A tavalyi egri futamon elszenvedett balesetét követően Hankó László az Eger Rallye-n folytatja versenyzői pályafutását… megváltozott háttérrel, több újdonsággal vág neki az évnek. A célokról, esélyekről kérdeztem…
Mi lesz veled idén?
Ezt én is szeretném tudni! :-)
Egy új projekt részesévé váltam azáltal, hogy Bútor Robi megvásárolta a Mitsubishi Evo IX-esemet, amit én rögtön vissza is fogok bérelni tőle, és Eger Rallye-n már ezzel rajtolunk. Az Extrém Sport Team Kft. színeiben fogok menni ugyan, de Bútor Robi égisze alatt.
Mit jelent ez pontosabban?
Annyit takar ez a dolog így, hogy Bútor Robi csapata adja a teljes kiszolgálást a versenyek ideje alatt és a futamok között is. Tehát ő készíti fel az autót, ő szervizeli a verseny ideje alatt. Én viszem a sisakomat, ruhámat, beülök az autóba és rajtolok.
Hogyan jött létre ez a megállapodás?
Az eredeti terveim nem ezek voltak, de a jelenlegi gazdasági helyzetben több mindent át kellett gondolnom. Korábban úgy terveztem, hogy megépítek egy Mitsubishi Evo X-est, és azzal fogok versenyezni, de mivel jelenleg ehhez nem adottak a feltételek, így az megmaradt utcai autónak egyelőre, és majd csak később valósul meg, hogy versenyautó legyen belőle. Az Evo IX-es eladása mellett döntöttem, hogy később legyen miből megépíteni az új járművet. Több ajánlatot is kaptam, de Bútor Robi ajánlata mellett döntöttem, mert számomra ezt tűnt a legkedvezőbbnek. Így most a "saját" autómat bérlem vissza tőle…
Egész évadot terveztek?
Egyelőre úgy néz ki, hogy négy futamon fogunk indulni, amiből kettő már nagyon közel van. Tavaly ugye a balesetem miatt nem tudtunk a miskolci futamon rajthoz állni, így most nagyon bízom benne, hogy idén ez másképp lesz!
A tavalyi baleset miatt nincs rossz érzés benned az Eger Rallye-val kapcsolatban?
Nem, egyáltalán nincs, mert akkor nem is foglalkoznék tovább az autósporttal. A baleset, az baleset, és ez mindig benne van a pakliban. Azt szoktam mondani, hogy három tényezőnek kell összejönnie ahhoz, hogy történjen valami. Akkor ott összejött mind a három... így sikerült, felborulnunk. Nagyon csúnya volt kívülről nézve: gyorsabban érkeztem, más helyről kezdtem el kanyarodni és megdobta a kocsit az út… felborultunk. Ennyi.
Mit lehet tudni az autóról, amivel Egerben rajthoz álltok?
Ez egy vadonatúj, null kilométeres Mitsubishi Evo IX-es lesz. A baleset után minden ki lett cserélve, minden új benne. Franciaországban épült egy nagyon profi szakműhelyben, a Gaetmo Motorsportnál. Így ez egy általuk összeépített, 2010-es fejlesztésekkel ellátott versenyjármű. Nagyobb szűkítő, fékerőszabályozó van benne, ill. további fejlesztéseken is átesett az autó.
Esélylatolgatás Eger Rallye-ra, illetve az évadra?
Ez a magyar mezőny egy teljesen kiszámíthatatlan mezőny! Eltűntek a WRC-k az abszolút értékelésből, megjelennek a S2000-esek, ott vannak a régi tapasztalt N-es pilóták, akik csak az autójuknak élnek… úgy vélem, ha Asi nem töri össze magát, akkor ő lesz a bajnok :-)
A S2000-es autók ízig-vérig versenyautók ugyan, de azt gondolom, hogy a magyar pályákon az N-esek verni fogják ezeket. Azok inkább kanyargós, technikás pályára lettek kifejlesztve, kisebb a végsebességük, mint az N-es autóknak. A haza pályákon pedig nem ritka, hogy az EVO IX-esekkel 200-210 km/h-val száguldozunk. A S2000-eseknek nincs ekkora végsebessége.
Új navigátorra váltottál…
Igen, a tavalyi navigátoromtól - Tóth Pétertől - sajnos meg kellett váljak. De igazából csupán a jobb1-ből szállt ki mellőlem, mert a versenyekre továbbra is el fog kísérni, ott lesz a szervizben, segít, irányít, csapatvezetői posztot fog ellátni. Új navigátorom pedig a miskolci Verba Gábor lesz, aki szintén nem ismeretlen a hazai autósportban, hiszen több autóban diktálta már az itinert, tapasztalt navigátornak számít.
Mit vársz az új csapattól? Mennyire hoz ez változást a te életedben?
Mindenképpen hatalmas változás lesz ez a korábbi évekhez képest. Nagyon bízom benne, hogy ezáltal most egy nagy teher lejön a vállamról, és bízom benne, hogy Robi profizmusa ezen a téren is meg fog mutatkozni. Mindenképpen könnyebb lesz a versenyzés, hiszen nem kell mással foglalkoznom, csak a versenyzéssel, a vezetéssel. A korábbi évekre ez nem volt jellemző, hiszen azon túl, hogy versenyző voltam, meg kellett szerveznem a csapatot, figyelnem kellett az autóra, be kellett tanítani a szerelőket, meg kellett szervezni a munkájukat. Ez a teher most lekerül a vállamról, elég lesz a versenyzésre összpontosítanom. Már a teszt is így fog zajlani. Robi hozza az autókat, együtt tesztelünk, és a mérnök segítségével megpróbáljuk a lehető legjobb beállításokat megtalálni. Aztán irány Eger és versenyzünk!