Turi Tomi S2000-ről álmodik
Csak sikerült az év végi dobogó
2010-11-11
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
776161814
Napi oldal:
100113
Jelenleg:
1061
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 8.futam,
a Rally Estonia után
1. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
162
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
161
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
138
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
114
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
52
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
38
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

thumb_turi_tomi_s2000-rol_almodik_5A zárófutamot megelőzően is Turi Tomiék álltak a bajnoki értékelés harmadik helyén, ám mivel ezen a futamon sem sikerült elindulniuk, talán sokan számítottak arra, hogy végül "elbukják" a dobogós helyezést. Nem várt fordulattal ért véget viszont a Mecsek Rallye, és így a Turi-Nándi párost sem sikerült letaszítani a dobogóról. Tomival beszélgettem az év végéről és a jövő évi tervekről... álmokról.

Hogyan fogadtátok, hogy végül mégis csak a tiétek lett a bajnokság bronzérmes helyezése?
Jól, bár egyik szemem sír, a másik nevet... ez van! Ott voltam a versenyen, de csak a szombati napon néztem a futamot, vasárnap már nem mentem ki. Épp otthon ebédeltem, mikor telefonálgatott mindenki. Nem volt nálam még a telefonom sem, fenn hagytam és egy idő után a kisfiam hozta, hogy folyamatosan hívogatnak rajta és jönnek sorra az sms-ek. Ekkor derült ki számomra, hogy Norbiék kiestek.

Mennyire számítottál egy ilyen végkifejletre?
Erre igazából egyáltalán nem számítottuk. Nem gondoltuk azt sem, hogy Norbi sietni fog, hiszen a kilencedik hely is elég lett volna neki ahhoz, hogy a bajnokságban a harmadik helyet átvegye tőlünk, de egy ilyen technikai hibát sem vettünk számításba, holott egy ilyennek a lehetősége mindig benne van ebben a sportban.

Év elején milyen célkitűzéssel indultatok neki a bajnokságnak?

A dobogós helyezést céloztuk meg, ami végül be is jött, de azért nem bántuk volna, ha egy kicsit mégis előrébb tudtunk volna végezni. Nem vagyunk elégedetlenek, tudjuk, hogy egy jobb helyezéshez kicsit több versenyen kellett volna rajthoz állnunk, így tényleg azt mondhatom, hogy a körülményekhez képest ez a harmadik helyezés nagyon jó eredmény számunkra.

turi_tomi_s2000-rol_almodik_4

Úgy hallom S2000-esről álmodsz?
Egyelőre valóban csak álmodom róla, mert jelen pillanatban nem sok esély van még rá. A tervek persze azok, hogy a jövő évben egy ilyen autóban ülve szeretnénk megmérkőzni az ellenfelekkel, de majd meglátjuk, hogy mit hoz számunkra a jövő.

Mi az, ami a leginkább ösztönöz egy ilyen autó irányába, ha N/4-es Mitsubishivel is fel lehet állni a dobogó akár legfelső fokára is?
Az évad vége felé azért már látszott, hogy nagyot fejlődtek ezek a S2000-es autók, sokat gyorsultak még akkor is, ha továbbra is vannak olyan pályák, ahol még mindig a Mitsubishik a gyorsabbak. A S2000-esek folyamatos fejlesztés alatt állnak, a velük versenyző pilóták is egyre inkább megszokják az autót, gyorsulnak és az év vége felé azért már jól látszott, hogy nem olyan egyszerű felvenni velük a versenyt.

Úgy látod, hogy jövőre a S2000-es autók között dől majd el az első helyezések sorsa?
Talán igen! Úgy gondolom, hogy azzal legalábbis most már nagyobb eséllyel fognak indulni az első helyezésekért. Persze költségvetésben biztos, hogy jóval nagyobb ráfordítást igényel, mint egy N-es Mitsubishi... de talán megéri! A másik dolog, ami miatt tényleg egy ilyenről álmodok, hogy az egy igazi, vérbeli versenyautó!

Konkrét márka? Vagy azért még homályosak az álomképek?
Ha úgy vesszük, akkor igazából valóban mindegy lenne, de most a Fordok tetszenek nagyon, úgy tűnik, hogy ezek tudnak most a leggyorsabbak lenni. Korábban már a WRC-k közül is nagyon tetszett a Ford, bár igazából sosem sikerült kipróbálnom! Most egy ilyen S2000-es Fordot viszont már tényleg nagyon szívesen kipróbálnék!

Van még valami célotok az idei évre?
A Mikulás Rallye-t azért még megpróbáljuk megcélozni így az év végére, de majd kiderül, hogy mi lesz addig…

turi_tomi_s2000-rol_almodik_2

Mitsubishivel?
Persze! Hiszen nincs más! Jobb lenne persze már ott egy S2000-est kipróbálni, meg tesztelgetni, ismerkedni vele...

Mennyire sikerült megszokni egy évad alatt a Mitsubishit?
Úgy gondolom, hogy sikerült jól megszoknunk ezt a kocsit, és igazából nem volt olyan túl nagy feladat vezetni ezt. Bérautó lévén pedig nagyon oda kellett figyelni a beállításokra, valamint minden mozdulatára, hogy 100 %-osan és nagyon gyorsan lehessen menni vele. Nem volt semmi tapasztalatom N-es autóval, a WRC után egészen más volt, de szerencsére Nándi nagyon sokat segített ebben, hiszen ő nagyon sok időt töltött el Asi mellett. Nándi lényegesen többet tudott az N-es autóról és a beállításokról, mint én.

Milyen az összhang a navigátoroddal így az év végére?
Az autóban is sikerült jól összeszoknunk, jól éreztük magunkat és úgy gondolom, hogy egy jó összhang alakult ki közöttünk. Bár még nem beszéltünk a jövőbeli közös terveinkről, de úgy gondolom, hogy a 2011-es évadban is együtt fogunk versenyezni, és inkább most az a kérdés, hogy mivel! Meglátjuk, hogy hogyan alakulnak majd a dolgaink, mert most így az év végére azért nem a számításainknak megfelelőek voltak! Ettől függetlenül viszont nagy örömmel tölt el, hogy a bajnokságban legalább a harmadik hely a miénk lett és ezért szeretnék is köszönetet mondani a támogatóinknak, a csapatnak, Nándinak a navigátoromnak és Rózsa Carmennek a csapatvezetőmnek, aki nélkül egyáltalán nem ment volna ez az év! Köszönjük a szurkolóknak, akik hosszú évek óta kitartanak mellettünk és lelkesen bíztatnak minket a pálya széléről!

 turi_tomi_s2000-rol_almodik_1

Ez a hír most jelenik meg 8946. alkalommal
címkék: Turi Tomi, S2000
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 151617
18 19 20 21222324
2025.08.01-05.

részletes infóink

2025.07.31-08.03.

részletes infóink

2025.08.09-10.

részletes infóink

2025.08.23-24.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k