Új pályák, új helyszínek
A XII.GARMIN Rallye rendezője mesél a következő RTE futamról
2012-06-18
interjú • Juhász Veronika
h i r d e t é s
Összes oldal:
751605773
Napi oldal:
38796
Jelenleg:
1541
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
996
2.
Fónagy Kristóf
960
3. Kasza Kristóf
959
4. Gönczi Dániel
873
5. Végh Krisz
818
6. Kozsuk Péter
805
7. Osztás Ábel
800
8. Bíró-Ambrus Roland
780
9. Balogh Richárd
737
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 1.futam, a Monte-Carlo Rallye után
1. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
33
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
26
3. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
20
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
18
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
11
6. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
9
7. Joshua McErlean
Ford Puma Rally1
6
8. Yohan Rossel
Citroen C3 Rally2
4
9. Nikolay Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
2
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

uj_palyak_uj_helyszinek_1

A Young&Partners Rali-Túra Bajnokság 2 hét múlva (06.30 – 07.01) elérkezik a harmadik rendezvényéhez, amely a XII. Garmin Rallye nevet viseli. Régebben ezt csak Esztergom raliként emlegettük, de mostanra már csak annyi igaz ebből, hogy még mindig Budapest és a Duna-kanyar vonzáskörzetében van. De most már Nyergesújfalu és Lábatlan települések adják a főbb utakat a versenyhez. Erről és sok más hasznos információról kérdeztem a verseny rendezőjét, Radyk Richárdot.

Idén megint más utakon eveztek, azaz raliztok. Mit lehet tudni az új útvonalakról?
„Az első gyors régi idők klasszikus rali pályájának számit. Az Őrisáp elágazónál kezdődik, majd Bajótnál folytatódik és végül Bajnánál ér véget. Ez a szakasz összesen 11 km. Még nagyon régen Ranga Laciék, Ferjánczék száguldottak ezeken az utakon. Egyik nevezetessége a Bárdos kanyar, amit Bárdos Krisztián bukásáról neveztek el.

A másik gyors Máriahalmon át egy gazdasági úton Szomorig lett kijelölve (9 km). Ezen pedig annak idején én is versenyeztem.  Így adódik össze a 6 gyorsasági szakasz három körben.”

Milyen etap távokra lehet majd számítani?
„A két gyors között az etap rész 11 km. A második gyors után egy szerviz fog majd következni, ami az utolsó gyorstól kb. 2,5 km-re van. A szerviztől pedig 16 km az első gyors.”

A szervizpark, ha jól tudom új helyen lesz. Pontosan hol is?
„A szerviz a Gyermelyi Tészta gyárnak a parkolójában és gyártól Gyermely felé vezető út 1 km-es szakaszán kerül majd kialakításra. Itt egy sorban fognak tudni állni a szerviz autókkal, mivel az út egyirányúsítva lesz. Hiszen a szerviz után rögtön a gyűjtő fog majd következni.”

Tudsz már a lassítók számáról nyilatkozni?
„A lassítók számát és helyét nem a rendező találja ki. Ez a feladat a felügyelő testületé, ahol persze mi is jelen vagyunk. Természetesen próbáljuk meggyőzni a testületet, hogy minél kevesebb lassítóra legyen szükség. De ne feledjük, hogy a lassítók nem szükséges rosszak, hanem a versenyzők biztonságát szolgálják. Illetve itt megemlíteném, hogy belső ív gumikra (teherautó gumik) sok helyen lehet majd számítani. Hiszen az önkormányzatok feltétele volt, hogy az útpadkákat megvédjük (az egyik gyors útvonalán teljesen új aszfalt réteg került fel). Ez még azért sem lesz elhanyagolható, mivel így a kavics felhordás is elkerülhető lesz. Tehát mindenki ugyanolyan feltételek mellett fog tudni versenyezni.”

