LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Új pályák, új helyszínek
A XII.GARMIN Rallye rendezője mesél a következő RTE futamról
2012-06-18
interjú • Juhász Veronika
h i r d e t é s
Összes oldal:
770184354
Napi oldal:
131745
Jelenleg:
899
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

uj_palyak_uj_helyszinek_1

A Young&Partners Rali-Túra Bajnokság 2 hét múlva (06.30 – 07.01) elérkezik a harmadik rendezvényéhez, amely a XII. Garmin Rallye nevet viseli. Régebben ezt csak Esztergom raliként emlegettük, de mostanra már csak annyi igaz ebből, hogy még mindig Budapest és a Duna-kanyar vonzáskörzetében van. De most már Nyergesújfalu és Lábatlan települések adják a főbb utakat a versenyhez. Erről és sok más hasznos információról kérdeztem a verseny rendezőjét, Radyk Richárdot.

Idén megint más utakon eveztek, azaz raliztok. Mit lehet tudni az új útvonalakról?
„Az első gyors régi idők klasszikus rali pályájának számit. Az Őrisáp elágazónál kezdődik, majd Bajótnál folytatódik és végül Bajnánál ér véget. Ez a szakasz összesen 11 km. Még nagyon régen Ranga Laciék, Ferjánczék száguldottak ezeken az utakon. Egyik nevezetessége a Bárdos kanyar, amit Bárdos Krisztián bukásáról neveztek el.

A másik gyors Máriahalmon át egy gazdasági úton Szomorig lett kijelölve (9 km). Ezen pedig annak idején én is versenyeztem.  Így adódik össze a 6 gyorsasági szakasz három körben.”

Milyen etap távokra lehet majd számítani?
„A két gyors között az etap rész 11 km. A második gyors után egy szerviz fog majd következni, ami az utolsó gyorstól kb. 2,5 km-re van. A szerviztől pedig 16 km az első gyors.”

A szervizpark, ha jól tudom új helyen lesz. Pontosan hol is?
„A szerviz a Gyermelyi Tészta gyárnak a parkolójában és gyártól Gyermely felé vezető út 1 km-es szakaszán kerül majd kialakításra. Itt egy sorban fognak tudni állni a szerviz autókkal, mivel az út egyirányúsítva lesz. Hiszen a szerviz után rögtön a gyűjtő fog majd következni.”

Tudsz már a lassítók számáról nyilatkozni?
„A lassítók számát és helyét nem a rendező találja ki. Ez a feladat a felügyelő testületé, ahol persze mi is jelen vagyunk. Természetesen próbáljuk meggyőzni a testületet, hogy minél kevesebb lassítóra legyen szükség. De ne feledjük, hogy a lassítók nem szükséges rosszak, hanem a versenyzők biztonságát szolgálják. Illetve itt megemlíteném, hogy belső ív gumikra (teherautó gumik) sok helyen lehet majd számítani. Hiszen az önkormányzatok feltétele volt, hogy az útpadkákat megvédjük (az egyik gyors útvonalán teljesen új aszfalt réteg került fel). Ez még azért sem lesz elhanyagolható, mivel így a kavics felhordás is elkerülhető lesz. Tehát mindenki ugyanolyan feltételek mellett fog tudni versenyezni.”

Milyen nevezői létszámra számítasz?
„Természetesen azt szeretném, ha minél többen részt vennének a versenyen. Bár sajnos számolni kell azzal, hogy a gazdasági válság is még mindig fenn áll, illetve a raliban is vannak gondok. De azzal hogy kivonulunk Esztergomból, újdonságként más pályákat nyújtunk a versenyzőknek és a nézőknek is, remélvén, hogy minél többen fognak eljönni és ralizni 2 hét múlva. Próbáltunk egy prológot is összeszervezni, de sajnos rajtunk kívül álló okok miatt ez nem sikerült. De ami késik, az nem múlik, jövőre nagy valószínűséggel fogunk tudni ilyet is szervezni.”

Milyen látványos kanyart, szakaszt ajánlasz a nézőknek? Mikor lesz pályazárás? Hol parkoljanak?
„Az őrisápi elágazástól a péliföldszentkereszti kereszteződésig számos kanyar van, ami látványos. De felhívnám a figyelmet a Péliföldszentkereszt településen lévő idősek otthonára és egy rendházra is, amit a nézőktől szeretnénk elszigetelni. Ha már a rali autók zajától nem is tudjuk, hiszen az út ezek mellette halad el.  Itt 3 kanyarról lesz szó, amit elzárnánk. Mivel elég enyhék, ezért nem is kell ezt a részt annyira sajnálni.

Viszont a bajóti elforduló számít még látványos helynek, illetve a lábatlani bekötő útnál lesz egy kis terelő, ami várhatóan izgalmas eseményeknek ad majd helyet. A gáz átemelős rész, valamint a fölfelé menő jobbos-balos kanyarok ismét feladják majd a leckét a versenyzőknek.

A második gyorson a Máriahalom és Szomori közötti első rész szerintem nem lesz annyira látványos. Bár hideg gumival talán a versenyzőket érhetik meglepetések. Viszont Máriahalom településen már az elfordítóban a gazdasági út felé lehet számolni érdekességekkel.

Terveink szerint az első gyorson vasárnap reggel 6 óra magasságában, a kettesen fél 7 körül lesz pályazárás. Így a lábatlani papírgyár parkolójából az első autó fél 8-kor szeretnénk ha elrajtolna.

Mivel új helyszínen leszünk, így megkérném a kedves résztvevőket (versenyzőket, szerviz csapatokat, kísérőket, nézőket), hogy a ralisokról egy pozitív benyomást próbáljunk meg kialakítani és ehhez mérten viselkedni a hétvégén. Ez azért is fontos, mert akkor majd máskor is szívesebben fognak minket látni az ott lakók, illetve a biztonsági előírásokat és utasításokat betartva egy balesetektől mentes ralis, jó kedvű hétvégét tudhassunk majd magunk mögött.
A nézőket még tisztelet teljesen kérném, hogy a településeken a parkolásra figyeljenek oda. Polgárőrök majd fognak segíteni ebben. Ezzel is el szeretnénk kerülni a torlódásokat. Illetve kérnénk, hogy kapu bejárókhoz ne álljanak be, illetve ne legyen baleset veszélyes helyeken a parkoló autók.”

Zárásként még miről szeretnél szólni?
„Pár versenyző jelezte felém, hogy emelkedett az idei nevezési díj. Pedig ez nem így van! A kiírásában lett változás. Ez nem az én ötletem volt, hanem a RTE elnökségének kérése, hogy a nevezési díjba kerüljön a bele a biztosítás is. Ez idáig külön volt ez feltüntetve. Így lett tehát összesen 47.000 Ft (39.000 Ft a nevezés, 8.000 Ft a biztosítás).

Valamint végül, de nem utolsó sorban szeretnék köszönetet mondani az egyetlen nagy támogatónknak, a GARMIN-nak.”

Ez a hír most jelenik meg 5068. alkalommal
Share |
2012.06.30-07.01.
Young&Partners Rali-Túra Bajnokság 2012
XII. Garmin Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k