

Te is tagja vagy a Junior Válogatottnak, azt azonban nem tudni mit is takar ez.
Igen, én is tagja vagyok. Megtiszteltetés számomra, hogy válogatott versenyző lehetek és büszke vagyok rá. Öten vagyunk.
Ennél többet sajnos én sem tudok elmondani róla. Vagy kommunikációs hiba van, vagy nincs mit kommunikálni!

A szezonnyitó előtt láthatóak lesztek esetleg egy tesztversenyen?
Sajnos nem. Szó volt róla, hogy Orfűn megyünk, de ahhoz, hogy stabilan összeálljon a motor, több idő kell a csapatnak. Eger előtt lesz egy komolyabb tesztünk, de versenyen Egerben leszünk láthatóak először ezzel az új technikával.


 

Ez a hír most jelenik meg 5774. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
29 30 0102030405
06 07 08 09 101112
131415 16 17 1819
2021 22 23 242526
27 28 29 30310102
2024.05.10-14.

részletes infóink

2024.05.11.

részletes infóink

2024.05.12.

részletes infóink

2024.05.12.

részletes infóink

2024.05.18-20.

részletes infóink

2024.05.24-26.

részletes infóink

2024.05.31-06.01.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k