LCH Tavaszi LADA találkozó
Új háttérrel!
Hankó László - 2010
2010-03-19
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
684737424
Napi oldal:
76277
Jelenleg:
656
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

A tavalyi egri futamon elszenvedett balesetét követően Hankó László az Eger Rallye-n folytatja versenyzői pályafutását… megváltozott háttérrel, több újdonsággal vág neki az évnek. A célokról, esélyekről kérdeztem…

Mi lesz veled idén?
Ezt én is szeretném tudni! :-)
Egy új projekt részesévé váltam azáltal, hogy Bútor Robi megvásárolta a Mitsubishi Evo IX-esemet, amit én rögtön vissza is fogok bérelni tőle, és Eger Rallye-n már ezzel rajtolunk. Az Extrém Sport Team Kft. színeiben fogok menni ugyan, de Bútor Robi égisze alatt.

Mit jelent ez pontosabban?
Annyit takar ez a dolog így, hogy Bútor Robi csapata adja a teljes kiszolgálást a versenyek ideje alatt és a futamok között is. Tehát ő készíti fel az autót, ő szervizeli a verseny ideje alatt. Én viszem a sisakomat, ruhámat, beülök az autóba és rajtolok.

Hogyan jött létre ez a megállapodás?
Az eredeti terveim nem ezek voltak, de a jelenlegi gazdasági helyzetben több mindent át kellett gondolnom. Korábban úgy terveztem, hogy megépítek egy Mitsubishi Evo X-est, és azzal fogok versenyezni, de mivel jelenleg ehhez nem adottak a feltételek, így az megmaradt utcai autónak egyelőre, és majd csak később valósul meg, hogy versenyautó legyen belőle. Az Evo IX-es eladása mellett döntöttem, hogy később legyen miből megépíteni az új járművet. Több ajánlatot is kaptam, de Bútor Robi ajánlata mellett döntöttem, mert számomra ezt tűnt a legkedvezőbbnek. Így most a "saját" autómat bérlem vissza tőle…

Egész évadot terveztek?
Egyelőre úgy néz ki, hogy négy futamon fogunk indulni, amiből kettő már nagyon közel van. Tavaly ugye a balesetem miatt nem tudtunk a miskolci futamon rajthoz állni, így most nagyon bízom benne, hogy idén ez másképp lesz!

A tavalyi baleset miatt nincs rossz érzés benned az Eger Rallye-val kapcsolatban?
Nem, egyáltalán nincs, mert akkor nem is foglalkoznék tovább az autósporttal. A baleset, az baleset, és ez mindig benne van a pakliban. Azt szoktam mondani, hogy három tényezőnek kell összejönnie ahhoz, hogy történjen valami. Akkor ott összejött mind a három... így sikerült, felborulnunk. Nagyon csúnya volt kívülről nézve: gyorsabban érkeztem, más helyről kezdtem el kanyarodni és megdobta a kocsit az út… felborultunk. Ennyi.

Mit lehet tudni az autóról, amivel Egerben rajthoz álltok?
Ez egy vadonatúj, null kilométeres Mitsubishi Evo IX-es lesz. A baleset után minden ki lett cserélve, minden új benne. Franciaországban épült egy nagyon profi szakműhelyben, a Gaetmo Motorsportnál. Így ez egy általuk összeépített, 2010-es fejlesztésekkel ellátott versenyjármű. Nagyobb szűkítő, fékerőszabályozó van benne, ill. további fejlesztéseken is átesett az autó.

Esélylatolgatás Eger Rallye-ra, illetve az évadra?
Ez a magyar mezőny egy teljesen kiszámíthatatlan mezőny! Eltűntek a WRC-k az abszolút értékelésből, megjelennek a S2000-esek, ott vannak a régi tapasztalt N-es pilóták, akik csak az autójuknak élnek… úgy vélem, ha Asi nem töri össze magát, akkor ő lesz a bajnok :-)

A S2000-es autók ízig-vérig versenyautók ugyan, de azt gondolom, hogy a magyar pályákon az N-esek verni fogják ezeket. Azok inkább kanyargós, technikás pályára lettek kifejlesztve, kisebb a végsebességük, mint az N-es autóknak. A haza pályákon pedig nem ritka, hogy az EVO IX-esekkel 200-210 km/h-val száguldozunk. A S2000-eseknek nincs ekkora végsebessége.

Új navigátorra váltottál…
Igen, a tavalyi navigátoromtól - Tóth Pétertől - sajnos meg kellett váljak. De igazából csupán a jobb1-ből szállt ki mellőlem, mert a versenyekre továbbra is el fog kísérni, ott lesz a szervizben, segít, irányít, csapatvezetői posztot fog ellátni. Új navigátorom pedig a miskolci Verba Gábor lesz, aki szintén nem ismeretlen a hazai autósportban, hiszen több autóban diktálta már az itinert, tapasztalt navigátornak számít.

Mit vársz az új csapattól? Mennyire hoz ez változást a te életedben?
Mindenképpen hatalmas változás lesz ez a korábbi évekhez képest. Nagyon bízom benne, hogy ezáltal most egy nagy teher lejön a vállamról, és bízom benne, hogy Robi profizmusa ezen a téren is meg fog mutatkozni. Mindenképpen könnyebb lesz a versenyzés, hiszen nem kell mással foglalkoznom, csak a versenyzéssel, a vezetéssel. A korábbi évekre ez nem volt jellemző, hiszen azon túl, hogy versenyző voltam, meg kellett szerveznem a csapatot, figyelnem kellett az autóra, be kellett tanítani a szerelőket, meg kellett szervezni a munkájukat. Ez a teher most lekerül a vállamról, elég lesz a versenyzésre összpontosítanom. Már a teszt is így fog zajlani. Robi hozza az autókat, együtt tesztelünk, és a mérnök segítségével megpróbáljuk a lehető legjobb beállításokat megtalálni. Aztán irány Eger és versenyzünk!

Ez a hír most jelenik meg 7220. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k