h i r d e t é s
Összes oldal:
751605773
Napi oldal:
38796
Jelenleg:
1541
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
1. |
Suborits Péter |
|
996 |
2. |
Fónagy Kristóf |
|
960 |
3. |
Kasza Kristóf |
|
959 |
4. |
Gönczi Dániel |
|
873 |
5. |
Végh Krisz |
|
818 |
6. |
Kozsuk Péter |
|
805 |
7. |
Osztás Ábel |
|
800 |
8. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
780 |
9. |
Balogh Richárd |
|
737 |
1. |
Sebastian Ogier |
|
33 |
2. |
Elfyn Ewans |
|
26 |
3. |
Adrien Fourmaux |
|
20 |
4. |
Kalle Rovanpera |
|
18 |
5. |
Ott Tanak |
|
11 |
6. |
Thierry Neuville |
|
9 |
7. |
Joshua McErlean |
|
6 |
8. |
Yohan Rossel |
|
4 |
9. |
Nikolay Gryazin |
|
2 |
1. |
Hayden Paddon |
|
145 |
2. |
M.Franceschi |
|
124 |
3. |
Miko Marczyk |
|
109 |
4. |
Andrea Mabellini |
|
101 |
5. |
Jon Armstrong |
|
88 |
6. |
S. Tempestini |
|
59 |
7. |
Mads Ostberg |
|
51 |
8. |
Yoann Bonato |
|
49 |
9. |
Simon Wagner |
|
49 |
1. |
Velenczei Ádám |
|
169 |
2. |
Csomós Miklós |
|
157 |
3. |
Német Gábor |
|
136 |
4. |
Turán Frigyes |
|
124 |
5. |
Klausz Kristóf |
|
119 |
6. |
Tóth Tibor |
|
80 |
7. |
Trencsényi J. |
|
72,5 |
8. |
Hadik András |
|
58 |
9. |
Osváth Péter |
|
52,5 |
1. |
Balla Tamás |
|
143,25 |
2. |
Rongits Attila |
|
135 |
3. |
Marozsi Zsolt |
|
112 |
4. |
Hulmann G. |
|
96 |
5. |
Bodogán F. |
|
87,25 |
6. |
Kronome Ákos |
|
72,25 |
7. |
Tóth Barna |
|
63 |
8. |
Nagy G.M. |
|
43,5 |
9. |
Cseri József |
|
43,5 |
1. |
Czékmány Norbert |
|
83 |
2. |
Határ Attila |
|
60 |
3. |
Kerék Balázs |
|
38,5 |
4. |
Berta László |
|
31 |
5. |
Viszló Csaba |
|
28,5 |
6. |
Zagyva Dorka |
|
22,75 |
7. |
Hibján József |
|
18 |
1. |
Baksai László |
|
121,5 |
2. |
Tamás Gyula |
|
117,5 |
3. |
Ronavolgyi E. |
|
94 |
4. |
Várnai Dávid |
|
82 |
5. |
Hauck Zsolt |
|
64 |
6. |
Tellér Antal |
|
52 |
7. |
Ruszó Krisztián |
|
45,5 |
8. |
Faltusz Dávid |
|
42,5 |
9. |
Molnár Ferenc |
|
37,5 |
1. |
Bíró Gergő |
|
82 |
2. |
Rácz Gábor |
|
80 |
3. |
Oberling K. |
|
72 |
4. |
Bajusz Krisztián |
|
72 |
5. |
Kovács Dominik |
|
61 |
6. |
Szabó Zoltán |
|
60 |
7. |
Lipóczky Dani |
|
51 |
8. |
Kerekes Bence |
|
49 |
9. |
Kosztolányi L. |
|
40 |
1. |
Mekler László |
|
45 |
2. |
Tóth István |
|
40,5 |
3. |
Emődi Balázs |
|
21,75 |
1. |
Wirtmann Ferenc |
|
120 |
2. |
Csukovics István |
|
78,5 |
3. |
Müller Roland |
|
65,5 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
90 |
2. |
Szombathelyi P. |
|
82,5 |
3. |
Zsolna József |
|
69,5 |
1. |
Benyó Máté |
|
42 |
2. |
Kárai Tamás |
|
22 |
3. |
Ales Fucik |
|
22 |
4. |
Antal István |
|
20 |
5. |
Kotán Péter |
|
19 |
6. |
Pál Krisztián |
|
19 |
7. |
Z.Staniszewszki |
|
18 |
8. |
Alois Höller |
|
13 |
9. |
Koncseg Zoltán |
|
13 |
|

A Young&Partners Rali-Túra Bajnokság 2 hét múlva (06.30 – 07.01) elérkezik a harmadik rendezvényéhez, amely a XII. Garmin Rallye nevet viseli. Régebben ezt csak Esztergom raliként emlegettük, de mostanra már csak annyi igaz ebből, hogy még mindig Budapest és a Duna-kanyar vonzáskörzetében van. De most már Nyergesújfalu és Lábatlan települések adják a főbb utakat a versenyhez. Erről és sok más hasznos információról kérdeztem a verseny rendezőjét, Radyk Richárdot.
Idén megint más utakon eveztek, azaz raliztok. Mit lehet tudni az új útvonalakról?
„Az első gyors régi idők klasszikus rali pályájának számit. Az Őrisáp elágazónál kezdődik, majd Bajótnál folytatódik és végül Bajnánál ér véget. Ez a szakasz összesen 11 km. Még nagyon régen Ranga Laciék, Ferjánczék száguldottak ezeken az utakon. Egyik nevezetessége a Bárdos kanyar, amit Bárdos Krisztián bukásáról neveztek el.
