Új pályák, új helyszínek
A XII.GARMIN Rallye rendezője mesél a következő RTE futamról
2012-06-18
interjú • Juhász Veronika
h i r d e t é s
Összes oldal:
794726807
Napi oldal:
59612
Jelenleg:
1082
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

uj_palyak_uj_helyszinek_1

A Young&Partners Rali-Túra Bajnokság 2 hét múlva (06.30 – 07.01) elérkezik a harmadik rendezvényéhez, amely a XII. Garmin Rallye nevet viseli. Régebben ezt csak Esztergom raliként emlegettük, de mostanra már csak annyi igaz ebből, hogy még mindig Budapest és a Duna-kanyar vonzáskörzetében van. De most már Nyergesújfalu és Lábatlan települések adják a főbb utakat a versenyhez. Erről és sok más hasznos információról kérdeztem a verseny rendezőjét, Radyk Richárdot.

Idén megint más utakon eveztek, azaz raliztok. Mit lehet tudni az új útvonalakról?
„Az első gyors régi idők klasszikus rali pályájának számit. Az Őrisáp elágazónál kezdődik, majd Bajótnál folytatódik és végül Bajnánál ér véget. Ez a szakasz összesen 11 km. Még nagyon régen Ranga Laciék, Ferjánczék száguldottak ezeken az utakon. Egyik nevezetessége a Bárdos kanyar, amit Bárdos Krisztián bukásáról neveztek el.

A másik gyors Máriahalmon át egy gazdasági úton Szomorig lett kijelölve (9 km). Ezen pedig annak idején én is versenyeztem.  Így adódik össze a 6 gyorsasági szakasz három körben.”

Milyen etap távokra lehet majd számítani?
„A két gyors között az etap rész 11 km. A második gyors után egy szerviz fog majd következni, ami az utolsó gyorstól kb. 2,5 km-re van. A szerviztől pedig 16 km az első gyors.”

A szervizpark, ha jól tudom új helyen lesz. Pontosan hol is?
„A szerviz a Gyermelyi Tészta gyárnak a parkolójában és gyártól Gyermely felé vezető út 1 km-es szakaszán kerül majd kialakításra. Itt egy sorban fognak tudni állni a szerviz autókkal, mivel az út egyirányúsítva lesz. Hiszen a szerviz után rögtön a gyűjtő fog majd következni.”

Tudsz már a lassítók számáról nyilatkozni?
„A lassítók számát és helyét nem a rendező találja ki. Ez a feladat a felügyelő testületé, ahol persze mi is jelen vagyunk. Természetesen próbáljuk meggyőzni a testületet, hogy minél kevesebb lassítóra legyen szükség. De ne feledjük, hogy a lassítók nem szükséges rosszak, hanem a versenyzők biztonságát szolgálják. Illetve itt megemlíteném, hogy belső ív gumikra (teherautó gumik) sok helyen lehet majd számítani. Hiszen az önkormányzatok feltétele volt, hogy az útpadkákat megvédjük (az egyik gyors útvonalán teljesen új aszfalt réteg került fel). Ez még azért sem lesz elhanyagolható, mivel így a kavics felhordás is elkerülhető lesz. Tehát mindenki ugyanolyan feltételek mellett fog tudni versenyezni.”

Milyen nevezői létszámra számítasz?
„Természetesen azt szeretném, ha minél többen részt vennének a versenyen. Bár sajnos számolni kell azzal, hogy a gazdasági válság is még mindig fenn áll, illetve a raliban is vannak gondok. De azzal hogy kivonulunk Esztergomból, újdonságként más pályákat nyújtunk a versenyzőknek és a nézőknek is, remélvén, hogy minél többen fognak eljönni és ralizni 2 hét múlva. Próbáltunk egy prológot is összeszervezni, de sajnos rajtunk kívül álló okok miatt ez nem sikerült. De ami késik, az nem múlik, jövőre nagy valószínűséggel fogunk tudni ilyet is szervezni.”

Milyen látványos kanyart, szakaszt ajánlasz a nézőknek? Mikor lesz pályazárás? Hol parkoljanak?
„Az őrisápi elágazástól a péliföldszentkereszti kereszteződésig számos kanyar van, ami látványos. De felhívnám a figyelmet a Péliföldszentkereszt településen lévő idősek otthonára és egy rendházra is, amit a nézőktől szeretnénk elszigetelni. Ha már a rali autók zajától nem is tudjuk, hiszen az út ezek mellette halad el.  Itt 3 kanyarról lesz szó, amit elzárnánk. Mivel elég enyhék, ezért nem is kell ezt a részt annyira sajnálni.

Viszont a bajóti elforduló számít még látványos helynek, illetve a lábatlani bekötő útnál lesz egy kis terelő, ami várhatóan izgalmas eseményeknek ad majd helyet. A gáz átemelős rész, valamint a fölfelé menő jobbos-balos kanyarok ismét feladják majd a leckét a versenyzőknek.

A második gyorson a Máriahalom és Szomori közötti első rész szerintem nem lesz annyira látványos. Bár hideg gumival talán a versenyzőket érhetik meglepetések. Viszont Máriahalom településen már az elfordítóban a gazdasági út felé lehet számolni érdekességekkel.

Terveink szerint az első gyorson vasárnap reggel 6 óra magasságában, a kettesen fél 7 körül lesz pályazárás. Így a lábatlani papírgyár parkolójából az első autó fél 8-kor szeretnénk ha elrajtolna.

Mivel új helyszínen leszünk, így megkérném a kedves résztvevőket (versenyzőket, szerviz csapatokat, kísérőket, nézőket), hogy a ralisokról egy pozitív benyomást próbáljunk meg kialakítani és ehhez mérten viselkedni a hétvégén. Ez azért is fontos, mert akkor majd máskor is szívesebben fognak minket látni az ott lakók, illetve a biztonsági előírásokat és utasításokat betartva egy balesetektől mentes ralis, jó kedvű hétvégét tudhassunk majd magunk mögött.
A nézőket még tisztelet teljesen kérném, hogy a településeken a parkolásra figyeljenek oda. Polgárőrök majd fognak segíteni ebben. Ezzel is el szeretnénk kerülni a torlódásokat. Illetve kérnénk, hogy kapu bejárókhoz ne álljanak be, illetve ne legyen baleset veszélyes helyeken a parkoló autók.”

Zárásként még miről szeretnél szólni?
„Pár versenyző jelezte felém, hogy emelkedett az idei nevezési díj. Pedig ez nem így van! A kiírásában lett változás. Ez nem az én ötletem volt, hanem a RTE elnökségének kérése, hogy a nevezési díjba kerüljön a bele a biztosítás is. Ez idáig külön volt ez feltüntetve. Így lett tehát összesen 47.000 Ft (39.000 Ft a nevezés, 8.000 Ft a biztosítás).

Valamint végül, de nem utolsó sorban szeretnék köszönetet mondani az egyetlen nagy támogatónknak, a GARMIN-nak.”

Ez a hír most jelenik meg 5122. alkalommal
Share |
2012.06.30-07.01.
Young&Partners Rali-Túra Bajnokság 2012
XII. Garmin Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
20 21 22 23242526
27 28 29 30 310102
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
2025.10.31-11.04.

részletes infóink

2025.11.02.

részletes infóink

2025.11.02.

részletes infóink

2025.11.07-09.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k