Új háttérrel!
Hankó László - 2010
2010-03-19
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
763382382
Napi oldal:
119839
Jelenleg:
935
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

A tavalyi egri futamon elszenvedett balesetét követően Hankó László az Eger Rallye-n folytatja versenyzői pályafutását… megváltozott háttérrel, több újdonsággal vág neki az évnek. A célokról, esélyekről kérdeztem…

Mi lesz veled idén?
Ezt én is szeretném tudni! :-)
Egy új projekt részesévé váltam azáltal, hogy Bútor Robi megvásárolta a Mitsubishi Evo IX-esemet, amit én rögtön vissza is fogok bérelni tőle, és Eger Rallye-n már ezzel rajtolunk. Az Extrém Sport Team Kft. színeiben fogok menni ugyan, de Bútor Robi égisze alatt.

Mit jelent ez pontosabban?
Annyit takar ez a dolog így, hogy Bútor Robi csapata adja a teljes kiszolgálást a versenyek ideje alatt és a futamok között is. Tehát ő készíti fel az autót, ő szervizeli a verseny ideje alatt. Én viszem a sisakomat, ruhámat, beülök az autóba és rajtolok.

Hogyan jött létre ez a megállapodás?
Az eredeti terveim nem ezek voltak, de a jelenlegi gazdasági helyzetben több mindent át kellett gondolnom. Korábban úgy terveztem, hogy megépítek egy Mitsubishi Evo X-est, és azzal fogok versenyezni, de mivel jelenleg ehhez nem adottak a feltételek, így az megmaradt utcai autónak egyelőre, és majd csak később valósul meg, hogy versenyautó legyen belőle. Az Evo IX-es eladása mellett döntöttem, hogy később legyen miből megépíteni az új járművet. Több ajánlatot is kaptam, de Bútor Robi ajánlata mellett döntöttem, mert számomra ezt tűnt a legkedvezőbbnek. Így most a "saját" autómat bérlem vissza tőle…

Egész évadot terveztek?
Egyelőre úgy néz ki, hogy négy futamon fogunk indulni, amiből kettő már nagyon közel van. Tavaly ugye a balesetem miatt nem tudtunk a miskolci futamon rajthoz állni, így most nagyon bízom benne, hogy idén ez másképp lesz!

A tavalyi baleset miatt nincs rossz érzés benned az Eger Rallye-val kapcsolatban?
Nem, egyáltalán nincs, mert akkor nem is foglalkoznék tovább az autósporttal. A baleset, az baleset, és ez mindig benne van a pakliban. Azt szoktam mondani, hogy három tényezőnek kell összejönnie ahhoz, hogy történjen valami. Akkor ott összejött mind a három... így sikerült, felborulnunk. Nagyon csúnya volt kívülről nézve: gyorsabban érkeztem, más helyről kezdtem el kanyarodni és megdobta a kocsit az út… felborultunk. Ennyi.

Mit lehet tudni az autóról, amivel Egerben rajthoz álltok?
Ez egy vadonatúj, null kilométeres Mitsubishi Evo IX-es lesz. A baleset után minden ki lett cserélve, minden új benne. Franciaországban épült egy nagyon profi szakműhelyben, a Gaetmo Motorsportnál. Így ez egy általuk összeépített, 2010-es fejlesztésekkel ellátott versenyjármű. Nagyobb szűkítő, fékerőszabályozó van benne, ill. további fejlesztéseken is átesett az autó.

Esélylatolgatás Eger Rallye-ra, illetve az évadra?
Ez a magyar mezőny egy teljesen kiszámíthatatlan mezőny! Eltűntek a WRC-k az abszolút értékelésből, megjelennek a S2000-esek, ott vannak a régi tapasztalt N-es pilóták, akik csak az autójuknak élnek… úgy vélem, ha Asi nem töri össze magát, akkor ő lesz a bajnok :-)

A S2000-es autók ízig-vérig versenyautók ugyan, de azt gondolom, hogy a magyar pályákon az N-esek verni fogják ezeket. Azok inkább kanyargós, technikás pályára lettek kifejlesztve, kisebb a végsebességük, mint az N-es autóknak. A haza pályákon pedig nem ritka, hogy az EVO IX-esekkel 200-210 km/h-val száguldozunk. A S2000-eseknek nincs ekkora végsebessége.

Új navigátorra váltottál…
Igen, a tavalyi navigátoromtól - Tóth Pétertől - sajnos meg kellett váljak. De igazából csupán a jobb1-ből szállt ki mellőlem, mert a versenyekre továbbra is el fog kísérni, ott lesz a szervizben, segít, irányít, csapatvezetői posztot fog ellátni. Új navigátorom pedig a miskolci Verba Gábor lesz, aki szintén nem ismeretlen a hazai autósportban, hiszen több autóban diktálta már az itinert, tapasztalt navigátornak számít.

Mit vársz az új csapattól? Mennyire hoz ez változást a te életedben?
Mindenképpen hatalmas változás lesz ez a korábbi évekhez képest. Nagyon bízom benne, hogy ezáltal most egy nagy teher lejön a vállamról, és bízom benne, hogy Robi profizmusa ezen a téren is meg fog mutatkozni. Mindenképpen könnyebb lesz a versenyzés, hiszen nem kell mással foglalkoznom, csak a versenyzéssel, a vezetéssel. A korábbi évekre ez nem volt jellemző, hiszen azon túl, hogy versenyző voltam, meg kellett szerveznem a csapatot, figyelnem kellett az autóra, be kellett tanítani a szerelőket, meg kellett szervezni a munkájukat. Ez a teher most lekerül a vállamról, elég lesz a versenyzésre összpontosítanom. Már a teszt is így fog zajlani. Robi hozza az autókat, együtt tesztelünk, és a mérnök segítségével megpróbáljuk a lehető legjobb beállításokat megtalálni. Aztán irány Eger és versenyzünk!

Ez a hír most jelenik meg 7463. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k