A másik gyors Máriahalmon át egy gazdasági úton Szomorig lett kijelölve (9 km). Ezen pedig annak idején én is versenyeztem. Így adódik össze a 6 gyorsasági szakasz három körben.”
Milyen etap távokra lehet majd számítani?
„A két gyors között az etap rész 11 km. A második gyors után egy szerviz fog majd következni, ami az utolsó gyorstól kb. 2,5 km-re van. A szerviztől pedig 16 km az első gyors.”
A szervizpark, ha jól tudom új helyen lesz. Pontosan hol is?
„A szerviz a Gyermelyi Tészta gyárnak a parkolójában és gyártól Gyermely felé vezető út 1 km-es szakaszán kerül majd kialakításra. Itt egy sorban fognak tudni állni a szerviz autókkal, mivel az út egyirányúsítva lesz. Hiszen a szerviz után rögtön a gyűjtő fog majd következni.”
Tudsz már a lassítók számáról nyilatkozni?
„A lassítók számát és helyét nem a rendező találja ki. Ez a feladat a felügyelő testületé, ahol persze mi is jelen vagyunk. Természetesen próbáljuk meggyőzni a testületet, hogy minél kevesebb lassítóra legyen szükség. De ne feledjük, hogy a lassítók nem szükséges rosszak, hanem a versenyzők biztonságát szolgálják. Illetve itt megemlíteném, hogy belső ív gumikra (teherautó gumik) sok helyen lehet majd számítani. Hiszen az önkormányzatok feltétele volt, hogy az útpadkákat megvédjük (az egyik gyors útvonalán teljesen új aszfalt réteg került fel). Ez még azért sem lesz elhanyagolható, mivel így a kavics felhordás is elkerülhető lesz. Tehát mindenki ugyanolyan feltételek mellett fog tudni versenyezni.”
Milyen nevezői létszámra számítasz?
„Természetesen azt szeretném, ha minél többen részt vennének a versenyen. Bár sajnos számolni kell azzal, hogy a gazdasági válság is még mindig fenn áll, illetve a raliban is vannak gondok. De azzal hogy kivonulunk Esztergomból, újdonságként más pályákat nyújtunk a versenyzőknek és a nézőknek is, remélvén, hogy minél többen fognak eljönni és ralizni 2 hét múlva. Próbáltunk egy prológot is összeszervezni, de sajnos rajtunk kívül álló okok miatt ez nem sikerült. De ami késik, az nem múlik, jövőre nagy valószínűséggel fogunk tudni ilyet is szervezni.”
Milyen látványos kanyart, szakaszt ajánlasz a nézőknek? Mikor lesz pályazárás? Hol parkoljanak?
„Az őrisápi elágazástól a péliföldszentkereszti kereszteződésig számos kanyar van, ami látványos. De felhívnám a figyelmet a Péliföldszentkereszt településen lévő idősek otthonára és egy rendházra is, amit a nézőktől szeretnénk elszigetelni. Ha már a rali autók zajától nem is tudjuk, hiszen az út ezek mellette halad el. Itt 3 kanyarról lesz szó, amit elzárnánk. Mivel elég enyhék, ezért nem is kell ezt a részt annyira sajnálni.
Viszont a bajóti elforduló számít még látványos helynek, illetve a lábatlani bekötő útnál lesz egy kis terelő, ami várhatóan izgalmas eseményeknek ad majd helyet. A gáz átemelős rész, valamint a fölfelé menő jobbos-balos kanyarok ismét feladják majd a leckét a versenyzőknek.
A második gyorson a Máriahalom és Szomori közötti első rész szerintem nem lesz annyira látványos. Bár hideg gumival talán a versenyzőket érhetik meglepetések. Viszont Máriahalom településen már az elfordítóban a gazdasági út felé lehet számolni érdekességekkel.
Terveink szerint az első gyorson vasárnap reggel 6 óra magasságában, a kettesen fél 7 körül lesz pályazárás. Így a lábatlani papírgyár parkolójából az első autó fél 8-kor szeretnénk ha elrajtolna.
Mivel új helyszínen leszünk, így megkérném a kedves résztvevőket (versenyzőket, szerviz csapatokat, kísérőket, nézőket), hogy a ralisokról egy pozitív benyomást próbáljunk meg kialakítani és ehhez mérten viselkedni a hétvégén. Ez azért is fontos, mert akkor majd máskor is szívesebben fognak minket látni az ott lakók, illetve a biztonsági előírásokat és utasításokat betartva egy balesetektől mentes ralis, jó kedvű hétvégét tudhassunk majd magunk mögött.
A nézőket még tisztelet teljesen kérném, hogy a településeken a parkolásra figyeljenek oda. Polgárőrök majd fognak segíteni ebben. Ezzel is el szeretnénk kerülni a torlódásokat. Illetve kérnénk, hogy kapu bejárókhoz ne álljanak be, illetve ne legyen baleset veszélyes helyeken a parkoló autók.”
Zárásként még miről szeretnél szólni?
„Pár versenyző jelezte felém, hogy emelkedett az idei nevezési díj. Pedig ez nem így van! A kiírásában lett változás. Ez nem az én ötletem volt, hanem a RTE elnökségének kérése, hogy a nevezési díjba kerüljön a bele a biztosítás is. Ez idáig külön volt ez feltüntetve. Így lett tehát összesen 47.000 Ft (39.000 Ft a nevezés, 8.000 Ft a biztosítás).
Valamint végül, de nem utolsó sorban szeretnék köszönetet mondani az egyetlen nagy támogatónknak, a GARMIN-nak.”
Ez a hír most jelenik meg 5006. alkalommal
hírek • fórumok
Young&Partners Rali-Túra Bajnokság 2012
hírek • fotóalbumok • sajtóanyagok • fórumok
|