Új navigátor, új főtámogató
Új fő támogató, új navigátor, régi autó
2006-03-27
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
765544788
Napi oldal:
148025
Jelenleg:
819
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Egy Mitsubishi bemutató alkalmából a Hungaroringen megjelent egy jól ismert Mitsubishi EVO VI, amin kicsit más volt a design, viszont a pilóta változatlan... Turán Fricivel beszélgettem:

A tavalyi év nem sikerült teljesen jól…
8 versenyből ötször kiestünk… Egyszer pechesek voltunk, hiszen egy kanyarban kaptunk defektet, ami miatt becsúsztunk és nem tudtuk folytatni. Az utolsó versenyen pedig én hibáztam, nagyon gyorsan próbáltam menni és egy féktávot nagyon elnéztem. A másik három kiállás műszaki hiba eredménye. Emiatt nem szívesen gondolok 2005-re.
Ettől függetlenül voltak nagyon jó részeredményeink. Amikor egy szakaszt műszaki hiba nélkül be tudtunk fejezni, akkor általában első A8-as idővel fejeztük be. A Budapest Rallye volt az egyetlen versenyünk, ahol hibamentesen tudtunk menni, ott pedig az abszolút 4. helyre sikerült megérkeznünk.
Ezek biztató jelek voltak, azon kell változtatnunk, hogy az autó olyan műszaki színvonalon legyen, hogy be is tudjunk fejezni vele versenyt.

Volt szó év elején arról, hogy esetleg egy WRC-vel fogsz versenyezni…
Mindenki szeretne WRC-vel menni. Mi is megpróbáltunk WRC-re szerezni támogatókat, ami igazából nem sikerült. Aztán volt egy ötlet, hogy kiveszik az autómat és annak az értékét beleszámolták volna egy WRC bérlésbe, de ez sem jött össze. Ez minimális tesztlehetőség mellett tudott volna talán létrejönni, de fontosabbnak tartom, hogy megfelelő teszttel, egy jól felkészített autóval induljunk.

Tehát továbbra is maradt a Mitsubishi. Lehet ezt még fejleszteni?
Ésszerű keretek között ez egy top A-s autó. Annyi különbség van mondjuk egy Tommi Makinen féle A-s autó és ez között, hogy ebben nincs benne a két aktív difi és a szekvenciális váltó. Próbáltunk ez ügyben érdeklődni, de olyan 15-16 millió forint körüli összegeket mondtak a hajtásra és a váltóra és ebből az árból már egy jó WRC-t is tudnánk venni…
Az autó jó, remélem a héten a teszteken be is fogja ezt bizonyítani.
A TopSpeedRacing mindent elkövetett, hogy az autó kész legyen másrészt pedig hogy ne legyen év közben technikai gondunk.

Viszont változás történt a csapatban.
Nem azt mondanám, hogy Csökő Zoli elhagyta a csapatot, mert ez nem igaz… Idén nem fog navigálni.
Most egy abszolút sablonszöveget fogok mondani, hogy az üzleti ügyei miatt nem érzi úgy, hogy százszázalékosan részt tudna venni a rallyban. Bármennyire is sablonos a szöveg, de tényleg erről van szó. Abszolút jó baráti viszonyban voltunk, vagyunk és remélem leszünk is. Mindent megtesz Zoli azért, hogy az új navigátorral megtaláljam a kellő ritmust és mindenben segít minket.

Csökő Zoli
"Két dolog miatt nem megyek idén.
Az egyik, hogy az elfoglaltságaim besûrûsödtek, a másik pedig, hogy valószínûleg emiatt nem éreztem magamban azt a pezsgést így szezon elõtt, ami kellene egy jó évadkezdéshez. Motivációhiány lépett fel. A START Autó magazint csináljuk és van egy új dolog is, ami valahol úttörõ munka, remélem hamarosan tudok róla beszélni.
Így ha nem is korán, de még idõben átadtam a helyet olyannak, aki mentálisan jobban tudja a Fricit segíteni ebben az ügyben most… Továbbra is barátságban vagyunk Fricivel, de ez szerintem mindenki számára jól látható, segítek nekik ahol tudok, megyek velük a tréningre és Kálmival is nagyon jó a viszonyom."

Tehát kivel fogsz menni?
Benics Kálmival, aki Szabó Gergő navigátora volt.
Kálmival évek óta nagyon jóban vagyok, együtt járunk edzeni és kialakult egy baráti viszony. A Zoli döntése és mivel Gergővel nem tudja elkezdeni az évet ezért a Kálmi most beül mellém és megnézzük, hogy hogyan tudunk együtt dolgozni.

Benics Kálmi
"Szerettem volna Gergővel menni, de nem sikerült közösen összehozni a támogatói hátteret, ami biztosíthatta volna számunkra, hogy tudjunk versenyezni. Úgy állapodtunk meg vele, ha mégis összejönne az év, akkor közösen folytatjuk, ha nem, akkor megyek Fricivel. Mindkettőjükkel nagyon jóban vagyok.
Nagyon kevés időt töltöttem még el ebben a sportban, nem tartom magam rutinos navigátornak, viszont ambíciózusnak annál inkább. Szeretnék fejlődni, szorgalmasan teszem a dolgom."

Mik a céljaid?
Két év után már talán mondhatom, hogy a bajnoki cím a cél és az abszolútban is minél előrébb végezni. Szeretnénk gyorsasági szakaszokat nyerni.
Mindent szeretnék elérni, amit ezzel az autóval el lehet.

Új designt kapott az autó, szemmel láthatóan új támogató állt melléd…
Egy nagy megtiszteltetés számunkra, hogy a START Autó a Valvoline-el karöltve a csapat mellé állt. Úgy gondolom, hogy ha egy ilyen főtámogató teszi le mellettünk a voksát, az azt jelentheti, hogy más is lát fantáziát bennünk.
És akik évek óta mellettünk vannak, ők is megmaradtak és így tud teljes lenni a szezonunk.
Tehát szeretném is megköszönni a START Autónak, a Valvoline-nak, a Samsungnak, a Microsoftnak, az AXN-nek, a Pirellinek, a PRECITOOL-nak, a Mitsubishi Motors-nak, az Annagóra Parknak, az Extrém Rendezvényügynökségnek, az A1-Wellnesnek és az AutóModellSportnak.

Idén még a szezon mellett egy komoly kihívás vár Rád…
Ha a családi dolgaimra gondolsz, akkor mindenképp :)
Júniusba várjuk az ikreinket. Úgy néz ki, hogy két iker lányunk fog születni.
Ez valóban egy másik kihívás, de nagyon várom, az az igazság.

Ez a hír most jelenik meg 8415. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k