ALLSTAR HUNGARY SUPERSPECIAL 2024 ÉS DRIFT VERSENY
Új pályák, új helyszínek
A XII.GARMIN Rallye rendezője mesél a következő RTE futamról
2012-06-18
interjú • Juhász Veronika
h i r d e t é s
Összes oldal:
691798247
Napi oldal:
192003
Jelenleg:
1961
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Portugal Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
110
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
86
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
79
4. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
71
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
70
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
49
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 2.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
35
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
4. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
5. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
6. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
7. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
25
8. Diego Ruiloba
Citroen C3 Rally2
23
9. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
19
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
67
2. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
51,4
4.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
41,5
6. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
7.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
24
8. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
74
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
46
3. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
40,75
4. Hevesi Norbert
BMW E36
35
5. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
6. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
7. Petróczy Péter
LADA VFTS
23
8. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
19
9. Cseri József
LADA VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
24
2.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
15
3.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
10
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
45
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
37,5
3. Baksai László
Lada VFTS
33,5
4. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
5. Görög Péter
Citroen C2 R2
26
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
7. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
8. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
5. Simon György
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
1. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
2. Géczi László
Lada 2107
25
3. Kovács Dominik
Opel Astra
24
4. Bíró Gergő
Opel Astra
23
5. Kerekes Bence
Lada VFTS
19
6. Molnár Ferenc
Honda Civic
15
7. Kosztolányi L.
Lada 2101
13
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
11
9. Pete László
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

uj_palyak_uj_helyszinek_1

A Young&Partners Rali-Túra Bajnokság 2 hét múlva (06.30 – 07.01) elérkezik a harmadik rendezvényéhez, amely a XII. Garmin Rallye nevet viseli. Régebben ezt csak Esztergom raliként emlegettük, de mostanra már csak annyi igaz ebből, hogy még mindig Budapest és a Duna-kanyar vonzáskörzetében van. De most már Nyergesújfalu és Lábatlan települések adják a főbb utakat a versenyhez. Erről és sok más hasznos információról kérdeztem a verseny rendezőjét, Radyk Richárdot.

Idén megint más utakon eveztek, azaz raliztok. Mit lehet tudni az új útvonalakról?
„Az első gyors régi idők klasszikus rali pályájának számit. Az Őrisáp elágazónál kezdődik, majd Bajótnál folytatódik és végül Bajnánál ér véget. Ez a szakasz összesen 11 km. Még nagyon régen Ranga Laciék, Ferjánczék száguldottak ezeken az utakon. Egyik nevezetessége a Bárdos kanyar, amit Bárdos Krisztián bukásáról neveztek el.

A másik gyors Máriahalmon át egy gazdasági úton Szomorig lett kijelölve (9 km). Ezen pedig annak idején én is versenyeztem.  Így adódik össze a 6 gyorsasági szakasz három körben.”

Milyen etap távokra lehet majd számítani?
„A két gyors között az etap rész 11 km. A második gyors után egy szerviz fog majd következni, ami az utolsó gyorstól kb. 2,5 km-re van. A szerviztől pedig 16 km az első gyors.”

A szervizpark, ha jól tudom új helyen lesz. Pontosan hol is?
„A szerviz a Gyermelyi Tészta gyárnak a parkolójában és gyártól Gyermely felé vezető út 1 km-es szakaszán kerül majd kialakításra. Itt egy sorban fognak tudni állni a szerviz autókkal, mivel az út egyirányúsítva lesz. Hiszen a szerviz után rögtön a gyűjtő fog majd következni.”

Tudsz már a lassítók számáról nyilatkozni?
„A lassítók számát és helyét nem a rendező találja ki. Ez a feladat a felügyelő testületé, ahol persze mi is jelen vagyunk. Természetesen próbáljuk meggyőzni a testületet, hogy minél kevesebb lassítóra legyen szükség. De ne feledjük, hogy a lassítók nem szükséges rosszak, hanem a versenyzők biztonságát szolgálják. Illetve itt megemlíteném, hogy belső ív gumikra (teherautó gumik) sok helyen lehet majd számítani. Hiszen az önkormányzatok feltétele volt, hogy az útpadkákat megvédjük (az egyik gyors útvonalán teljesen új aszfalt réteg került fel). Ez még azért sem lesz elhanyagolható, mivel így a kavics felhordás is elkerülhető lesz. Tehát mindenki ugyanolyan feltételek mellett fog tudni versenyezni.”