Milyen nevezői létszámra számítasz?
„Természetesen azt szeretném, ha minél többen részt vennének a versenyen. Bár sajnos számolni kell azzal, hogy a gazdasági válság is még mindig fenn áll, illetve a raliban is vannak gondok. De azzal hogy kivonulunk Esztergomból, újdonságként más pályákat nyújtunk a versenyzőknek és a nézőknek is, remélvén, hogy minél többen fognak eljönni és ralizni 2 hét múlva. Próbáltunk egy prológot is összeszervezni, de sajnos rajtunk kívül álló okok miatt ez nem sikerült. De ami késik, az nem múlik, jövőre nagy valószínűséggel fogunk tudni ilyet is szervezni.”

Milyen látványos kanyart, szakaszt ajánlasz a nézőknek? Mikor lesz pályazárás? Hol parkoljanak?
„Az őrisápi elágazástól a péliföldszentkereszti kereszteződésig számos kanyar van, ami látványos. De felhívnám a figyelmet a Péliföldszentkereszt településen lévő idősek otthonára és egy rendházra is, amit a nézőktől szeretnénk elszigetelni. Ha már a rali autók zajától nem is tudjuk, hiszen az út ezek mellette halad el.  Itt 3 kanyarról lesz szó, amit elzárnánk. Mivel elég enyhék, ezért nem is kell ezt a részt annyira sajnálni.

Viszont a bajóti elforduló számít még látványos helynek, illetve a lábatlani bekötő útnál lesz egy kis terelő, ami várhatóan izgalmas eseményeknek ad majd helyet. A gáz átemelős rész, valamint a fölfelé menő jobbos-balos kanyarok ismét feladják majd a leckét a versenyzőknek.

A második gyorson a Máriahalom és Szomori közötti első rész szerintem nem lesz annyira látványos. Bár hideg gumival talán a versenyzőket érhetik meglepetések. Viszont Máriahalom településen már az elfordítóban a gazdasági út felé lehet számolni érdekességekkel.

Terveink szerint az első gyorson vasárnap reggel 6 óra magasságában, a kettesen fél 7 körül lesz pályazárás. Így a lábatlani papírgyár parkolójából az első autó fél 8-kor szeretnénk ha elrajtolna.

Mivel új helyszínen leszünk, így megkérném a kedves résztvevőket (versenyzőket, szerviz csapatokat, kísérőket, nézőket), hogy a ralisokról egy pozitív benyomást próbáljunk meg kialakítani és ehhez mérten viselkedni a hétvégén. Ez azért is fontos, mert akkor majd máskor is szívesebben fognak minket látni az ott lakók, illetve a biztonsági előírásokat és utasításokat betartva egy balesetektől mentes ralis, jó kedvű hétvégét tudhassunk majd magunk mögött.
A nézőket még tisztelet teljesen kérném, hogy a településeken a parkolásra figyeljenek oda. Polgárőrök majd fognak segíteni ebben. Ezzel is el szeretnénk kerülni a torlódásokat. Illetve kérnénk, hogy kapu bejárókhoz ne álljanak be, illetve ne legyen baleset veszélyes helyeken a parkoló autók.”

Zárásként még miről szeretnél szólni?
„Pár versenyző jelezte felém, hogy emelkedett az idei nevezési díj. Pedig ez nem így van! A kiírásában lett változás. Ez nem az én ötletem volt, hanem a RTE elnökségének kérése, hogy a nevezési díjba kerüljön a bele a biztosítás is. Ez idáig külön volt ez feltüntetve. Így lett tehát összesen 47.000 Ft (39.000 Ft a nevezés, 8.000 Ft a biztosítás).

Valamint végül, de nem utolsó sorban szeretnék köszönetet mondani az egyetlen nagy támogatónknak, a GARMIN-nak.”

Ez a hír most jelenik meg 5006. alkalommal
Share |
2012.06.30-07.01.
Young&Partners Rali-Túra Bajnokság 2012
XII. Garmin Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
272829 30 310102
030405 06 070809
10 11 12 13141516
17 18 19 20 21 2223
24 25 26 27 28 01 02

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k