Milyen nevezői létszámra számítasz?
„Természetesen azt szeretném, ha minél többen részt vennének a versenyen. Bár sajnos számolni kell azzal, hogy a gazdasági válság is még mindig fenn áll, illetve a raliban is vannak gondok. De azzal hogy kivonulunk Esztergomból, újdonságként más pályákat nyújtunk a versenyzőknek és a nézőknek is, remélvén, hogy minél többen fognak eljönni és ralizni 2 hét múlva. Próbáltunk egy prológot is összeszervezni, de sajnos rajtunk kívül álló okok miatt ez nem sikerült. De ami késik, az nem múlik, jövőre nagy valószínűséggel fogunk tudni ilyet is szervezni.”

Milyen látványos kanyart, szakaszt ajánlasz a nézőknek? Mikor lesz pályazárás? Hol parkoljanak?
„Az őrisápi elágazástól a péliföldszentkereszti kereszteződésig számos kanyar van, ami látványos. De felhívnám a figyelmet a Péliföldszentkereszt településen lévő idősek otthonára és egy rendházra is, amit a nézőktől szeretnénk elszigetelni. Ha már a rali autók zajától nem is tudjuk, hiszen az út ezek mellette halad el.  Itt 3 kanyarról lesz szó, amit elzárnánk. Mivel elég enyhék, ezért nem is kell ezt a részt annyira sajnálni.

Viszont a bajóti elforduló számít még látványos helynek, illetve a lábatlani bekötő útnál lesz egy kis terelő, ami várhatóan izgalmas eseményeknek ad majd helyet. A gáz átemelős rész, valamint a fölfelé menő jobbos-balos kanyarok ismét feladják majd a leckét a versenyzőknek.

A második gyorson a Máriahalom és Szomori közötti első rész szerintem nem lesz annyira látványos. Bár hideg gumival talán a versenyzőket érhetik meglepetések. Viszont Máriahalom településen már az elfordítóban a gazdasági út felé lehet számolni érdekességekkel.

Terveink szerint az első gyorson vasárnap reggel 6 óra magasságában, a kettesen fél 7 körül lesz pályazárás. Így a lábatlani papírgyár parkolójából az első autó fél 8-kor szeretnénk ha elrajtolna.

Mivel új helyszínen leszünk, így megkérném a kedves résztvevőket (versenyzőket, szerviz csapatokat, kísérőket, nézőket), hogy a ralisokról egy pozitív benyomást próbáljunk meg kialakítani és ehhez mérten viselkedni a hétvégén. Ez azért is fontos, mert akkor majd máskor is szívesebben fognak minket látni az ott lakók, illetve a biztonsági előírásokat és utasításokat betartva egy balesetektől mentes ralis, jó kedvű hétvégét tudhassunk majd magunk mögött.
A nézőket még tisztelet teljesen kérném, hogy a településeken a parkolásra figyeljenek oda. Polgárőrök majd fognak segíteni ebben. Ezzel is el szeretnénk kerülni a torlódásokat. Illetve kérnénk, hogy kapu bejárókhoz ne álljanak be, illetve ne legyen baleset veszélyes helyeken a parkoló autók.”

Zárásként még miről szeretnél szólni?
„Pár versenyző jelezte felém, hogy emelkedett az idei nevezési díj. Pedig ez nem így van! A kiírásában lett változás. Ez nem az én ötletem volt, hanem a RTE elnökségének kérése, hogy a nevezési díjba kerüljön a bele a biztosítás is. Ez idáig külön volt ez feltüntetve. Így lett tehát összesen 47.000 Ft (39.000 Ft a nevezés, 8.000 Ft a biztosítás).

Valamint végül, de nem utolsó sorban szeretnék köszönetet mondani az egyetlen nagy támogatónknak, a GARMIN-nak.”

Ez a hír most jelenik meg 4904. alkalommal
Share |
2012.06.30-07.01.
Young&Partners Rali-Túra Bajnokság 2012
XII. Garmin Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
2021 22 23 242526
27 28 29 30310102
03 04 05 06 07 0809
10 11 12 13141516
17 18 19 20 21 2223
2024.05.30-06.02.

részletes infóink

2024.05.31-06.01.

részletes infóink

2024.06.01-02.

részletes infóink

2024.06.01-02.

részletes infóink

2024.06.08.

részletes infóink

2024.06.13-15.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k